MarcinC360

Układ chłodzenia w c-360

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
hektor2040    1

nie był myty ale jakies miesiac temu było jezdzone i tak jak zawsze woda była spuszczona myśle tak, że moze do konca nie zleciała i moze cos podsadziło w środku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

Może głowica pękła, skoro mówisz że po dolaniu wody wylatuje ona przez kolanko tłumika .Wykręć kolektor i przypatrz się ,musi być niezła dziura skoro szybko leci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Jeżeli woda pozostała by w głowicy to pierwsze wysadziła by korki,może po prostu pękła głowica wcześniej, a ujawniło się przy duży mrozie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hektor2040    1

czytałem tez ze jakies zapadki mogły przerdzerwieć a do wymiany tych korków czy zapadek musowo sciagać całą głowice.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hektor2040    1

Był dzisiaj mechaniker popatrzył ściągnął głowice i stwierdził że przyczyna wypływania wody przez wtryskiwacz jest przerdzewienie lub pęknięcie tulejki w która wtryskiwacz się wpycha. Jutro będziemy robić to napisze czy to to dokładnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31

moja 4011 , silnik chodzi b.dobrze, chlodnica czysciutkaod wewn. i od zewn., blok wymyty sodą, oraz nowy termostat, i mimo to trzymał w prasie Z-279 latem przeszło 100stopni, załozylem wentylator od 7211 , 65zł jak sie nie myle, i teraz bomba, trzymie 80 stopni, i nawet kurz nie trzymie sie na chlodnicy bo przeciaga go przez chłodnice polecam :)


znalazłem to czego szukałem ..:)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

Czesc.

I stalo sie wczoraj w godzinach rannych po odpaleniu maszyny zeczelo sie tluc. Szybka diagnoza i wyszlo , ze wentylator chlodnicy ma cholernie duzy luz. Odrazu padlo podejzenie na lozyska pompy wodnej.

 

 

 

Czy oplaci sie wymieniac same lozyska i reperaturke, czy odrazu kupic nowa pompe. Co do tych nowych pomp tez jestem raczej sceptycznie nastawiony, niewiadomo co sie trafi.

 

Przeliczylem i obejzalem zorbrojona pompe. Wszystko wyglada ok , nie ma wzerow, jedynie troche osadu, ktory z reszta z grubsza juz usunalem. Wyglada mi to na oryginalna pompe z pierwszego montazu. Nadmienie ze ta pompa dzialala w tym silniku od zawsze. Tzn jak z 10 lat temu go kupilismy to nie byla naprawiana.

 

Sumujac koszty doszedlem do wniosku nastepujacego. 2 szt lozysk to kosz max 20 zl+ reperaturka tez ok 10 zl. Wiecej nie potrzeba. Najtansza pompa jaka widzialem to 50 zl.

 

Jak myslicie zabierac sie za naprawianie, czy odpuscic i jednak zaryzykowac tansza cala pompe. Niestety w chwili obecnej sytuacja nie pozwala na zakup oryginalnej pompy . Finanse sie bardzo wykruszyly.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

brak kasy ogranicza możliwości

ja w c 330 5 lat temu wymieniałem na oryginalną pompę

i jest ok

nic sie nie dzieje

natomiast sąsiad już 3 reperaturkę robił w przeciągu 2 lat

zrobisz jak zechcesz

ja polecam kupić nową pompę wody


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xsc    56

Ja to bym zrobil tak: nowa pompa i orginalna albo regeneracja pompy, za 50 zl masz podrobe ktora wytrzyma tyle co regenerowana a orginal jest chyba o 20zl drozszy a bedzie chodzic tyle co poprzednia! Jak niemasz kasy to radzilbym skonczyc z gospodarstwem bo w tych czasach trzeba miec z czego dolozyc do tego hobby


Nie matura, lecz chęć szczera zrobi z Ciebie oficera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtus    2

Remont pompy wodnej to tylko szkoda twojej kasy. <_< Piszę tak bo ja już to nie raz przerabiałem i nie jedna osoba to mówiła, że i tak zacznie ciec woda z niej. Te pompy tak już mają. :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jest dokładnie tak jak mówi kolega @wojtus. Nie warto bawić się w naprawianie pompy. Możesz zaryzykować zakup najtańszej pompy. Dwa lata temu montowałem taką u klienta i przez ten czas nic się nie dzieje. Decyzja należy do Ciebie. Ale popatrz na to w ten sposób: wydasz 30 zł na naprawę i załóżmy, że wytrzyma pół roku, później kupisz podróbę za 50 zł i też może krótko chodzić. Wydałeś 80 zł a za tyle kupisz oryginalną pompę z Chełmna, która będzie chodzić długie lata. Kupowanie tanich części to tylko pozorne oszczędności i przesuwanie wydatków na później. Takie jest moje zdanie.

Tutaj masz cennik Ursus Chełmno. Pompa kosztuje u nich 77 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dominik1634    1

Jakość reperaturek do pompy wodnej nie jest wyskoich lotów lepiej kup nową pompe tylko ORYGINALNĄ ursusowską. Tylko nie daj sobie wcisnąć rzemiosła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor10045    13

Miałem ten sam problem w 60 co 2 lata padała pompa wodna, kiedyś była naprawiana ale potem to była taka ze nawet nie można było jej rozebrać ani nasmarować wytrzymała pół roku, założyliśmy oryginalną i skończył się problem <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

Czesc.

Chce dokonczyn temat zalozony przezemnie.

 

Po przekalkulowaniu jednak zalozylismy nowa pompe. Co prawda nie oryginyl, ale wyglada solidnie.

 

I tak:

Naprawa starej pompy po podliczeniu w sklepie wyniosla by ok 40 zl. W gre wchodzily lozyska, reperaturka, oraz mosiezny pierscien odadczy dla reperaturki.

 

Nowa pompa to u nas w sklepie koszt 66zl.

Do tego uszczelka 50gr

silikon 3 zl

Dodatkowo zalozylem nowy termostat woskowy firmy MERA. Koszt 18,30 zl. Do tego uszczelka i niezastapiony silikon.

 

Mam nadzieje, ze ta pompa posluzy troche.

 

PS. Mam pytanie. Gdzie i za ile mozna dostac obudowe termostatu do C-360, lub od innego pojazdu w miare pasujaca na przewody?? Stara jest tak wyzarta w srodku, ze po oczyszczeniu w niektorych miejscach sa ogromne wzery. Boje sie , ze poprostu kiedys peknie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bzyku123456    0

To chyba na składnicy dostaniesz, jak nię będą mieli to ci sprowadzą...


3 marca 2010r. ------->> 3 lata na AgroFoto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafauc360    0

Witam i przepraszam za odkopanie tematu ale ejst to dla mnie ważne wlewając wode do chłodnicy zaczeło mi cieknąc z pierwszej głowicy od strony baku w c-360 dokładnie z tego korka to ten niby zabezpieczający bo to wypadło jak teraz to naprawić czy trzeba kupowac korek czy coś potrzebuje jakich kolwiek informacji na ten temat bo w tym jestem zielony.

Jak rozbierać co rozbierać i co kupić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

Bylem swiadkiem wymiany tych korkow u nas. Robil to taki domorosly spec od starych ciagnikow.

 

Trzeba:

kupic koreczki. Dla zabezpieczenia kup 2-3 wiecej.

Musisz takze kupic uszczelke pod glowice.

Najlepie zdjac cieknaca glowice. Jezeli korek sie przerdzewil, to raczej nie powinno byc problemow z jego wyjeciem. Nalezy gniado w glowicy dokladnie oczysci. My dodatkowo to gniazdo na korek posmarowalismy silikonem. Nastepnie wkladsz nowy korek wypukloscia na zewnatrz. Teraz wystarczy go delikatnie dostukac, zeby usiadl w glowicy. Nastepnie przez okragly kawalek metalu trzeba mu przylozyc mlotkiem.Chodu i to, ze wtedy po uderzeniu ten korek bedzie probowal sie wyprostowac( ja kego wypuklosc). Co za tym idzie jego obrys zewnetrzny si erozszerzy i dokladie sie zaklinuje w gniezdzie w glowicy. I to tyle. Nalezy zalozyc glowice, zawory itp.itd. Wyregulowac zalac woda i odpalic. Jezeli nie cieknie to udalo ci sie, jezeli nadal ciknie tomasz pecha :blink: Trzeba operacje powrorzyc.

 

to mojawizja wymiany korka, ktora na wlasne oczy widzialem i jak sie okazalo jest skuteczna az do dzisiaj.

 

Jezeli ktos ma inna recepte to rowniez sie z nia zapoznam:) pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafauc360    0

No to Ok mam pytania jeszcze ponieważ szukałem przyczyny lania to reką macałem że tak powiem to nagle właśnie ten koreczek mi w ręce wpadł.

O uszczelki o sie nie przejmuje przy okazji się wymieni i już tylko gorzej możecie mi powiedzieć co zdejmować i jak i czy wszystkie głowice trzeba ? czy tylko tą ostatnią w której jest korek ?

:D :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    319

Jeżeli cieknie ci tylko na 1 głowicy to po co zdejmować wszystkie. Zdejmij tylko tą na której cieknie.


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukaskurp
      Witam, do podobnego tematu się nie dokopałem a sprawa pilna więc, kilka dni temu padła mi pompa wodna więc przy jej wymianie postanowiłem naprawić wskaźnik wody bo fałszował. termostat był uszkodzony więc go wymieniłem na nowy lecz nieco inny. stary miał sprężynę u dołu, od strony pompy a klapka otwierała się do góry zgodnie z kierunkiem tłoczenia wody do chłodnicy. W nowym termostacie aby klapka otwierała się do góry trzeba go zamontować sprężyną do góry i tu moja wątpliwość, bo przecież wtedy woda z małego obiegu niema kontaktu bez pośrednio ze sprężyną która odpowiada za otwieranie i zamykanie go. Więc jak ktoś montował niech się podzieli swoimi wnioskami.
      Następna sprawa, mianowicie wymieniałem owy czujnik od temperatury i w agromie dali mi drugi troche inny ale gwint pasował, jednak skala się nie zgadzała, czujnik miał 50 stopni a na zegarze 100 ale dołożyłem opornik i grało. ale przy montażu zerwałem gwint i kupiłem drugą kopułkę i nowy czujnik od c385 w grene i jak go podłączyłem to jeszcze gorzej, w 30 stopniach zegar pokazuje 100 stopni. A to tego tu opornik za bardzo nie pomaga bo skrajne wartości rezystancji są dość blisko i jak dołożę odpowiedni opornik to zegar jak zimna woda to pokazuje 70 stopni, jak gorąca to 90 stopni więc ciężko rozróżnić kiedy jest ok a kiedy się przegrzewa.
      proszę o jakieś rady
       
      ciągnik ursus c-385
    • Przez PiotrekMTZ
      W moim C-330 jest problem typu:jak naleje wode do chłodnicy i odpale ciągnik,w pewnym momęcie wyrzuca wode z chłodnicy.Myślałem że to uszczelka pod głowicą,ale niestety nie
      Prosze o jakieś podpowiedzi
    • Przez domguralesku
      Witam serdecznie.
      Mój problem z moja 30 jest następujący prawdopodobnie została woda w bloku nie została spuszczona, jedynie z chłodnicy
      Pytanie moje jest takie czy mimo tego ze nie było stanu wody blok mógł pęknąć?
      tak myśląc na chłopski rozum nie powinien ponieważ woda podczas zamarzania i rozpierania bloku będzie rozprężać się tam gdzie ma lżej wiec nie wiem czy trafne jest moje rozmyślanie?
    • Przez johenek
      Witam
       
      Dzisiaj w trakcie podorywki nagle wywaliło całą wodę z silnika, ale zacznę od początku.
      Na usłudze robiłem podorywkę, ciągnik pracował normalnie, miał swoją moc, temperatura silnika była w normie. Po zaoraniu około 2ha pola(pole równe, głównie piaszczyste) nagle korek od chłodnicy wystrzelił na kilkanaście metrów do góry, po drodze otwierając klapkę w masce, i w tym samym momencie wystrzeliła fontanna wody z chłodnicy. Woda leciała do góry tak wysoko aż wlatywała na dach kabiny, wyleciała prawie cała, zostało tylko tyle co nie zdążyło zejść z nagrzewnicy. Po zalaniu układu nową wodą dokończyłem orkę(1ha) lecz bez zakręconej chłodnicy ponieważ korek uległ zniszczeniu(poodginały się te skrzydełka). W trakcie pracy po tym zajściu nic nie zaobserwowałem niepokojącego, nie widać bąbelków w chłodnicy. Zdaje mi się że lekko przybyło oleju(ale do końca nie jestem pewien). Ciągnik odpala bez problemu, nie kopci bardziej niż wcześniej, mocy mu też nie ubyło.
      Tu jest moje pytanie czy możliwe że padła uszczelka pod głowicą lub pękła tuleja cylindra?
      Czym mógł być spowodowany ten wystrzał korka od chłodnicy oraz wody?
       
      PS:Mój Belarus ma prawie 7 tyś Mth, od nowości nic nie było robione przy silniku jedynie regeneracja pompy wtryskowej i wtrysków oraz regulacja luzu zaworowego.
       
      Jeśli był już taki temat to proszę o link do niego, bo bardzo mi jest potrzebny ten ciągnik, a nie wiem czy robić nim dalej, bo takie wystrzały nie zdarzają się często
    • Przez hus2431
      Witam. Czy miał ktoś kiedyś styczność z generatorem HHO i wie jakie są wyniki spalania i mocy po zamontowaniu takiego generatora? Czy to na prawdę jest takie cudowne cacko, że zmniejsza spalanie o 20-30% i zwiększa moc silnika? Wszystkie informacje jakie znalazłem na ten temat były podawane przez producentów nie mogłem znaleźć informacji udzielonych przez samych użytkowników tego urządzenia dlatego zwracam się do was użytkowników Agrofoto
       
      link do generatora:
      http://allegro.pl/hho-generator-ciagnik-na-wodor-4-6-5l-i6004627515.html#thumb/8
       
       
      Temat zamykam, a Ty powinieneś jeszcze dostać ostrzeżenie za zamieszczanie linków do aukcji.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj