Skocz do zawartości
chudy100

Bizon Z058/1 problem z rozdzielaczem

Polecane posty

WHATEVER
Wybrane dla Ciebie
galeria
Bizon

chudy100    0

Witam,

Problem przedstawia się następująco: napinacz nie trzyma zadanych obrotów, musze trzymać wajche

Nieprawidłowo działa sekcja rozdzielacza który odpowiada za napinanie przyspieszacza motowideł, według instukcji popychając dzwignie do przodu powinny być większe obroty a do tyłu mniejsza a u mnie jest odwrotnie a zwolnienie działa samo ;)

Podpinałem inny przewód hydrauliczny do wszystko dobrze było a tak jak powinno być to nie działa

Czy da się coś z tym zrobić czy trzeba wymienić rozdzielacz??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Moim zdaniem problem tkwi w zamku hydraulicznym, który znajduje się między rozdzielaczem a wariatorem obrotów nagarniacza. On odpowiada za to żeby trzymać olej w siłowniku wariatora po puszczeniu dźwigni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

klocek    0

a spróbuj odwrucic rozdzielacz, tzn odkęck go i przykręc odwrotnie przewody, będziesz musiał odwrotnie ruszac dzwignią ale mi pomogło , tylko ze mi cheder siadał mocno, 1 godzine postał i heder juz na ziemi, a teraz to trzyma i ani 1 cm niepusci bo powinienies miec w rozdzielaczu wolne 2 wejscia z drugiej strony i na te wejscia przykręc przewody

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


rafal13113    96

to nie koniecznie rozdzielacz a raczej na pewno nie nie w tym przypadku tak jak ktoś mówił tam jest zamek hydrauliczny który za to odpowiada i to pewnie on nawalił znam takich co jak mieli w ciągnikach słabe rozdzielacze to właśnie te zamki wstawiali żeby np w siewniku do nawozów nie zamykały się same zasuwy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To, że przesuwając dźwignię do tyłu zwiększasz obroty nic nie znaczy. Po prostu trzeba zamienić przewody w rozdzielaczu. Idą tam dwa przewody od rozdzielacza do zamka hydraulicznego, a dalej od zamka do wariatora jeden przewód. Zamek znajduje się z lewej strony pod pomostem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


rafal13113    96

panowie coś takiego jak wariator nie istnieje ma to swoją fachową nazwę nie róbmy siary używając takich nazw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wariator ogólnie jest to przekładnia o zmiennym przełożeniu. Mogą być wariatory mechaniczne, elektryczne, hydrauliczne. W bizonie występują cztery wariatory: do zmiany prędkości jazdy, obrotów bębna, obrotów wentylatora, oraz do zmiany obrotów nagarniacza. A ta fachowa nazwa to właśnie wariator. Proponuję poczytać w wikipedii.

post-10122-1222677458_thumb.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rafal13113    96

wież wikipedia to jest największy badziew jaki istnieje z tego względu że informacje w niej zawarte są dodawane głównie przez uczniów i studentów a kontroli nad tym co jest dodawane jest praktycznie nijaka więc proponuje nie sugerować się nią gdyż nawet większość uczelni wręcz zabrania korzystania z niej ze względu na rodzaj informacji, a tak naprawdę to nazwa wariator jest podwórkowym synonimem przekładni bezstopniowej bo tak to się naprawdę nazywa a została stworzona przez mechaników z pgr-ów odnośnie przekładni bezstopniowej w wistuli gdyż kombajn ten nie posiadał (przynajmniej jakaś seria nie wiem cz wszystkie) skrzyni biegów a tym samym sprzęgła i ruszanie było na zasadzie, że tarcze koła zaciskały pas (który na luzie chodził po rolce między tarczami) a przy ruszaniu kombajn strasznie szarpał (niektórzy mówili, że wariował) stąd nazwa wariator.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Masz rację wikipedia to największe badziewie ale podałem to jako przykład a o historii z wistulą nigdy nie słyszałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Panowie a jednak nazwa wariator jest prawidłowa. Pochodzi ona od łacińskiego słowa "vario" - co oznacza "zmienny". Tak więc wariator to przekładnia pasowa o ZMIENNYM przełożeniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Arek
      jakie powinny byc robocze (max) obroty silnika i jakie powinny byc max obroty mlocarni? bo u mnie chyba cos jest nie tak...
       
      i wie ktos moze gdzie jest czujnik obrotow silnika?
    • Przez Rapid22
      Witam jeżeli ktoś mógłby pomóc mam taki problem potrzebuję jakiegoś schematu lub zdjęcia podłączenia dmuchawy nawiewu kabiny w Bizonie Z058 rocznik 1989. Generalnie najbardziej potrzebna mi jest jak to idzie na te trzy klawisze samochodowe na górnym panelu. Szukałem info w necie na ten temat jedynie natknąłem się na schemat instalacji bizona rekord ale jedynie jest na nim schemat podpięcia górnych świateł roboczych, które i tak nie za bardzo odpowiadają tej wersji którą mam. Jeżeli ktoś cokolwiek ogarnia w tym temacie proszę o pomoc lub jakąś wskazówkę.
    • Przez Rapid22
      Witam mam pytanie czy może wie ktoś lub ma jakiś schemat instalacji połączeń elektrycznych w kabinie Bizon Rekord Z058 z 1989 roku. Co prawda posiadam cały schemat inst. elektrycznej jednak zawiera ona jedynie połączenie górnych świateł kabiny. Brakuje mi podłączenia wycieraczki na klawisz oraz dmuchawy. Problem polega na podłączeniu kolorów kabli do klawisza/przycisku włączenia jest tam kila różnych kolorów kabli chodzi aby odpowiednio je połączyć na przycisk. Jeżeli ktoś wie jak to ma być lub ma coś na ten temat proszę o odpowiedź w komentarzu
    • Przez michasko
      Mam pytanie czy ktoś wyciągał orbitrol, bo gdzieś od góry leci mi olej nawet teraz jak kombajn jest nie ruszany to kapie. Oringii tam gdzie rurki przechodzą wymieniłem i nic nie pomogło
    • Przez Dario23
      Cześć!
       
      Zakupiliśmy niedawno niebieskiego bizona rekorda (rok produkcji 2001) i mamy problem ze sprzęgłem. Tam zdaje się jest sprzęgło hydrauliczne, a zbiorniczek na płyn, z tego co mi brat mówił, znajduje się chyba przy drążku zmiany biegów. Płyn jest, natomiast problem polega na tym, że sprzęgło łapie dopiero przy na maksa wciśniętym pedale sprzęgła. Na pewno musi być jakaś regulacja, więc jeśli ktoś z was ma takiego rekorda to prosiłbym o pomoc jak i gdzie je ustawić.
       
      Jeszcze jedna mała sprawa. Na joysticku od jego zewnętrznej strony tam gdzie znajduje się palec wskazujący jest przycisk, o którym instrukcja obsługi nic nie mówi. Czy wiecie do czego on służy?
       
      Jeśli posiadacie lub posiadaliście takie rekordy - niebieski z lat 2000-2004- to napiszcie proszę na co zwracać uwagę przy ich użytkowaniu, co wymienić przed sezonem i czy jest duża różnica w użytkowaniu w porównaniu do bizonka Z056.
       
      Dzięki z góry za wszelką pomoc!
×