tata1

Podwójny filtr PP zamiast Bąka - czy jest sens?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Gacuseks    2

Zakupiłem nową przystawkę pod filtry oleju do U-1012, zamiast bąka. Gdy czytam niektóre informacje dotyczące tej modernizacji niektórzy piszą, że zmieniali zaworek w pompie oleju, inni, ze zmieniali zaworek w tej przystawce bo zbyt duże ciśnienie. Jeszcze nie pracowałem z tym zestawem w polu tylko po zamontowaniu odpaliłem. Ciśnienie podskoczyło na nie rozgrzanym oleju o 1 atm, może do 1,5 atm, nie ma jakiegoś ogromnego ciśnienia. Tłumacze sobie, ze może w silnikach po remoncie trzeba zmieniać zaworki bo silnik zdrowy i ciśnienie za duże. Proszę użytkowników nowego korpusu filtra oleju o swoje spostrzeżenia. Dziękuje.

 

Na zimnym wcześniej 4 z groszami obecnie 5,5 atm , natomiast na rozgrzanym(wcześniej 3atm) jeszcze nie wiem bo nie robiłem nic po przeszczepie.

Edytowano przez Gacuseks

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Na zimnym wcześniej 4 z groszami obecnie 5,5 atm , natomiast na rozgrzanym(wcześniej 3atm) jeszcze nie wiem bo nie robiłem nic po przeszczepie.

To na obrotach jałowych czy największe jakie pokazuje po zwiększeniu obrotów?

Ja mam ok. 5,5 atm. na zimnym na wyższych obrotach, na jałowych pokazuje mniej i tak mniej więcej jest od nowości. Nie mam teraz instrukcji pod ręką ale kiedyś podawałem na forum min. i max. wartość ciśnienia, górna granica to chyba nawet pow. 6 atm...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gacuseks    2

W polu pod talerzówką hydrauliczną lub w pługu 4 skiby ciśnienie 4 atm. Jestem zadowolony, sprawdza się polecam.

Jeszcze jedno pytanko filterki to co 100Mth zmieniać ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

ostatnio widziałem cenę bąka w grene - o mało z fotela nie spadłem.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W polu pod talerzówką hydrauliczną lub w pługu 4 skiby ciśnienie 4 atm. Jestem zadowolony, sprawdza się polecam.

Jeszcze jedno pytanko filterki to co 100Mth zmieniać ?

Gdzie po 100 Mth, z wymianą oleju instrukcja tych ciągników przewiduje wymianę oleju 200 Mth i to na zwykłym Superolu ale można przyjąć między 150-200 Mth.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vw141998    17

Witam. Zamierzam zmienic w swoim ursusie 914 filtr z Bąka na filtry PP.
Bąk z tego co widac jest na 3 sruby mocowany a na internecie popatrzylem ze taka przystawka jest na 4 śruby mocowana.... Jak to jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jasiu987    52

moja 914 po remoncie silnika trzyma 4,5 na zimnym na obrotach ok 600 na gorącym 1 a na gazie 5 czy zimny czy gorący i też się zastanawiam czy nie wywalić bąka

Edytowano przez jasiu987

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zamierzam zmienic w swoim ursusie 914 filtr z Bąka na filtry PP.

Bąk z tego co widac jest na 3 sruby mocowany a na internecie popatrzylem ze taka przystawka jest na 4 śruby mocowana.... Jak to jest?

 

 

Przystawka ma jeden dodatkowy otwór ale ona pasuje na otwory po bąku przykręcasz tylko na te trzy śruby i dobrze trzyma 

Załozyłem do swojej 80 taką przystawke na filtry PP i po uruchomieniu ciągnika zegar pokazujacy ciśnienie idzie na maksa i po dodaniu gazu wywala mi uszczelke od filtra czym to jest spowodowane dodam tylko ze na bąku jest strasznie niskie ciśnienie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vw141998    17

Przystawka ma jeden dodatkowy otwór ale ona pasuje na otwory po bąku przykręcasz tylko na te trzy śruby i dobrze trzyma

 

Załozyłem do swojej 80 taką przystawke na filtry PP i po uruchomieniu ciągnika zegar pokazujacy ciśnienie idzie na maksa i po dodaniu gazu wywala mi uszczelke od filtra czym to jest spowodowane dodam tylko ze na bąku jest strasznie niskie ciśnienie

Dzięki za info. Juz niedługo będę zmieniał olej to i wymienie na PP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    392

Zbyt duże ciśnienie niepotrzebnie nagrzewa olei i niszczy panewki. Moim zdaniem w nagrzanym powyżej 4bar zaczyna być szkodliwe. Zawór ogranicza tylko maksymalne ciśnienie nie ma wpływu na spadek ciśnienia gorącego oleju w zużytym silniku.

Sprawny bąk lepiej oczyszcza olej, ale kłopotliwy w używaniu. PP wyłapuje tylko opiłki i grubsze brudy ale wygodniejszy.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

z tym co piszesz o bąku a pp się zgodzę w 100%

Z tym że na rozgrzanym 4bar to dużo już się nie zgodzę, stryja miał U902, ponad 13tys godzin, jeden silnik, i z tego co pamiętam w silniku wał bez szlifu tylko 2 razy tuleje (zestawy) i panewki wymieniane, na zimnym ma 5 na rozgrzanym 4-4,5 i śmiga. Wg mnie na zimnym szkodliwe jest powyżej 7 a na rozgrzanym może być spokojnie i 5 i wiele złego się dziać nie będzie. Grunt aby chłodzenie było, aby olej zmieniać.

Dziś paliłem Zetorka 10145, po uruchomieniu miał 3, gdzieś po 5 minutach (paliłem wszystkie ciągniki) miał 4, latem po rozgrzaniu w upał w robocie spada nawet do 2,8. Nic złego się nie dzieje, moc ma, oleju nie pali.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    392

Może i z tym 4bar na rozgrzanym przesadziłem, ale mam obraz panewek z silnika gdzie zbyt wysokie ciśnienie zrobiło swoje. Ważny jest jeszcze sprawny termostat za zimny silnik, olej to nie tylko zwiększone zużycie paliwa ..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vw141998    17

Wymienilem w Ursusie 914 z Bąka na przystawke PP i ciśnienie na lekko cieplym silniku na minimalnych obrotach ok. 4.5 a na ok 1800obr/min ok.5. Myślałem, że bedzie lepiej ale z drugiej strony moze zawór jest na tyle ustawiony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    392

Na jakie ciśnienie ustawia fabryka zawór przelewowy z filtrem PP??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomaszek8504    52

Czy zeby zmienic z baka na zwykly trzeba mise odkrecac? I czy nie lepiej zmienic na przystawke na 1 filtr?
I trzecie pytanie jaką pompe oleju zalozyc pod ten nowy filtr, mysle nad nowego typu hylmet do zwyklej 60ki Pacjent stary zetor odpowiednik c360

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slawek89    0

Witam

Mam pytanie odnośnie przystawki filtrów PP do C385.

Z boku filtra znajdują się dwa zaślepione otwory, czy ktoś wie do czego są potrzebne?. Czy to są miejsca np do zamontowania czujników?. Załączam zdjęcie o które otwory chodzi

 

Z góry dzięki za odpowiedź

Przystawka.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gintekk    19

Witam mam taki problem nie związany z bąkiem a z chłodniczką oleju. Jakiś czas temu kupiłem silnik od zetora z turbiną lecz miał on zdemontowaną chłodnicę oleju więc te miejsce gdzie się przykręca chłodnicę po prostu zaślepiłem. Jak można było się spodziewać olej się przegrzewał więc nabyłem chłodnicę oleju. I tu pojawia się problem bo te otwory co zasilają chłodniczkę w środku bloku są połączone. Więc na zdrowy rozum olej będzie i tak omijał chłodniczkę. Bo w innym wypadku jak zaślepiłem te otwory silnik by nie miał smarowania gdyby te kanały nie były połączone. I tu moje pytanie czy to tak musi być czy może tam musi być jakiś korek zaślepka jak jest zamontowana chłodnica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukecki
      Witam, w którym miejscu można zmierzyć ciśnienie doładowania w Ursusie 1614?  Jak to zrobić? 
    • Przez Krzychu_912235
      Witam posiadam ursusa 385 z silnikiem 912 domyslam sie ze pierwsze mrozy daly znac o sobie...koledzy powiedzcie co tu  zrobic aby ta maszyna paliła na mrozie w mf235 jest świeca...a tu nic ...pozostaje knot<raz mi sie juz ciagnik zapalił od tej formy rozgrzewania>...czy moze da sie cos zamatować aby bez problemu ją zapalic...I jeszcze jedno pytanie nie wiecie ile kosztuje siedzonko do tyłu dla pasazera...
    • Przez tomi217
      mam problem nie wiem gdzie jest w 1014 chlodnica oleju silnikoweg i na czym polega konserwacja.
    • Przez wariatpolowy
      Witam.
       
      Mam nadzieję, że w odpowiednim miejscu założyłem temat...
       
      A więc tak:
       
      W 1224 wybija wodę z chłodnicy, jak zaczyna łapać temperaturę podczas pracy- jakieś 70 stopni (np z talerzówką). Z tym że jest to dość dziwne, gdyż podczas pracy (przy obrotach ok 1600- 2000) jest ok, a jak tylko zmniejszy się gaz (np przy zawracaniu), wybija jednorazowo nawet 4-5 litrów wody. Po dolaniu wody temp spada do ok 40-50 stopni, dwie długości pola, temp rośnie i znów gejzer. I tak w kółko.
       
      Termostat nowy, węże nowe, chłodnica potraktowana KRETEM od środka, a z zewnątrz płynem do mycia silników (jest czyściutka), pompa wody nowa...
       
      Mogła któraś tuleja pęknąć? Ogólnie teraz miał planowaną głowicę, nową uszczelkę, nowe pierścienie, pompę po regeneracji, wyregulowane wtryski i pali bardzo ładnie. Przy obrotach pow +/- 1200 można odkręcić korek od chłodnicy i nic nie wybije, widać, jak woda krąży. A jak tylko obroty spadną, tak woda idzie w powietrze. W czwartek na jakieś dwie godz pracy trzeba było dolać prawie 30 litrów wody...
       
      Ratujcie, bo za jakiś miesiąc czeka jakieś 150 ha na talerzówkę....
    • Przez rolnikgospodarny95
      Witam mam do was pytanie dlaczego chłodnica zaczęła przeciekać, jest orginalna od 90roku.jakie są sposoby żeby ją uszczelnić? A może trzeba będzie pomyśleć o zakupie nowej, jeżeli nie uszczelniła by się.Czekam na wasze odpowiedzi bo nie wiem co zrobić. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj