MarcinC360

Układ chłodzenia w c-360

Polecane posty

maxreif    0

Panowie, mój problem polega na tym, że wywala mi płyn z chłodnicy.

Zostawiłem ciągnik 3P na budowie i ci nieszczęsni murarze nie mogąć go odpalić pociągnęli go ciężarówką. Po tej akcji ciągnik zaczął wywalać wodę przez górą chłodnicy. Dosłownie po odpaleniu w ciągu 10 minut woda się wylewa. Co może być tego przyczyną: termostat (zbieg okoliczności że się w tym czasie zepsuł), głowica lub uszczelka pod nią czy może jak wyżej piszą jakaś tuleja.

Proszę o podpowiedź

Pozdrawiam

maxreif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

To sprawdź termostat może się zaciął, a jak to nie termostat to pewnie uszczelka-standard


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxreif    0

Właśnie zmieniłem termostat na nówkę i nic nie pomogło. Zacząłem rozkręcać głowicę żeby zobaczyć czy to nie uszczelka. A tak na marginesie: jak powinien być zamontowany termostat? sprężyną do dołu? Czy najpierw kładziemy termostat, później uszczelkę i dopiero wtedy górny korpus?

Pozdrawiam

maxreif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxreif    0

Dzięki.

Wymontowałem głowicę i okazało się (narazie), że uszczelka miała dwa przecieki. Głowicę dałem do szlifowania(60zł od ręki) reszta chyba wporządku. Jutro kupię wszystkie uszczelki i jak zamontuję to się zobaczy czy tylko to było (oby tylko to)przyczyną wyrzucania wody z chłodnicy.

Pozdrawiam

maxreif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr119    49

witam mam problem z sześćdziesiątką iż do układu chłodzącego tłoczy mi się powietrze, wymieniłem uszczelki pod głowicą i problem nie ustaje proszę o waszą pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Głowica któraś jest pewnie zwichrowana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrMily    0

Musisz rozebrać silnik.. A może zapomiałeś wodę spuścić ??

Edytowano przez MrMily

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr119    49

odnośnie tulei to sprawdzałem jak miałem zdjęte głowice i są ok @MrMily mógłbyś rozwinąć swoją wypowiedź o co ci chodziło że zapomniałem spuścić wodę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deLord    1

Żeby zobaczyć czy tuleja nie jest peknięta to musiał być tłoki wyciągnąć.

Musisz zrobić próbę wodną głowicy,można to samemu zrobić.

Zaślepić kanały wodnę a przez jeden doprowadzić powietrze i cała głowice zanużyć w wodzie,

coś takiego jak sprawdza się dętke.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

To nie lepiej zdjąć miskę, pod kranik podpiąć wężyk sprężarki, odkręcić kranik , pompować powietrze i sprawdzić od spodu skąd leci???


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jeśli pękła tyleja to możesz tego nie zobaczyć nawet jak wyciągniesz tłoki. Najprędzej postawił bym na uszkodzoną lub krzywą głowice. Jeśli masz możliwość to sprawdz kompresje, możliwe że przepcha powietrze do układu chłodzenia i przynajmniej będziesz wiedział który to cylinder. Możesz to zrobić samemu. Nabić powietrza przez otwór wtryskiwacza i obserwować poziom płynu w chłodnicy. Jak będzie się podnosił to ten cylinder.

 

Kolego kompresja z nad tłoka idzie do wody więc co pomoże pompowanie powietrza do chłodnicy i zaglądanie do skrzyni korbowej?

 

 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

No racja niedoczytałem, myślałem że idzie w olej


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr119    49

zrobię jak mówi kolega Seweryn napompuje powietrza w otwór wtryskiwacza i zobaczę co się stanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zgadza się kolego ale tylko prawie. Prędzej nic się nie dowie bo ciśnienie będzie zbyt małe lub szczelina sie rozchodzi dopiero gdy silnik ciepły. Ale częściej zdażają się nieszczelności w górze, głowica uszczelka niż pęknięta tuleje i szansa jest duża. Zawory nie mają znaczenia bo ustawisz tak żeby byłe zamknięte a tłok był prawie w dole. Końcówke zrobić nie problem, podłączam kompresor, nabijam i patrze w chłodnice.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr119    49

zrobiłem jak mówił Seweryn i zaczęły się pojawiać bąbelki powietrza gdy zacząłem pompować w trzecią głowicę od przodu zmykam do kółka po nową głowicę i napiszę wieczorem czy będzie ok :)

Edytowano przez piotr119

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr119    49

wymieniłem uszkodzoną głowicę i jest już wszystko w porządku dzięki wszystkim za pomoc :rolleyes: :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rodak    0

U mnie problem wygląda tak. Po pewnym czasie pracy silnika zależy jak jest obciążony w jednej chwili wyrzuci z chłodnicy przez korek nie przez rurkę około 1 litr wody. Taka sytuacja najczęściej ma miejsce gdy jadę np. z pługiem zmniejszam obroty żeby zawrócić i wjechać powtórnie w bruzdę dodaje gazu i wtedy woda z chłodnicy i tak do chwili jak nie ma już co wyrzucić. Gdybym jechał na pełnych obrotach to nie wyrzuci. Chłodnica nowa, termostat też, wszystkie głowice sprawdzone. Silnik jest już dość wyeksploatowany i na rozgrzanym ma kiepściutkie ciśnienie, czy to może być przyczyną. Temperatura na czerwone nie wchodzi ale jest na granicy. Jedne co przychodzi mi do głowy to że jak chodzi na wysokich obrotach to jest większy przepływ wody która pewnie jest na granicy wrzenia a jeżeli zmniejsze obroty przepływ jest mniejszy i woda troszkę zagotuje i wyrzuca. Wiem że silnik jest do roboty ale na 3 hektarowe gospodarstwo to narazie daje rady tym bardziej że niedawno go kupiłem za grosze i jak zaczne od silnika to pewnie skończe na tylnym moście a to kosztuje.

Pomóżcie bo już nie wiem co może być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukaskurp
      Witam, do podobnego tematu się nie dokopałem a sprawa pilna więc, kilka dni temu padła mi pompa wodna więc przy jej wymianie postanowiłem naprawić wskaźnik wody bo fałszował. termostat był uszkodzony więc go wymieniłem na nowy lecz nieco inny. stary miał sprężynę u dołu, od strony pompy a klapka otwierała się do góry zgodnie z kierunkiem tłoczenia wody do chłodnicy. W nowym termostacie aby klapka otwierała się do góry trzeba go zamontować sprężyną do góry i tu moja wątpliwość, bo przecież wtedy woda z małego obiegu niema kontaktu bez pośrednio ze sprężyną która odpowiada za otwieranie i zamykanie go. Więc jak ktoś montował niech się podzieli swoimi wnioskami.
      Następna sprawa, mianowicie wymieniałem owy czujnik od temperatury i w agromie dali mi drugi troche inny ale gwint pasował, jednak skala się nie zgadzała, czujnik miał 50 stopni a na zegarze 100 ale dołożyłem opornik i grało. ale przy montażu zerwałem gwint i kupiłem drugą kopułkę i nowy czujnik od c385 w grene i jak go podłączyłem to jeszcze gorzej, w 30 stopniach zegar pokazuje 100 stopni. A to tego tu opornik za bardzo nie pomaga bo skrajne wartości rezystancji są dość blisko i jak dołożę odpowiedni opornik to zegar jak zimna woda to pokazuje 70 stopni, jak gorąca to 90 stopni więc ciężko rozróżnić kiedy jest ok a kiedy się przegrzewa.
      proszę o jakieś rady
       
      ciągnik ursus c-385
    • Przez PiotrekMTZ
      W moim C-330 jest problem typu:jak naleje wode do chłodnicy i odpale ciągnik,w pewnym momęcie wyrzuca wode z chłodnicy.Myślałem że to uszczelka pod głowicą,ale niestety nie
      Prosze o jakieś podpowiedzi
    • Przez domguralesku
      Witam serdecznie.
      Mój problem z moja 30 jest następujący prawdopodobnie została woda w bloku nie została spuszczona, jedynie z chłodnicy
      Pytanie moje jest takie czy mimo tego ze nie było stanu wody blok mógł pęknąć?
      tak myśląc na chłopski rozum nie powinien ponieważ woda podczas zamarzania i rozpierania bloku będzie rozprężać się tam gdzie ma lżej wiec nie wiem czy trafne jest moje rozmyślanie?
    • Przez johenek
      Witam
       
      Dzisiaj w trakcie podorywki nagle wywaliło całą wodę z silnika, ale zacznę od początku.
      Na usłudze robiłem podorywkę, ciągnik pracował normalnie, miał swoją moc, temperatura silnika była w normie. Po zaoraniu około 2ha pola(pole równe, głównie piaszczyste) nagle korek od chłodnicy wystrzelił na kilkanaście metrów do góry, po drodze otwierając klapkę w masce, i w tym samym momencie wystrzeliła fontanna wody z chłodnicy. Woda leciała do góry tak wysoko aż wlatywała na dach kabiny, wyleciała prawie cała, zostało tylko tyle co nie zdążyło zejść z nagrzewnicy. Po zalaniu układu nową wodą dokończyłem orkę(1ha) lecz bez zakręconej chłodnicy ponieważ korek uległ zniszczeniu(poodginały się te skrzydełka). W trakcie pracy po tym zajściu nic nie zaobserwowałem niepokojącego, nie widać bąbelków w chłodnicy. Zdaje mi się że lekko przybyło oleju(ale do końca nie jestem pewien). Ciągnik odpala bez problemu, nie kopci bardziej niż wcześniej, mocy mu też nie ubyło.
      Tu jest moje pytanie czy możliwe że padła uszczelka pod głowicą lub pękła tuleja cylindra?
      Czym mógł być spowodowany ten wystrzał korka od chłodnicy oraz wody?
       
      PS:Mój Belarus ma prawie 7 tyś Mth, od nowości nic nie było robione przy silniku jedynie regeneracja pompy wtryskowej i wtrysków oraz regulacja luzu zaworowego.
       
      Jeśli był już taki temat to proszę o link do niego, bo bardzo mi jest potrzebny ten ciągnik, a nie wiem czy robić nim dalej, bo takie wystrzały nie zdarzają się często
    • Przez hus2431
      Witam. Czy miał ktoś kiedyś styczność z generatorem HHO i wie jakie są wyniki spalania i mocy po zamontowaniu takiego generatora? Czy to na prawdę jest takie cudowne cacko, że zmniejsza spalanie o 20-30% i zwiększa moc silnika? Wszystkie informacje jakie znalazłem na ten temat były podawane przez producentów nie mogłem znaleźć informacji udzielonych przez samych użytkowników tego urządzenia dlatego zwracam się do was użytkowników Agrofoto
       
      link do generatora:
      http://allegro.pl/hho-generator-ciagnik-na-wodor-4-6-5l-i6004627515.html#thumb/8
       
       
      Temat zamykam, a Ty powinieneś jeszcze dostać ostrzeżenie za zamieszczanie linków do aukcji.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj