Skocz do zawartości
nowy1989

Obroty zależne Ursus C-330

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus
nowy1989    0

Chciałbym się dowiedzieć jak włącza się obroty zalerzne w c330 na postoju i w czasie jazdy :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kserkses    2

dźwignia ( jak pamiętam, zresztą jest oznaczenie pod dźwignią ) do przodu, tylko że mało które C-330 miało założone tryby do tych obrotów.

Tryby można dokupić, ale ich założenie nie będzie proste

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

nowy1989    0

chodzi mi o oboty zalerzna wałka odbioru mocy?

 

 

 

kserkses kturą dźwignie do przodu mam podsunąć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak odpowiedział kserkses przełączasz dźwignię od WOM'u do przodu. Włączenie może zaczodzić tylko w czasie postoju, ponieważ napęd jest brany z wałka atakującego. Czyli w trakcie jazdy próbując włączyć WOM zależny, usłyszysz zgrzyt i raczej ci się to nie uda. Wciśnięcie sprzęgła nie spowoduje odłączenia napędu od wałka. Ciekawą sprawą jest możliwość jazdy z wyłączonym silnikiem, na luzie, a WOM zależny i tak będzie napędzany (co może być niebezpieczne). I jeszcze ciekawa sprawa z prędkością obrotową. WOM niezależny osiąga max. 550 obr./min, dla 2200 obr./min silnika. Jeżeli uda ci się pracować na max. obrotach silnika(2200 obr./min.) i na 6 biegu (tylko co i gdzie tak można robić ???), to jesteś w stanie wycisnąć z WOM'u zależnego około 630 obr./min. (dla tego ciągnika).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kserkses    2

U mnie w instrukcji piszą zależne:

1 bieg 69,6

2 - 134,1

3 - 215

4 - 280

5 - 545

6 - 870 obr przy 2200 obr. silnika na minutę, C-330 zwykła, M-emka powinna mieć obroty wyższe ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krynio    2

A czy u wszystkich was działają te obroty bo u mnie nie, gdzieś znalazłem że w niektórych egzemplażach c330 mozna sobie samemu założyc koło zebate w skrzyni tylko jest to troche skompliowane, być może fabryka nie montowała seryjnie tego koła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kserkses    2

U mnie ( tak jak w większości C-330 ) nie założyli kół zębatych !!! więc zależnych nie ma. Kiedyś nawet myślałem założyć, ale w końcu nie założyłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kserkses    2

Oczywiście, bo napęd na WOM idzie od wałka atakującego tylnego mostu !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel24    1

A do czego używacie tego WOM zależnego w 330? Ja to niby to mam ale nie używam :( :huh: :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MARTINUS    0

Hej! Mając podczepioną kopaczkę elewatorową, jeśli jest taka potrzeba, można cofnąć taśmociąg. :huh: Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krynio    2

A czy ktoś zakładam sam to koło zębate w skrzynie odpoeirdzialne za wom zalezny ?? Ciekawe czy faktycznie dużo z tym roboty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja mam dziwną sprawę ja mam c-330 z 1984 r. i jak dźwignię WOM przesune do przodu na zależny to się nie kręci j tak jak na wyłączonym. to ZNACZY ŻE NIE MA JAKIEGOŚ TAM KOŁA ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Klepk995    171

ciekawe czy ja mam coś takiego u siebie bo mogło by mi się to czasem przydać , trudno jest założyć te koła zębate ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

Od numeru ciągnika 218650 WOM zależny był na żądanie. Temu nie masz u siebie, a żeby założyć dwa koła jedno na wałku atakującym, drugie na wałku przekaźnika trzeba rozpołowić między skrzynią a tylnym mostem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Klepk995    171

to wiem że trzeba rozpoławiać tylko mi interesuje czy ciężko jest zrobić samemu takie cudo :D :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

A co tu ciężkiego, na ataku zakładasz koło mniejsze, na wałku przekaźnika wyjmujesz tulejkę i zamiast niej dajesz duże koło zębate i tyle. Więcej czasu zajmie rozpołowienie nić wstawienie tych dwóch kół

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Klepk995    171

aha dzięki , może kiedyś w wolnym czasie coś takiego zrobię do swojej c-330m

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek729    3

Właśnie przeczytałem ten temat i poszedłem sprawdzić czy mój ursus posiada takie obroty. Wyszło na to że posiada. Ja kiedyś myślałem że są to po prostu wolne obroty wałka i nigdy tego nie używałem. Nawet fajna sprawa, tylko nie wiem czy do czegoś może się ona przydać. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×