Skocz do zawartości
Pawel330

Prędkościomierz rowerowy

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Pawel330    0

Jak założyć prędkościomierz rowerowy do c-330 aby sie kabeli na przetnim drążku nie poobrywały

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    446

Musisz dać przewód z zapasem długości, ja mam tak zrobione w ciągniku U 1004 i kombajnie Rekord i wszystko jest dobrze już kilka lat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    446

Kolego nie taśmą bezbarwną tylko opaski zaciskowe lub taśma izolacyjna. Zgadza się po drążku dojdziesz do kabiny i tam musisz przejść na element nieruchomy i w tym momencie musi pozostać dłuższy przewód (zastosuj przewód 2*0,5mm2) i problem przerwania się przewodu będzie minimalny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gigix    1

Do pomiaru przejechanego dystansu a co za tym idzie oszacowania przepracowanego areału, do pomiaru prędkości przy niektórych pracach wymagających znajomości tej prędkości i przede wszystkim dla szpanu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
center    8

Witam wszystkich wszyscy wiemy jak ważną rzeczą jest uzyskanie odpowiedniej prędkości jazdy w takich zabiegach jak rozsiewanie nawozów czy oprysk. W swoim MF255 zastosowałem aby nie wydawać zbyt wielkich pieniędzy licznik rowerowy. Mam problem z jego wyskalowaniem gdyż podaję w nim obwód mojego koła. Koła od Ciągnika są znacznie większe niż rowerowe ale poradziłem sobie stosując więcej magnesów. Lecz jaką wartość przyjąć obwodu kół dla tego typu ogumienia Taurus radial 9,5x44 i dla stomil diagonal 12,4 na 32 te drugie to nie jestem pewien ale to standard przy MF jak macie pomysły to dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek1972    45

Myślę że należy: odmierzyć 100m, może być mniej ale tak będzie dokładniej potem jechać powoli i policzyć impulsy albo ile razy magnesy przechodzą obok czujnika. Potem te 100m podzielić przez liczbę impulsów i wyjdzie droga na jeden impuls. To wpisać jako wartość obwodu koła i jazda. Będzie różnica na obciążonym kole ale nie za wielka. Ostatnio sprawdzałem prędkość traktora za pomocą nawigacji i wyszło bardzo dokładnie- nokia6288+ odbiornik pentagram

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
center    8

no dobry sposób ja mam nawigację tez z automapką ale myślę że to za małe prędkości benda:/ no twój sposób jest dobry a co byś powiedział na np zaznaczenie 100m mierzenie czasu przejazdu tych 100m zrobić tak powiedzmy jakieś 6 pomiarów uśrednić i tak dobrać obwód aby wskazywał tą prędkość?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volf    3

Najprościej jest zmierzyć obwód w ten sposób:

1. Zaznaczasz punkt na boku opony np kredą

2. Ustawiasz tak pojazd na twardym podłożu (np beton), by ten punkt był na dole

3. Zaznaczasz na betonie miejsce w którym punkt oznaczony na oponie będzie z nim styczny

4. Przetaczasz lub przejeżdżasz ciągnikiem tak by koło wykonało 1 pełny obrót i oznaczasz na betonie miejsce, gdzie oznaczony punkt opony znajdzie się najniżej

5. Mierzysz miarą odległość między zaznaczonymi miejscami

6. W celu zwiększenia precyzji można mierzyć odległość np 10 obrotów koła, którą trzeba oczywiście podzielić przez 10, aby wyszedł obwód koła.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
center    8

to jest dobry pomysł dzięki wielkie coś tak czy siak zrobię tak i zobaczymy ile wyjdzie A ktoś może mniej wiej powiedzieć ile powinno wynosić ciśnienie powietrza w tych kołach co podałem? A i jaki pomysł mieli byście aby przymocować magnes do szpilki klej jakiś ? przypominam magnes jest kruchy ja używam takie od szafki kuchennej:/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    446

Ja mocując kiedyś magnes od owijarki na szpilce wierciłem otwór w szpilce i gwintowałem na M5 i trzyma do dziś dzień, ale możesz magnes przykręcić do jakiejś blaszki i przyspawać (przykręcić) do felgi czy pod szpilkę. A obwód to tak jak koledzy wcześniej pisali lub sznurek nawinąć na oponę, wiadomo pomiary nie są dokładne ale jest jakiś punkt odniesienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
center    8

a jak wyglądają te magnesy od owijarki? i gdzie mogę takie coś kupić? A orientuje się ktoś może przy jakim Ciśnieniu powietrza powinienem robić te pomiary?:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    446
Ostatnio znajomy mi mówił elektryk że chce zrobić z licznika rowerowego licznik obrotów bębna w kombajnie zbożowym ciekawe czy mu się uda?.

 

Jasne że mu się uda, trzeba tylko z km/h przeliczyć na obr/min, lub licznik z funkcją obr/min i po problemie a magnes od owijarki jest tego typu: http://www.allegro.pl/search.php?string=ma...&price_to=5 znajdź sobie taki z otworem to mocowanie jest łatwiejsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agronomek    0

witam mam do was koledzy prosbe doradzcie jaki najlepiej kupic ten licznik bo tez chce cos takiego zamontowac w 330 i 360,, prosil bym o jakies linki a najlepiej jak by ktos co juz ma to u siebie zamontowane i sprawdzona wytrzymalosc, zeby napisal jakiej firmy i moze model chociaz,, boo te czujniki tez musza byc troche wytrzymale:) z gory wielkie dzieki :):):) pozrdawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kobra89    66

Chlopaki jaki jest taki w miare dobry i tani predkosciomierz bo tez chcem do ciapaja wstawic takie cacko;D???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
center    8

ja zrobiłem są 4 magnesy na śróbki do szpilek przykręcone i jest licznik, kup najlepiej byle jaki ewentualnie z podświetlaniem jak w nocy pryskasz i żeby obwód koła był wpisywany albo promień najlepiej w cm tak wygodniej może zrobię foty to sobie zobaczysz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bugi    0

Ja również posiadam licznik w swoim c330. Funkcje które używam to: temperatura powietrza, zegar, droga, czas jazdy (Posiada więcej funkcji - Vśr, Vmax i takie tam różne) Przewód przedłużałem zwykłym kabelkiem dwużyłowym, licznik umiejscowiłem na blaszce a przykręciłem w tą śrubę po prawej stronie kierownicy. Wszystko jest montowane na przednim kole (Można i na tylnym ja wybrałem przednie) Wykorzystałem te otwory w felgach włożyłem tam długą śrubę dałem kilka podkładek gumowych żeby nie magnesowało felgi ani nic i założyłem na to jakiś przewód gumowy. Magnes był okrągły i miał otwór na środku na wielkość śruby, dokręciłem go dokładnie i nałożyłem na niego osłonkę zrobioną z jakiejś nakrętki od butli gazowej. (Kupiłem bardzo mocny magnes na allegro, oryginalny z zestawu licznika wyrzuciłem za okno: P) Kabel licznikowy puściłem taką dziwną drogą, pod bakiem paliwa(ogólnie droga była kręta :rolleyes:) i aż do czujnika który zamontowałem na jakiejś obejmie, czujnik oryginalny od licznika trzyma się mocno (Podobno można samemu zrobić taki czujnik) Licznik kupiłem w miarę nie drogo bo nie potrzebowałem mega full funkcji. Starałem się uniknąc puszczania kabla po drążku i udało mi się.

 

Czy jak skręcacie na max w lewą i prawą to działa Wam prędkościomierz? Tzn. mierzy prędkość? Bo np. u mnie przy skręcaniu max w obie strony działa dobrze ponieważ mam mocny magnes i dobrze wyłapuje impulsy, przy skręcie w lewo nie powinno być problemu ale w prawo niektórzy mogą mieć (wszystko to na max skręconych kołach)

 

Ogólnie moje uwagi to:

- Licznik powinien posiadać podstawowe potrzebne funkcje m.in. zegar i powinien byś podświetlany

- Proponuję kupić sobie jakiś magnes (najlepiej mocny jakiś) na allegro czy gdzie tam sobie chcecie bo te oryginalne z zestawu licznikowego nie bardzo się nadają

- Licznik powinien być zamocowany w widocznym miejscu

 

Zdjęcia już niedługo wstawię do galerii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    446

Czemu na skręconych kołach ma nie działać???

 

Mam 2 liczniki na kołach skrętnych i niezależnie od skręcenia kołami odległość czujnik (kontaktron)- magnes jest taka sama. Proszę o wyjaśnienie zaistniałej sytuacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cihu    123

ja zamontowale msobie taki licznik, kupilem magnesy neodymowe 4 sztuki. zamontowale czujnik blisko magnesów. nie wiem jednak czemu predkosci ktore wskazywal mi licznik byly jakies pokrecone. zalozmy ze przy predkosci okolo 30 km/h pokazywal kolejno 02, 30,99,60,30,55,... rozumie sie jakies losowe liczyby. nie wiem czemu tak. zle przetwarzal impulsy chyba. z drugiej strony przdluzylem kabel od czujnika moze to wprowadzalo jakies zaklocenia. oczywiscie cala instalacje zdemnontowalem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    446

Dziwne ale jeżeli tak było to może czujnik miał jakieś drgania i łapał kilka impulsów lub za mało. Mam kilka takich układów w gospodarstwie i działają bezproblemowo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×