Skocz do zawartości
piotrz

Wałek ataku

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
wałek
piotrz    0

Witam,

 

Mam dylemat, mianowicie jak 1,5 roku temu w ursusie c-360 zmieniałem koło talerzowe i tryb ataku w tylnym moście, coś mnie podkusiło i wyjąłem jedną z podkładek dystansowych (0,3 mm) na wałku ataku, bo zdawało mi się że za mocno jest wysunięty względem koła talerzowego. Po remoncie jest dużo ciszej na 5-tce (były luzy na łożyskowaniu wałka ataku), ale jeszcze trochę wyje, i teraz pytanie - czy warto rozbierać jeszcze raz aby włożyć tę podkładkę i czy po tym zabiegu będzie ciszej?? Pytanie by się nie narodziło, ale dwóch sąsiadów też wymieniało tryby w moście i u nich jest ciszej.

Za rady z góry dzięki.

Pzdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrz    0

Tryby te same. Dziś zdjąłem podnośnik i okazało się, że według śladów współpracy na zębach to powinienem jeszcze jedną podkładkę wyjąć (mam instrukcję montażu stożkowej przekładni). Był też minimalny luz na śrubce która dociska tryb ataku. Nic nie robiłem, tylko dokręciłem dobrze tą śrubkę i dałem nową zawleczkę. Jest ciszej - przy pewnych obrotach na 5-tce nawet wcale nie słychać przekładni. ;) Oby tak dalej, tylko wydumałem, że luz na tej śrubce będzie się co jakiś czas robił, ponieważ wałek ataku nie jest nowy i przypuszczam że ma minimalne luzy na frezach na które wchodzi koło atakujące. Pożyjemy zobaczymy. Jakby ktoś miał jakieś pytania co do przekładni głównej to postaram się odpowiedzieć - w końcu teraz mam z tym niemałe doświadczenie.

Pzdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

panRys87    1

Witam dziś po zdięciu podnośnika moim oczom ukazał się bardzo niemiły widok... Na wałku ataku nie było nakrętki zębatka luźno sobie na nim siedzi ale najgorsze było to że gwint się zerwał nie na nakrętce tylko na wałku ;[ mam pytanko czy po nagwintowaniu narzynką o tej samej średnicy gwintu na wałku i załorzeniu nowej nakrętki bedzie to trzymało czy nakrętka znów spadnie??? Zależy mi na jak najszybszym uporaniu się z tym bo raz że nie mam za wiele czasu na robote a dwa że problem bedzie z pomocą a sam na pewno nie dam rady... Dodam że na nagwintowanie już mam pomysł po prostu nie bede kręcił narzynką tylko założe ją na wałek podniose jedno koło do góry i będe gręcił na 5 biegu kołem zamachowym i ten sposób bedzie sie kręcił wałek...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SLAWEK1987    2

a przypadkiem nie powinno być tam zabezpieczenia od tej nakrętki? ktoś może jej wcześniej nie zabezpieczył?

już sprawdziłem. za kołem atakującym powinna iść podkładka i dopiero nakrętka koronowa.

Edytowano przez SLAWEK1987

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Kup nową nakrętke dokręć zapunktuj spawarką przerób żniwa , a po żniwach nowy wałek, i jak rozwaliło zebatke ataku i koło talerzowe to załóż zetorowski zestaw ok 530zl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panRys87    1

decyzja zapadła znajomy bede wymieniał :( znajomy powiedział że może uda mu sie wpaść pomóc... Zabezpieczenie było a raczej jego resztki bo nakrętka zerwała i gwint i zawleczke... Mógłby jeszcze ktoś dokładnie wyjaśnić jak wyjąć mechanizm różnicowy już po wyjęciu zwolnic? Potrzeba specjalnych przyrządów żeby zdjąć łozyska? Mam nadzieje że wyrobie sie w jeden dzień...

A na razie wymienie sam wałek i koło ataku (trochę sie zużył) bo tależ w stanie prawie idealnym (nie wiem czemu) więc go nie bede ruszał ...

Edytowano przez panRys87

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    16

Koła atakujące i talerzowe wymienia się parami. Na forum jest chyba instrukcja naprawy do C360, albo poszukaj na chomikuj.pl. Tam jest wszystko opisane jak to rozebrac.

Edytowano przez marian3p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid18    1

Mi kiedyś też nakrętka z ataku się odkręciła zawleczkę zerwała ale gwintu nie ruszyła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panRys87    1

U mnie już wałek wymieniony nie było tak ciężko;) jeszcze go nie sprawdzałem bo maluje wszystko dopiero gdzieś we wtorek go sprawdze i napisze jak śmiga po wymianie samego koła ataku bo talerza nie wymieniałem bo był w stanie jak napisałem prawie idealnym...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    32

To zrywanie nakretki to chyba typowe jest bo u mnie co jakas cięższa robota to ciągle zrywa już nawe przestałem zwracać na to uwagę ale jak koledzy wyżej piszą trżeba będzie to rozebrać wymienić wałek ew koła zębate i zaspawać to na amen

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzeski    4

witam

czy to wyjęcia mechanizmu różnicowego w 60-tce musze wyjac caly tylni most czy tylko zdjąć zwolenice i podnosnik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzeski    4

@marcinnowicki87 dzieki

ma ktos moze tryby na mechanizmie różnicowym od zetora? jest ciszej gdy sie je zamontuje? jak ustawic luz miedzy nimi? bo jeden mechanik mowil mi ze trzeba kartke z gazety namoczyc w oleju i sprawdzic a drugi ze sucha A4?

Edytowano przez krzeski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    10

witam u mnie w c-360 na małym trybie w ataku luz się spory zrobił rozumie żeby go zlikwidować to te podkładki dystansowe między łożyskami częściowo ująć trzeba i dać pod tryba i jak lepiej to zrobić mostem od skrzyni rozjechać czy zwolnice i atak wyjąć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszek8201    22

@marcinnowicki87 dzieki

ma ktos moze tryby na mechanizmie różnicowym od zetora? jest ciszej gdy sie je zamontuje? jak ustawic luz miedzy nimi? bo jeden mechanik mowil mi ze trzeba kartke z gazety namoczyc w oleju i sprawdzic a drugi ze sucha A4?

witam,mam w 3p zamontowane tryby od zetora , myślę że jest ciszej ale efekt psują te wyjące zwolnice....niebawem będę zdejmował podnośnik i robił zwolnice zobaczę jak się te tryby mają. nie odpowiem ci na pytanie jak ustawić luz,gdyż ja byłem tylko pomocnikiem przy zakładaniu tych trybów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam140292    2

musisz zdjąć zwolnice odkręcić obudowy i wtedy będą takie duże nakretki zabezpieczone musisz je odbezpieczyć i albo dokręcić albo odkręcić tylko musisz to robić jednocześnie z obu stron że jedną dokręcasz a drugą odkręcasz

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek38    1

witam czy w koszu też mogą być podkładki dystansowe gdyż wewnątrz trybyteż mająluz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mkalak    0

To i ja panowie mam podobny problem...

Tylko że ja wymieniłem wałek i tryb oraz koło na wałku od strony skrzyni nie wymieniałem talerza bo to za dużo roboty...Ale po złożeniu wszystkiego okazało sie że coś mi łomocze w skrzyni ale tylko na 3 biegu i przy włączaniu na terenowe i teraz nie wiem co to może byc czy to wodziki czy któryś tryb nie bardzo chce "pracować" z nowym kołem reduktora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wstaw tryby z zetora nie bedzie wyc

 

Napisałeś jeden post i od razu ostrzeżenie. A jakbyś przeczytał regulamin to byłoby wszystko ok.

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    217

To i ja panowie mam podobny problem...

Tylko że ja wymieniłem wałek i tryb oraz koło na wałku od strony skrzyni nie wymieniałem talerza bo to za dużo roboty...Ale po złożeniu wszystkiego okazało sie że coś mi łomocze w skrzyni ale tylko na 3 biegu i przy włączaniu na terenowe i teraz nie wiem co to może byc czy to wodziki czy któryś tryb nie bardzo chce "pracować" z nowym kołem reduktora

 

Prawdopodobnie tryb wchodzi za mocno w prace i dlatego tak się dzieje. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    849

Witam.Nurtuje mnie jedna rzecz odkąd zdjąłem pokrywę  podnośnika i przeglądałem cały dyfer  w c-360 i praca jest raz cichsza i raz głośniejsza  jak się jedzie na 3 lub 5 to jakby drżenie lub dzwonienie  tutaj na filmie      https://www.youtube.com/watch?v=fXkDnjNNRQI   jest od 2 minuty tylko się trzeba wsłuchać.Jak przeglądałem mechanizn różnicowy to mam luz wzdłużny przód tył na wałku ataku.I teraz kilka pytań ten luz wzdłużny jest  wyrobieniem wałka ataku   czy to wina łożyska że powoli się sypie???, i czy ta praca jest spodowana przez ten luz? Luz mam około 1/10 więc spory jak na przekładnie główną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×