Skocz do zawartości
tata1

Podwójny filtr PP zamiast Bąka - czy jest sens?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Filtr
tata1    0

Witam

 

Przy rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach ciśnienie oleju w spada poniżej 1, na max obrotach 3,5 , słyszałem że założenie filtrów PP zamiast bąka tymczasowo załatwi sprawę. Czy ktoś to potwierdzi, podnosi się ciśnienie oleju? PP mają większy opór, może to jest z tym związane. Napewno lepie czyszczą olej. Ale sama podstawa pod filtry kosztuje 300zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    1189

Ja myślę, że nie ma sensu eksperymentować z tymi filtrami i wydawać takiej kasy, jeśli się nie wie do końca, czy to się sprawdzi. Jeśli dawały by większy opór to ciśnienie poza filtrem byłoby jeszcze niższe. Na twoim miejscu to kupiłbym jak najszybciej pompę olejową. Przy takim małym ciśnieniu to szybko możesz zatrzeć silnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

a czy pompa załatwi sprawę tu raczej potrzebny remont ,a na jakich obr masz tak małe ciśnienie .A filtr to niewiele pomoże niewiem jak tam jest z olejem bo jak idzie na wał a część mniejsza na filtr to większy opor filtra zwiększy dopływ na wał ale to półśrodki na krótki okres i tak remont przyjdzie i tak ,lepiej i taniej zmień olej na gęstrzy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

rafal13113    96

moim zdaniem jest sene gdyż sam zrobiłem remont silnika w 1002 został zrobiony szlif wału oczywiście nowe panewki nowa pompa nowy zawór nowy wałek rozrządu i koła na rozrządzie i się okazało że na zimnym silniku 4 na wysokich obrotach a na rozgrzanym 2 z gazem wciśniętym do końca na 1500 obrotów poniżej 1,5, a po wymianie filtrów w żniwa z przyczepą na 800 obrotach trzyma okloło 4 do 4,5 a na większym gazie 5,5 więc uważam że jest sens a olej mam 15w 40 pozdrawim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    80

Wymienić!! zrobiłem wał w 1614 i założyłem taki filtr. Czy ciepły czy zimny czy duże czy małe obroty trzyma 4,8. Na filtrze PP niema takich strat ciśnienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    574
Przy takim małym ciśnieniu to szybko możesz zatrzeć silnik.

 

no ja nie wiem. raczej przy zerowym cisnieniu mozna zatrzec silnik. gdy tepm. wody w chlodnicy osiagnie 85 stopni C i silnik sie rozgrzeje to cisnie ma prawo spasc do 2 a nawet 1. no chyba ze na zimnym silniku bedzie mial 2 to znaczy ze jest do remontu. a co do tych filtrow to jezeli musisz wymienic filtr to tylko na PP. nie warto zakladac nowego wkladu do baczka skoro masz okazje wymienic go na nowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7

Minimalne ciśnienie na jałowych obrotach to 0,8 bara, przy 2200rpm powinno mieścić sie w przedziale 3,4 - 6,7 bar (wartości mierzone przy temperaturze oleju 80 st.C)

 

Zdrowy motor na jałowych będzie miał coś w okolicach 2,5 bara po rozgrzaniu.

 

@tata1

Dawaj PP i zalej 20W50, napewno ciśnienie sie poprawi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tata1    0

Filtr założony, ciśnienie sie podniosło, teraz na rozgrzanym na wolnych obrotach ma około 1, a na zimnym nie spada poniżej 4.

 

20W50 jaki to olej - Producent?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    96

lotos błagam cię nie lej tego świństwa, polecam gulfa jest dość tani a parametrami jakościowymi porównywany z olejami wyższej pułki jak mobil castrol czy MaxWay.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7

Dlaczego niby? Producent zaleca do silnika Milvus albo Superol CC i nie widze sensu lania do tej starej konstrukcji jakichś wynalazków, tym bardziej że jest już wyeksploatowana i pewnie trzeba robić dolewki między wymianami - chyba że motor jest w bardzo dobrym stanie i pracuje w ciężkich warunkach to lej nawet Motula czy Liqui Moly. Mój 912 jeździ na City Diesel od 1,5 roku, wcześniej lany był Milvus i napewno ciągnik nie ucierpiał z tego powodu ;)

 

Jakiego Gulfa polecasz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    574

ja mysle ze najlepszy olej do silnika to Turdus. wytrzymuje najdluzej bez wymiany. a jesli ma sie filtry PP wytrzymuje jeszcze dluzej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    96

ja do swojego 1002 leje 15w40 ale mam silnik bo remoncie i dolewki prawie nie istnieją a do pronara MaxWay o tych samych parametrach. Dlaczego nie lotos kolego mirasek bo on zostawia osad w silniku i odkręcając misą masz na silniku dziwny nalot a po gulfie nie a po za tym to są oleje na wysokie obciążenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7

Masz silnik po remoncie a to zasadnicza różnica bo kolega pytał o olej do motoru z dużym przebiegiem. Dlaczego?

 

Sam olej nie zostawia osadu bo jak pewnie zauważyłeś jest czysty gdy go wlewasz do silnika :D Wszelakie osady powstaja na skutek procesu jego utleniania, szczególnie ułatwionego w czasie smarowania, gdy olej znajduje się w cienkiej warstwie w wysokiej temperaturze, przy jednoczesnym katalitycznym wspomaganiu utleniania przez metaliczne podłoże. Tak z grubsza powstają osady, dlatego oleje posiadają odpowiednie dodatki zmywające i rozpraszające.

 

Gulf zapewne ma więcej detergentów i dyspergatorów, co określa całkowita liczba zasadowa (TBN). Obecnie produkowane oleje mają liczbę TBN całkowicie niezależną od gatunku oleju - trafiają się oleje mineralne z wyższą TBN niż syntetyki. Wszystko zależy od przeznaczenia oleju...

 

Do czego dąże... Silnik z wysokim przebiegiem, eksploatowany napewno na oleju z małą ilością w.w dodatków pewnikiem nagromadził wiele szlamów, laków i nagarów. W dodatku ma już dość niskie ciśnienie smarowania ale jeszcze dopuszczalne by silnik dalej użytkować. Wlewasz mu wspaniały olej z wysoką TBN który wszystko wypłukuje, rewelacja, nie? No właśnie nie, motor sie rozszczelnia a cały ten syf krąży w układzie smarowania i zanim filtr oleju go wyłapie istnieje ryzyko zatkania kanałów olejowych. W rezultacie zamiast pomóc może narobić biedy.

 

Poprę sie przykładem, żeby nie było że tylko bajdurze teoretycznie. Znam przypadek gdzie do silnika w leciwej osobówce koleś wlał super hiper Valvoline, po czym zaczął brać olej, padło ciśnienie, silnik zapocił sie i był gotowy do remontu :) Autko dostało drugi silnik. O podobnych sytuacjach w ciągnikach nie słyszałem, zapewne dlatego że mało kto kombinuje jak koń pod góre :) Dlatego podałem taki a nie inny olej, o takiej a nie innej lepkości która daje efekt "doszczelnienia" dużych luzów eksploatacyjnych w silniku a tym samym poprawe ciśnienia smarowania. Wymycie osadów nie pomoże staremu silnikowi.

 

Aha, zwykle starsze silniki nie mają uszczelnień dostosowanych do nowoczesnych olejów. Dlatego do U912 leje Lotos, tak jak przewidział producent i wcale mu to nie szkodzi, a do kilkuletniego MF leje półsyntetyk Total (ale chyba wróce do Fuchsa), ba, gdyby pełne syntetyki nie były takie drogie w zakupie z pewnością stosowałbym taki do MF. Mam nadzieje że moje wypociny są w miare zrozumiałe ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    96

mirasek zrozumiałe tak, ale olej 15w 40 czy 20w50 a o takich można mówić przy wiekowych silnikach to nie stynetyki. a oleje mineralne czy najlepsze czy najgorsze nie wypłukuje sadów, tylko te kiepskie namnażają je a te lepsze nie. a z tym przykładem co podałeś to powiem tyle że ktoś z małą ilością IQ to zrobił bo pewnie z oleju mineralnego przeszedł na syntetyk czyli brak słów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7

Tak było jeszcze jakiś czas temu, obecnie wytwarzane oleje mają liczbę TBN niezależną od gatunku oleju, tak jak juz napisałem trafiają się oleje mineralne z większą ilością dodatków myjąco-dyspergujących niż nawet niektóre syntetyki. Popatrz przykładowo na Tudrusa 15W40, zawiera aż 15,5 mgKOH/g oleju, gdy Lotos Syntetic 5W40 posiada 11,5 mgKOH/g oleju, więc nie jest to już regułą i przy przechodzeniu na inny olej trzeba zajżeć w karte produktu i porównać TBN aby nie było znaczaco wyższe niż dotychczas.

 

Nie jestem jakimś ortodoksem wierzącym tylko w Lotosa ;) poprostu do wiekowego silnika zalałbym taki jak napisałem głównie ze względu na lepkość i dostępność, uzasadnienie dałem powyżej :D

 

Masz racje co do tego że jedne oleje powodują mniejsze wytwarzanie osadów a inne większe, zależy to od zastosowanych dodatków - inhibitorów utleniania. Odpornośc oleju na przemiany w wysokiej temp. określa liczba koksowania i powinna być zapisana w pełnej charakterystyce produktu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

Teraz lotos nie robi już tak syfiastych olei tak jak kiedyś, większość może spokojnie dorównuje oleją "lepszych" marek. Do bizona od 10 lat laliśmy diesel 2 (z orlenu) i po rozebraniu silnika nie było żadnego syfu, nawet na dnie miski nie było szlamu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ssman860    2

Witam, mam pytanie:

Czy ktoś z Was miał okazje regenerować odśrodkowy filtr oleju do ursusa c-385 i pochodne??

Głównie chodzi mi o zredukowanie luzów na ośce. Wiem, że dysze można zakupić nowe, ale reszte trzeba regenerować. Jaka jest potencjalna cena tego zabiegu.

Interesuje mnie to, bo mam luz między ośą wirnika a czopami ślizgowymi wirnika ok 1 mm. Moim zdaniem troche sporo, dysze też rozkalibrowane. Podejżewam, że to ma duży wpływ na o, że na gorącym silniku spada mi ciśnienie oleju, mimo, że silnik po kapitalce.

:rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    57

wywal bąka i załóż przystawkę i jednorazowe filtry, cena będzie pewnie podobna jak w przypadku regeneracji bąka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ssman860    2

tylko że to cacko, jakim jest przystawka na 2 filtry pp kosztuje u nas 270 zł + 2x10 zł za filtr. Nowy baczek 192zł kompletnny. Wiem, że same dysze po 10 ziko chodzą. Ciekawi mnie czy sam wirnik z ośką można nabyć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    57

200zł nowy bąk, znajomy regenerował i zapłacił chyba coś ok 200zł, a wstawiając jednorazówki masz spokój z ciśnieniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ssman860    2

Może i się skusze na to.

A wytłumaczcie mi taką rzecz: po odpaleniu ciągnika ciśnienie oleju wynosi mi 5 atm na wysokich obrotach (na jałowych ok 4), a po rozgrzaniu konkretnym, a nawet po godzinie jazdy w pługu ciśnienie spada na wysokich obrotach do 2,5 a na perkoczących do 1,5 atm. Miał ktoś taki przypadek?? To możliwe, że aż taki wpływ ma bąk na to??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemko    20

Raczej takiego wpływu nie powinien mieć jest to aż o 50 % mniej. a do swojego ursusa załóż przystawkę i filtr jednorazowy, myślę ze to jest najekonomiczniejsze rozwiązanie :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ssman860    2

Witam po długiej nieobecności!

Dziś zakupiłem i założyłem podstawe na dwa filtry PP do ursusa 358 tak jak doradzalliście.

Dziekuje za porade. Teraz mam po odpaleniu prawie 5,5 atm, na najwolniejszych obrotach ponad 4,5 atm.

Jeszcze nie sprawdzałem ile spadnie ciśnienie podczas cięższej roboty, mam nadzeje że niewiele. Cała przeróbka wyniosła mnie 310 złotych wraz z filtrami 8.8.2,

Ale mam jeszcze jedno pytanko do wszystkich, którzy mieli styczbność z tą przystawką,

Moja po zakupie tam gdzie jest taki mały otworek, który idzie pod ukosem od kanału wysokiego ciśnienia w kierunku otworu prostokątnego w bloku (bocznik), to w tymże otworku była taka cieniusieńka warstewka jakby niedowiercenie metalu, czy ten kanalik powinien być przelotowy????

Ja przebiłem to lekko dotykając gwoździkiem ale nie wiem czy to był dobry pomysł. No ale nadmiar ciśnienia oleju moim zdaniem musi mie ujście kanałem bocznikowym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×