Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
ariss

olej w prasie - główna przekładnia

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

ariss    2

w mojej instrukcji obsługi jest napisane tak o tej przekładni , przetłumaczyłem to wszystko rozumiem tylko jaki mam tam olej wlać o to oryginalny tekst

 

Main Drive Gear Box (fig. 55) The main drive gear box is factory filled with 2 litres (4.2 US pt=3.5 Imp.pt.) of a Grade 80 or 90 EP-gear oil in ace. with API GL4 or MIL-L-2105. This oil should be drained (plug 52) and replaced after 50 hours in the first year, then checked annually and changed every two years or 20,000 bales.

Oil can be filled through plug (50) or plug (51)

 

czy sa jakieś polskie odpowiedniki tego API GL4 or MIL-L-210

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mirasek    7

Potrzebujesz 2 litry oleju przekładniowego o lepkości 80 lub 90 wg SAE, klasy GL4. Powinien być wymieniony po pierwszych 50 godzinach pracy, potem sprawdzany co roku i wymieniany co 2 lata lub 20000 bel.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ariss    2

ja pierdziele kurde pisze że to wiem.tylko mam tak w sklepie powiedzieć chciałbym wiedzeić jaki konkretnie mam kupić olej ponieważ sie na tym nie znam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


mirasek    7

Prosze bardzo...

 

Motul 90 PA (mineral) GL4/GL5, MIL-L-2105D, bańka 2 litry 100zł

 

Polskiego odpowiednika nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ariss    2

a dostane to w zwykłym sklepie z sprzetem rolniczym?czy to jakaś wyższa półka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mirasek    7

Wyższa półka, w rolniczym napewno nie będą mieli ale w sklepie z olejami mogą mieć, a jak nie to powinni dobrać coś innego, jednak trudno o GL4 takiej lepkości. Od ręki są różne 80W90 GL4 albo 90 GL5.

 

Aha, co ważne olej powinien mieć własność EP pozwalającą utrzymać ciągłość filmu olejowego w każdych warunkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ariss    2

dzięki pojade i zapytam z ta instrukcja obsługi.a tak wogóle jak to tak szybko przetłumaczyłeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wiesaw    1

Serwis firmy sprzedajacej Zetory, Pronary, M'cormicki zalewa przekładnie, mosty olejem Fluid HGS SAE 80W - Uniwersal typu UTTO, API GL4 - czyli właśnie jakościowym. Możesz od takiego delera po prostu odkupić 2l wysokojakościowego 80W - u nas to dwadzieścia parę złoty za 1 litr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mirasek    7

W zasadzie możesz wlać 90 klasy GL5... Stosowanie GL5 w przekładniach w których producent zaleca tylko GL4 może powodować korozję chemiczną stopów metali kolorowych, tyle że jak podejżewam w przekładni głównej w prasie jest czysta stal, także raczej nie ma przeciwwskazań więc wybór masz większy.

 

Przykładowo taki:

http://www.lubrico.pl/index.php?option=com...8&Itemid=29

 

Fluid HGS SAE 80W

Jeśli cytat z instrukcji jest poprawny to chodzi o lepkość 80 lub 90 bez "W" a to zasadnicza różnica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

×