Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
tommy66692

Silniki w zetorze 70XX i 72XX

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
tommy66692    10

chce wam opisac sytuacje ktora zauwazylem po tym jak pobujalem sie troszke zetorem 7245 @cezarego 4514

 

otóż kilka razy słyszalem na tym forum i sam zaczolem pobierac tą opinie ze silniki w tych ciagnikach sa takie same. mi sie jednak wydaje ze nie a dlaczego?

 

spostrzezenie-ze 7011 ma wiekszego "mula" jak 7245 ale gdy wejdzie na oborty to duzo trudniej go zadusic poniewaz 7011 zadymi a nie zejdze a 7245 nie zadymi ale go muli po ostrym obciązniem ;)

nie wiem czy to wina pompy paliwowej bo na pewno mają inne czy moze inne bebechy?

wczoraj słyszałem ze 70XX maja o jeden pierscien wiecej na tloku jak 72XX

 

koledzy jak to jest na prawde? jesli ktos wie niech napisze

 

po za tym 72XX nie ma takiego gwizdka jak 70XX bez urazy dla posiadacz 7245 ale i tak wymiekam bo nie mam przedniego napedu ;)

pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    179

Pierścieni rzeczywiście mają mniej bo 3 ale nie wszystkie ;) , bo dopiero od 1988 wprowadzono te rozwiązanie do Zetorów 5211-7245 ;). Zetory 7745 od początku produkcji wychodziły z 3-pierścieniowymi tłokami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    30

Z tym muleniem to może i przez pierścionki ale ty w swoim nie masz przedniego napędu a @Cezary ma i jak ja miałem 7211 to go nie muliło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Może to wina stanu technicznego silnika, katalogowo te silniki mają ta samą moc, ale wraz z przebiegiem tracą na osiągach. Gdyby to były nowe silniki to można porównywać, ale po 20 latach jeden może być bardziej zużyty od drugiego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    10

tak kolego moj ma 7tys mtg a kolegi 4 tys ale z obserwacji wynika ze ten 7245 nie ma tej mocy co 7011 wiec jak to jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
strzymek    15

70xx pompa paliwowa czeska tzw major 72xx pompa bosch praca silnika zależy od ustawień pompy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    0

A nie motorpal w 72xx? ja w 52 mam motorpala wiec chyba też taka jest w większym bracie ; ]]] Ba, na pewno ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    179

Zetor od niepamiętnych czasów po dziś dzień używa czeskich, niezawodnych pomp Motorpal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7

Z tego co wiem silniki nie są te same, 7011 ma motor o oznaczeniu Z7001, a 7245 ma Z7201 który jest rozwinięciem straszej konstrukcji.

 

Na różnice w odczuciach wpływa m.in. zużycie eksploatacyjne obu silników, ich charakterystyka która może być różna mimo takiej samej mocy max., przełożenia, średnica kół, itd...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

i jeszcze stan silnika możę dlatego 7245 wydaje się/jest słabszy bo coś mnie nie widzi się że on ma tylko 4000 mth czyli co 200 mth/rok .Chodż twój też ma nie za wiele

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
V12    10

Róznia sie pompa wtryskowa w 70xx jest starego typu podobna do tej w 360 silnik ma na niej mniejsza dawke przez co mniej pali ale bardziej muli

w 72xx jest pompa nowego typu silnik o wiele lepiej kreci sie na obroty ale i wiecej pali

Mnie to zastanawia czemu mój 7045 nawet w ciezkiej robocie dymu nie pusci pewnie juz sekcje ledwo co daja trzeba pompe robic

pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Lepez
      Witam mam problem ze swoim zetorem. Zimny nie ma sily przewalic. Nawet zakrecic. Jak odpale z pociagu to pozniej odpala bez problemu
    • Przez Mateusz_320
      Panowie mam problem z korbowodami do zetora 5211. Kupiłem wczoraj i dzis zaczałem wazyc i 2 maja 305g a 1 ma 285g czy stanie sie cos tej róznicy 2 deko? Prosze o pomoc 
    • Przez emtecc
      Zetor 7745 po remoncie góry silnika (tłok, tuleje, pierścienie, robione głowice).  Powodem remontu były popenkane pierścienie na jednym z tłoków. 
      Przed remontem z odmy czuć było, że zbiera się ciśnienie po zatkaniu odmy no i oczywiscie wyganiało olej z racji popękanych pierścieni.
      Po remonice poinformowano mnie, żeby wymienić olej po 50 mth po dotarciu. Docierałem na różnych obrotach (trochę jeździłem, chodził z przyczepą w różnym stopniu załadowaną).
      Zdziwiło mnie, że po 50mth oleju było na MIN na miarce. Rozmawaiłem z mechanikiem i określił, że to normalne bo pierścienie się układają.
      Cały czas kapało z odmy i kapie do teraz, jednak nie odczuwam zbierania się ciśnienia w skrzyni korbowej, tzn nie czuć dmuchania odmą a olej z niej kapie.
      Ostatnio na 3 godz orki do butelki skapało około 300ml oleju.
      Możliwe, że jest coś nie tak z odmą i olej nie ścieka do miski? Nie wiem jak to wygląda, nie rozbierałem nigdy tego?
      Czy pierścienie od początku są do niczego??
       
      Dodam, że ciągnik ma moc.
       
      Dodatkowo między głowicami pojawił się wyciek (chyba płynu) bo rdzewieje

    • Przez Mateusz_320
      Panowie ostatnio zawiozłem ciagnik do mechanika czyli w piatek bo na innym temacie pisałem ze strasznie ciezko pali i kopci. Zawory sa ustawione wtryski patrzylismy wczoraj maja 170-175 a ciagnik dalej tak samo. Pompiarz mówił zeby pompy nie ruszac bo moze byc okej z nia. Co radzicie na co patrzec jeszcze? Oleju odziwo nie bierze z odmy nic nie wydostaje sie. Jak odpali to dziwne obroty na poczatku ma tak jakby zaraz chciał zgasnac. Pozdrawiam
    • Przez leszczu19901
      Panowie, nie wiem czy to problem, czy nie, ale ostatnio ustawiałem zawory w Zetroze i teraz na jałowych obrotach słychac z obudowy fitra powietrza takie buczenie. Przed ustawieniem zaworów tego buczenia nie było. Dodam, równiez że na 3 cylindrze na zaworze ssącym nie było żadnego luzu.
×