tobiaszek

mwm d 226

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
tobiaszek    0

witam wszystkich. jestem tu nowy chcialem sie dowiedziec czy ktos spotkal sie z problemem cisnienia oleju w mwm. jakie byly nastepstwa? ja wymienilem pompe cisnienie sie podnioslo ale cos puka mi w górnej czesci silnika. czego szukac?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobiaszek    0

zaczęlo mrugac cisnienie na wolnych. potem czesciej wiece wziąłem sie za niego. mechanicy zdjeli mise panewki wal wszystko bylo w porzadku. wymienilem pompe cisnienie jest teraz dobre ale pojawil sie stukot. gdzies u góry silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Pukanie to najprędzej luz tłoka w tulei . MWM tej serii miały z tym problemy . Najbardziej słychać po około 5 min pracy po odpaleniu np. po nocy albo kilku dniach 

Sprawdź jeszcze regulacje zaworów banalna sprawa ale to bardziej cyka niż puka , wyspępowały  też problemy z smarowaniem klawiatury pierwszego cyl od strony kabiny

Wymiana pompy może nie była konieczna lubią sie luzować olej idzie bokiem

pozdr

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobiaszek    0

bokiem tuleji??   reno 79 rocznik nigdy jeszcze nie byla rozbierana klawiatura. pompa mogła sie skonczyc w sumie po tylu latach najciekawsze jest ze przed wymiana nic nie pukało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Pompa oleju jest przykręcana były przypadki że po 30 latach robiła sie nie szczelność na połączeniu ciśnieniowym pompy i spadki ciś oleju.

Ze stwierdzeniem że nie była ruszana był bym ostrożny tego można być pewnym po kiedy posiada sie ciągnik od nowosci...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobiaszek    0

popmpa była dokrecona dosyc mocno, dmuchalismy tez powietrzem tam akurat nie uciekalo. wiem ze to jest slaba metoda ale cos trzeba próbowac. czyli zwalac głowice ostatnia i szukac ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault85-15TX    190

Coś nie tak jest z tą pompą moim zdaniem. Kurcze jak wcześniej nie stukało a po wymianie pompy zaczęło stukać to raczej nie zawory o ile nie były ruszane a poza tym zawory nie dają odgłosu tak zwanego stukania. Może coś źle diagnozujesz usterkę, pewny jesteś że stukanie jest od góry a nie gdzieś w głębi silnika? 


Vixa balet :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

popmpa była dokrecona dosyc mocno, dmuchalismy tez powietrzem tam akurat nie uciekalo. wiem ze to jest slaba metoda ale cos trzeba próbowac. czyli zwalac głowice ostatnia i szukac ?

 

A były zdejmowane głowice ?? Jeśli tak to  może ten majster źle dobrał grubość uszczelek .

Trzeba na początek zrobić kontrole luzu zaworowego oraz ocenić czy dochodzi olej do dzwigieniek zaworowych na każdym cylindrze

A ten stuk też był przed wymianą pompy ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobiaszek    0

nie były. zapalilo sie cisnienie to rozebralem zmielismy pompe. uruchomilem i cos puka a wczesniej tego nie bylo. moze ostatnie minuty pracy juz nietrzezwo oceniam bo bylem wystraszony cisnieniem ;) moze przez niedostateczne cisnienie zlapalo ktoras tulejke? a zawory ustawial dzis i niec nie pomogło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Prędzej złapało tłok , tak jak pisałem wcześniej MWM po jakim przebiegu tłok lubi się robić luźny w tulei. Na ciepłym się troche wycisza ???

Możesz nagrać film albo sam dzwięk i wrzucić na youtube ??

 

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

nie rozgrzalem go jeszcze dobrze ale wydaje mi sie ze puka jednakowo

 

Ja bym zrobił tak.

Na odpalonym silniku odkręcał po kolei rurkę od wtrysku i słuchał czy stuk ustaje albo zmienia ton , wtedy można określić który garnek coś boli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault85-15TX    190

Opisz dokładniej jak wygląda to stukanie. Dźwięk metaliczny, czy taki jak by głuchy? Ja bym szukał coś związanego z tą pompą bo od tego czasu zaczęły się problemy ze stukaniem. Jak długo chodził ciągnik na niskim ciśnieniu? Jakie dokładnie było to ciśnienie? Wszystkie szczegóły będą ważne ale raczej tulejki nie złapał bo musiał by ciągnik chodzić na sucho. 
V12 nawet jak by tłok był luźny w tulei nie było by tego słychać tak wyraźnie tylko musiał byś się w to przesłuchiwać z bliska. Ja bym szukał przyczyny w środku i raczej związanej z tą pompą. 
A tak zapytam jakie masz teraz ciśnienie, może zaworek stuka bo jest ciśnienie strasznie duże a ten dzwięk moze być mylący i wydawać się że jest z góry.


Vixa balet :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzysztof81    3870

Ja robilem rok temu uszczelki pod glowicą. Podejrzewam ze majster dal za cienkie i znowu wydmuchało.Jak ma ciezko i daje gazu to klekocze a do tego puscily plyn na zewnatrz. Teraz sam musze zrobic bo ciezka sprawa z tymi fachowcami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobiaszek    0

cisnienie jak sie nagrzal olej spadalo praktycznie do zera

teraz jest okolo 3 jak troche pochodzil spadlo odrobine ale lekkie zwiekszenie obrotów powoduje gwałtowny wzrost, a na starej pompie ledwie bżdziło. sprawdzali panewki ale jakby byly zle włozone byloby konkretnie walenie . wymiana pompy nic nie ma do tego odgłosu no bo co ma miec. tryb i tyle


nie ruszałem jeszcze głowicy !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Ja robiłem 3 sezony temu uszczelki  kupiłem ciągnik z wiedzą ze jest to naprawy. Założyłem typowe chinki i po 900mth jest ok Były planowane głowice , uszczelki grubość 1.4 mm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobiaszek    0

i tak mi sie przypomina ze jak mrugalo juz cisnienie to przy uruchamianiu cos jakby postukiwało ale to trwalo ulamek sekundy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

cisnienie jak sie nagrzal olej spadalo praktycznie do zera

teraz jest okolo 3 jak troche pochodzil spadlo odrobine ale lekkie zwiekszenie obrotów powoduje gwałtowny wzrost, a na starej pompie ledwie bżdziło. sprawdzali panewki ale jakby byly zle włozone byloby konkretnie walenie . wymiana pompy nic nie ma do tego odgłosu no bo co ma miec. tryb i tyle

nie ruszałem jeszcze głowicy !

 

też uważam że pompa nie stuka . Jest to element obrotowy nie wystepuje w niej ruch posuwisty i udarowy , co najwyżej może wyć lub brzęczeć. Nawet krótki  brak ciśnienia może narozrabiać .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobiaszek    0

dzwiek jest bardziej głuchy jakby z wnetrza ale bardziej od góry


trzeba bedzie zdejmowac te glowice i szukac bo wyjscia nie ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Co konkretnie było robione przy silniku? A ten mechanik to fachowiec, czy majsterklepka?

Ustawiał luz zaworowy i co? Dokonywał korekty, czy było wszystko OK?

Jak długo pracował silnik z tą usterką?


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sadek9    186

zapytam może trochę inaczej a mierzyłeś ciśnienie na starej i nowej pompie? wiem głupie trochę ale czasem najmniej prawdopodobne potrafi być prawdziwe. najlepiej w kilku miejscach jeśli to możliwe. kiedyś miałem przypadek w 2 letnim MF że na zimnym miał 0.5 Bar a na ciepłym 1.5 okazało się że w magistrali w silniku zalega wielka gumowa podkładka która zatyka drogę dla oleju. a to był nowy traktor 1 właściciel od nowego więc z fabryki to dostał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
    • Przez Mati3005
      Witam, Panowie mam pytanie odnośnie ustawienia balansera, tłumika drgań zwał jak zwał, przy remoncie silnika mechanik nie zaznaczył położenia wału względem ustawienia balansera, i teraz podczas pracy są odczuwalne drgania na ciagniku, nie wiem jeszcze jak z sila przy ciężkiej pracy bo na razie tylko pracował z opryskiwaczem ale takich drgań przed remontem nie było wiem ze ma być ustawione dwa skrajne tłoki w GMP i teraz pytanie czy jest gdzieś na kole od wału oznaczenie tego czy czeka mnie metoda prób i błędów ze śrubokrętem we wtrysku?? 🙂 na balanserze jest oznaczenie na kole zębatym, za pomoc dziękuję 
    • Przez Wojtas974
      witam tak jak w tytule, nie mogę wrzucić tych biegów, 3 i 4 wchodzi normalnie, ktoś miał podobny problem?
    • Przez BartekMaruszewski
      Witam. W mojej renówce pojawił się problem z włączającym się napędem, a mianowicie podczas jazdy bez różnicy czy wolno czy szybko, na niskich czy wysokich obrotach zapala się i po jakimś czasie gaśnie (albo nawet miga) kontrolka od ręcznego, co za tym idzie czuć i słychać jak zaczyna ciągnąć przedni napęd. Potrafi włączyć się nawet jadąc po drodze co jest dość uciążliwe. Jeśli ktoś orientuje się w czym może być  problem byłbym wdzięczny za odpowiedź. Renault 103.54 16x16  mechaniczna. Pozdrawiam 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj