Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
krzysiu12    5

Witam!

Mam problem z moim masseyem otóż orałem dzisiaj i gdy chciał podniesc pług "pstryczkiem" od EHR to zero reakcji. Opuszcza normalnie ale podnieść nie chce. Nie podniesie również pokrętłem od głebokosci, podnosi tylko przyciskiem z błotnika. Kable sprawdzone.

Czy ktoś miałem taki problem? Szukałem na forum ale nic konkretnego nie znalazłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    18

Czy po podniesieniu przyciskiem na błotniku, da się potem odblokować panel i z niego opuścić? Przy próbie podniesienia świeci się dioda sygnalizująca podnoszenie?


Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu12    5

Da sie opuścić z panelu. Kontrolka podczas podnoszenia sie nie swieci.

Dodam jeszcze ze chyba wczoraj odkreciła mi sie sruba od ramion na wałku frezowym. Ramiona nie spadły jedno tylko sie lekko zsuneło, nie wiem czy to moze miec wpływ.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

sznajdik    151

Albo wysiadł przełącznik albo czujnik położenia ramion jak wałek się przesunął i go uszkodził

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    18

Jakby przełącznika był uszkodzony, to by raczej nie odblokował panelu. Co do czujnika to możliwe. Jeszcze pytanie, czy opuszczając z panelu da się ustawić podnośnik na wybrane pozycje pokrętłem?

Czujnik znajduje się w obudowie tylnego mostu, wychodzi z niego czarny przewód ok 30cm z wtyczką.

Edytowano przez marian3p

Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    18

Więc z czujnikiem wszystko w porządku. Możliwe w takim razie, że sterownik uszkodzony. Muszę jeszcze coś sprawdzić i będę pewny czy sterownik może być temu winny.


Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    151

Może jedynie włącznik nie zwiera styków na podnoszenie ,da się go odwrotnie podłączyć żeby sprawdzić czy będzie podnosił a nie będzie opuszczał? tam mnie jeszcze nie było dlatego pytam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu12    5

Zamieniłem styki- podnoszenie na opuszczanie-opuszczanie na podnoszenie i bez zmian. jak wezme pstryczek do góry to kontrolka i tak sie pali w dół.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    618

przełącz pokrętło od regulacji siłowej/ pozycyjnej.... u znajomego nie wiedzieć czemu na 1- pozycyjna też nie działa opuszczenie.... dopiero na 3 zaczyna chodzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    18

Może jedynie włącznik nie zwiera styków na podnoszenie ,da się go odwrotnie podłączyć żeby sprawdzić czy będzie podnosił a nie będzie opuszczał? tam mnie jeszcze nie było dlatego pytam

 

Jak pisałem, gdyby tak było nie dało by się odblokować panelu sterującego.

 

 

Nie pozostaje nic innego jak dokonanie odpowiednich pomiarów w instalacji w celu zdiagnozowania usterki i sprawdzenie sterownika.

Edytowano przez marian3p

Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi tu wygląda na driwery w sterowniku... tylko dziwne czemu problemy zaczeły się po awarii ramion, zaznacz na jakiej odległości jest wkręcony czujnik pozycji ramion i wykręć go i zobacz czy przypadkiem nie jest zgięty...


Elektronika  Maszyn i Urządzeń Rolniczych

Naprawy Sterowników, Liczników, Modułów, czujników itp

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu12    5

Wszystko jasne. czujnik zgięty. Teraz pytanie jak go wyprostowac?

I widac ze kawałek tego plastku na koncu czujnika sie starło albo obcieło. Da sie go zregenerowac?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam taki czujnik na części, podeślij może Ci go naprawie. odezwij się na maila krzysztof898@o2.pl lub 513411853


Elektronika  Maszyn i Urządzeń Rolniczych

Naprawy Sterowników, Liczników, Modułów, czujników itp

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    18

W tym czujniku są dwie cewki wykonane ze stosunkowo cienkiego drutu, także jedna z nich mogła ulec przerwaniu. Czujnik da się rozebrać i można przewinąć cewkę, tylko trzeba wiedzieć jak to zrobić.


Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    618

jest to realne żeby cewka się spaliła?? Czy tam w ogóle jest jakieś napięcie podłączone? Może prędzej ten krzywy pręt którąś uszkodził

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    18

Żeby się spaliła to raczej nie. Prąd płynący przez cewkę jest znikomo mały. Tworzy ona wraz z elektroniką w sterowniku oscylator.


Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    18

Sprawdzałeś oporność tego czujnika? Aby rozebrać trzeba spróbować podważyć ten plastik przez który wychodzi przewód.


Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    618

rozbierzesz i co? wrzucisz do śmieci bo i tak cewki nie wymienisz a nowego pręta nie masz. Albo przy rozbieraniu go zniszczysz. Skończy się na tym że kupisz nowy bo się połasiłeś o parę zł dla kolegów z forum. Niech te zobaczy ten co ma o tym pojęcie i przynajmniej wiedział jak się za to zabrać co by bardziej nie spierdzielić

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ziuta5636
      Szukam fachowca do skrzyni mfa 3060 nie wchodzi drugi bieg podczas jazdy okolice opoczna Tomaszowa maz
    • Przez sznajdik
      Jak w temacie wie ktoś jak fachowo ustawić prawidłowy kąt wtrysku tu akurat mf 3060
    • Przez aga19892010
      poszukuje eurozłącza ,do króćców pomiarowych ciśnienia w skrzyni,sprzęgle  do massey ferguson 8140.może ktoś wie o jakich symbolach te eurozłącze kupić lub od czego dopasować
    • Przez marcin90
      Witam serdecznie, chciałbym zapytać wszystkich użytkowników ciągników Massey Ferguson z końcówki lat 80 i początku 90 jak to jest z ta awaryjnością tak na prawdę. Bo dużo się czyta o awariach skrzyni, hydraulik , elektrozaworach itp.
      Generalnie chodzi o to, że szukam dla taty traktora z przednim napędem w kwocie do max 40-50 tys o mocy około 80-110 km.  Jako że gospodarstwo jest nie duże ( na stale około 10 sztuk bydła, i około 35-50 sztuk trzody chlewnej) areał jaki posiada to około 6 ha łąk, około 20 ha zbóż i około 5 ha kukurydzy na ziarno. Ja na stałe pracuje w warsztacie i jedynie pomagam przy grubszych robotach to chciałbym, by Ojciec ( już prawie 60 letni) miał choć odrobinę wygody, ciszy i namiastkę komfortu przy pracy. A to w tych pieniądzach oferuje chyba jedynie massey. ( nie urażając posiadaczy innych ciągników) 
      Co prawda tata chyba wolałby jakiegoś zetorka ( boi się awaryjności, a właściwie kosztów napraw wszystkiego co nie jest zetorem lub ursusem) ale ja myślę że przyjemniej i wygodniej byłoby Fergusonem. Myslę o modelach bodajże 3060-3095. Prosiłbym forumowiczów o odpowiedź jak to jest z waszymi Masseyami , co już Wam się zepsuło i jakie ewentualnie były koszty napraw. Jak ktoś sprawdzał to jeszcze spalanie w orce bym poprosił . Pozdrawiam , Marcin
       
    • Przez krzyfo
      Witam Panów 
      Posiadam traktor massey 3085 i nastała dziwna usterka do zdjagnozowania.
      Mianiowicie traktor posiada dynashift i po zimie 2016 roku zaczał sie slizgac na połbiegach B i D  co zwłaszcza widac pod obciazeniem nie daje sobie rady slizga sie i staje w miejscu na polbiegach A i C jedzie i ciagnie normalnie i pracuje do tej pory. 
      Tarczki dynaschift zostały wymienione i nie dało to zadnego rezultatu.
      Elektrozawory do dynaschift tez były wymienione na nowe i tez nie pomogło. Traktor po odlaczeniu pradu na elektrozawory podobno powinien pozostac na polbiegu D ale pozostaje na połbiegu A.
      Komputer został przerobiony na przekazniki i tez nie pomogło.
      Moze ktos miał lub domysla sie co za usterka nastapilą ze traktor slizga się na połbiegu B i D lub poleca dobrego mechanika (jestem z lubuskiego) z gory dziekuję
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.