ariss

Co wam się podoba w zetorach a co was denerwuje

Polecane posty

UrsusCzesio    310

jak na 62 km to wspaniałe gabaryty ale proxima 105 to już gabaryty troche małe wogóle teraz forterra 135 uratował by jej gabaryty silnik 6 cylindrów. I tak najbardziej boli cena+ to co trzeba dokupić bo głupi hith ruskie mieli 40 lat temu w każdym ciągniku a zetorowi musisz za to zapłacić. Lecz to nie wada ciągnika tylko umysłu pepików :(


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil900830    5

Plusy Proximy85;

-wygodny

-cicho w kabinie

-mocny podnośnik (szybkość reakcji),w Farmerze troche gorszy)

-spalanie :D niezłe ale poniżej 1800obr.

-jakość wykonania(detale)

-dobra widoczność

-suchy silnik(brak jakiegokolwiek spocenia)

-zajebiaszcze radio Sony(w Farmerze niestety lipa i musiałem zmienić)

-duza kabina (dwie osoby śmiało wejdą )w Farmerze troche ciasno i siedzenie dla pasażera troche lipne(plastik)

-dojście to filtrów dobre

-włąncznie przedniego napędu i blokade tylnego mostu

-bardzo mało awaryjny .Jak na razie nie zmieniłem bezpiecznika oprócz oczywiście wymienionego chlapacza :lol:

Minusy;

-słabe plastiki i to wszystkie (złamany prawy chlapacz).W farmerze zdecydowanie lepsze ;)

-troche lekki do Agregatu przód czasmi potrafi bujnąć jak się wyjeżdza z bruzdy :D

-po 13 miechach na przednim obciążniku zaczyna wychodzić rdza :o ,w Farmerze miałem to samo już pomalowałem i to samo czeka mnie w Zetorku

-wycieraczka powinna być umiejscowiona blisko kierownicy umieszczona a nie na prawym panelu

-mogłem wziąść troche lepsze wyposażenie(np.więcej wyjć hydr.,lepszą skrzynie ,kilme itp.) .Ale człowiek mądry po szkodzie <_<

Ogólnie jestem bardzo zadowolony miał być NHTD5030 ale dobrze że wybraliśmy Zetora Proxime 85.Ostatnio byłem na skupie i gościu przeyjechał NHTD5040 .To zdecydowanie Proxima lepiej się prezentuje i wygląda na dużo większą ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

Ja jak sie przesiadłem z 4512 na 6340 to mile zaskoczyło mnie jego zachowanie w polu i to z wyłączonym przodkiem. Dużo lepiej sie prowadził, większy uciąg. Dla ursusa byle błotko czy piach i już miał problem pomimo obciążników na tylnych kołach czego w zetorze nie mamy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JaNoK    0

Np. zetor 7245 z pługiem 4 skib. 7l na godz(ma bardzo ciężko);zetor 12145 z pługiem 4 skib. vogel noot 160cm do 15l na godz ale to też źależy od ziemi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SKORPION1    0

Ja posiadam zetora 7341 i poboba mi się w nich kabinka i oraz to że się wysoko siedzi denerwujące jest to że jak zejdzie powietrze to napędy się załanczają A co do paliwa to jeśli jest moc wykorzystana to i paliwka ni wciągnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal82sa    17

U mnie w zetorach sie podoba;

-To ze jest cicho.

-Łatwy w obsłudze.

Za dużo nie powiem bo nie mam zetora tylko jeżdze sąsiada

Nie podoba mi sie natomiast:

-Mała kabina zawsze walne o coś głową

-Szybko zurzywające sie sprzegło :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal82sa    17
Napisano (edytowany)

Zetor proxima plus 8541

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ksys    23

A czy jest proxima plus 8541? Chyba raczej Proxima plus 85 lub 95.A tam na pewno nie jest ciasno chyba,że na siedzeniu pasażera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
walkol    34

Ciesz się że i tak masz w niej m miejsce na siedzenie pasażera bo w niebieskich chyba z tym cienko ;)

Może w mniejszych i cienko ale od serii T6000 w góre jest dużo lepsze siedzenie dla pasażera w standardzie i kabina też nie ma żadnego porównania do fortery, o proximie nie wspominając


Zanim coś napiszesz przemyśl to kilka razy .....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cezary4514    65
Napisano (edytowany)

mi to najbardziej sie podoba korek wlewu paliwa, fajnie sie go odkręca a tak po za tym to nic specjalnego... :lol: wogole leje się z nich... <_< tzn olej pod spodem a to tu a to tu...

Edytowano przez Cezary4514

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mister    54

@Wakol widze że znasz się na Zetorach jak zabłocki na mydle... powinieneś napisać odwrotnie bo to proxa ma większą kabine :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    6899

@walkol- oczywiście chodzi mi o serię do T5000 ;) Większych nie widziałem w środku.

Ja myślałem że Forterra i Proxima mają takie same kabiny...

@Cezary- mi też się te zbiorniki podobają. Jeszcze nigdy nie zalałem go do pełna :lol: A z korka się nie leje tylko jak lejesz ropę wiadrem to się rozlewa ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemci564    0

Ja mam dwa zetory 6245 i 7745 żadko się psują są komfortowe mają duże kabiny.

Edytowano przez przemci564

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slevyn    35

Mam 135-tke i bardzo fajny ciągniczek:) mało pali obszerna kabina, no ale jest głośno i non stop obrywają mi się chlapacze te czarne, badziew totalny gorszego nie mogli zrobić a zamienniki pożal się boże :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4718zetor    46

To ze zetory te starsze mialy przy pompie wtryskowej tzw. dawke paliwa i w zime to -30 i odpalają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzys74    0

Witam jestem nowy na forum ale myśle że tutaj będę częstym gościem. Moje doświadczenia z Zetorem rozpoczołem 7245 HORAL SYSTEM byłem bardzo zadowolony w stosunku do poprzedniego Ursusa 4514. Przesiedłem się do Forterra 9641 aż do dzisiaj. Po krótce myślałem że to mercedes ale jak każdy pojazd ma swoje plusy i minusy.Na początku na gwarancji pękła obudowa termostatu, później chłodnica oleju, wyciek na tylnym kole, walnięta uszczelka dekla klawiatury.Po pierwszym roku zerdzewiała cała rura wydechowa obecnie czyli po 5 latach 1100mth poleciały klocki na hamulcu wału (moja wina nie dopatrzyłem tego wcześniej) przytarło tarczę można przetoczyć. Ciekawość ile kosztuje tarcza 1700zł.Ale to nic w stosunku do zacisku ten skorodowany ale udało się uratować koszt 2000zł. Koszt sprężyny(blaszka) rozpierająca klocki plus 2 bolczyki 500zł. Lakier po 5 latach to tak zmatowiał że głowa boli, a odnośnie akumulatora to mam zjedzony trochę przód serwis wymienił korki mówiąc że tamte się pocą. Może ponarzekałem na początku słowa pochwały dla grzania i wielkości kabiny może na dzisiaj wystarczy Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek11441    133

Przedewszystkim duża kabina no i miękka oś w 7211 a wkurzają mnie śruby przy odkładaniu i zakładaniu górnego zaczepu miałem założyć bolce ale na śrubach nic nie klekocze :)


Zetor zawsze i wszędzie NAJLEPSZY będzie !!!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alex16    0

też mam takiego zetora co kolega po wyżej i takie same rzeczy mi się w nim podobają i nie podobają jeszcze bym dodał skrzynkę na narzędzia trochę mogli by ja jeszcze bliżej kabiny umieścić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil5435    304

My mamy zetora 12145 i osobiście mi się podoba jego małe spalanie a nie podoba mi się jego duże przeskoki biegowe i awaryjność,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kojot629    257

mi sie podoba wyglad(starsze modele), rechot :D , dobry stosunek mocy masy, duze kabiny, rozsadne spalanie i jesze pare innych rzeczy.

a denerwuje to ze ma zbyt lekki tyl. mam 6945, robi z turem i nawet z kompletem obciaznikow zdarza sie ze kola sie odrywaja od ziemi <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

zalety, prostota wykonania, solidność łatwo w naprawie tanie i dostępne części, dużo miejsca w kabinie, podnośnik mocny, widok dookoła świetny w zasadzie brak wad ogólonie ciągniki bardzo polecane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tanco96    10

mi się podoba :

-duże komfortowe kabiny

-moc idzie w zgodzie ze spalaniem

-dobry wygląd

-dźwięk silnika

-dobrze się je prowadzi

-dobry uciąg

 

nie podoba mi się:

-nieraz blokujące się biegi (ale to zależy od wypracowania skrzyni)

-pękające szyby w nowszych modelach takie jak :Proxima,Forterra


Autor niniejszych postów, nie ponosi żadnej odpowiedzialności za ich treść,a co za tym idzie w przyszłości nie mogą być one wykorzystywane przeciwko niemu...udzielanych wskazówek proszę nie traktować jako WYROCZNI

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bomba41    0
Napisano (edytowany)

Opisze to co miałem z nimi do czynienia:

Mój 5320 (ale są one powszechne w całej serii od 5211 do 7340 zazwyczaj), zaczne od wad:

Hamulce, skuteczność zachwyca, ale awaryjność przyprawia o ból głowy, zrobisz pompke to walnie cylinderek, zrobisz cylinderek to znowu pompka, zacisk i tak w kółko.

Skrzynia biegów- drążek powinien być zdecydowanie umieszczony tak jak w proximach np. u mnie pomogło obrócenie drążka tak, aby chociaż dało sie go obsługiwać jedną ręką, jak wrzuce wsteczny to mam dźwignie na równo z osią kierownicy, no i toporna praca skrzyni, zgrzyty na porządku dziennym, szczególnie drugi bieg, reszta jako tako, ale do dwójki mogli dołożyć synchronizator.

wom, pompa hydrauliczna, i reduktor biegów też topornie chodzi, trzeba niemal zgasić ciągnik, żeby wrzucić pompe, lub przełączyć biegi na terenowe.

odpalanie w zimie, chyba nie musze pisać...

Częste problemy ze światłami, to jedno nie świeci, to drugie, często sie sypią żarówki, niewiem czemu, ale u mnie tak jest.

Wraz z wiekiem (1997) zaczyna mieć wycieki- przewody wspomagania, usczelki pod głowicami (przepuszczają olej za popychaczami zawórów, i cały silnik od góry do dołu usrany olejem- trzeba zmieniać całe uszczelki pod głowicami) uszczelka miski olejowej, też już sie poci, poprostu szczelność.

Aha i rdzewiejące tylne błotniki, reszta budy sie trzyma, ale te błotniki to feler tej serii.

No i może troche za lekki- 3200kg przy 63KM- nie ma rewelacji, trzeba dociążać.

To chyba tyle z wad.

Teraz zalety :) :)

Kabina- dość cicha, baaaardzo przestronna (w 7 osób sie jeździło :D) radyjko, ogrzewanie, ogromny plus za kabine.

Wspomaganie kierownicy- super efektywne,

Zwrotny, zwinny, łatwo sie manewruje.

SIlnik- (jak mówi mój kolega- jak dasz po garach to sie w tłumiku nie mieści :D) bajka, mocny, trwały, dobry uciąg, chodzi z maszynami, których w teorii nie ma prawa uciągnąć.

ogólnie wszystkie wady idzie mu wybaczyć, mocny i trwały silnik, komfort pracy, dobry podnośnik, dobre oświetlenie robocze (kiedy działa :D) super się nim robi poprostu.

Edytowano przez Bomba41

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez matik5
      Witam mam problem z zetorem majorem cl 80. Na zaświeca się mu na czerwono stóp i błąd DTC   111/01 
      Ktoś się oriętuje co może być przyczyną ? Dodam że żadnych objawów nie ma 
    • Przez Ceres2
      To jak?? Nowy stary nabytek😁 i na sobotę jest taki plan....
    • Przez Rafał2222
      Witam. Pytanie to użytkowników traktorów zetorów które powstałych w latach --80. Czy u was też jest tak że na tabliczce znamionowej Vin poprzedza 0? I numer silnika też poprzedza 0 a na ramie i w dowodzie tego 0 nie mam.  Też tak macie?
    • Przez Marcin7745T
      mam problem z zetorem ciężko pali na zimnym długo kręci i robi kupe siwego dymu nim załapie na ciepłym pali dobrze silnik po remoncie, odpalał gdy początek wtrysku był przy gmp bo jak przyspieszyłem było gorzej a ze znaków nie ustawi bo sie nie godzi pewnie był zle rozrząd poznaczony, wcześniej palił dobrze a pompa wtryskowa była max przyśpieszona i wtrysk był prawie 5mm przed gmp i na tyle teraz ustawiłem, glowice zdjęte bo były mokre wtryski i myślałem ze puszcza też na tłoki ale jednak nie, zauważyłem ze są pęknięcia na trzech głowicach pomiędzy otworem wtrysku i zaworem wydechowym były sprawdzane i niby są szczelne ale chyba kupie nowe a i były źle założone uszczelki odwrotni, miało by to znacznie przy odpalaniu ? ktoś doradzi co jest nie tak ?

      jak przenieść temat bo znowu źle dodałem ?

      https://youtube.com/shorts/8qn3dtQzdZE?feature=share
      https://youtu.be/wXqhwmXQjFQ
      https://youtube.com/shorts/xuI-WtauziA?feature=share
    • Przez Mateusz_105
      Był ktoś oglądać, warto?
       
      https://www.olx.pl/d/oferta/zetor-7245-88r-polecam-CID757-IDRoB9L.html
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj