center

Wskaźnik Ciśnienia powietrza

Polecane posty

center    11

Mam problem ze wzsakazniem zegara od Ciśnienia powietrza w pneumatyce gdyż cały czas po właczeniu stacyjki wskazuje maxa... nie wiem co mu sie stało przepatrzyłem przewody i nic nie znalazłem zwarcia. Jak sprawdzić zegar a jak czujnik? Który czujnik tam koło akumulatora to od tego Cisnienia? Ktoś wie przy zegarze od czego który kabelek jest a moze jak to działa ustrojstwo ? Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

mnie kiedyś odłączył się właśnie kabelek od czujnika on jest na butli albo obok na przewodzie niepamiętam i łapał masę dlatego wskazywał max

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
center    11

hmm są tam 2 czujniki na tych rurkach a pamietasz który to albo jak wygląda ten czujnik czy jest taki okrągły jak kula czy raczej taki jak szklanka ?:-d a u mie siedza te wszystkie kabelki hmm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetorex    1

Mam ten sam problem, ale też nie mogę znaleść przyczyny dzisiaj jeszcze raz sprawdze czy wszystko jest odpowiednio podłączone ;) A czy to może być wina zepsutego czujnika, który wskazuje max??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    17

Witam odświeżam temat i przyłączam się do problemu,mam tak samo jak autor tematu nawet jak zdejmę przewód z czujnika przy zbiorniku bo u mnie jest tylko ten jeden czujnik,czy ktoś już coś ustalił o co w tym chodzi ,dodam tylko ze po odłączeniu kostki z zegara wskazówka wraca do zera.Dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    17

Wina leży po samym wskaźniku, gdzie wskazówka lubi sie zawiesić.

 

raczej tak nie jest,bo pisałem przecież że po odłączeniu kostki od wskaźnika wskazówka opadła do zera

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Czujnik można sprawdzić wstępnie czy jest dobry podłączając mu masę na obudowę i plus poprzez żarówkę jeżeli po dotknięciu do styku żarówka się zaświeci to czujnik jest dobry jeżeli nie to raczej zepsuty. Ogólnie na dobrym czujniku na oby dwóch stykach żarówka powinna się świecić.(oczywiście zakładając na czujnik nie działa żadne ciśnienie).

 

Wskaźnik możemy sprawdzić w następujący sposób:

Do zacisku oznaczonego "+" podłączamy plus 12V

Do zacisku oznaczonego "-" podłączamy masę. (gdy podłączymy te dwa kable wskazówka pójdzie powyżej 10 na skali).

Do zacisku oznaczonego "V" podłączamy kabel i dotykamy go do masy. Przy sprawnym wskaźniku wskazówka powinna ustawić się nieco wyżej niż jak wskaźnik jest odłączony.

Jeżeli jest inaczej znaczy ,że wskaźnik jest zepsuty.

Najczęściej przeciera się pod wpływem drgań izolacja na cienkim druciku w środku i dotyka do obudowy i drucik się upala.Można to naprawić ostrożnie rozbierając wskaźnik i po zeskrabaniu na końcach izolacji przylutować kawałek cienkiego kabelka do oby dwóch końcówek i dobrze zaizolować lutowane miejsca. Dołączam fotki poglądowe jak to wygląda:

 

 

 

t1194377_pa120405.jpg t1194376_p2111155.jpg t1194375_p2111148.jpg


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    17

Dzięki Radekk nie miałem czasu dokładnie sprawdzic czujnika tak jak to opisałeś ale wygląda na to że u mnie jest tak jak piszesz tutajDo zacisku oznaczonego "+" podłączamy plus 12V " Do zacisku oznaczonego "-" podłączamy masę. (gdy podłączymy te dwa kable wskazówka pójdzie powyżej 10 na skali)." tzn.że cały czas jest podawane napięcie + i - , i tu jest przyczyna,tylko teraz jest pytanie czego nie powinno byc plusa czy minusa? i jeszcze jeden szczegół u mnie te trzy przewody siedzą w kostce a nie podłącza się ich osobno ale to raczej jest bez znaczenia.

Edytowano przez KOSTEK12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Coś mi się wydaje,że nie zrozumieliśmy się. Gdy podłączysz + i - to wskazówka ma iść na max powyżej 10. Całą rolę odgrywa właśnie ten trzeci zacisk "V" i to na niego przychodzi napięcie z tego czujnika co jest na butli.(czujnik ten w zależności od ciśnienia zmienia swoją rezystancję i odpowiednio ustawia wskazówkę).

A jak podłączysz pod ten zacisk "V"minus to wskazówka powinna się tak ustawić jak na zdjęciu zaznaczyłem ,wtedy możemy uznać że wskaźnik jest dobry. Jeżeli nie ma żadnej reakcji na podanie minusa na zacisk "V" to jest uszkodzony jakiś drucik w środku wskaźnika.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    2131

Moj wskaznik od powietrza pokazuje dziwnie. Gdy cisnienie jest niskie pokazuje zero a gdy dobija na to odrazu skacze na maxa. Co waszym zdaniem  jest popsute? Zegar czy czujnik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukeski15
      Witam. Mam problem z podłączeniem alternatora. Alternator jest z jakiegoś Volkswagena. Ma on wbudowany regulator, więc jak to podłączyć omijając regulator? Są na nim wyjeścia D+, B+ oraz + .Tu jest jego zdjęcie:
      http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce47c2575d8c28e1.html#
      Wielkie dzięki !
      pozdrawiam Łukasz
    • Przez raven18
      Hej
      Grzeje się i topi mi bezpiecznik od nawiewu, zetor 7045 wszystko jest na 1 bezpieczniku 15A, nie wiem czy tak było oryginalnie, wkładałem 25A to jakiś czas chodziło ale na koniec i tak stopiło (bardziej topi plastik w bezpieczniku )
      Póki co sprawdziłem: 
      -podłączyłem pod inne gniazdo bezpiecznika
      -podłączałem tylko jedną stronę, dmuchawę, by wykluczyć złe styki czy uszkodzenie w części instalacji
      -zmostkowałem przewód od bezpiecznika bezpośrednio do przekaźnika
      -wymieniłem przekaźniki 
      -sprawdziłem opór na tych opornikach przy dmuchawach i wyglądały na ok
      i bez zmian tak samo topi bezpieczniki, raczej zwarcia nie ma gdyż w takim wypadku od razu by paliło a nie działało jakiś czas.
      Z tego co mi pozostało to gruntowne sprawdzenie instalacji w dachu ale to taka ostateczność gdyż wszystko pozawijane i sporo z tym roboty
      I nie wiem, może ktoś ma jakiś pomysł jeszcze co może być powodem? podejrzewam ten bezpiecznik ale rok czasu działało na jednym 15A i nagle okazał się za mały?
    • Przez Pilar
      Witam, kupiłem zetora 7711 i jedną z rzeczy do zrobienia jest zamontowanie czujników od ręcznego hamulca walka wom i hamulca ręcznego. Z podłogi wychodzą trzy kable (czerwony, biały, czarny) i zrobiłem w ten sposób, że z  kabla białego zrobiłem dwa rozgałęzienia (jest to kabel prądowy) do czujnika od wom’u podłączyłem kabel biały i czerwony a do ręcznego hamulca czarny i biały. Problem jest taki, że gdy nacisnę czujnik od womu to gaśnie kontrolka ale zapala się od hamulca ręcznego (na zmianę się zapalają) z kolei jak wyłączę kluczyk ze stacyjki to świecą się obie kontrolki. Ktoś wie jak to rozwiązać? Czy z podłogi nie powinny wychodzić 4 kable? Nie jestem elektrykiem i ciężko mi ogarnąć instalacje ze schematu.



    • Przez Rafał2222
      Witam. Czy za cofnie motogodzin odpowiedzialna jest prądniczka? Obroty chodzą ładnie, próbowałem zamienić kabelki, ale to w tedy nic nie działa tylko wstazówka skaczę tak co sekundę. I drogi temat jak włączę światła to wszystkie zegary wariują zegar temperatury wody skaczę od razu do 120stopni zegar stanu paliwa pokazuje zerowy stan a zegar obrotów nieruchomo stoi po za pół miary. Podejrzewam stacyjkę czy może dawać takie objawy? Zetor 5011
    • Przez raul7031
      Jak macie podłączone lampy robocze led nad kierunkowskazami w 7211? Skąd zasilanie i jak poprowadzone przewody? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj