MarcinC360

Układ chłodzenia w c-360

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
uursus    1

Mam pytanko co do układu chłodzenia w mojej 60-tce, otóż czy normalne jest że po cięższych pracach polowych (orka itp.) w chłodnicy brakuje tak około 5-6 cm wody(termostat jest)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Normalne. Prawidłowo w układzie chłodzenia 60-ki na zimnym silniku wody wystarczy np. 2cm nad żeberka. Układ chłodzenia nie ma zbiornika wyrównawczego. Jego rolę pełni górny zbiornik chłodnicy. Musi być powietrze żeby woda miała miejsce na rozszerzenie się wskutek rozgrzania.

Ale może to też być wydmuchana uszczelka. Tyle że wody ubywa po długiej pracy więcej.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
uursus    1

Aaaa i zapomniałem dodać że przyuważyłem jednego razu że 2 a 3 głowicą przez szczeline leciały kropelki wody, ale teraz juz nie leci.Pewnie uszczelka do wymiany/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Wyciąg go sprawdź czy jest zamknięty i czy nie ma widocznych śladów uszkodzenia. Potem do garnka z wodą i podgrzewaj. Powinien się otworzyć.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Jeśli ciągnik chodzi na wodzie to obecnie produkowane termostaty długo nie pociągną. Sam założyłem na wiosnę nowy zdawało się dobry(droższy) termostat i na jesień po prostu się zaciął. Nawet przy temp. bliskiej 100stC(sprawdzanie) nie otworzył się. Woda przez ten czas nie była zmieniana więc kamień wytrącił się tylko na początku. Teraz mam wyjęty termostat, ale po regeneracji głowic i zalaniu układu płynem zakładam go z powrotem, bo silnik jest niedogrzany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Kolega @GoRAL dobrze wspomniał o zbiorniczku wyrównawczym.

Gdybyś miał założony zbiorniczek obok chłodnicy to widział byś czy ta woda wydostała się korkiem chłodnicy, czy poszła gdzie indziej.

Tym bardziej jak układ zalany płynem to jak by go wyrzuciło to szkoda, więc łapie się w zbiorniczek a potem można z powrotem wlać do chłodnicy i nic się nie marnuje.

Mam tak zrobione w kombajnie i ciągnik. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Przy prawidłowo zamontowanym zbiorniczku wyrównawczym niczego nie trzeba wlewać z powrotem, bo układ sam pobierze płyn ze zbiorniczka do chłodnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Zgadza się że powinien, tak działają niektóre układy w samochodach osobowych np. starsze Suzuki.

Ale czy korki w chłodnicy od C-360 pozwoli na to? Wydaje mi się, że brakuje mu drugiej uszczelki. Czyli nie wytworzy się ciśnienie które wciągało by płyn wężykiem. Wciągnie natomiast powietrze bo nie jest szczelny "kieliszek" chłodnicy gdzie przykręcamy korek. Korek go nie uszczelnia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Na pewno trzeba założyć drugą uszczelkę na korek.Podciśnienie jakie się wytwarza gdy płyn traci temperaturę ucieknie pod korkiem a nie pociągnie płynu ze zbiorniczka. W 60-ce zbędny bajer. Wystarczy zalać do połowy stanu górnego zbiornika i płynu ubywać nie będzie a woda tyle co paruje.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek199321    11

jeśli zalejesz do pełna chłodnicę to zawsze ten nadmiar wyleci wystarczy żeby woda czy płyn był do połowy wysokości nad płytkami w chłodnicy i powinno być dobrze


Jeśli pomogłem kliknij w strzałkę na zielonym tle w moim poście. Wszystkim dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Na dużych zboczach ubywa trochę za dużo wody zawsze można dolać ale płyn?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek199321    11

postaw bańkę przy filtrze i poprowadź do niej przewodzik od chłodnicy jak ci wyleci to z powrotem wlejesz


Jeśli pomogłem kliknij w strzałkę na zielonym tle w moim poście. Wszystkim dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marioboss    39

Ja mam zamontowany zbiornik wyrównawczy z żuka,idealnie mieści się między chłodnicą,a poprzeczką od maski,ta która jest przykręcana do głowicy.Do niej właśnie przykręcony jest zbiorniczek.W korku na chłodnicy przykleiłem ładnie dodatkową uszczelkę gumową,w celu uszczelnienia połączenia chłodnicy z atmosferą,bo inaczej nie zaciągnie nam płynu po schłodzeniu.Jeśli układ jest sprawny i nie gubi nigdzie płynu,to wystarczy od czasu do czasu sprawdzić poziom w zbiorniku wyrównawczym i jest spokój.Silnik gorący wrzuci trochę płynu do zbiorniczka,a po ostygnięciu tworzy się podciśnienie,które wciąga z powrotem płyn do chłodnicy i wyrównuje jego stan na pełny.dlatego właśnie musi być dodatkowa uszczelka w korka,jak w samochodach np. w żuku.Nie miałem pomysłu skąd zaadoptować taki korek,bo chyba nigdzie nie ma podobnych z fabrycznym uszczelnieniem.Ogólnie polecam,bardzo przydatny bajer.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Ja w swojej c 355 mam bańkę 2 l zamontowaną przed chłodnicą na wysokości korka od chłodnicy z korkiem od bańki i w korku nie montowałem żadnej uszczelki tylko dobrze wyczyściłem wierzch chłodnicy gdzie przylega korek i działa. :D Nigdy płynu nie dolewam do chłodnicy bo zawsze jest pełna. :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarek11144    0

Witam, nie znalazłem podobnego tematu więc zakładam nowy.

Otóż chciałem założyć kranik do chłodnicy. Niestety przy próbie odkręcenia redukcji, wyszła całą śruba trzymająca kranik. Nie ma tam żadnego gwintu, wygląda to jak by było klejone.

Czy zwykły silikon temperaturowy da rade ? Czy może macie inne pomysły ?

Edytowano przez jarek11144

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Najlepiej zaspawaj na gazowo.Lub jak to jest mosiężne to możesz zalutować.

  • Like 1

Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Tam jest raczej wlutowana tulejka z gwintem. Silokon tu nie pomoże.

  • Like 1

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarek11144    0

Żadne kleje i inne specyfiki nie pomogą ? Posiadam bardzo mocny klej do metalu. Rozbieranie ciągnika mi się nie uśmiecha jednak jeśli nie ma innej możliwości to trzeba się zmusić. Dzięki za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Jak chcesz to klej.Przekonasz się czy trzyma czy nie. :)


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukaskurp
      Witam, do podobnego tematu się nie dokopałem a sprawa pilna więc, kilka dni temu padła mi pompa wodna więc przy jej wymianie postanowiłem naprawić wskaźnik wody bo fałszował. termostat był uszkodzony więc go wymieniłem na nowy lecz nieco inny. stary miał sprężynę u dołu, od strony pompy a klapka otwierała się do góry zgodnie z kierunkiem tłoczenia wody do chłodnicy. W nowym termostacie aby klapka otwierała się do góry trzeba go zamontować sprężyną do góry i tu moja wątpliwość, bo przecież wtedy woda z małego obiegu niema kontaktu bez pośrednio ze sprężyną która odpowiada za otwieranie i zamykanie go. Więc jak ktoś montował niech się podzieli swoimi wnioskami.
      Następna sprawa, mianowicie wymieniałem owy czujnik od temperatury i w agromie dali mi drugi troche inny ale gwint pasował, jednak skala się nie zgadzała, czujnik miał 50 stopni a na zegarze 100 ale dołożyłem opornik i grało. ale przy montażu zerwałem gwint i kupiłem drugą kopułkę i nowy czujnik od c385 w grene i jak go podłączyłem to jeszcze gorzej, w 30 stopniach zegar pokazuje 100 stopni. A to tego tu opornik za bardzo nie pomaga bo skrajne wartości rezystancji są dość blisko i jak dołożę odpowiedni opornik to zegar jak zimna woda to pokazuje 70 stopni, jak gorąca to 90 stopni więc ciężko rozróżnić kiedy jest ok a kiedy się przegrzewa.
      proszę o jakieś rady
       
      ciągnik ursus c-385
    • Przez PiotrekMTZ
      W moim C-330 jest problem typu:jak naleje wode do chłodnicy i odpale ciągnik,w pewnym momęcie wyrzuca wode z chłodnicy.Myślałem że to uszczelka pod głowicą,ale niestety nie
      Prosze o jakieś podpowiedzi
    • Przez domguralesku
      Witam serdecznie.
      Mój problem z moja 30 jest następujący prawdopodobnie została woda w bloku nie została spuszczona, jedynie z chłodnicy
      Pytanie moje jest takie czy mimo tego ze nie było stanu wody blok mógł pęknąć?
      tak myśląc na chłopski rozum nie powinien ponieważ woda podczas zamarzania i rozpierania bloku będzie rozprężać się tam gdzie ma lżej wiec nie wiem czy trafne jest moje rozmyślanie?
    • Przez johenek
      Witam
       
      Dzisiaj w trakcie podorywki nagle wywaliło całą wodę z silnika, ale zacznę od początku.
      Na usłudze robiłem podorywkę, ciągnik pracował normalnie, miał swoją moc, temperatura silnika była w normie. Po zaoraniu około 2ha pola(pole równe, głównie piaszczyste) nagle korek od chłodnicy wystrzelił na kilkanaście metrów do góry, po drodze otwierając klapkę w masce, i w tym samym momencie wystrzeliła fontanna wody z chłodnicy. Woda leciała do góry tak wysoko aż wlatywała na dach kabiny, wyleciała prawie cała, zostało tylko tyle co nie zdążyło zejść z nagrzewnicy. Po zalaniu układu nową wodą dokończyłem orkę(1ha) lecz bez zakręconej chłodnicy ponieważ korek uległ zniszczeniu(poodginały się te skrzydełka). W trakcie pracy po tym zajściu nic nie zaobserwowałem niepokojącego, nie widać bąbelków w chłodnicy. Zdaje mi się że lekko przybyło oleju(ale do końca nie jestem pewien). Ciągnik odpala bez problemu, nie kopci bardziej niż wcześniej, mocy mu też nie ubyło.
      Tu jest moje pytanie czy możliwe że padła uszczelka pod głowicą lub pękła tuleja cylindra?
      Czym mógł być spowodowany ten wystrzał korka od chłodnicy oraz wody?
       
      PS:Mój Belarus ma prawie 7 tyś Mth, od nowości nic nie było robione przy silniku jedynie regeneracja pompy wtryskowej i wtrysków oraz regulacja luzu zaworowego.
       
      Jeśli był już taki temat to proszę o link do niego, bo bardzo mi jest potrzebny ten ciągnik, a nie wiem czy robić nim dalej, bo takie wystrzały nie zdarzają się często
    • Przez hus2431
      Witam. Czy miał ktoś kiedyś styczność z generatorem HHO i wie jakie są wyniki spalania i mocy po zamontowaniu takiego generatora? Czy to na prawdę jest takie cudowne cacko, że zmniejsza spalanie o 20-30% i zwiększa moc silnika? Wszystkie informacje jakie znalazłem na ten temat były podawane przez producentów nie mogłem znaleźć informacji udzielonych przez samych użytkowników tego urządzenia dlatego zwracam się do was użytkowników Agrofoto
       
      link do generatora:
      http://allegro.pl/hho-generator-ciagnik-na-wodor-4-6-5l-i6004627515.html#thumb/8
       
       
      Temat zamykam, a Ty powinieneś jeszcze dostać ostrzeżenie za zamieszczanie linków do aukcji.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj