Polecane posty

stanis80    1

Dokładnie jak kolega wyżej skąd wiesz że to regulator ci padł może któraś dioda w prostowniku a objawy będą podobne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Od około roku miałem co raz słabsze ładowanie, nawet jak aku były prawie całkiem padnięte to wskazówka ładowania ledwo się wychylała i świeciła mi się kontrolka ładowania. Na początku starałem się wyregulować regulator zgodnie z instrukcją , ale śruba regulacyjna sprawiała wrażenie jakby była urwana. Wyczyściłem styki kabli, klemy, zmieniłem wskaźnik ładowania, miałem zapasowy alternator więc zamieniłem ale dalej jest to samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sawo10    1
stanis80    1

Zewrzyj te kable na krótko co idą do regulatora i odpal traktor powinien wtedy ładować na ful jeżeli nie to wina po stronie alternatora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witek2010    33

też to przerabiałem potem założyłem z poloneza a potem zjarał się alternator :)


"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek180    0

Witam, mam takie pytanie czy się różni regulator napięcia od regulatora alternatora, bo mam t25a1 chyba i kupiłem nowy alternator z budowanym regulatorem , ale mam też 2 regulator i nie wiem czy podłączyć te 2 regulatory czy wyrzucić ten zewnętrzny regulator. Prosiłbym o schemat instalacji elektrycznej t25 a , tylko ze ja mam ten nowszy alternator i nie wiem jak podłączyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stanis80    1

zostaw tylko ten przy alternatorze a z podłączeniem to musisz kabel co idzie od kontrolki do regulatora odłączyć go od niego i podłączyć do alternatora(mała śrubka) drugi przewód plusowy wiadomo ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek180    0

Ja mam taki problem , bo mam chyba zjarany amperomierz i ten czerwony kabel gruby podpiołem do alternatora + i ten stary regulator chyba działa wtedy ale zwarcie robi i chyba bede musiał go odłaczyć??

 

zostaw tylko ten przy alternatorze a z podłączeniem to musisz kabel co idzie od kontrolki do regulatora odłączyć go od niego i podłączyć do alternatora(mała śrubka) drugi przewód plusowy wiadomo ;)

 

Aha dzieki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Nie może alternator pracować na dwóch regulatorach. Zakładasz nowy z wbudowanym regulatorem, to musisz wyłączyć z eksploatacji ten zewnętrzny regulator. Co oznacza zjarany amperomierz, oczywiście co masz na myśli.

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek180    0

tzn ze nie działa i wgl stary i czy wgl mi jest on potrzebny, mój wujek ma t25a2 i nie ma amperomierza i regulatora zwenętrznego tylko wbudowny i nie wiem czy ma regulator alternatora(to jest to samo co regulator napięcia??)

 

tzn ze nie działa i wgl stary i czy wgl mi jest on potrzebny, mój wujek ma t25a2 i nie ma amperomierza i regulatora zwenętrznego tylko wbudowny i nie wiem czy ma regulator alternatora(co to jest wgl nie zam sie).Jeśli chodzi o podłaczanie troche coś rozumiem ale mam ruska z 81 roku i kable nie wiem czy są kompletne :P , a i jeszcze jedeno pytanie czy alternator można od razu podpiąć pod akumlator(z wbudowanym regulatorem napięcia) 12v od samochodu??

prosze pisać mi na gg 12123036 ten kto sie zna :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Regulator powinien być jeden, a jakiej użyjesz nazwy, to inna sprawa. Amperomierz możesz sprawdzić podłączając w szereg z żarówką i akumulatorem. Zamiana podłączenia do zacisków amperomierza powinna spowodować zmianę kierunku wychylenia wskazówki. Jeżeli wskazówka ani drgnie, to sprawdź jeszcze czy ma przejście, przy braku przejścia nie będzie ładowania, gdyż cały prąd przechodzi przez amperomierz(nie dotyczy rozruchu).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek180    0

Aha, ale jak mam zepsuty amperomierz to jak mam sprawdzić ? Ja to bym wolał zeby mi ktoś to krok po koku powiedział kurde:/ bo troche zielony jestem , moge fotki zrobić , jak mam podłączone wszystko.

Edytowano przez maniek180

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateo21    0

witam mam alternator nowy do ruska i na nim jest (+) no wiadomo z aku wzbudzenie jest mała śrubka z oznaczeniem D (ruskie oczywiscie) i na ta śrubke podpinam kabelek z amperomierza zgadza sie bo jest jeszcze jedna malaa śrubka ma takie oznaczenie (jak S tylko w poziomie odwrócone) i do tego trzeba podłaczac jakis kabelek czy wystarczy tak jak wczesniej napisałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Na + (duża śrubka) podłączasz przewód od amperomierza, na D kontrolka ładowania. Ta trzecia czy czasem nie ma czasem wyglądu Ш, czy fali~.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateo21    0

trzecia srubka ma oznaczenie jak s odwrocone tak jak fali i cZy trzeba ja podpinac z tego co wiem to kontrolka jeden koniec ma podłaczony do amperomierza a drugi do regulatora tak ? stary altek mial podłączonych 5 kabli i teraz niewiem jak to połączyc wszystko , bo ten nowy altek ma chyba w sobie regulator tak ? jesli tak to musze odłączyc ten stary regulator?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Raczej jest z wbudowanym regulatorem i stary trzeba odpiąć. Ten trzeci zacisk, to chyba do obrotomierza - wersja do MTZ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateo21    0

ok a więc podepne to tak ; na duza śrubke na altku z oznaczeniem + dam kabel z amperomierza, a kontrolka ktora dotychczas byla podpieta jednym koncem pod amperomierz a drugim pod regulator stary to odepne ten koniec co byl podłączony do starwgo regulatora i dam go na nowy altek na srubke z oznaczeniem D , a trzecia srubke nie podepne do niczego .. tylko jesli ten nowy altek na 100% ma w sobie regulator ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witek2010    33

też ostatnio podłączałem ten alternator tyle że zakładałem nową instalację z c-360 i do kontrolki trzeba podłączyć to Ш, a D zostawić wolne. Tylko wtedy kontrolka gaśnie.


"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Ten z allegro to jest zamiennik tamtego starego Mam taki 84roku i jest na nim po rusku "wzamjen RR362b" więc to jest to samo mozna spokojnie zakładać!


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crocop    0

-- połączono --

 

Witam czy ktos sie orjetuje co nalezy zrobic z regulatorem napiecia pod deska rozdzielcza?? poniewaz zalozylem do swojego Wladimirca alternator z wbudowanym regulatorem wladek rok 1984

Edytowano przez Marcin91
dublowanie tematów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Wymontowujesz regulator,a kable zaizoluj i już.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez gasnica
      po odpaleniu ciagnika musze go ostro przegazować tak do ok 2tys obr silnika i dopiero wtedy mam ładowanie. Czy to nie jest czasem wina szczotków? Dodam tylko że u mnie szczotki są razem z regulatorem i nigdzie tego nie można kupić tak mi powiedział koleś w grene. Jak to naprawić?
    • Przez hubert25a2
      Witam  was  dzisiaj zakupiłem alternator z Forda MK2   Boscha 14V 60-90A   na szajbę samochodową która będzie zmieniana od ruskiego  i moje pytanie  brzmi  w jaki sposób podpiąć ją do oryginalnej instalacji ? (powiem tylko że przy alternatorze jest 5 wyjść regulator w kabinie ) i czy  można jakoś to podłączyć ?  czy może pasować  szajba od ruskiego alternatora ? i czy nie przeładuje akumulatora  ? (akumulator 140ah zapa 12v) proszę o  odpowiedzi pozdrawiam  
       
      link do alternatora z Forda  :http://archiwum.allegro.pl/oferta/alternator-ford-mondeo-mk2-1-6-bosch-93bb10300ag-i5071463927.html
    • Przez AgroDudi99
      Witajcie, otóż mam problem z ciągnikiem MF 374V (konstrukcja podobna do serii 30x0) otóż jest w wersji electronic system, mam w nim wyświetlacz obrotów silnika i mth elektroniczny, po włączeniu świateł drogowych, nawiewu, halogenów z przodu i z tyłu jest strasznie duży spadek napięcia przez co wyświetlacz od obrotów silnika i mth głupieje wyświetla się napis off, czy przyczyną tego może być za mała pojemność akumulatora (90ah) lub alternator? Dodam także, że rozrusznik pyka, ma problemy z odpaleniem (raz odpala od pierwszego przekręcenia kluczyka, a raz dopiero po 10-20 przekręceniach), założony jest nowy rozrusznik szybko obrotowy.

      Z góry dziękuję za odpowiedzi
    • Przez szczypek91
      Witam. Mam zetora 9540, pęk mi przy nim pasek klinowy (alternator, chłodzenie) i nie wiem jak założyć nowy, ponieważ zetor ma przedni wom. W sumie to trzeba ściągać wom, tylko jak?
    • Przez RedPower
      Witam,
      Niedawno zakupiłem ciągnik Massey Ferguson 3065. Niestety posiada w pół działający komputer. Tzn. Komputer się podświetla jednak nic nie wyświetla, nie da się przełączać między funkcjami. (Załączone zdjęcia) "Ruszyłem" kostkami pod deską rozdzielczą jednak nic nie pomogło. Jaka może być przyczyna i jak to naprawić?
       
      Drugim problemem jest obrotomierz. Nabija on mth lecz wskazówka ani drgnie. Dodam że z kostki za obrotomierzem wychodzi kabelek (żółty) z okrągło końcówką. Gdzie miałby on dochodzić?
       
      Załączam również zdjęcia.
       
      Z góry dziękuje za pomoc.




×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj