Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
typoli1

Blokowanie biegów w zetorze 5211

Polecane posty

typoli1    0

Witam

Potrzebuje pomocy ostatnio często blokują mi się biegi w zetorze 5211, dokładnie bieg nr 1. Proszę o pomoc jaka może być tego przyczyna. Jaki jest koszt tej naprawy, oraz co trzeba wymienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetorex    0

Szczerze mówiąc to mi jeszcze ani razu nie zablokowały się biegi i nie wiem jaka może być tago przyczyna... A jak wogóle w zetorze odblokowuje się biegi bo w C-360 to jest latwe, a w zetorze to nie mam pojęcia...Z tego co wiem z 2 na 1 nie powinno się przełączać, ale tak jest na bank w samochodach a w traktorach to nie wiem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

talek48    0

W zetorze jest glupie odblokowywanie :D tacie sie raz 7745zablokowal to wiem...nie ma jak to c360, 10min i jedziemy dalej ;)

Moze dlatego ze zle wysprzeglasz, nie wciskasz sprzegla do konca albo sprzeglo musisz troch podciagnac bo sie poluzowalo...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no jak biegi w zetorze zablokuja to troche dudłania jest trzeba liwarek odkrecic pozniej dekel no i wtedy grzebiesz u mnie bylo cos takiego ze byly dwa biegi wrzucone chyba wsteczny i trojka i nie bylo mozna ciagnikiem ruszyc a przyczyna tego bylo ze wyszly takie bolce tam w skrzyni i one blokowaly i biegi nie chcialy wyjsc kosztow naprwy nie bylo tylko strasznie duzo dudłania sie z tym =)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A po co odkręcacie cała dźwignie przecierz Zetora można odkleszczyć na tej samej zasadzie co C-360 czyli przy tych srubkach co są bliżej tyniego mostu tylko trzeba odpowiednia odkręcić tą która trzyma odpowiedni wodzik od zakleszczonego biegu i przesunąć śrubokrętem w odpowiednią pozycję, i tyle roboty, ja jeszcze mam tą blache z wyciszeniem przeciętą w poprzegh tak abym nie musiał odkręcac tych osłon po kierownicą. A musiałem to wszytko zrobić bo jak kupiliśmy Zetora to co ojciec siadł to zakleszcony ale wkońcu doszliśmy czemu, w Zetorze trzeba pewnie biegi wbijać i wybijać tak aby dzwignia wychodziłaa prosto a nie zeby ta sprężyna wyciągała ją po skosie bo wtedy wodzi wróci na bieg i mamy zakleszczoną skrzynie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

no właśnie marcin z małopolski dobrze mówi trzeba prowadzić dżwignię prosto czyli prosto ,w bok i znów prosto ,nie wolno iść na skróty czyli z ukosa czasami ktoś zrobi to nawet nieświadomie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    10

marcin zgadzam sie z tobą w zetorze z biegami trzeba spokojnie nie tak jak w c330 ;)

u mnie w zetorze to jest wyciety taki maly kawalek podlogi tam gdzie sa te sruby, ale on jest tak od nowosci wiec nic nie musze przerabiac aby klucz "17" nasadowy srubokret i biegi odblokowane

 

p.s to nie sa wodziki to tylko sruby wodziki sa w skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetorex    0

Tą blachę macie wycięta koło lewarka od strony fotela tak?? są tam u mnie takie dwa nacięcia i blachę razem z wyciszeniem da się odgiąć do góry, o tą blachę wam chodzi?? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    389

a może poprostu wybierak jest już wyrobiony ,ja tak mam w ciapku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×