Skocz do zawartości
adasiorek

uprawa truskawek

Polecane posty

sebas99    60

Kristalon zależy kiedy możesz dać potasowy(POMARAŃCZOWY) z mikroelementami podczas kwitnienia i po

Na pudełku masz napisane jaki do czego jest.

Ja stosowałem identycznie nawet nie zmieniałem dawki bo jak dałem wiecej to to miało taki sam efekt jak dawka na pudełku

Edytowano przez sebas99

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marluk    29

Kristanol zależy kiedy możesz dać potasowy(POMARAŃCZOWY) z mikroelementami podczas kwitnienia i po

Na pudełku masz napisane jaki do czego jest.

Ja stosowałem identycznie nawet nie zmieniałem dawki bo jak dałem wiecej to to miało taki sam efekt jak dawka na pudełku

nie Kristanol tylko Kristalon :) a zielony Kristalon stosujesz? on chyba jest przed kwitnieniem. mozna mieszac kristalony z saletra wapniowa dolistna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

sebas99    60

Kristalon :) zielony tak stosowałem przed kwitnieniem( kiedyś) ale ja w tym roku chyba też zastosuje taką mieszanke w tamtym dałem sam nitrabor. Ja ODŻYWKI dolistne daje podczas i po kwitnieniu niekiedy między zbiorami. Ale nie ma przeciwskazań do mieszania tych dwóch nawozów przecież saletra wapniowa bradzo dobrze sie rozpuszcza. A truskawką na kwitnienie trzeba dać troche dużego kopa :lol: :lol: :lol:

Chociaż niektórzy mówią żeby nie mieszać nawozów dolistnych <saletre> z np. fosforem(Kristalon Z ma 18%) ale mi sie wydaje że to nie zaszkodzi B)

 

Może spróbuje wymieszać zamiast zielonego pomarańczowy i prysnąć jakieś 5ar na próbe :lol: :lol:

Trzeba wszystkiego próbowac :D

Edytowano przez sebas99

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marluk    29

ja chcialem glownie na maline to stosowac ale to nie ma znaczenia w czym wazne w jakiej fazie. a jakie stezenie stosujesz kristalonu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jareq    0

stosowałem beet up 180, działać działa.nie zauważyłem oparzeń truskawek. stosowałem razem z cliopharem. tak jak na ulotce 3 x 1,5l/h w odstępach 10 dniowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebas99    60
Napisano (edytowany)

Tak zgadza sie BEET UP 180 nie powoduje oparzeń truskawek i nawet dobrze niszczy zielsko :D Ja chyba jutro wezmę sie i popryskam nim moje honeoye, bo zielska troche się rzuciło. Jaka u was jego cena?? Bo jak kupowałem wczoraj to za 1l płaciłem 59 zł. Myśle czy nie spróbować zmieszać go z lontrelem(dam ok 60ml/1l) co wy na to??

Edytowano przez sebas99

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jareq    0

lontrel to to samo co cliophar można spokojnie mieszać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malkolm    23

ale skoro to to samo to po co mieszać?? wystarczy jednego z nich dać odpowiednią dawkę.

po jakim czasie od posadzenia truskawek frigo można jechać w truskawce belanalem,

buracylem i odpowiednikami jak się nie mylę to po 7 dniach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebas99    60

ale skoro to to samo to po co mieszać?? wystarczy jednego z nich dać odpowiednią dawkę.

po jakim czasie od posadzenia truskawek frigo można jechać w truskawce belanalem,

buracylem i odpowiednikami jak się nie mylę to po 7 dniach

 

 

Tak tylko ja będę mieszał beet up z lontrelem a nie lontrel z cliopharem :lol: A beet up to nie to samo co cliophar

 

A buracylem jedzie sie po ok 3-4 tyg po posadzeniu truskawek, a wogóle juz buracyl został wycofany sprzedawcy mają jeszcze rok na sprzedanie zapasów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malkolm    23

posadziłem w poniedziałek, ma już ładne listki,

buracyl ma też odpowiedniki więc problemu niema

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marluk    29

tymi srodkami beet up i cliophar pryskacie po calosci czy z oslona w miedzyrzedziach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebas99    60

po całości B) Wiem, że są odpowiedniki np Lenazar lub Azotop 80(nowy nie mylić ze starym) ;) Nie mam doświadczenia z Lenazarem jak go oceniacie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malkolm    23

ja bym go wymieszał z betanalem, sam lenacyl delikatnie mówiąc jest dość słaby, albo metamitron,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej60    1

Witam

Ja zakończyłem sadzenie dopiero w sobotę ,20000 sadzonek A+sadziłem od środy do soboty zprzerwą 3 maja.

korzenie moczyłem topsin+aliette. Te z środy wyszły już nad włókninę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebas99    60

ja bym go wymieszał z betanalem, sam lenacyl delikatnie mówiąc jest dość słaby, albo metamitron,

 

 

Betanal MAXPRO??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Iskra    0

witam. jakieś dwa tygodnie temu opryskałem truskawki venzarem.... niestety nic to nie dało.... dzisiaj byłem na polu i rośnie pełno chwastów (wydaje mi się ze jest to szczaw) straszne dziadostwo ponieważ ma bardzo dużo długich korzeni... i teraz pytanie czy jest jakaś możliwość żeby się tego pozbyć??? nie mam pojęcia co z tym zrobić... może jest jakiś środek co to niszczy? poradźcie coś...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Kamila79
      Witam! mam pytanie czy mogę teraz opryskac truskawki(sa po zbiorze skoszone i przejechane opielaczem miedzy rzedami)ale nie stety to nic nie dało. Jest bardzo , duzo tych chwastów(m.in. mam oste. trawe, i takie żółte kwiaty korzeń jak piertuszka).
      Tak pomyslalam, ze teraz bym je opryskala(pogoda dopisuje)i na wiosne poprawka. Ale czy mozna?
      jeżeli tak to podajcie dobry oprysk? pozdrawiam
    • Przez danu1234
      Witam Wszystkich!
      Mam około 8ha matecznika sadzonek truskawek.
      Na wiosnę chcę kupić kombajn do sadzonek truskawek.
      Ale nie mam pojęcia gdzię się o taką maszyne pytać i jaka jest cena nowej i używanej.
      Jaki ciągnik i o jakiej mocy jest do niej potrzebny???
      Chyba ze macie jakies inne tansze rozwiązanie!
      Wykopywanie sadzonek przez ludzi wychodzi bardzo drogo.
      Prosze o pomoc.
      Pozdrawiam
      danu1234
      Po co 2 te same tematy?
    • Przez dami21
      mam pytanie czym nawozić i w jakim terminie truskawki wiosną by uzyskać duży plon i dobrej jakości owoce ( truskwaki bez osłon oraz bez nawadniania )
    • Przez waldemaros
      witam wszystkich mam takie pytanie gdzie mozna kupic opakowania na truskawki tzw platony.prosilbym o informacje.moga byc urzywane.
    • Przez grucha2701
      witam panowie dziś zostałem nabywcą 1h zaniedbanej ziemi na której na dzień dziś jest zasiane słabe żyto jutro już to będzie za orane 4kl ziemi lecz strasznie zaniedbana brak tam nawozu i oprysków , mam zamiar uszykować tą ziemie pod truskawki możecie mi napisać co ta ziemia potrzebuje ?? w pewnym kawałku jest jakas szlaka pomieszana z ziemią nie dużo ale jest , napiszcie jak ją doprowadzić do ładu i składu .
      moje drugie pytanie co dać za nawóz przed zasadzeniem truskawek i po zasadzeniu z góry dzięki
×