Zaloguj się, aby obserwować  
typoli1

Blokowanie biegów w zetorze 5211

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
typoli1    0

Witam

Potrzebuje pomocy ostatnio często blokują mi się biegi w zetorze 5211, dokładnie bieg nr 1. Proszę o pomoc jaka może być tego przyczyna. Jaki jest koszt tej naprawy, oraz co trzeba wymienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetorex    1

Szczerze mówiąc to mi jeszcze ani razu nie zablokowały się biegi i nie wiem jaka może być tago przyczyna... A jak wogóle w zetorze odblokowuje się biegi bo w C-360 to jest latwe, a w zetorze to nie mam pojęcia...Z tego co wiem z 2 na 1 nie powinno się przełączać, ale tak jest na bank w samochodach a w traktorach to nie wiem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

talek48    1

W zetorze jest glupie odblokowywanie :D tacie sie raz 7745zablokowal to wiem...nie ma jak to c360, 10min i jedziemy dalej ;)

Moze dlatego ze zle wysprzeglasz, nie wciskasz sprzegla do konca albo sprzeglo musisz troch podciagnac bo sie poluzowalo...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no jak biegi w zetorze zablokuja to troche dudłania jest trzeba liwarek odkrecic pozniej dekel no i wtedy grzebiesz u mnie bylo cos takiego ze byly dwa biegi wrzucone chyba wsteczny i trojka i nie bylo mozna ciagnikiem ruszyc a przyczyna tego bylo ze wyszly takie bolce tam w skrzyni i one blokowaly i biegi nie chcialy wyjsc kosztow naprwy nie bylo tylko strasznie duzo dudłania sie z tym =)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A po co odkręcacie cała dźwignie przecierz Zetora można odkleszczyć na tej samej zasadzie co C-360 czyli przy tych srubkach co są bliżej tyniego mostu tylko trzeba odpowiednia odkręcić tą która trzyma odpowiedni wodzik od zakleszczonego biegu i przesunąć śrubokrętem w odpowiednią pozycję, i tyle roboty, ja jeszcze mam tą blache z wyciszeniem przeciętą w poprzegh tak abym nie musiał odkręcac tych osłon po kierownicą. A musiałem to wszytko zrobić bo jak kupiliśmy Zetora to co ojciec siadł to zakleszcony ale wkońcu doszliśmy czemu, w Zetorze trzeba pewnie biegi wbijać i wybijać tak aby dzwignia wychodziłaa prosto a nie zeby ta sprężyna wyciągała ją po skosie bo wtedy wodzi wróci na bieg i mamy zakleszczoną skrzynie.


Było ich czterech: -Ursus 2812+tur
-UrsusC-360
-Zetor 7745
-Fendt 309 LSA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    307

no właśnie marcin z małopolski dobrze mówi trzeba prowadzić dżwignię prosto czyli prosto ,w bok i znów prosto ,nie wolno iść na skróty czyli z ukosa czasami ktoś zrobi to nawet nieświadomie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    263

marcin zgadzam sie z tobą w zetorze z biegami trzeba spokojnie nie tak jak w c330 ;)

u mnie w zetorze to jest wyciety taki maly kawalek podlogi tam gdzie sa te sruby, ale on jest tak od nowosci wiec nic nie musze przerabiac aby klucz "17" nasadowy srubokret i biegi odblokowane

 

p.s to nie sa wodziki to tylko sruby wodziki sa w skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetorex    1

Tą blachę macie wycięta koło lewarka od strony fotela tak?? są tam u mnie takie dwa nacięcia i blachę razem z wyciszeniem da się odgiąć do góry, o tą blachę wam chodzi?? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    912

a może poprostu wybierak jest już wyrobiony ,ja tak mam w ciapku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez mariusz93
      Witam. Jestem nowym użytkownikiem. Otóż mam pewien problem.Posiadam Zetora 7711. Ostatnio chcieliśmy odpalić z ojcem ciągnik z zaciągu(słaby aku).Nie był odpalany od listopada. Podczas próby odpalenia zgineły biegi. To znaczy biegi normalnie wchodzą ale ciągnik nie chce wcale jechać. Co może być przyczyną? Pozdrawiam
    • Przez 1994kuba1994
      Witam, interesuje mnie czy tarcza od jazdy w tym modelu idzie tak samo jak w c 360(kierunek)? Bo za dużo się od siebie nie różnią (budową) a wypadła mi przy zdejmowaniu docisku i nie jestem pewien na 100 % Jak założyć. A nic nie pisze na niej w którą stronę założyć. 
    • Przez 1994kuba1994
      Kilka pytań bo nie znalazłem na forum co mnie interesuje . 
      1. Czy zetor 7340 a mniejsze tej serii np 6340 to to samo oprócz silnika mocy ? Bo można kupić instrukcję napraw ale od 3340 do 6340 tak jakby do 7340 była inna a nic nie można znaleźć .
      2. Czy 7340 ma ta sama skrzynie i most sprzęgło co serii 7745? Bo może tamta instrukcja by się nadała.
      3. Jaka ma być odległość łożyska oporowego na sprzęgłe zetora 7340? Ale proszę o pewna informacje a nie że ktoś tam na oko tak mi ustawił.   
      Czy ktoś może mi odpowiedzieć ?
    • Przez king558
      Witam forumowiczów.Mam problem z zetorkiem 7745 a właściwie z dźwignią od sprzęgła WOM
      Podpiąłem rozsiewacz nawozów.Włączyłem wałek i ok
      Pociągnąłem za dźwignię od rozłączania wałka i NIC! Dalej się kręci (nic nie zgrzyta itp)
      Odkąd go mam to nie używałem w nim nigdy wałka a teraz planuję go sprzedać.Wszystko działa bez zarzutu oprócz właśnie tej dźwigni
       
       
    • Przez daron64
      Witam
      Pacjent - Zetor 7011. Gdzieś z 6 lat temu była robiona skrzynia biegów - stukalo na 3ce, poza tym nie było z nią żadnych problemow. Po rozebraniu do wymiany poszła część trybów, wałków, wszystkie łożyska, uszczelniacze, pierścienie te cienkie ja synchronizatorze. 
      Chodziło niby ok, ale po jakimś czasie, (już nie pamiętam po jakim, bo miał jeszcze pomocnika, potem sam został pomocnikiem) zaczęły się problemy. Mianowicie  jak poszedł w pole, to powiedzmy 2-3h chodziło wszystko super, naprawdę biegi wchodziły świetnie, ale jak troszkę właśnie porobił, to zaczynał się dramat - ciezko było zmienić bieg, trzeba było bardzo wprawnie z miedzygazem, bo inaczej jeden wielki zgrzyt. Potem zaczęło mi blokować skrzynie. Tak, że nie szło jej rozblokowac. Po zdjęciu pokrywy wyglądało to tak, jakby zewnętrzny pierścień synchronizatora szedł za daleko do przodu i takie kamienie co są pod nim wychodziły za daleko i go blokowały. W rezultacie nie mógł się zejść. 
      Znajomy mechanik stwierdził, że może trzeba tylko na wodziku wyregulować. Skróciliśmy go trochę, i niby było ok. Tzn nie zakleszczal się, ale problem z wrzuceniem biegu po rozgrzaniu pozostał. Po jakimś czasie znów mi się zblokowała skrzynia. Zdjalem pokrywę, ale nie dałem rady zjechać do kupy tego synchronizatora (bo znowu tak jakby ten pierścień poszedł za daleko).
      Kabina zdjęta, ciągnik w garażu. Udało mi się zjechać synchronizator, ale zauważyłem, że tryb od 2ki jest trochę zmasakrowany, a 2-3 była napewno wymieniana na nową. Wszystkie części kupowane ori. Rozbił to stary mechanik.
      No i teraz
      - co może być przyczyną problemów ze zmianą biegów po rozgrzaniu?
      - co moze być przyczyną rozlazenia się tego synchronizatora?
      - co może być przyczyną, że te tryby tak po d*pie dostały? Np jak byl problem ze zmianą biegów to najbardziej dostał po d*pie, po 2-3 w sumie najczęściej w polu używana, czy to raczej nie to?
      Ten syf, to z powodu tego, że troszkę stał bez pokrywy. Niby przykryty, ale coś tam naleciało. To i tak wszystko będziemy rozbierac, to się wyczyści.




       
       




×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj