Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
talek48    1

jest na alternatorze...hm..jesli sie na tym nie znasz to moze go wykrec i zawiez do jakiegos mechanika albo elektryka najlepiej, to on ci go sprawdzi i powie co i jak.

Tak nawiasem to jaki masz alternator??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
talek48    1

Zrob tak jak pisalem wczesniej...zawies go do jakiegos elekrto-mechanika...On zobaczy co jest grane i powie ci najlepiej ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

Cyz przy[adkiem w T25 nie bylo 2 lub nawet 3 typowalternatorow?? Dopiero ostatnie modele mialy 9 diodowy z regulatorem na nalternatorze.

 

Ile wychodzi ci z niego kabelkow?? Jezeli tylko 2-3 to masz z reg na alternatorku.

 

Lekko swiecaca lampka ladowania to wg. mnie ewidentnie dwie przyczyny.

1 . Slabe przesci epomiedzy alternatorem i akumulatorem, wzglednie problem z masa.!!!!!

2. Przebita od 1-3 diod wzbudzenia w alternatorze.

 

Czy wraz ze wzrostem obciazenia alternatora kontrolka swieci jasniej?? Podaj jakie napiecia sa na akumulatorze i na alternatorze gdy ten pracuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
talek48    1

no ale mogl sobie przerobic na alternator ;)

chociaz ja nie znam nikogo kto w tych ciagnikach tak przerobil..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Nie widziałem władka z prądnicą, chyba że z samego początku produkcji. W danych technicznych i katalogach tez nie wspominają o prądnicy prądu stałego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

W Ruskach byly alternatory.

 

Ja wciaz stawiam na slabe przejscie na kablach. Jezeli dokladny przeglad kabli nie pomoze to przeglad diod wzbudzenia.

 

Pisze to z przegladu doswiadczen ogolnie jezeli chodzi o alternatory. Nigdy nie mialem doczynienia z alternatorem od Wladymirca. Ale przeciez nie ma cudow 99,9% alternatorow dziala w ten sam sposob . Ta 0,1% moze byc wlasnie wyjatkiem dla ruskiego alternatora ;) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PrezeS92    25

A moze zobacz czy pasek klinowy nie dostał luzów. U mnie skakała wskazówka na amperomierzu. Głowiłem sie az w koncu zobaczyłem ze na wysokich obrotach pasek skacze i teraz jest wszystko ok! Pozdro!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Z tego co wiem w T 25 jest alternator bezszczotkowy, a regulator napięcia jest z lewej strony pod tablicą rozdzielczą. Napięcie wzbudzania brane jest z tych samych diod co napięcie ładowania. Regulator jest mechaniczno-elektroniczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Zgadza sie bezszczotkowy. Ale były 3 modele alternatorów.

Pierwszy miał zewnetrzny regulator napiecia i przekaźnik kontrolki ładowania, był 6 diodowy.

Drugi miał zewnetrzny regulator napiecia.

Trzeci posiadał juz regulator wbudowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja do czynienia miałem właśnie z 6 diodowym z przekaźnikiem kontrolki ładowania i właśnie o nim piszę. Tak czy inaczej bez sprawdzenia napięcia ładowania nie ma co dyskutować. Jeżeli jest za niskie można podciągnąć sprężynę w regulatorze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damianson    0

Mam problem kupiłem alternator i ma on 3 wyjścia śrubek wiem ze plus trzeba podłączyć pod amperomierz a co z reszta któraś idzie do wzbudzenia tylko która a co z 3 35_1281092855.jpg Dodam ze wcześniej miałem prądnice

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
astrzak    16

D+ zawsze oznacza sie prad wzbudzenia


Wiesz co sie liczy?????
Szacunek ludzi kierownicy!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TBhog    14

Mam alternator starszego typu z zewnętrznym regulatorem więc mogę się mylić w tym co napiszę ale napiszę.

 

Jest to alternator z wbudowanym regulatorem napięcia więc nie podpina się nigdzie wzbudzenia (to już jest zrealizowane w środku). Na moje oko (patrzę na schemat z książki t25 ze schmatem w wersji z zewnętrznym regulatorem) to "+" idzie do plusa amperomierza, potem na kontrolkę i dalej dalej a "-" (twoje U obok plusa prawdopodobnie) idzie bezpośrednio na gniazda bezpieczników (- aku) i tyle. Trzecia śrubka jest w gratisie od braci zza wschodniej granicy ;). Ja bym to tak podłączył i zobaczył co się stanie, a nóż zadziała :D

 

 

edit taki pomysł:

jak nie wiesz który to - i nie chcesz zaryzykować to podepnij + pod amperomierz reszty nie podpinaj. W ten sposób masz wzbudzony alternator i miernikiem (żarówką) sprawdzasz gdzie masz ok 14 V. Między + i U czy między + i B. Gdzie masz ok 14 V tam masz + i -


Traktor :), Bóg, Honor, Ojczyzna, Górale, Linux

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damianson    0

minus jest na obudowie a któryś z tych 2 to wzbudzenia a któraś jest chyba od szczotek i nie wiem co mam z tym zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TBhog    14

Te alternatory nie mają szczotek. Może napisz po prostu co to w ogóle za alternator? Z tego co widzę i napisałem to chyba z wbudowanym regulatorem napięcia ale z tego co piszesz to już nie jestem pewien. Skoro kupiłeś to sprzedawca Ci powiedział. Jak doszedłeś do tego, że minus jest na obudowie ? ;)

 

Zerknij tutaj na ELEKTRODĘ. TO chyba twój alternator i jest wszystko dokładnie opisane. Ja z tego wynika wyżej się myliłem. Pisałem chyba o jeszcze innym typie alternatora z 2 wyjściami który leży u mnie w zapasie ale nigdy go nie podłączałem.


Traktor :), Bóg, Honor, Ojczyzna, Górale, Linux

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

To alternator typowy dla MTZ dlatego to 3 wyjscie podpinasz tylko pod te 2. Bo mój oryginalny miał 2 wyjścia, kupiłem do MTZ i miał 3 :)


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam. W moim T25 z 1977r zaczął odmawiać posłuszeństwa regulator napięcia alternatora. Chciałbym go wymienić jednak nigdzie nie mogę dostać takiego samego. Znalazłem podobny ale nie wiem czy będzie działał identycznie jak poprzedni: http://allegro.pl/regulator-napiecia-rr362-mtz-jumz-t25-t-25-i1460186227.html Poniżej zamieszczam zdjęcia mojego regulatora:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eac877f60046696a.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/83c238c24aec9d02.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/958d433a32423ff1.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dcb2d15fad0ae0ae.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/32b6f9f5cd05ae49.html

Jam myślicie, bez obaw mogę kupić ten nowy regulator? Z góry dzięki za pomoc ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sawo10    1

Po czym wnosisz że to wina regulatora? jakie masz objawy?

Możesz zastosować elektroniczny regulator( 6 lub 9 diodowy) od poloneza. Łatwo dostępny i tani ok. 14zł. Bez problemu powinieneś kupić go swoim mieście.

Edytowano przez sawo10

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez gasnica
      po odpaleniu ciagnika musze go ostro przegazować tak do ok 2tys obr silnika i dopiero wtedy mam ładowanie. Czy to nie jest czasem wina szczotków? Dodam tylko że u mnie szczotki są razem z regulatorem i nigdzie tego nie można kupić tak mi powiedział koleś w grene. Jak to naprawić?
    • Przez hubert25a2
      Witam  was  dzisiaj zakupiłem alternator z Forda MK2   Boscha 14V 60-90A   na szajbę samochodową która będzie zmieniana od ruskiego  i moje pytanie  brzmi  w jaki sposób podpiąć ją do oryginalnej instalacji ? (powiem tylko że przy alternatorze jest 5 wyjść regulator w kabinie ) i czy  można jakoś to podłączyć ?  czy może pasować  szajba od ruskiego alternatora ? i czy nie przeładuje akumulatora  ? (akumulator 140ah zapa 12v) proszę o  odpowiedzi pozdrawiam  
       
      link do alternatora z Forda  :http://archiwum.allegro.pl/oferta/alternator-ford-mondeo-mk2-1-6-bosch-93bb10300ag-i5071463927.html
    • Przez AgroDudi99
      Witajcie, otóż mam problem z ciągnikiem MF 374V (konstrukcja podobna do serii 30x0) otóż jest w wersji electronic system, mam w nim wyświetlacz obrotów silnika i mth elektroniczny, po włączeniu świateł drogowych, nawiewu, halogenów z przodu i z tyłu jest strasznie duży spadek napięcia przez co wyświetlacz od obrotów silnika i mth głupieje wyświetla się napis off, czy przyczyną tego może być za mała pojemność akumulatora (90ah) lub alternator? Dodam także, że rozrusznik pyka, ma problemy z odpaleniem (raz odpala od pierwszego przekręcenia kluczyka, a raz dopiero po 10-20 przekręceniach), założony jest nowy rozrusznik szybko obrotowy.

      Z góry dziękuję za odpowiedzi
    • Przez szczypek91
      Witam. Mam zetora 9540, pęk mi przy nim pasek klinowy (alternator, chłodzenie) i nie wiem jak założyć nowy, ponieważ zetor ma przedni wom. W sumie to trzeba ściągać wom, tylko jak?
    • Przez RedPower
      Witam,
      Niedawno zakupiłem ciągnik Massey Ferguson 3065. Niestety posiada w pół działający komputer. Tzn. Komputer się podświetla jednak nic nie wyświetla, nie da się przełączać między funkcjami. (Załączone zdjęcia) "Ruszyłem" kostkami pod deską rozdzielczą jednak nic nie pomogło. Jaka może być przyczyna i jak to naprawić?
       
      Drugim problemem jest obrotomierz. Nabija on mth lecz wskazówka ani drgnie. Dodam że z kostki za obrotomierzem wychodzi kabelek (żółty) z okrągło końcówką. Gdzie miałby on dochodzić?
       
      Załączam również zdjęcia.
       
      Z góry dziękuje za pomoc.




×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj