Polecane posty

Gość Luke16   
Gość Luke16

XMK13 napisałem ok. czyli jak będzie 65KM to też źle nie będzie a co do Zetora to za rok np. jak dozbiera się kaski spokojnie napęd można założyć ;)

Edytowano przez Luke16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Luke16   
Gość Luke16

piter8 ceny są zabójcze zetorów jak i ogólnie ciągników używanych... Nowe to też nie porozumienie z cenami ... Powiem szczerze sam kupiłem Zetora Majora 80 z ładowaczem za 124600zł czyli w korzystnej cenie ale teraz żeby kupić z tym samym wyposażeniem co ja trzeba dać + ok. 15 tys zł ... A powinien kosztować z 80 tys zł...

 

Ja już kupiłem ciągnik co prawda bez napędu ale jest ot Renault 77.12 i może to śmiesznie zabrzmi ale mojemu ojcu lepiej Renatom się jeździ jak Majorem :D

http://www.agrofoto....3-renault-7712/

A C-362 odmaluje się i na handel :P

 

A w przyszłości kupi się jakiegoś małego jeszcze mfa 235 z ładowaczem bez kabiny żeby do obory można było wjechać lub ładowarkę ...

Edytowano przez Luke16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

No to gratuluję zakupu! Tyle było myślenia, pisania, a i tak wyszła z tego Renia. Swoją drogą strasznie wielka ta kabina względem reszty ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Luke16   
Gość Luke16

Ale wygodna :D Trafiła się w dobrej cenie to jest :D Zobaczymy jak się będzie spisywała ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xyz88    7

Witam. Posiada ktoś taki sprzęt jak SAME EXPLORER 60? Rok 88. 3cylindry chłodzony powietrzem. Bez przedniego napędu. Wymieniony za 3p. Jestem posiadaczem jakiego sprzętu od wczoraj i miał bym kilka pytań do jakiegoś szczęśliwca który już taką maszynę posiada. Przede wszystkim nigdzie nie mogę namierzyć wskaźnika temperatury silnika. Da rade w 3pługach 35cm?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    536

często w same w tych modelach nie ma temperatury, dbaj tylko o to aby cylindry były zawsze czyste, nie ciekło po nich olejem itp to nie ma szans aby go przegrzać ;)

Co do pługa to da rade z fortchrittem 3 skiby ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xyz88    7

To powiedz mi jeszcze gdzie znajduje się miarka do oleju do hydrauliki? Bo wlew oleju jest z tyłu koło filtra, blisko wyjść hydraulicznych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xyz88    7

To w moim korku nie ma :) Trzeba będzie zakupić gdzieś korek z miarką. Masz taki taki ciągnik czy miałeś? Ja dziś swoim pryskałem zboża.... Niebo a Ziemia pomiędzy tym a 3p :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xyz88    7

914? Ja o SAME Explorer 60 pisałem. Ma ktoś jeszcze taki sprzęt?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Może 914 ? 4x4 i osiągi dobre

Możesz podać jakie ma te "dobre osiągi" na tle innych ciągników tej klasy i z podobnych lat produkcji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

- Duża masa = duży uciąg (bez obciążenia 914 waży ok. 4,4t)

- Mocny podnośnik - 4125 kg

- Wyjścia hydrauliczne - 2 pary + zlew

- Wielopłytkowe mokre sprzęgło WOM, załączane hydraulicznie.

- Wzmacniacz momentu.

- Twarda i trwała konstrukcja.

To na pewno są jego zalety.

Nie wiem, jak te zalety wyglądają względem zachodnich konstrukcji, ale wiem, że na naszym rynku był to jeden z najlepszych ciągników w owym czasie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    536

914

duża masa - za duża jak na ciągnik o tej mocy i tej klasy, za duży gabarytami, mało zwrotny

słaby i mółowaty silnik

podnośnik - ciekawe która wersja miała te 4125 kg, bo ta seryjna co wychodziła na polske na pewno nie miała

co do twardej i trwałej konstrukcji - przeważnie bywało że jak się trafiło tak się miało, remont kapitalny silnika i skrzyni co 6-8 tys mth, więc żadna trwałość

a najgorsze w tym wszystkim jest to, że przez 20 lat ciągnik nic nie zmodernizowany, wersja eksportowa tylko miała dobrze wygłuszoną kabinę i do tego produkt nasz narodowy a części dostepne na rynku to tylko kupa szmelcu, dzięki czemu ciągle się naprawia się te ciagniki.

Co do WOMu i wzmacniacza momentu to się zgodzę że sa to najlepsze 2 rzeczy w tym ciągniku :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Luke16   
Gość Luke16

Miałem Zetora 8145 czyli to samo co 914... Szczerze oprócz tego womu i wzmacniacza (które często padają) ten ciągnik niczym nie zachwycał... Toporna konstrukcja, masa za duża do tego ciągnika przy czym zaraz dużo za duzo palił i jak mi ktoś mówi że w orce on pali 7 litrów to go wyśmiewam ... Skrzynia bez synchronizacji przez co redukcja z większego na mniejszy bieg to kwestia bardzo dobrej wprawy użytkownika bez zgrzytu... W kabinach naszych polskich głośność przerażała, skrętność baaaardzo malutka, widoczność do tyłu zerowa... Majac teraz Renault z tak naprawdę tego samego roku nie ma nawet co porównywać.... Jedyna zaleta to ogólnodostępnosc części, ale jakość też całkiem inna do oryginału ... powiem szczerze drugi raz bym 8145 NIE kupił... 100 razy bardziej wolalbym kupić zetora 7745...

Edytowano przez Luke16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

@XMK13 spytałem wcześniej jakie ma osiągi na tle innych ciągników tej klasy a nie mocy - zachodnie ciągniki tej klasy mają 90-110- koni, udźwig 4-5 ton, wzmacniacz momentu to lata 60-te np w MF-ie, trwałość też nieporównywalna... a porównując technologię do ciągników zachodnich z lat 90-tych to już wogóle porażka... I za co tu płacić 40-50tys jakie sobie cenią za dobry egzemplarz z 90-tych lat? Chyba za podróż w czasie do lat 70-tych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

80kM na 15ha = 2 dni orki czyli jakieś 15mtg

policzcie do tego inne prace, transport itp a jak jest drugi ciagnik do lekkich prac to taki 914 rocznie zrobi 100-150mtg czyli przez 10 lat 1000-1500mtg . Więc nawet taki Ursus w tak małym gospodarstwie jest nie do zajechania .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Luke16   
Gość Luke16

Ale szczerze powiedziawszy po co kupować taki ciężki ciągnik na 15ha?? Który spali też krocie?? Albo kupić Renate 85.14 albo MF 698 albo jeżeli chodzi o tanie części to Zetor 7745 ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mat22889    48

no tak ale jak ma się cieżkie ziemie to musi być wiekszy traktor bo małym cieżko dobrze zaorać pole i ekonomicznie. ja na 20 hektarów musiał bym mieć coś z przednim a mam narazie 912 i porażka bede zmieniać a najlepiej coś z prow-em zakupić :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Barm03    5

Osobiście polecam forda bo sam miałem ale to zależy od gustu problemu z częściami nie ma :) zwłaszcza fajne są modele 7610 6610 5610

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xyz88    7

A ja ciekawy jestem ile motogodz pochodza te Zetory i NH pobrane na unie (nikomu rzecz jasna nie szkoduje kazdy radzi sobie tak jak jemu pasuje) U mnie na wiosce są takie sprzęty i serwis potrafi byc kilka razy w mieś jak są roboty polowe. Jednemu w Zetor Proxima rozleciała sie zwolnica w 3letnim. Może zrobił z 1tyś mth.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Cezar81
      Pod uwagę biorę :
      https://www.olx.pl/oferta/ciagnik-rolniczy-same-rubin-150-CID757-IDzM5um.html
      nowy świeżo zamieszczony i z wyglądu mało sponiewierany, zastanawiam się również nad:
      https://www.olx.pl/oferta/case-cvx-130-tuz-sprowadzony-CID757-IDzFYYG.html
       
      nad którym lepiej się zastanowić - do końca miesiąca muszę coś wybrać więc dla mnie zabawa się skończyła, będę bardzo wdzięczny na wszelkie rady
       
      Ewentualnie https://www.olx.pl/oferta/mccormick-xtx-185-xtra-speed-sprowadzony-orginal-mtx-tylko-5000-godzin-CID757-IDzFAnf.html
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj