PawelS

Regulacja gazu nożnego Renault Ares 616rz

Polecane posty

PawelS    282

Mam pytanie odnośnie gazu nożnego czy jest jakaś jego regulacja gdyż u mnie jest bardzo czuły i bardzo ciężko go wyczuć, byle większa dziura i ciężko opanować ciągnik na stałych obrotach. Na gazie ręcznym wszytko ładnie pięknie chodzi 

Kabina wiadomo jak sama nazwa wskazuje jest na sprężynach i każdy większy wybój/dołek powoduje że ciężko wyczuć gaz nożny .... 

Proszę o jakieś porady i kwestie na ten temat 

 

Edytowano przez PawelS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Nie wiem, w czym jest problem, bo za mało podajesz szczegółów.

Od zawsze tak było, czy stało się nagle? Dokonywałeś regulacji naciągu linki? Sprawdzałeś, czy linka lekko chodzi w pancerzu, czyściłeś ją?

 

Kabina RZ powinna być na amortyzatorach, chyba że to jakaś "uboższa" wersja. Po drugie ta kabina jest na tyle komfortowa, że nierówności są niemalże nieodczuwalne przez kierującego a jej wychylenie w żaden sposób nie wpływa na zmianę położenia pedału gazu. Może masz ciężką nogę?


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PawelS    282

Ten problem był od początku gdy tylko kupiliśmy dany ciągnik. Ciężko to opisać, ubrać w słowa na czym problem polega. Po prostu gdy jadę wjadę w dołek/dziurę kabina amortyzuje drgania ale mimo to noga delikatnie zawsze odskoczy i zbyt czuły gaz powoduje że albo go odejmę albo dodam co powoduje jak by szarpnięcie ciągnika. Po prostu jest zbyt czuły i zbyt delikatnie chodzi. Pod obciążeniem jest zdecydowanie lepiej np podczas orki,siewu nie jest to tak odczuwalne 

 

Użytkownik Miniasz miał ten sam problem w Aresie 656rz poprosiłem by i on swoją opinie tutaj na ten temat napisał. To jest jego odpowiedź na moje pw z danym tematem 

 

sprzedałem go nie dawno ale co pamiętam to własnie " pedał" gazu to masakra za nic się nie dało go wyczuć tak jak mówisz byle dziura i nie do opanowania ja później doszedłem do takiej wprawi i większości operowałem ręcznym jak zachodziła taka potrzeba 

Pozdrawiam

 

Edytowano przez PawelS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Żeby stwierdzić czy wina leży po stronie mechanicznej, czy to tylko kwestia wyczucia musiałbym przekonać się sam. Tak na odległość trudno jednoznacznie orzec. Da się ustawić na pompie wtryskowej, ale trzeba mieć pewność, że to tylko i wyłącznie wina czułości pompy na ruchy pedalu przyśpieszenia. Ta operacja tylko dla znawców.

 

Tak z innej beczki. Czy pedał gazu jest tzw. "wysoki"? Jeśli tak to można to poprawić. Podłóż pod pietę coś nie "śliskiego" o grubości 2-4 cm, co nie bedzie się przemieszczać i stanowić punkt oparcia dla buta.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Miniasz    3

jak tu kolega PawelS pokazał moja wypowiedź na pw w sprawie gazu nożnego miałem taki sam problem jak miałem nogę opartą na podłodze i pracowałem z takimi samymi obrotami np. przy uprawie, to wystarczyła mała dziura aby doga zadrżała i ciężko było zapanować nad obrotami gdyż gza był aż za bardzo czuły na lekkie poruszenie nogi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmervip    78

Panowie zacznijmy od tego ze w tych aresach gaz nie jest na linke! tylko sterowany elektrycznie :) jest to do opanowania i potrzeba na to duuużo czasu, spróbuj naciskac gaz końcówką buta lub przyklej sobię kawałek twardszej gąbki pod pedał i będzie ok


:) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Battory    0

witam

Czy kto poradził sobie z regulacja pedału gazu zeby nie byl taki czuły?

bo mam identyczny problem w claas ares 826

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK79    1

Amortyzatory kabiny do wymiany. Lub jak ktoś się lubi pobawić i zamontować amortyzator gazowy na pedał gazu pod kabinę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz8918    1

Witam

Mam ten sam problem co opisany powyżej (ares 556rz) na nierównościach noga naciska gaz lub go ujmuje przez co powoduje bardzo nie równą pracę silnika, zastanawiam się nad jednym jeśli pedał gazu jest przymocowany do podłogi to kiedy kabina buja się na nierównościach bujamy się my, nasza noga a z nami ten sam ruch wykonuje pedał gazu zastanawiam się czy problem nie leży w foletu który u mnie troche  jeżdzi w tył przód czy na boki i może to powoduje naciśnięcie gazu lub jego odpuszczenie, 

Czy ktoś poradził sobie z tą usterką ? Czy poprostu czeka mnie nauka dodawania gazu w tym ciągniku i przyzwyczajenie się do sytuacji?

gaz ręczny dział ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PawelS    282

Pozbyłem się problemu pod kabiną od gazu nożnego zamiast tych 2 sprężyn co idą zamontowałem siłowniczek, i jest super tak powinno być oryginalnie zrobione. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PawelS    282

Zdjęcie będę mógł zrobić dopiero jutro bo aktualnie jestem na wyjeździe. Silownik gazowy zrobię zdjęcie i go zmierze bo już mnie parę osób prosilo o to. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mati2812820    3588

Ja założyłem, kupiony na znanym portalu aukcyjnym, długość 278 mm i siła 50 N. I jest odpowiedni, pedał gazu utrzymuje się na zadanym poziomie, nawet na większych wybojach. Warto założyć siłownik, bo naprawdę jest różnica. 😉

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    89

A dużo ciężej się na gaz naciska? Noga się nie męczy, mógł byś mi zdjęcie zrobić jak to ty zamontowałeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mati2812820    3588

Przecież masz zdjęcie kilka postów wyżej. Gaz naciska się podobnie jak ze sprężynami, nawet może trochę lżej, pedał natomiast podczas korzystania nie ciśnie tak w nogę jak ze sprężynami, zwłaszcza przy wyższych obrotach. Ręczny chodzi trochę ciężej, ale nie ma problemu, że cofa się z ustawionych obrotów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    89

Tak dzięki, mam zdjęcie ale myslalem że ty może inaczej to założyłeś, jak możesz to wrzuć linka z allegro który siłownik zamówiłem bo jest parę rodzai i nie wiem czy przy niektórych da się z tyłu odkręcić ten przegub kulowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    89

https://allegro.pl/oferta/amortyzator-gazowy-sprezyna-silownik-278mm-50n-7238103925?utm_medium=app_share&utm_source=facebook Tego masz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    89

A nie chciałeś zostawić tych przegubów kulowych? Nie kantuje się to przy odchyleniu jak gazem pracujesz? Dzięki za zdjęcie ja też będę działa żeby to założyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomo12    370

Ja w miejscu mocowania tulejki plastikowej pod podłogą skręciłem ja po prostu mocniej nakrętką i drugi rok gaz nożny jest okej. Na największych wybojach można jeździć na gazie nożnym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
    • Przez Mati3005
      Witam, Panowie mam pytanie odnośnie ustawienia balansera, tłumika drgań zwał jak zwał, przy remoncie silnika mechanik nie zaznaczył położenia wału względem ustawienia balansera, i teraz podczas pracy są odczuwalne drgania na ciagniku, nie wiem jeszcze jak z sila przy ciężkiej pracy bo na razie tylko pracował z opryskiwaczem ale takich drgań przed remontem nie było wiem ze ma być ustawione dwa skrajne tłoki w GMP i teraz pytanie czy jest gdzieś na kole od wału oznaczenie tego czy czeka mnie metoda prób i błędów ze śrubokrętem we wtrysku?? 🙂 na balanserze jest oznaczenie na kole zębatym, za pomoc dziękuję 
    • Przez Wojtas974
      witam tak jak w tytule, nie mogę wrzucić tych biegów, 3 i 4 wchodzi normalnie, ktoś miał podobny problem?
    • Przez BartekMaruszewski
      Witam. W mojej renówce pojawił się problem z włączającym się napędem, a mianowicie podczas jazdy bez różnicy czy wolno czy szybko, na niskich czy wysokich obrotach zapala się i po jakimś czasie gaśnie (albo nawet miga) kontrolka od ręcznego, co za tym idzie czuć i słychać jak zaczyna ciągnąć przedni napęd. Potrafi włączyć się nawet jadąc po drodze co jest dość uciążliwe. Jeśli ktoś orientuje się w czym może być  problem byłbym wdzięczny za odpowiedź. Renault 103.54 16x16  mechaniczna. Pozdrawiam 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj