Zaloguj się, aby obserwować  
coffey23

MTZ 82 TS

Polecane posty

coffey23    21

Mamy traktor MTZ 82 TS brakuje mu mocy i nie znam przyczyny . Układ paliwowy jest czysty nic nie jest zapchane mamy go od nowości i nic nie było robione jeszcze w silniku a pali na dotyk. Jeśli ktoś zna podobne przypadki to piszcie z góry dzięki ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lysyrolnik    17

Sprawdź układ dolotowy powietrza, sprawdź dokładnie filtr powietrza. możliwe ze nazbierało się kurzu i ma mało powietrza,sprawdź też turbinę. I na koniec pompę wtryskową ;)


Honda - The Power of Dreams :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coffey23    21

Filtr powietrza jest czysty i sprawdzałem nie wiem jak z tym turbo niby dmucha jak ściągaliśmy kolanko co wchodzi do kolektora ale nie wiem czy wystarczająco ten ciągnik od 10 lat u nas pracuje i chodził tak zawsze myśleliśmy ze one są takie mułowate ;/ Tato był ostatnio ze zbożem i koleś zajechał takim samym modelem identyczny 26 ton na przyczepach gdzie nasz ledwo co zawsze ciąga szóstkę polską i ósemkę czeską aż nie mógł uwierzyć i teraz trzeba szukać co jest nie tak ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cihu    151

26 ton to chyba cały skład miał bo nie wierze ze samego ładunku tyle by dociągnął....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

Cihu mało widziałeś koleś 2 lata temu 360-3P ciągnął zestaw razem gdzieś z 15 ton, a w tym roku jadę a tu 360 2 przyczepy z 6 i 4,5 tony z podwójnymi bortami to ile gdzieś ze 20 ton zestaw waży (bez 360) co prawda jechał pod małe wzniesienie chyba na 3 ale jechał.

 

Coffey23 wracając do tematu zmień końcówki wtrysków i daj pompę do regulacji ,ja w mtz 82 miałem podobnie muł i bez mocy .Jak wyregulowali pompę to z 20 km przybyło ,zrywny ,silny i dotego zaczął mniej palić .Każdą robotę od tej pory robię 2,3 biegi wyżej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    179

Ja Pronarem 82A ciągnąłem 28 ton buraków z przyczepami na 9 biegu a tak zawsze to ciągam 22-25 ton i idzie jak rakieta


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coffey23    21

Nasz MTZ już jest naprawiony ;D jesli ktoś ma problemy z mocą wystarczy wyciągnąć pompe i zawieść do dobrego fachowca żeby ją ustawił ;) Rozmawialiśmy z gościem w sklepie i powiedział nam że 70% nowych ruskich pomp to nadaje sie do regulacji i dopiero można je wstawiać i jeździć . Po regulacji naszej pompy teraz ciągnik nie czuje że ciągnie talerzówkę a wcześniej ledwo dawał sobie rade na zwolnionej 2 teraz można jeździć na przyspieszonej 3 tylko że ziemie za daleko rozsypuje ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    179

A ile kosztuje wyregulowanie pompy?? Czy to pomoże bo mój Pronar dymi jak się daje gazu i jak ma troszkę ciężej ;)


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coffey23    21

nie wiem czy Ci pomoże jak moja pompa była źle ustawiona to ciągnik wcale prawie nie kopcił bo małą dawke paliwa dostawał teraz zakopci jak się przegazuje ale idzie jak rakieta ;P Regulacja pompy kosztowała 50zł ale to pewnie zależy od zakładu gdzie ją dasz ;) I nie wiem czy to akurat pomoże w twojim przypadku żeby przestał dymić;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Goblin    13

Mój MTZ 82 TS jak miał muła to dałem pompę wtryskową do naprawy to zapłaciłem z robocizną 480zł i wstawiłem nowe wtryskiwacze i turbo, ale turbo dałem z Pronara 1025A teraz to idzie jak det, prędzej zacznie mieszać niż się zadusi. Po naprawie w 1 tygodniu połamałem pług bo jeździłem 2 biegi wyżej teraz orzę 3 obrotowa rozstawioną na 150cm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronarek82a    1

Tez musze pompe u siebie zrobic ciagnik sie zrobil wolny i slaby. Ile gdzies pociagnie 82a?

 

Ja Pronarem 82A ciągnąłem 28 ton buraków z przyczepami na 9 biegu a tak zawsze to ciągam 22-25 ton i idzie jak rakieta

 

 

 

To nie zly twoj pronar ja swoim nawet 20 ton nie pociagnie a co mowiac na 9 :lol:

 

Umnie moze tam w pompie nic niema!!!! 10 ton ciagnolem zwiru to myslalem ze na 9 nie wciagne pod gorke :angry:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gigi    1

HA HA 28 ton buraków +przyczepy to prawie 40 ton[na 9] to chyba z dobrej górki??????????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DOMINKUS    0

Koledzy a co tu tyle debatowac , ze 25 ton czy da radę może niektorzy troszke przesadzaja , ale to chyba nie jest az tak wiele ja tłuke ruska na 100 hektarach plus łaki i usługi i spadku mocy nie czuje, czy jadę z 25 tonami czy robie sianokiszonke trzecim lub 4 biegiem orze hudraulicznym pługiem sieje trzy metrową amazone i idzie bez problemu a kopcenie to przychodzi z czasem ale regulacja pompy to nie trzba spojrzec do wtryskiwaczy one moga lac rope i bedzie pokazywał dymek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    179
HA HA 28 ton buraków +przyczepy to prawie 40 ton[na 9] to chyba z dobrej górki??????????

Ciągnąłem 4 przyczepy 4,5 t z nadstawkami i jedna akurat warzy 1600 kg. To co to za przyczepy co warzą 12t ?? :lol:

Ciągnąłem je po równej szosie ale na 9 terenowej anie na szosowej :D

A zawsze to 22-25t ale z przyczepami ciągam, 9 i 4 i na 9 szosowej


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

9 to dziewiątka i to przelożenie w ciagnikach typu mtz jest

stałe ,owszem jest reduktor, ale to dotyczy kazdego biegu.Nigdy nie słyszałem o 9 szosowej i terenowej jak piszesz we wczesniejszym poście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    179
9 to dziewiątka i to przelożenie w ciagnikach typu mtz jest

stałe ,owszem jest reduktor, ale to dotyczy kazdego biegu.Nigdy nie słyszałem o 9 szosowej i terenowej jak piszesz we wczesniejszym poście.

Fachowo to się nazywa Żółw i zając, tak jak są te oznaczenia :lol: :D


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
t-tas    0

fachowo to się chyba nazywa przekładnia redukcyjna- i występują przekładnie o zazębieniu zewnętrznym lub planetarnym, a ich zadaniem jest zwiększenie momentu obrotowego na kołach(zwiększają też liczbę przełożeń skrzyni przekładniowej- potocznie zwanej biegów), występują jak w np MTZ jako redukcje włączane ze sprzęgłem, lub jak np w ciężkich Ursusach i Zetorach włączane bez rozsprzęglania układu napędowego- i tam układ taki nazywa się wzmacniaczem momentu

nazwa żółw-zając jest jak najbardziej nazwą niefachową, a potoczną, a , że takie są oznaczenia- w autach terenowych na reduktorze spotyka się Hi-Low- to co- ma to być hilower????

zwanie biegów szosowymi i terenowymi to tez nazwa potoczna, jak i szosowe-polowe, skrzynia górna i dolna, biegi szybkie i wolne, w ciężarówkach są jeszcze tzw połówki, i pewnie jeszcze można by wymieniać kupę innych nazw potocznych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    179

Ale w Pronarze czy MTZ są biegi H i L i też reuktor Żółw i Zając


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

jakie potoczne tak podaje instrukcja obsługi ,zresztą każda przekładnia (w ciągniku ) redukuje i przez to zwiększa moment napędowy (każdy bieg) .Są jednak wyjątki w ciężkich ursusach co lecą 40 km/h jest multiplikator na ostatnim biegu (zwiększa prędkość wałka napędzanego a nie zmniejsza ) .

Z tego co wiem to multiplikatory występują w rowerach ,więcej przykładów nie znajduje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    179
jakie potoczne tak podaje instrukcja obsługi ,zresztą każda przekładnia (w ciągniku ) redukuje i przez to zwiększa moment napędowy (każdy bieg) .Są jednak wyjątki w ciężkich ursusach co lecą 40 km/h jest multiplikator na ostatnim biegu (zwiększa prędkość wałka napędzanego a nie zmniejsza ) .

Z tego co wiem to multiplikatory występują w rowerach ,więcej przykładów nie znajduje

No Pronary też jadą 40 :lol: A nawet niektóre do 45 dochodzą


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj