tomb2

Nowy Belarus

Polecane posty

Crazy    0

Jak ktoś potrafi dobrze zadbać o ciągnik i umie nim robić w polu to będzie chodził mu całymi latami a jak nie potrafi to niech trzyma się od tego zdala, jak się ciągnik przeciąża zakładając do 80 konnego ciągnika sprzęt który podchodzi pod 100KM to nie ma co się dziwić byłem świadkiem wielu takich sytuacji a później mówi się że ten albo tamten ciągnik to gówno-a w rzeczywistości nie potrafi się samemu przyznać do błędów w użytkowaniu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pynczor    15

no z crazy sie musze zgodzic ma racje niektorzy nie dbaja wogule o swoje ciagniki

ale naprawde niektore ciagniki to niewypaly


mtz82, mtz82,mtz82,mtz80,wladymirec,pronar 1221A nie ma to jak miec cały wschód pod domem :)
21 November 09 rok wejście w AF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kapitan1    0

a ja jestem ciekaw ile zrobiłeś godzin tym pronarkiem??? co do komfortu to nie masz racji . ja miałem mtz82 z 93r i jak mi siadło sprzęgło od wałka przy kiszonkach z siana to porzyczyłem od wuja pronara byłem w szoku- kupa złomu wycie skrzyni itd. mój stary to w porównaniu jak zachodni no ale 2 lata temu zmieniłem swojego mtz na belarusa 820 na krzyzaku i szerokich gumach- odzwierciedlenie pronara tylko inna kabina i maski ale dopracowanie i wycie skrzyni dużo gorsze jak w starym zrobiłem nim ponad 1000mtg i nic w nim nie robiłem- wuja ponad 400mtg i serwis 3 razy był raz padła pompa paliwa no i najlepsze - wuja dał coś ok 80tyś nie wiem dokładnie a ja 67tyś :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Z tymi PRONARAMI to koledzy mają rację, że to złom. Kolega, u którego serwisuję ciągniki ma Pronara 1025A. W styczniu minie 2 lata jak go kupił. Najpierw jeszcze na gwarancji rozleciał się przedni most. Popękały wsporniki alternatora, rozleciały się łożyska w alternatorze. Latem zatarło się łożysko wyciskowe sprzęgła. Przez to wymienić trzeba było łożysko, dźwignie wyłączające, i tarcze sprzęgłowe. Wymieniana była pompa oleju w hydraulice i rozdzielacz hydrauliki zewnętrznej. Wycieki oleju z każdego możliwego miejsca to już norma. Wymieniane były uszczelki pod kolektorem ssącym i pokrywą zaworową. Ostatnio pojawił się wyciek płynu z pompy cieczy chłodzącej (czeka na wymiane pompy). Nawet zardzewiały odbłyśniki w przednich reflektorach. A ciągnik ma przepracowane

1200 mth. Już się boję co będzie jak na liczniku stuknie 5000 mth. Do tego sprzętu potrzebny jest mechanik na etacie bo ciągnik więcej stoi w warsztacie niż pracuje na polu. A jeżeli kolega @pronar82a ma taki ciągnik jak pisze to tylko pozostaje pogratulować udanego zakupu. Tak więc ja też polecam BELARUSA zamiast PRONARA.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BOKSKOZLOW    0

Belarus no dobry sprzęt tylko ta skrzynia tak poje że szok i napewno belarus jest lepjej zrobiony bo większości z metalu a pronar to jest robiony z plastik z chin.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    179
a ja jestem ciekaw ile zrobiłeś godzin tym pronarkiem??? co do komfortu to nie masz racji . ja miałem mtz82 z 93r i jak mi siadło sprzęgło od wałka przy kiszonkach z siana to porzyczyłem od wuja pronara byłem w szoku- kupa złomu wycie skrzyni itd. mój stary to w porównaniu jak zachodni no ale 2 lata temu zmieniłem swojego mtz na belarusa 820 na krzyzaku i szerokich gumach- odzwierciedlenie pronara tylko inna kabina i maski ale dopracowanie i wycie skrzyni dużo gorsze jak w starym zrobiłem nim ponad 1000mtg i nic w nim nie robiłem- wuja ponad 400mtg i serwis 3 razy był raz padła pompa paliwa no i najlepsze - wuja dał coś ok 80tyś nie wiem dokładnie a ja 67tyś ;)

Ja mam Pronara z 2001 roku, dałem za niego 58 tys. Ciągnik na dzień dzisiejszy ma przepracowane 1400 mth (dodam że bardzo wolno lecą w nim mth) Największą naprawą była wymiana sprzęgiłka od przedniego napędu i wymiana alternatora, stacyjka, 2 przyciski od włączania świateł co było spowodowane założenie przeze mnie za dużych żarówek. Jest jeden przewód sączący od siłownika od tylnego tuz-a. Serwis ani razu nie był u mnie na podwórzu.


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kapitan1    0

tak mi się wydaje np.

-jak jedziesz koleboczom sie dzwi i troszkę szparami wieje

- bardzo wyje skrzynia

- żeby podnieść maske trzeba wykręcać śryby

- zawur nie zamyka i otwier nagrzewnicy bo jest kulowy w starym był kręcony i super działał

-boczne okna są bez ramki i bardzo trzęsą bratu nawet nie wiadomo czemu sie rozleciała

i wiele takich szczegółów ale jak za tą kasę to jestem bardzo zadowolony i wolę takiego nowego niż jakiego kolwiek zachodniego za tą samą kase

Kolego Pronar gratuluje dobrze trafiłeś .A dlaczego wymieniałeś to sprzęgło od napędu ??? nie szło dociągnąć ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenit    0

Jaki model masz że ci skrzynia tak bardzo wyje. Jak ci wieje to uszczelki załóż

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ymek    0
Mój jest Pronar jest z 2001 roku, przeciek ma tylko do str kabiny spod głowicy(pojawił sie w tym roku) i jeden przewód od siłownika sączy, siadł tylko alterantor i sprzęgiełko od przedniego napędu i przełącznik od świateł, ciągnik ostro po d*pie dostaje w pługi 5X40 i z przyczepami z ciężarem. Jak kto dba tak ma. A ci co im się tak sypia "niby" to pewnie nie dbaja. Ja bronie i wiem co bronie bo to dobry sprzęt i sam posiadam zetora to zetor bardziej sie sypie. Wy macie MTZ-y i dbacie o nie i jeździcie ale jak mieli byście Pronara to też był by dobry, ale podstawą jest dbanie o ciągnik, w czas wymiana olei, filtrów itp. I lepiej nie wypowiadajcie się na temat maszyn których nie macie.

A co do komfortu jazdy to Pronar jest bardziej komfortowy bo jeździłem wujka Mtz-em.

 

Pronar82 jakiego masz tego zetora, że ci się tak sypie? Ja mam 5340 z 2002 roku przepracował 4800 mth zero wycieku w porównaniu do twojego pronara , który ma tylko 1400 mth chociaż, że mth lecą trochę wolniej jak w zetorze to i tak mało a z pod głowicy masz już przecieki ;) . Ja w swoim zetorze wymieniłem pompkę od sprzęgła bo lekko przepuszczała płyn.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    179

Ja mam Zetora 3320 z 2004 roku. Ma przepracowane 1000 mth, wymiana zegara do paliwa 2x, wymiana zegara od temp2x, wymiana obrotomierza, wymiana zegara od ciśnienia butli, wymiana akumulatorów, wymiana przednich opon bo wysadziło gule i w dętkach dziury, tylne opony posiekły się, pewnie w lecie trzeba będzie wymieniać bo strzela, cieknące sprzęgło w kabinie, problem z masa bo choinka sie robi wciągniku na kontrolkach wszystkie świecą, ciągle pali bezpieczniki jak się włączy nagrzewnicę i tylne światła robocze, gaz nożny oberwał się po 20 mth ;)

A do tych mth to powiem ci tak, mierzyłem do Pronara, jechałem z tatą do cukrowni i tato jechał Zetorem a ja Pronarem, Zetor wybił 2.5 mth a Pronar 1, to teraz weźmy 1400 * 2,5 = 3500 mth na Zetorowskie mth, no i to spalanie Zetora a Pronara nie porównywalne pod każdym względem


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ymek    0

Co masz na myśli ,, no i to spalanie Zetora a Pronara nie porównywalne pod każdym względem" A co do mth nie chce mi się wierzyć że 2.5 mth zetoroskiej wchodzi na jedną pronara :angry:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kobra89    71

jakos ja tez w to nie wierze ze 2,5 mth w jedna pronarowska, Ja bym polecal oryginalnego Mtz z Minska tylko ze euro 3 to sa sprzety, niemozna na te ciagniki narzekac bo jednak sa juz owiele lepsze od popszednikow.


Modernizacja gospodarstwa juz w trakcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    179

Możecie wierzyć lub nie, ja tylko mówię jak jest. A Zetor ma duże spalanie, pali tyle samo co Pronar a nawet więcej. Bronowałem Zetorem 8 hektaty (zwykła borna) wybił 17 mth ;) Wyjechałem z pełnym zbiornikiem ropy a wróciłem z pustym ;)


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronarek82a    1

Ja nie których ludzi nie rozumiem. Kto rusaka ma niech sie wypowiada. A nie posiadacz zetora wypowiada sie o pronarze! Jak nawet ktoś może nie jeździł. I jak wasze czytam posty to żal dupe ściska. Ja mam pronara z 2004 r ma 1800mth może dołożyłem przez ten czas doniego 1000zł. I te wasze zetory bym rozerwał nawet ramy nie maja. Trzeba tur zakładać jak w 60-tce. Taki zetor ma 50 koni a pali tyle i ile mtz. I jeszcze mtz zrobi 2x robote taką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kobra89    71

ja mam MTZ 80 z 1990 roku i jestem bardzo zadowolony z mojego krokodyla, jedyne co moge mu zazucic to to ze belki mi sie powyginaly i hydraulika, ale to idzie zrobic wystarczy wymienic podkladki z miedzianych na aluminiowe i jest spokoj.


Modernizacja gospodarstwa juz w trakcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

Pronar82a jak te mth mierzyleś przy jeździe do cukrowni że taka różnica ? Jechaliście jeden za drugim przecierz zetor idzie 30km/h a mtz 40 to i różnica będzie ,a przez te 17 mth to ile spaliłeś (bo zbiorniki to są różne)

 

Jak olej pod głowicą ci cieknie tylko z prawej strony to śruby przepuszczają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    179

Raz mierzyłem jeden za drugim ale to była różnica obrotów, wiec pojechałem raz Pronarem i raz Zetorem i tak wyszło że Pronar 1 a Zetor 2.5 mth ;)

Zbiornik mam 55l w Zetorze.

A olej nie cieknie z prawej str tylko od strony kabiny, silnik od strony kabiny jest tylko lekko spocony. Rozmawiałem z mechanikiem to powiedział że to jest wina tego że nie dokręciłem śrub od głowicy po 1000 mth


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    13

Od strony kabiny, to raczej cieknie pod pokrywą od zbirnika oleju hydraulicznego a nie spod głowicy, u mnie tez myslalem ze spod głowicy a sie okazalo ze nie było uszczelki pod klapka od zbiornika oleju i przedmuchiwało troche na silnik. A po stronie tłumika masz sucho, pod kolektorem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kobra89    71

ja mam taki problem ze sruby od kolektora mi sie luzuja w MTZ, nie wiem co jest juz , dokrece kilka dni i znowu i lekko sie rosi olej.


Modernizacja gospodarstwa juz w trakcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    13

Bo te śruby od kolektora to przechodzą przez głowice na wylot, aż do kanału olejowego i dlatego sie luzują i cieknie olej. Dobrym rozwiązeniem jest wkręcenie ich na silikon odporny na temp. ja tak zrobilem i ani sie nie luzuje ani nie cieknie. No i dobrze dokrecić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    179
Od strony kabiny, to raczej cieknie pod pokrywą od zbirnika oleju hydraulicznego a nie spod głowicy, u mnie tez myslalem ze spod głowicy a sie okazalo ze nie było uszczelki pod klapka od zbiornika oleju i przedmuchiwało troche na silnik. A po stronie tłumika masz sucho, pod kolektorem?

Po stronie tłumika jest suko tak jak wszędzie, tylko od strony kabiny lekko sie poci ;)


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj