Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Fandens

Jak się rozgrzeje to wszystko staje...POMOCY!!!

Polecane posty

Fandens    0

Witam...jestem nowy na tym forum ale szukam wszedzie pomocy. Posiadam MF 3070, kupiłem go z mysla ze wszystko bedzie OK. Ale juz na drugi dzień cos sie zaczęło chrzanić, podniósł pługi 4-ki i ich nie opuscił. Mechanik przyjechał wszysko sprawdził, pługi opadły za pomocą jakiegoś zaworka koło tylnego koła na osi. I mechanik stwierdził że cały komputer jest spalony i wszystko jest połączone na krótko. W końcu ciągnik oddałem do naprawy, po 4-5 tyg. kazali po niego przyjechac bo wszystko juz ok. Wymienili komputer, filtr oleju i olej. Ciągnik tydzień chodził bez zarzutu, ale teraz jak sie rozgrzeje to traci wspomaganie, biegi sie wyłączają i podnosnik nie działa. Znów przyjechał ten sam mechanik i stwierdził ze filtr jest zapchany opiłkami z hamulców poniewaz one sa do wymiany, a poza tym ze trzeba jeszcze olej wymienić i filtr i to jest przyczyną tych problemów. Nie wiem czy wogóle mu wierzyć, szkoda mi ładować pieniadze w ciemno, bo pierwsza naprawa(tj, wymiana tego komputera, oleju i filtra) wyniosła mnie 8tys zł...a teraz za te hamulce chca 2 tys. zł. Więc prosze Was o porade...z góry DZIĘKUJE

 

I chciałem jeszcze dodać ze A biegów nie ma wcale...były jakieś 3 dni po pseudonaprawie. Mechanik mówił ze to tylko wodzik spadł...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
amorki    0

No więc tak zacznijmy od tego ile zapłaciłeś za ten ciągnik bo jeżeli jakieś śmieszne pieniądze np 25 tys-30tys to niedziwne żaden Mf serii 30 za te pieniądze nie będzie dobry takich to lepiej strzec się z daleka bo jest to istna SKARBONKA w którą można pchać i pchać kasę a efekt będzie marny .Co innego jak zapłacileś grubszą kasę wtedy to już masz prawo wymagać od niego .Jeżeli jest tak jak mówisz że naprawa goni naprawe i niewidać końca i z tego co napisałeś to już troche kasy wsadziłes w naprawe ,a wiadomo jakie są koszty naprawy w skrzyni w tych MF nieraz podkreślam nieraz sięgają grubej kasy może niebędzie aż tak żle bądżmy dobrej myśli ;) w takim wypadku niepozostaje nic innego jak włożyć pieniądze w delikatny remont podszykować dla picu i spierdzielać znim jak naj szybciej znaszy się sprzedać . A co do komputera to umnie w rodzinie mają 3060 i też za nowy komp chcieli odnich sporą sumke .Decyzja należy do ciebie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    26

Ale z tymi naprawami skrzyni za 18 tys zl to chyba troche przegioleś bo ktos na AF kupowal całą skrzynie za 15 tys zl.

Ale ile dałeś za ten ciągnik dużo mało bo jak ok 30 tys zl to popieram kolegę że to moze byc szrot. A jak więcej to może mechanik chce zarobić?

Sam powoli się zaczynam przekonywać do MF 3060 tylko nie wiem czy za ok 37 tys zl coś kupie w dobrym stanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Fandens    0

Ja za tego MFa 3070 dałem 43 tys. zł i to był mój najwiekszy błąd...zaufać polakowi!!! Czy naprawde nie da się nic z tym zrobić??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    26

A jak go kupowałeś to dobrze wszystko chodzilo? Od kogo go kupileś rolnika polskiego czy handlarza.?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fandens    0

Jak go kupowałem to sprawdzałem wszystko, a brałem go od polskiego rolnika. Wszystko chodziło u niego, a u mnie juz nie chce ;)

Nie wiecie co to moze byc ze jak sie rozgrzeje to traci wspomaganie, biegi sie wyłączaja i staje w miejscu, no i podnosnik nie chodzi. Bardzo prosze o pomoc. Już za duzo pieniędzy w niego władowałem zeby z niego zrezygnowac...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    26

Coś musi być zwalone z pompa hydrauliczna moze to prawda co mówi mechanik. Wniosek nie kupuj Mf od polskiego rolnika bo jak zmieszal olej w skrzyni z Hipolem to tez bedzie nie fajnie ze skrzynia.

 

Ps: Moze ktoś się wypowie w moim temacie kupno MF 3060?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BaLoN    0

Uciekaj z nim i to jak najszybciej. Został napewno zalany jakimś dziadowskim olejem, a skrzynie w tych mf są na to bardzo uczulone ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rozal22    15

@farends ???

a czy przez przypadek nie podczepiłeś ferdka pod polską przyczepę i wykiprowywałeś nim? albo podczepiłeś pod inny siłownik z polskim olejem (standardowym olejem od 60tki, brudnym i z inną specyfikacją) ?

bo to zadziwiające ze tam chodził a u ciebie zonk??!!

 

Powinieneś przy zakupie rozgrzać ten ciągnik i wtedy sprawdzić czy wszystko działa.

U mnie ostatnio nie robiłęm około miesiąca MF i chciałem podnieść agregat? i nie chciał obszukałem się przyczyny i

potem już załamany usiadłem do traktory co to może być <wszystko działało> patrzę a tu manetka od hydrauliki była załączona i odcięła cały EHR :/

 

sprawdź poziom oleju czy masz w normie, sprawdź jaki masz olej zalany

poszukaj na forum oleju była mowa o nim do MF tylko innych modeli... ale będzie pasował.

 

filtr przycisz, jak wiesz gdzie jest...<oleju>

może gdzieś ma przeciek na korpusie że jak sie zagrzeje to poci i może być przebicie że ehr nie działa? i te biegi też.

wspomaganie może być przyczyną że mało jest oleju. U mnie w innym traktorze jest tak że jak wcisnę sprzęgło ( a mam hydraulicznie wspomaganie) to mi ciężko kierownica chodzi i też się zastanawiam...

 

niedługo będziesz miał więcej precyzyjnych odpowiedzi to coś wymyślisz.

A co do kasy hmm już powinien być wartościowy ale czasem od chłopa zwanego żydem tanio się nic nie kupi :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7
bo pierwsza naprawa(tj, wymiana tego komputera, oleju i filtra) wyniosła mnie 8tys zł

Dobry Boże... Olej i filtr to jakieś 800zł, komputer... hmm, jaki komputer? Masz autotronic?

 

Jaki olej zaleli do skrzyni?

 

Znam przypadek gdzie opiłki hamulców (a w zasadzie ich resztek) zniszczyły pompe hydrauliczną w serii 30xx, także nie lekceważ tego. Dla miłosników bajdurzenia o MF dodam że problem dotyczy wszystkich ciągników różnych marek w okolicach 10000mth w których hamulce są w kąpieli we wspólnym oleju ze skrzynią, czyli w większości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

po pierwsze od kiedy to przy nie działajacym EHR nalezy wymieniać panel autotronic jak dla mnie głupota po drugie za nowy olej fush titan hydramot filtr oleju i panel autotronic kosztuje max 2000 zł wszystko przy odrobinie znajomości. Jezeli miałeś zalana skrzynie jakims hipolem albo innym podobnym g.... to możliwe że rozpuściły ci sie okładziny hamulców a później powoli sie wypłukiwały i zapchały filtr a nastepnie dobiły pompę. Co do hamulców to zgodze sie z miraskiem to jest bolączka wszystkich starszych ciagników. A co do wypowiedzi amorki to szkoda gadac...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jaki mechanik ci to naprawiał skąd jestes niech ktos da ci namiary na jakiegos dobrego mechanika który sie dobrze zna wiem że gdzes w okolicy Siedlec są mechanicy którzy sie znają dobrze na naprawie MF.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
amorki    0

Rafik sam niewiesz co powiedzieć bo taka jest prawda jak napisałem .MF jak kupować to tylko od chandlarza to jasna prosta reguła której lepiej się trzymać bo jak rolnik miał u siebie przez pare lat ten ciągnik w gospodarstwie i go nagle sprzedaje to znaczy ze się sypie i niejest sam go wstanie naprawić i nieradzi sobie już znim i się go pozbywa w większości przypadów tak jest :angry:.A tak apropo to jestem z okolic Siedlec i też oglądałem te MF i co do ich naprawy to polecałbym w : Rafrolu w Dziewulach lub w zbuczynie też jest taki koleś co chandluje dużo maszynami i ma ogromny warsztat i wszysto robią naprawiają dorabiają.Rafik ty naucz się czytać bo to Autor tematu napisał że wymiana komp i oleju wyniosła go 8 tys więc chyba on wie najlepiej !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7

@amorki

Jakoś nie dociera do Ciebie że autor tematu przepłacił czterokrotnie? Akurat cene oleju i filtra w przybliżeniu znam i podałem ją wyżej, reszte dopisał Rafik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    26

Do autora tematu:

 

Czy po przyprowadzeniu ciągnika do domu podłączałes go pod jakiś sprzęt wymagający użycia hydrauliki zewętrznej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
amorki    0
@amorki

Jakoś nie dociera do Ciebie że autor tematu przepłacił czterokrotnie? Akurat cene oleju i filtra w przybliżeniu znam i podałem ją wyżej, reszte dopisał Rafik.

Ze przepłacił to ja wiem ale teraz to już za póżno myślał indyk o niedzieli a w sobote łep ucieli .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fandens    0
Do autora tematu:

 

Czy po przyprowadzeniu ciągnika do domu podłączałes go pod jakiś sprzęt wymagający użycia hydrauliki zewętrznej?

 

 

Podłączałem go jedynie do wideł takich jak u wózków widłowych, ale one wczesniej tez pracowały przy 3070. A i przy nim nie był wymieniany panel autotronik tylko modół co sie znajduje pod schodkami z prawej strony(chyba ze to jest to samo, bo sie nie znam). A do czego wogóle służy ten autotronik?? Czyli wynikając z tych postów co piszecie to najpierw musze te hamulce wymienic, sprawdzić pompe hydrauliczna...i olej z filtrem wymienić. Ile mnie to moze wynieść?? A i czy znacie jakiegos dobrego mechanika od MF z okolic Krakowa bądź Tarnowa, ogółem z Małopolski??

Pozdrawiam wszystkich...I dziękuje serdecznie za pomoc ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fandens    0

W sumie też mozliwe jest ze pompa od hydrauliki jest uszkodzona poniewaz jak jest zimny olej to wszystko chodzi dobrze ale jak sie juz rozgrzeje to lipa...czy mozliwe to jest?? Można jakoś zregenerować pompe czy trzeba kupić nowa?? Jaka jest cena naprawy bądź nowej pompy??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
goolman19    1

Możliwe że pompa .. ;/ zimny olej jest gęstszy i lepiej pompuje gdy sie zagrzeje staje się barzej płynny przez co pompa już nie da odpowiedniego ciśnienia... ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pamietam jak kupywałem M-F mechanik mówił mi żeby uwazac i na zaciągnietym recznym nie próbowac ruszyc bo opiłki mogą zrobic to co pisał Fendens.Nowsze modele MF mają sygnalizacje dzwiekową.A wiec przez głupi błąd można narobic sobie tyle bałaganu w ciągniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian93r    0

Fandens widze ze z małopolskiego jestes,gdzie kupywałes tego MF'a? Bo mój sąsiad też kupywał w małopolskim i silnik mu sie odrazu zatarł to może od jednego gostka ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian93r    0
Silnik sie sam nie zatrze ktoś musi mu w tym pomuc.

Pomógł mu ale wczesniejszy własciciel...Sprzedał mu juz na wykonczeniu silnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszRol    0

Coś w tym jest jak się daje komuś przyczepe to też niewiadomo jakim olejem była dźwigana a potem dostaje ją twój ciągnik i po robocie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
irena0905    0

Przechodziliśmy to samo z naszym Fergusonem. Skontaktuj się to udzielimy szczegółówych informacji jak sobie poradzić .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×