Skocz do zawartości
MarcinC360

Układ chłodzenia w c-360

Polecane posty

MarcinC360    6

Ratunku!Wentylator poluzował mi się już 3 raz i 3 raz będę musiał to skręcić!!Co może być tego przyczyną?Luźny pasek klinowy?Jak ostatnio rozbierałem pompe wody,żeby reperaturkę wymienić to włożenie jej blokował mi taki jakby pierścień więc go zdemontowałem i przy demontazu ten pierścień pekł i zmontowałem to wszystko bez niego.Dodam,że jak przykręcałem wentylator to dałem podkładkę spręzynową i zakontrowałem drugą nakrętką.Nic to nie pomaga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25
Ratunku!Wentylator poluzował mi się już 3 raz i 3 raz będę musiał to skręcić!!Co może być tego przyczyną?Luźny pasek klinowy?Jak ostatnio rozbierałem pompe wody,żeby reperaturkę wymienić to włożenie jej blokował mi taki jakby pierścień więc go zdemontowałem i przy demontazu ten pierścień pekł i zmontowałem to wszystko bez niego.Dodam,że jak przykręcałem wentylator to dałem podkładkę spręzynową i zakontrowałem drugą nakrętką.Nic to nie pomaga.

Ej ten pierscien ktory Ci pekl to jest zabezpieczenie (chyba) -bym musial u siebie sprawdzic :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    9

wentylator jest przykręcony na śruby 8mm, i zabezpieczony blachami,jak to ci nie pomoze to wkręć na klej.

Edytowano przez Nikita_Bennet
ortografia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

marcin974    25
Ten pierścień który C pękł to jest na 100 % zabezpieczenie który trzyma ( chyba ) czop wentylatora.

tak samo myslę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinC360    6

No nic skoro mówicie,że to wina tego pierścienia to musze go kupic i to zrobić bo co trochę to się luzuje ten wentylator!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25
a spawarki to nie masz przypadkiem ?? :):)

dobrze mowisz -zespawac i ztopic uszczelki w pompie, a potem jak to odkrecic :):)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    3

lepiej kup nowe to nie kosztuje zbyt wiele ....bo jak ci rozwali chłodnice to juz drożej cię skubnie....NIGDY bym nie zrobił takiej Partyzantki-klej itp ...bo jak na obrotach walnie to ino sie iskry posypią ......

 

ps

Co do pompy-remont

Jesli tego nikt nie robił wiec nie polecam...sama reperaturka to nie wszystko..a wałek??? lepiej kupic nowa pompę -a na tym bym nie oszczędzał

To co się należy kupic to trzeba kupić-wymienic na nowe chłodzenie-smarowanie to podstawa dobrej pracy ciągnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zajac1    25

nam kiedys tez sie poluzowal,ale po rozebraniu okazalo sie ze klin sie sciol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max2505    1

koszt nowej pompy : 90 złoty

 

koszt reperaturki, chłodnicy i nowej pompy oraz wentylatora : 5+350+90+35

 

te liczby mówią same za siebie. JA nigdy nie regeneruje pomp wodnych, to rozwiązanie tylk o na krótką mete

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    3
koszt nowej pompy : 90 złoty

 

koszt reperaturki, chłodnicy i nowej pompy oraz wentylatora : 5+350+90+35

 

te liczby mówią same za siebie. JA nigdy nie regeneruje pomp wodnych, to rozwiązanie tylk o na krótką mete

dokładnie- bo się nie opłaca niema pewności czy podczas eksploatacji okaze się że i wałek,potem łozysko itd... pomijam czas który jest zapewne cenny..a jak się rozsypie w polu??? to juz inna para kaloszy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25
dokładnie- bo się nie opłaca niema pewności czy podczas eksploatacji okaze się że i wałek,potem łozysko itd... pomijam czas który jest zapewne cenny..a jak się rozsypie w polu??? to juz inna para kaloszy

u mnie tez sie na tym nie oszczedza, zrobisz pozadnie to i pojezdzisz troche.

a swoja droga ja mam takiego sasiada ktory do zmiany paska zdejmuje chlodnice :):)

a w pronarze pompe wodna to bez zdejmowania chldnicy zmienilismy :) (pierwszy raz z ojcem zmienialem i zajelo nam to 2,5 godz) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinC360    6

Rozbiore tę pompe i zobacze czy klin cały,bo może jak mówicie,że mogło go ściąć.

Jak robiłem pompe to nie tylko reperaturke wymieniłem (już 3 raz)ale i łożyska(2 raz).Wirnik zardzewiały nieźle był,wałek w jako takim stanie.Piszecie o zmianie całej pompy,droga nie jest i pewne będzie-bo nowe,ale pozostaje problem przekonania ojca do kupna nowej pompy.A już wiem,powiem mu że wałek krzywy i trzeba wymienić :) (A może rzeczywiście krzywy i wentylatorem rzuca i się luzuje?)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25
Rozbiore tę pompe i zobacze czy klin cały,bo może jak mówicie,że mogło go ściąć.

Jak robiłem pompe to nie tylko reperaturke wymieniłem (już 3 raz)ale i łożyska(2 raz).Wirnik zardzewiały nieźle był,wałek w jako takim stanie.Piszecie o zmianie całej pompy,droga nie jest i pewne będzie-bo nowe,ale pozostaje problem przekonania ojca do kupna nowej pompy.A już wiem,powiem mu że wałek krzywy i trzeba wymienić :) (A może rzeczywiście krzywy i wentylatorem rzuca i się luzuje?)

Raczej nie. Jak pisalem wyzej, w pronarze zaczelo delikatnie ciec. Ojciec jest w Agro-Pol'u pyta sie ile nowa pompa do MTZ-a a facet 130zl (cos okolo). Tak sobie przemyslelismy to nie oplaca bawic sie z naprawianiem strarej (taka stara to nie byla wtedy, -niecale 2 lata) -zalozylismy nowke i jest lux :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max2505    1

na czym jak na czym, ale na takich rzeczach naprawdę się nie oszczędza. Jakby wentylator sie urwał i porządnie pier****ą w chłodnice to rachunek masz powyżej, a nówka oryginał kosztuje 80 za zamiennik zapłacisz 50 i uszczelka albo trochę sylikonu i po sprawie. u mnie też jest koleś który wszystko naprawia spawarką i nigdy nie ma czym jeździć. A doliczając czas, i nerwy gdy dojdzie do awarii na polu to rachunek każdy sam może wykonać. A jak już wspomniałeś że po raz enty to zrobiłeś to naprawę zobaczy czy jest sens. a wymiana reperaturki i łożysk to nie wszystko, bo tam są inne rzeczy które sie zużywają np bieżnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinC360    6

Kupiłem zabezpieczenie(taka blaszka) między wentylator a nakrętkę,i na razie OK ale to znów zaczeła ciec chłodnica...ręce opadają jak nie to to tamto wrrrr... :lol: ;):D :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinC360    6

Zabezpieczenie wytrzymało skultywatorowanie 5ha i zoranie 2ha i stało się,wentylator je*** w chłodnicę :P Dziś została zawieziona do lutowania.Ja już nerwów do tego grata nie mam!!!!!!Silnik jakiś słaby,podaczas orki na 20cm (2 skiby)dymi i jest wyczuwalne że pracuje pod sporym obciążeniem,czasem mu bardzo ciężko,a jak spuściłem pług na 30cm to już kaplica,ledwo jechał a i sprzęgło zaczęło się ślizgać :P:D Wracając do wentylatora to kupiłem nowe zabezpieczenie i nakrętkę samokontrującą,mam nadzieję,żę to pomoże,bo jak nie to juz nie wiem co....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gumis32    1

Jeśli chodzi o to że dużo dymi, to popatrz sobie na inne C-360 i zobaczysz czy one nie dymią??

Powiem ci tak wszystkie te modele dymią jak sk... Jak ci słabnie to widać że przepracowała swoje lata i nie ma się co dziwić :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinC360    6

Oj przepracowała swoje już i niestety już się kończy,podnośnik do wymiany,sprzegło też.No cóż jeszcze się nią porobi,ale w przyszłości trzeba będzie pomyśleć o innym ciągniku np. 7011.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gumis32    1

Wiesz powiem ci tak: moja C-360 też już dostała po d... i to zdrowo!!! Dużo rzeczy było już robionych ale od 3-4 lat nic się nie dzieje(oby tak dalej) :P Tuz znowu coś zaczyna szwankować, a z silnikiem to jeszcze będzie trochę chodził. Przydałby się nowy lub nowszy :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arassso    3

z pewnościa wentylator ma bicie jest krzywy a jak z łazyskami na pompie nioe psuja sie ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
abuk14    1
Oj przepracowała swoje już i niestety już się kończy,podnośnik do wymiany,sprzegło też.No cóż jeszcze się nią porobi,ale w przyszłości trzeba będzie pomyśleć o innym ciągniku np. 7011.

Ja mam 7011 i sprzedałem to cholerstwo. Wiem, że to ma swoje lata, ale tyle awarii co mi się wydarzyło to nie wiem... Jak chcesz to lepszy byłby 7211, wiadomo, nowszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinC360    6

W planach jest jeszcze 385,a 360 by zostal do lekkich prac.I to 360 jest cholerstwo a nie 7011 <_< Problem z wentylatorem rozwiązany-wymieniłem starą pompe w cholere i kupiłem nówke i jest git.Oj,ile mi nerwów to gówno napsuło to.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×