News
Wojtek

ustawienie zbieżności kół przednich w Ursusach

Polecane posty

adasiorek    3

sam jestem ciekaw

bo troche mi ciapie prawe kolo w c-360

moze na podobnej zasadzie jak w lublinie

bo podpatrzylem jak jeden mechanick robic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    59

w zależności czy jest zbieżność czy rozbieżność treba kręcić w odpowiednią stronę drążkiem łączącym obie zwrotnice

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

adasiorek    3

w przypadku jesli kola przenosza naped to kola musza byc rozbierzne

a jesli bierne to zbierzene

taka jest ogolna zasama ustawiania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo, to dla C-330 zbieżność kół przednich powinna wynosić: 12-20 mm i mierzy się ją między przednimi skrajnymi a tylnymi skrajnymi krawędziami opon (w płaszczyżnie poziomej). Kiedyś czytałem o tym w pożyczonej od znajomego instrukcji obsługi tego ciągnika. Co prawda nie jest to informacja, dotycząca twojego modelu, ale może się przydać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek    3

mojej 902 nie idzie utrzymac na ulicy bo nosi ją straszliwie, w c 360 co pare dni regulowałem po pare obrotów koncówki drązka i jest wzglednie, a w 1224 mam nowe oponki i zdaje mi sie ze je troche na asfalcie piłuje a w starych mi scieło beirezbnik od srodka a bierznik zewnetrzny miał jeszcze z 1cm, na oko widze ze jest lekka rozbierznosć :huh:

moze by mógł ktos kto ma dobrze ustawioną zbierznosć zmierzyć długosć drązka łączocego oba koła, z góry dziekuje :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gufi    0
Z tego co mi wiadomo, to dla C-330 zbieżność kół przednich powinna wynosić: 12-20 mm i mierzy się ją między przednimi skrajnymi a tylnymi skrajnymi krawędziami opon (w płaszczyżnie poziomej). Kiedyś czytałem o tym w pożyczonej od znajomego instrukcji obsługi tego ciągnika. Co prawda nie jest to informacja, dotycząca twojego modelu, ale może się przydać.

nie miezy sie do opon tylko to felg bardzo łatwo dwie listewki zachodzące na siebie i po sparwie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arassso    3

ja swoja c 385 jak po ulicy jezdziłem to sie niedało utzrymać tak nosiło ja po szosie a wszystko było w zwrotnicach juz zwrotnice były wytłuczone i ją nosiło i nic sie nie dało ustawic drązkami. a zwrotnice jak kupowałem to po promocji i przy okazji dałem 950 zł bo na magazynie lezały juz kilka lat i im ten towar nie schodził . a normalnie w agromie kosztowały coś 1200 zł obie . i jak kupiłem załozyłem to moge puścic kierownice i nic nigdzie nie ciągnie a ustawiałem zbierzność tradycyjnym sposobem dwie listewki i od felgi do felgi i ładnie zawsze wychodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BaDiKoWaL    2

Tak jak ktoś wcześniej już napisał ,że przy kołach biernych a kolach przenoszącymi napęd jest różnica

np.: wczoraj we władku ustawiałem zbieżność (mierzyłem odległość między skrajnymi rantami felgi czyli z przodu i z tyłu). Tam przód jest bierny i ustawiliśmy rozbieżność. W przypadku kół przenoszących napęd jest tak samo tylko że na odwrót B) czyli koła muszą się schodzić do środka. Ale pamiętaj różnica pomiędzy odległościami na przednich rantach felgi a na tylnych rantach nie może być większa niż jeden centymetr. B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    8

Primo to brak luzów na końcówkach, wtedy dopiero można myśleć o ustawianiu zbieżności. Pomiar najprościej tak jak @gufi opisał, z tym że może go popsuć np. lekkie skrzywienie felgi. Aby tego uniknąć trzeba zaznaczyć sobie punkty przyłożenia listewek z jednej strony felgi, ruszyć ciągnikiem aby punkty znalazły sie po drugiej stronie i wtedy zmierzyć różnicę. Różnica odległości zależy od konkretnego ciągnika i jest podana w każdej instrukcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    2
Tak jak ktoś wcześniej już napisał ,że przy kołach biernych a kolach przenoszącymi napęd jest różnica

np.: wczoraj we władku ustawiałem zbieżność (mierzyłem odległość między skrajnymi rantami felgi czyli z przodu i z tyłu). Tam przód jest bierny i ustawiliśmy rozbieżność. W przypadku kół przenoszących napęd jest tak samo tylko że na odwrót B) czyli koła muszą się schodzić do środka. Ale pamiętaj różnica pomiędzy odległościami na przednich rantach felgi a na tylnych rantach nie może być większa niż jeden centymetr. B)

Coś chyba pokręciłeś, rozbieżność ustawia się z ciągnikami z przednią osią napędzaną a zbieżność z nienapędzaną.

Na dodatek z ursusami posiadającymi miękkie przody to za każdą zmianą obciążenia osi też trzeba ustawiać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arni    1

Ja oddałem do mechanika i zrobił B) ale jak on to zrobił to nie wiem B)


17 lutego 2007r - 17 lutego 2012 pięć lata na af!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LeF    24

Ja miałem przednią oś po naprawie od c 355 i prawa opona zdziera sie trochę od zewnętrznej strony, prawdopodobnie sprężyna pękła. Ale od razu po naprawie było super. kierownica jedna ręką a on jechał jak po sznurku. Teraz minimalnie ściąga.


Czym chata bogata tym goście rzygają...
Ursus tractor emotion
Neo's & Ursus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janis12    0

w ursusie c-360 zbieżność kół powinna wynosić 1cm każde, ustawialiśmy raz to ustawiliśmy na 7cm jedno, wtedy to rwał trawe, jeszcze lepiej z turem i belą 500kg na nim :P, ale zaraz to poprawiliśmy bo sie nie dało jeździć ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    113

żle mowicie w każdym ciągniku ustawia się zbierznośc przecierz nie jeżdzi się z przednim napędem (włączonym) po drodze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zefirek    0

Witam.

Najlepiej poszukać w instrukcji co do zbieżności, a mierzenie drążka nic nie da, po dłuższej eksploatacji należy usunąć wszelkie luzy w układzie kierowniczym i potem ustawić zbieżność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo25    0

Ja mam trochę inny problem i nie wiem czy ma to związek ze zbieżnością kół.

Gdy jadę ciągnikiem (C-360) muszę trzymać kierownice bo mnie ściąga w prawo. Kiedyś gdy nie miałem ustawionej zbieżności to chodził od prawej do lewej. W C 330 nie muszę nawet trzymać kierownicy i jadę prosto. Nie wiecie jak taki problem usunąć? Czy można to wyregulować drążkiem co idzie od kolumny kierowniczej czy coś nie tak mam z kolumną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rysiek100    0

Witam

Wymieniłem końcówki drążków i mam zamiar ustawić zbieżność przód jest miękki resorowany (4011),mam pytanie jak wygląda regulacja ,czy trzeba podnosić przód ciągnika i ile ma wynosić różnica między przednim a tylnym pomiarem na felgach (rozumiem że jeśli mierząc z przodu będe miał 1300mm to z tyłu ma być 1310)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grala13    7

wytłumaczy mi ktoś o co chodzi z tymi dwoma listewkami?? ,bo musze ustawić w c 360 i niemam pojecia jak to zrobić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez adikpl1
      Chyba Ursus zostanie do końca rozsprzedany :angry:


      Aż się serce kraja co te skur... zrobili:
      ZPC URSUS
    • Przez adikpl1
      Silnik powstały z uwielokrotnienia S-312 (w C-325)
      Dane techniczne które znalazłem:
      moc: 58 KM przy 2000 obr/min
      ciężar: 403 kg
       
      Wspomniano o nim w książce XX lat produkcji ciągnków w Polsce Ludowej Zakłady Mechaniczne Ursus 1893-1967 na 41 stronie.
       
      Czy wiecie coś więcej o tym silniku???
       
      Na stronie 43 pisze że Polska utrzymując produkcję ciągników Ursus C-328 zrezygnowała z uruchomienia produkcji następnych ciągników z rodziny Ursusów i przyjęła do własnej produkcji ciągnik Zetor 4011.
       
      Czyli były jeszcze inne prototypy oprócz tych z rodziny U (U 710-U 310)???
    • Przez beba1234
      Witam mam pytanie montował ktoś turbo do 914?Wiem ze temty podobne były ale nie wyszukałem odpowiedzi jaka by mnie zadowoliła :D. Jak z żywotnością silnika? W jednym temacie wyczytalem ze silnik sie grzal... Jest tu ktoś kto juz ma to za sobą? jestem w trakcie remontu i sie zastanawiam nad montażem turbo. Tloki, wtryski oraz korby od turbo. 
      jak z Pompa paliwa? stara moze zostac??
      https://allegro.pl/kolektor-wydechowy-c-385-4ka-ursus-83022003-turbo-i7666161053.html
      https://allegro.pl/kolano-wydechowe-tlumika-385-zetor-turbo-1014-1604-i6959630086.html
      https://allegro.pl/turbosprezarka-ursus-c-385-4-cyl-turbo-turbina-i4888327055.html   co sądzicie o tej turbinie?
      https://allegro.pl/kolektor-ssacy-c-385-4-cyl-turbo-83022002-i6986499646.html            ten kolektor mozna przerobic ze starego?? cena dosyc wysoka...
      Podłaczenie (przewody powietrza, smarowanie i oczywiście wydech tez)
      Z góry dziekuje za pomoc. 
    • Przez Halex
      Podczas Orki przy przełączeniu dźwigni na pozycję żółw ciągnik staje i wydaje takie "miauczenie" ze skrzyni, ponadto przedni napęd bardzo słabo działa tylko jak ma lekko. Spotkał się ktoś z tym? Przyczyna może być mikropompka w skrzyni pośredniej ? 
    • Przez grzechu_master
      Witam,
      Od jakiegoś czasu walczę w problemem w moim Urusie 1934 (2007r). Mianowicie pod dużym obciążeniem podnośnika pojawiają się problemy z rozdzielaczem EHR Bosch. Po przełączeniu w skrajne położenie ( podnoszenie lub opuszczanie) potrafi się zaciąć. Objawia się to tym, że nie ma płynnej regulacji wysokości (na maksa podnosi i nie chce opuścić lub opuści i nie chce podnieść). Wymieniłem czujnik wysokości podnośnika ale też nie mam pewności czy on działa jak trzeba. Zachowuje się czasami jakby nie odczytywał odpowiedniego napięcia i nie przekazywał do sterownika. Dodatkowo jak już
      rozdzielacz się zatnie to jedynym rozwiązaniem jest ręczne przesunięcie suwaka w rozdzielaczu ( na cewkach są odpowiednie popychacze).
      Może ktoś z Was miał taki problem. Jeśli jest to możliwe może ktoś ma taki ciągnik i jest w stanie przesłać mi zdjęcia całej instalacji hydraulicznej przy rozdzielaczu. Proszę o pomoc.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.