MarcinC360

Układ chłodzenia w c-360

Polecane posty

Gość   
Gość

Po co tak kombinowałeś i mieszałeś? Borygo, koncentrat i woda? Ja zalałem petrygo i mam spokój. Teraz już nie ma takich zim po -35.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Norbi03    0

Traktor był mi potrzebny aby pojechać do lasu, na początku zalałem go wodą ale złapało w chłodnicy bo mam termostat(ale nie wiem czy to była jego wina) i to co znalazłem w garażu to nalałem, chociaż dla pewności po lesie spuściłem "płyn" i w bańce nie zamarzło przy minusowych temp, Ale teraz nabyłem glixol i chcę ją zalać jednakowym płynem żeby się nie obawiać w zimę że może mi zamarznąć.

Edytowano przez Norbi03

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas17d    0

W moim pojeździe zauważyłem że doszło do przedmuchu powietrza do  układu chłodzenia, ciągle wygania wodę, dmucha z korka powietrzem (czuć że to spaliny) a wodę trzeba uzupełniać co 30 min.

Wiem, że trzeba w takich sytuacjach zaczynać od sprawdzenia stanu uszczelki....ale mam dziwne przeczucie że to nie będzie uszczelka, z wyglądy nic nie zauważyłem żeby coś się działo  (jakieś wycieki), natomiast w użytkowaniu już tak: Ciągnik słabo wkręca się na obroty, troszkę więcej dymi, czasami wyda trochę dziwny dźwięk, a co jeszcze ciekawego to kilka razy zdarzyło się że rozrusznik nie da rady przełamać przy odpalaniu po dłuższym postoju ( czyżby woda się zbierała w cylindrze?? :o

 

Dlatego mam takie pytanie,, Czy ktoś się spotkał z takimi objawami?? chodzi mi o to jeśli to nie będzie uszczelka pod głowicą to w których miejscach mam szukać tego przedmuchu i jak to sprawdzać. Jeśli ktoś coś na ten temat wie to proszę o ratunek.

 

Pozdrawiam. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Powiem co u mnie była za przyczyna: Nieszczelna tulejka osady wtrysku,koszty znikome roboty trochę było.

Odkręć kolektor wydechowy od głowic i wtedy zobaczysz z którą głowicą jest problem.

Edytowano przez asharot

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas17d    0

Usterka została zlikwidowana :) na szczęście to była tylko uszczelka + dwie końcówki wtryskiwaczy do wymiany :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody28    39

Powiedzcie mi czy kranik bloku silnika i chłodnicy to są dokładnie te same kraniki? te same gwinty?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody28    39

Nikt nie pomoze w kranikowej tematyce? tyle ze w chłodnicy i bloku sa te same kraniki to już wiem. Problem mam taki ze nie pasuje mi nowy kranik do bloku, bo ma troszkę inny gwint od starego (drobniejszy - jak na zdjeciu widać że że gwinty się nie zachodzą). Pytam więc czy kiedyś były jakieś inne kraniki? C-360 jest oryginalna 1980 roku mamy ją prosto z fabryki i wszyscy twierdza że nic przy kraniku nie było robione typu jakieś inne gwintowanie a w sklepie mówią że do c-360 nie mają innych kraników, wszyscy biora te i sa zadowoleni.  Stary kranik ma krótszy ten nagwintowany króciec poza tym są bardzo podobne. Nowy obrócę 4 racy i dalej nie idzie bo gwint już chyba trzyma stary wkręca się leciutko na 7 obrotów

 

post-27588-0-57158600-1439467602_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1146

masz zalane płynem to kup lub daj do stworzenia zwykłe śruby, przynajmniej nie będzie się lało i wytrzyma dłużej niż ta plastelina


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zardzewiały gwint w bloku stary kranik się do niego dopasował a nowy nie chce. Gwintownikiem poprawić.

Ręce opadają jak patrzę na ten nowy zaworek. Podkładka, sprężyna, podkładka sprężynowa, podkładka zwykła i GWÓŹDŹ. 

Co to jest?

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody28    39

nie są takie same, nie włozysz gwintu w gwint tak jak mozna zrobić z identycznymi gwintami

stary próbowałem zamontowac na silikonie ale na zimno trzymał a na drugi dzień po wyjeździe w pole już ciekło

a ta podkładka i gwóźdź to moje modyfikacje, uciekła mi gdzies zawleczka oryginalna ale to akurat nie wpływa na dzialanie kranika ;)

 

ja sie tylko zastanawiam czy to nie jest jakiś inny typ kraniku, podobno w c-330 jest jakiś nowy i stary typ a może w ogóle z jakiegoś innego ciągnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A już myślałem że tak teraz składa producent.

Jeśli masz dostęp do grzebienia sprawdź jaki to gwint. 

Możesz przekopać stare śruby a nuż znajdziesz z takim gwintem. Zawsze to jakiś punkt zaczepienia.

Na zdjęciu niby wygląda jak by stary miał większy skok gwintu.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1146

z tego co pamiętam powinien być gwint 10x1.5mm, w nowym wygląda na drobniejszy 


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

M10x1,5 to zwykły gwint jak na każdej śrubie. Możesz sprawdzić nakręcając zwykłą nakrętkę jeśli to ten skok. Skąd pewność, że producent zrobił to dobrze? Idź do innego sklepu i porównaj czy ten nowy jest jak reszta sprzedawanych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik2517    387

witam problem dotyczy ursusa 355 ( silnik c360 )

rok temu wiosną zaczął mi się termostat i wskazówka od temperatury doszła do końca zielonego,termostat został wyjęty  mechanik uznał że jest zbędny i nowa chłodnica wody .Po tym zdarzeniu zacięło ubywać wody nie że szła ona do oleju lecz w wodzie pojawił się osad ciągnik rozebrany wydmuchnięta uszczelka i tuleje wtryskiwaczy wymienione ciągnik ładnie chodził aż do orki zimowej w Listopadzie było -5 wskazówka weszła minimalnie na czerwone dolałem wodę zaorał jeszcze 1 hektar.Wiosną rozebrałem go uszczelki całe głowice do sprawdzenia jedna pęknięta wymieniona na nową skropol + docieranie zaworów a na 3 głowicach nowe tuleje wtryskiwaczy (ponieważ poprzedni fachowiec źle zrobił ) ciągnik poskładany wszystko ładnie,pięknie.Na chłodnicy na przelewie mam założony wąż i butelkę 2 litry w kosiarce przez godzinę napełni się cała butelka i ciągnik zaczyna się grzać w podorywce wystarczyło pół godziny żeby się napełniła.Co z tym  zrobić ? zdjąłem pasek z pompy wody i na obrotach powyżej 1600   z wody wydostają się bąble.Oleju nie przybywa ani nie ubywa traktor nie kopci na siwo czy biało lekko odpala ''ma chęci  do życia" .Pomyślałem żeby założyć termostat i wyczyścić chłodnice od kamienia  pomoże mu czy raczej jak umarłemu kadzidło ?

 

 

--------------------------------

dziękuje  i pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Załóż nowy termostat - to podstawa. Chłodnicę także doprowadź do stanu używalności.

Pęcherzyki powietrza wskazują na wydmuchanie uszczelki pod głowicą i niestety na to termostat wiele nie pomoże.

 

Wprawdzie można wyciągnąć wkład termostatu, ale koniecznie należy zostawić taką cienką blaszkę, która ogranicza pominięcie chłodnicy w układzie chłodzenia. Bez tego zabiegu układ chłodzenia będzie nie sprawny. 


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik2517    387

ostatnim razem też były te "pęcherzyki powietrza jak pasek zdjąłem "

dobra jutro zakładam termostat czyście chłodnice i zapinam go do kultywatora 2,7 i zobaczymy co się będzie działo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianos95    432

Kolego zeby sprawdzić czy napewno ci gdzieś uszczelka pod głowica puściła a nie rozbierać na pałe bo ktoś tak muwi a potem okazuje sie ze jednak prwda jest inna

Otuz do sprawdzenia potrzebujesz kompresora koncówke z manometrem ( może byc od pompowania kół ) i dodatkowy zezyk i tak zdejmujesz ten przelew do butelki i na to miejece zakładasz pasujacy wezyk i zaciskasz obejma drugi koniec łączysz z końcówka do pomowania kół uruchamiasz kompresor pompujesz do 4 bar mozna ciut wiecej najlepiej nie przekraczac 4,5bara podpinasz koncówke i puszczasz powietrze a potem obserwujesz manometr przy takim ciśnieniu jakiekolwiek uszkodzenie uszczelki bedzie zauwazalne spadkiem ciśnienia. Warto równiez  wziaść spryskiwacz od płynu do szyb z woda i mydłem lub płynem i pryskać po bloku przewodach chłodnicy wtedy zauważysz wszystkie nieszczelności. Ale najlepiej by wszstko było szczelne a jeśli powietrze bedzie maleć to znaczy ze któras uszczelka powiedziałą papa

Sposób sprawdzony i bardzo dobry by nie dać sie oszukać bo ktoś tak mówił

Napisz jakie wyniki

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik2517    387

to już też sprawdziłem ale zapomniałem napisać i  nie było spadku ciśnienia

więc co ile razy  będę go jeszcze rozbierał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

termostat ma minimalne znaczenie ,ja nie mam go od kilku lat i nie zagrzał sie nigdy ,utrzymuje tep. .na zielonym ,a ze zbiorniczka wyrównującego wręcz pobiera płyn i od czasu do czasu trzeba go dolac ,ten układ sprawdza mi się od lat i choc większość kolegów mnie skrytykuje ja go polecam ,sprawdz kolego czy pompa wody jest sprawna ,czyli bez termostatu jest strumien do chłodnicy ,to widać po odkręceniu korka chłodnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesmaly    701

Woda sie rozszerza nalej do pelna wody jesli ubedzie nie dolewaj powinno po ostygnieciu ciagnika opuścić sie troszke wyzej jak ule bomble sie moga tworzyć przez to ze gdzies w bloku lub glowicy jest kamien i z pod niego tworzy sie efekt miejscowego gotowania dlatego widac bomble powietrza jesli nie lapie temperatury i sie nie gotuje ze wywala cala wode to poprostu nic z tym nie rób termostat prawidlowo powinien byc ale jak go nie ma to nawet lepiej
W sobote bede mial troszke wolnego i jak bede mial czas to najwyzej podjade do ciebie i zobacze co go boli ale wydaje mi sie ze powoli szukasz dziury w calym
Jak kiedys ci mowilem jak cie nie sfedzi to sie nie drap

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukaskurp
      Witam, do podobnego tematu się nie dokopałem a sprawa pilna więc, kilka dni temu padła mi pompa wodna więc przy jej wymianie postanowiłem naprawić wskaźnik wody bo fałszował. termostat był uszkodzony więc go wymieniłem na nowy lecz nieco inny. stary miał sprężynę u dołu, od strony pompy a klapka otwierała się do góry zgodnie z kierunkiem tłoczenia wody do chłodnicy. W nowym termostacie aby klapka otwierała się do góry trzeba go zamontować sprężyną do góry i tu moja wątpliwość, bo przecież wtedy woda z małego obiegu niema kontaktu bez pośrednio ze sprężyną która odpowiada za otwieranie i zamykanie go. Więc jak ktoś montował niech się podzieli swoimi wnioskami.
      Następna sprawa, mianowicie wymieniałem owy czujnik od temperatury i w agromie dali mi drugi troche inny ale gwint pasował, jednak skala się nie zgadzała, czujnik miał 50 stopni a na zegarze 100 ale dołożyłem opornik i grało. ale przy montażu zerwałem gwint i kupiłem drugą kopułkę i nowy czujnik od c385 w grene i jak go podłączyłem to jeszcze gorzej, w 30 stopniach zegar pokazuje 100 stopni. A to tego tu opornik za bardzo nie pomaga bo skrajne wartości rezystancji są dość blisko i jak dołożę odpowiedni opornik to zegar jak zimna woda to pokazuje 70 stopni, jak gorąca to 90 stopni więc ciężko rozróżnić kiedy jest ok a kiedy się przegrzewa.
      proszę o jakieś rady
       
      ciągnik ursus c-385
    • Przez PiotrekMTZ
      W moim C-330 jest problem typu:jak naleje wode do chłodnicy i odpale ciągnik,w pewnym momęcie wyrzuca wode z chłodnicy.Myślałem że to uszczelka pod głowicą,ale niestety nie
      Prosze o jakieś podpowiedzi
    • Przez domguralesku
      Witam serdecznie.
      Mój problem z moja 30 jest następujący prawdopodobnie została woda w bloku nie została spuszczona, jedynie z chłodnicy
      Pytanie moje jest takie czy mimo tego ze nie było stanu wody blok mógł pęknąć?
      tak myśląc na chłopski rozum nie powinien ponieważ woda podczas zamarzania i rozpierania bloku będzie rozprężać się tam gdzie ma lżej wiec nie wiem czy trafne jest moje rozmyślanie?
    • Przez johenek
      Witam
       
      Dzisiaj w trakcie podorywki nagle wywaliło całą wodę z silnika, ale zacznę od początku.
      Na usłudze robiłem podorywkę, ciągnik pracował normalnie, miał swoją moc, temperatura silnika była w normie. Po zaoraniu około 2ha pola(pole równe, głównie piaszczyste) nagle korek od chłodnicy wystrzelił na kilkanaście metrów do góry, po drodze otwierając klapkę w masce, i w tym samym momencie wystrzeliła fontanna wody z chłodnicy. Woda leciała do góry tak wysoko aż wlatywała na dach kabiny, wyleciała prawie cała, zostało tylko tyle co nie zdążyło zejść z nagrzewnicy. Po zalaniu układu nową wodą dokończyłem orkę(1ha) lecz bez zakręconej chłodnicy ponieważ korek uległ zniszczeniu(poodginały się te skrzydełka). W trakcie pracy po tym zajściu nic nie zaobserwowałem niepokojącego, nie widać bąbelków w chłodnicy. Zdaje mi się że lekko przybyło oleju(ale do końca nie jestem pewien). Ciągnik odpala bez problemu, nie kopci bardziej niż wcześniej, mocy mu też nie ubyło.
      Tu jest moje pytanie czy możliwe że padła uszczelka pod głowicą lub pękła tuleja cylindra?
      Czym mógł być spowodowany ten wystrzał korka od chłodnicy oraz wody?
       
      PS:Mój Belarus ma prawie 7 tyś Mth, od nowości nic nie było robione przy silniku jedynie regeneracja pompy wtryskowej i wtrysków oraz regulacja luzu zaworowego.
       
      Jeśli był już taki temat to proszę o link do niego, bo bardzo mi jest potrzebny ten ciągnik, a nie wiem czy robić nim dalej, bo takie wystrzały nie zdarzają się często
    • Przez hus2431
      Witam. Czy miał ktoś kiedyś styczność z generatorem HHO i wie jakie są wyniki spalania i mocy po zamontowaniu takiego generatora? Czy to na prawdę jest takie cudowne cacko, że zmniejsza spalanie o 20-30% i zwiększa moc silnika? Wszystkie informacje jakie znalazłem na ten temat były podawane przez producentów nie mogłem znaleźć informacji udzielonych przez samych użytkowników tego urządzenia dlatego zwracam się do was użytkowników Agrofoto
       
      link do generatora:
      http://allegro.pl/hho-generator-ciagnik-na-wodor-4-6-5l-i6004627515.html#thumb/8
       
       
      Temat zamykam, a Ty powinieneś jeszcze dostać ostrzeżenie za zamieszczanie linków do aukcji.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj