chudy100

Bizon Z058/1 problem z rozdzielaczem

Polecane posty

chudy100    0

Witam,

Problem przedstawia się następująco: napinacz nie trzyma zadanych obrotów, musze trzymać wajche

Nieprawidłowo działa sekcja rozdzielacza który odpowiada za napinanie przyspieszacza motowideł, według instukcji popychając dzwignie do przodu powinny być większe obroty a do tyłu mniejsza a u mnie jest odwrotnie a zwolnienie działa samo ;)

Podpinałem inny przewód hydrauliczny do wszystko dobrze było a tak jak powinno być to nie działa

Czy da się coś z tym zrobić czy trzeba wymienić rozdzielacz??


odpowiadam tylko na e-mail:: chudy100@gmail.com

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Moim zdaniem problem tkwi w zamku hydraulicznym, który znajduje się między rozdzielaczem a wariatorem obrotów nagarniacza. On odpowiada za to żeby trzymać olej w siłowniku wariatora po puszczeniu dźwigni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

xxxxxxxxx

Edytowano przez klocek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    144

to nie koniecznie rozdzielacz a raczej na pewno nie nie w tym przypadku tak jak ktoś mówił tam jest zamek hydrauliczny który za to odpowiada i to pewnie on nawalił znam takich co jak mieli w ciągnikach słabe rozdzielacze to właśnie te zamki wstawiali żeby np w siewniku do nawozów nie zamykały się same zasuwy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To, że przesuwając dźwignię do tyłu zwiększasz obroty nic nie znaczy. Po prostu trzeba zamienić przewody w rozdzielaczu. Idą tam dwa przewody od rozdzielacza do zamka hydraulicznego, a dalej od zamka do wariatora jeden przewód. Zamek znajduje się z lewej strony pod pomostem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

xxxxxxxxx

Edytowano przez klocek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    144

panowie coś takiego jak wariator nie istnieje ma to swoją fachową nazwę nie róbmy siary używając takich nazw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wariator ogólnie jest to przekładnia o zmiennym przełożeniu. Mogą być wariatory mechaniczne, elektryczne, hydrauliczne. W bizonie występują cztery wariatory: do zmiany prędkości jazdy, obrotów bębna, obrotów wentylatora, oraz do zmiany obrotów nagarniacza. A ta fachowa nazwa to właśnie wariator. Proponuję poczytać w wikipedii.

post-10122-1222677458_thumb.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    144

wież wikipedia to jest największy badziew jaki istnieje z tego względu że informacje w niej zawarte są dodawane głównie przez uczniów i studentów a kontroli nad tym co jest dodawane jest praktycznie nijaka więc proponuje nie sugerować się nią gdyż nawet większość uczelni wręcz zabrania korzystania z niej ze względu na rodzaj informacji, a tak naprawdę to nazwa wariator jest podwórkowym synonimem przekładni bezstopniowej bo tak to się naprawdę nazywa a została stworzona przez mechaników z pgr-ów odnośnie przekładni bezstopniowej w wistuli gdyż kombajn ten nie posiadał (przynajmniej jakaś seria nie wiem cz wszystkie) skrzyni biegów a tym samym sprzęgła i ruszanie było na zasadzie, że tarcze koła zaciskały pas (który na luzie chodził po rolce między tarczami) a przy ruszaniu kombajn strasznie szarpał (niektórzy mówili, że wariował) stąd nazwa wariator.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Masz rację wikipedia to największe badziewie ale podałem to jako przykład a o historii z wistulą nigdy nie słyszałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Panowie a jednak nazwa wariator jest prawidłowa. Pochodzi ona od łacińskiego słowa "vario" - co oznacza "zmienny". Tak więc wariator to przekładnia pasowa o ZMIENNYM przełożeniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez 19Damian89
      Witam juz od 2 sezonow wojujemy ze wspomaganiem .. czasem zalapie i kreci sie dobrze a czasem az szkoda gadac ... a postoju jak sa kola uniesione w prawo sie w miare kreci ale w lewo trzeba bylo sie nie zle nasilowac..
       
      Orbitrol wymienilismy i silownik z tylu tez..
       
      co moze byc przyczyna braku wspomagania
    • Przez damaxyz
      Witam,
      Jak najszybciej wymienić sprzęgło w rekordzie, czy trzeba ściągać skrzynie i jakie podzespoły warto od razu wymienić?
      Chciałem to zrobić ponieważ po długim postoju kombajnu jak go uruchomię i chcę ruszyć to podczas puszczania sprzęgła słychać jakieś ocieranie - nie wiem co to ale po dłuższym okresie pracy przestaje być to słychać.
       
      Chodzi mi oczywiście o wymianę tarcz sprzęgła.
       
      Pozdrawiam,
    • Przez daron64
      Witam
      Krótki wstęp - pacjent to rekord '87 - jakiś czas temu elektryk zmieniał mi alternator, potem jeszcze raz grzebał w elektryce. Ja tam szczerze mówiąc nie zaglądałem - działa to działa, akumulatory nowe, kombajn chodzi tylko kilka dni. Teraz wszystko sobie sprawdzam, a tam alternator jest całkowicie odłączony. Od regulatora idzie jeden przewód na bezpieczniki. Nie mam pojęcia czemu elektryk tak to zrobil. Chciałem teraz to popodlaczac, ale mam problem tego typu, że nie moge stwierdzić, czy mam 6 czy 9 diodowy alternator, żeby dobrać do niego regulator. Zacząłem kminic, że może alternator stary był 6 diodowy, a nowy kupiłem 9 i elektryk odłączył go całkowicie. Ale to tylko gdybanie. Nie mam żadnego fachowca pod ręką i jakoś muszę to sam ogarnąć.
      Na alternatorze jedyne oznaczenia jakie się zachowały to ze zdjęcia poniżej.
      Alternator sprawdzałem według tego filmiku 
      Tym pierwszym sposobem wyszło mi niby, że jest przejście w jedną stronę - więc 9diodowy, ale znowu tym drugim sposobem też pokazało mi przejście w jedną stronę. Cos źle robię, czy jak to interpretowac?
      Pierwsze foto alternatora, drugie to łączenie wsuwki ze śrubami, trzecie to łączenie wsuwki ze śrubą, na którą idzie przewód który łączy się z rozrusznikiem. Takie foto zrobiłem, ale generalnie jeszcze tam wszystko odłączyłem, czyscilem i sprawdzałem jeszcze i wskazania takie same jak na foto.
       



    • Przez Misiek55
      Witam.
      Zakupiliśmy kombajn Bizon 5058 hydrostatik z Danii. Kombajn jest wyposażony w komputer LH 965 agro, komputer niestety gdy kupiliśmy nie załączał się ale po wymianie baterii w środku udało się go włączyć, niestety żadne przyciski nie reagują a komputer wyświetla stan pełnego zbiornik i co jakiś czas pika. Miał ktoś podobną sytuację lub jest w stanie coś doradzić?

    • Przez Iwnkr
      Witam, mam Bizona rekorda, wczoraj na polu zaczął się owy problem, mianowicie hydraulika zaczęła słabo działać i wspomaganie siadło. Dzisiaj hydraulika nie działa wcale. Heder sie nie podnosi ani opuszcza, tak samo grabie i kierownica nie ma wspomagania. Przy silniku od strony chłodnicy słychac syk, tak jakby powietrze ulatywalo. Prosze o szybką poradę.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj