Skocz do zawartości
adasiorek

uprawa truskawek

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
marluk    29

ok ale nie musisz spamowac i oglaszac sie w wielu tematach. To forum a nie serwis ogloszeniowy. Napisz w jednym temacie i jak ktow zechce to sie zglosi do ciebie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dZejk    1

Czy można bez obaw stosować herbicydy w mateczniku bo nigdy nie stosowałem a w tym roku za dużo by mnie kosztowała siła robocza do pielenia. Lepiej pryskać przed ukorzenieniem młodych pędów czy po i czy ewentualnie Betanal mógłby być zastosowany bo stare krzaki pryskałem i nie było widać żadnych negatywnych skutków tylko nie wiem jakie będzie działanie na młode pędy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

marluk    29

koledzy pomozcie mi, planuje skosic truskawke lada moment po zbiorach i chce opryskac lontrelem. moge nim jechac po calosci pola czy musze z oslona? dawka 0,4l na 300l wody na ha bedzie odpowiednia? bardzo prosze o pomoc doswiadczeni plantatorzy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prome    0

Można po całości, ja bym dał 0,25/ha/200L, wyższe dawki mogą trochę uszkodzić najmłodsze liście. Napisz na jakie odmiany chcesz go zastosować i na jakie chwasty?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marluk    29

wiesz co chwasty rozne ale jak patrzylem to wiekszosc lontrel niszczy ale na etykiecie pisze zeby nie pryskac po roslinach. A jak skosze to po jakim czasie mam jechac lontrelem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebas99    60

mi się wydaje że po ok 1 tyg po skoszeniu, w dawce 0,25 na 200l nie powinien uszkodzić truskawek

Edytowano przez sebas99

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebas99    60

Powiem tak jeśli chcesz żeby było na około truskawki czysto to radził bym Lontrelem, ponieważ bastą możesz tylko w międzyrzędziach. Ja basta pryskałem tylko raz ponieważ międzyrzędzia uprawiam mechanicznie :) Uwierz mi lontrel też spełni swoją role. Pryskam nim co rok i do tej pory ani razu mnie nie zawiódł, mieszam go też z Saherbem B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marluk    29

co daje mieszanie w stosunku do samego lontrelu? A pozniej jak lontrel skonczy dzialac i pojawiaja sie chwasty to co stosujesz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtinho90    0

Podłączam się do tematu. Uprawa przydomowa, ale problem ten sam. Truskawki pozarastane, za tydzień - półtora będę koszone. Jaki program ochrony do jesieni, żeby wiosną nie mieć za dużo roboty? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maly00    6

mam takie pytanie posadzilem truskawki kolo polowy maja nie dalo sie wczesniej teraz maja juz po kilka lisci sa rozne male i wieksze krzaczki byly juz raz plewione niestety chwast rosnie jest duzo prosa troche rzepaku i czegos zóltego psennaku czy jak to nazywaja czym moge to opryskac? zastosowac betanl w dawkach dzielonych? mozna juz pryskac od prosa leopardem? prosze o porade bo to nie moja dziedzina;) w tym tygodniu trzeba podjac interwencje;) najlpiej moim zdaniem dawki dzielone zeby nie zjarac truskawy....

 

odmiana truskawek to dukat eliana i elkanta

Edytowano przez maly00

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebas99    60

Odp dla @marluk

 

To tak Lontrel i saherb można mieszać i np u mnie to niszczy chwasty dobrze i nie mam dużo problemu z nimi. U mnie jak lontrel przestaje działac to mam prawie samą trawice więc jadę fusilade

 

Odp dla @maly00

 

To żółte to żółtnica pospolita chyba :) u mnie to jest. Leopardem można już pryskać( tym odmianom nie powinni zaszkodzic), choć mi się wydaje że można by spróbować fusilade.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marluk    29

@sebas99,

dlaczego miesza sie lontrel z saherbem? Sam lontrel nie da rady? I to mam pojechac przed koszeniem czy skosic i poczekac az odbije na nowo? Dzieki za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maly00    6

no dobrze a na dwuliscienne to co? mam zamiar dzis pryskac leopardem jutro by sie przyadlo dac cos na dwuliscienne albo lontre albo betanal nie wiem co lepsze....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebas99    60

to bez różnicy ja radziłbym lontrel ale możesz go też za stąpic cliopharem

 

@marluk

Mieszam lontrel z saherbem(lub beet up to bez różnicy bo to to samo) ponieważ zaobserwowałem, że to daje lepszy efekt. Kiedy to zastosujesz to wszystko jedno< BYLE PO ZBIORACH!!!!!!!!!!!(LUB PRZED) Ja to stosowałem przed ścięciem liści, ponieważ jak skosisz to zostaje troche suchych liści i mogą one przykryć chwasty, które odbiją na nowo po zimie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maly00    6

jeszcze jedno pytanie czy truskawki nie sa za male na lontre? dzis mija 6 tygodni po posadzeniu z tym ze nie sa wyrosniete bo pogoda nie sprzyjala mojej plantacji

jaka dawke ewentualnie lontre dac na ha?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marluk    29

kolego sebas99, dzieki za porady. Masz spore doswiadczenie chyba w tym temacie. A powiedz mi jeszcze jaka jest skutecznosc takiego zabiegu Cliophar i Saherb tzn. na ile bedzie spokoj z chwastami? A jak mam dosc gesto posadzona truskawke to nic sie nie stanie jak opryskam bo duza czesc dostanie sie do truskawki. Co ty na to?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebas99    60

@ marluk Spokój powinien być na ok 3-4 tyg (u mnie tak było) A gdy zniszczy się to największe badyle to z tym małym(lub wschodzącym) łatwiej sobie poradzić. Ja tez mam gęsto truskawki i jakoś im nie zaszkodziło( odmiana Honeoye) :). Możesz pryskać w odstepach 2-3 tyg. Daj 2 opryski.

 

@ maly00 Jeśli podjerzewasz, że truskawki są jeszcze za słabo rozwinięte to można zmniejszyć dawkę środka a i o jakim betanalu mówisz max pro?? Bo ten stary został wycofany. Jeśli chwasty dopiero wschodzą to możesz zastosować mieszankę Lenazar 80 WP 0,6 kg/ha + Burakomitron 70 WG 2,3 kg/ha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marluk    29

sebas99, a pozniej po tych 4 tygodniach co zrobiles? Pewnie najlepiej ruszyc glebe i dac cos doglebowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marluk    29

a pomiedzy truskawkami w rzedzie jak zruszales glebe? recznie czy glebogryzarka jakos wziela? i jak juz opryskales tym buracylem to wytrzymalo do zimy czy jeszcze czyms pryskales?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×