Skocz do zawartości
News
Wojtek

ustawienie zbieżności kół przednich w Ursusach

Polecane posty

adasiorek    3

sam jestem ciekaw

bo troche mi ciapie prawe kolo w c-360

moze na podobnej zasadzie jak w lublinie

bo podpatrzylem jak jeden mechanick robic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    59

w zależności czy jest zbieżność czy rozbieżność treba kręcić w odpowiednią stronę drążkiem łączącym obie zwrotnice

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

adasiorek    3

w przypadku jesli kola przenosza naped to kola musza byc rozbierzne

a jesli bierne to zbierzene

taka jest ogolna zasama ustawiania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo, to dla C-330 zbieżność kół przednich powinna wynosić: 12-20 mm i mierzy się ją między przednimi skrajnymi a tylnymi skrajnymi krawędziami opon (w płaszczyżnie poziomej). Kiedyś czytałem o tym w pożyczonej od znajomego instrukcji obsługi tego ciągnika. Co prawda nie jest to informacja, dotycząca twojego modelu, ale może się przydać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek    3

mojej 902 nie idzie utrzymac na ulicy bo nosi ją straszliwie, w c 360 co pare dni regulowałem po pare obrotów koncówki drązka i jest wzglednie, a w 1224 mam nowe oponki i zdaje mi sie ze je troche na asfalcie piłuje a w starych mi scieło beirezbnik od srodka a bierznik zewnetrzny miał jeszcze z 1cm, na oko widze ze jest lekka rozbierznosć :huh:

moze by mógł ktos kto ma dobrze ustawioną zbierznosć zmierzyć długosć drązka łączocego oba koła, z góry dziekuje :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gufi    0
Z tego co mi wiadomo, to dla C-330 zbieżność kół przednich powinna wynosić: 12-20 mm i mierzy się ją między przednimi skrajnymi a tylnymi skrajnymi krawędziami opon (w płaszczyżnie poziomej). Kiedyś czytałem o tym w pożyczonej od znajomego instrukcji obsługi tego ciągnika. Co prawda nie jest to informacja, dotycząca twojego modelu, ale może się przydać.

nie miezy sie do opon tylko to felg bardzo łatwo dwie listewki zachodzące na siebie i po sparwie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arassso    3

ja swoja c 385 jak po ulicy jezdziłem to sie niedało utzrymać tak nosiło ja po szosie a wszystko było w zwrotnicach juz zwrotnice były wytłuczone i ją nosiło i nic sie nie dało ustawic drązkami. a zwrotnice jak kupowałem to po promocji i przy okazji dałem 950 zł bo na magazynie lezały juz kilka lat i im ten towar nie schodził . a normalnie w agromie kosztowały coś 1200 zł obie . i jak kupiłem załozyłem to moge puścic kierownice i nic nigdzie nie ciągnie a ustawiałem zbierzność tradycyjnym sposobem dwie listewki i od felgi do felgi i ładnie zawsze wychodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BaDiKoWaL    2

Tak jak ktoś wcześniej już napisał ,że przy kołach biernych a kolach przenoszącymi napęd jest różnica

np.: wczoraj we władku ustawiałem zbieżność (mierzyłem odległość między skrajnymi rantami felgi czyli z przodu i z tyłu). Tam przód jest bierny i ustawiliśmy rozbieżność. W przypadku kół przenoszących napęd jest tak samo tylko że na odwrót B) czyli koła muszą się schodzić do środka. Ale pamiętaj różnica pomiędzy odległościami na przednich rantach felgi a na tylnych rantach nie może być większa niż jeden centymetr. B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    8

Primo to brak luzów na końcówkach, wtedy dopiero można myśleć o ustawianiu zbieżności. Pomiar najprościej tak jak @gufi opisał, z tym że może go popsuć np. lekkie skrzywienie felgi. Aby tego uniknąć trzeba zaznaczyć sobie punkty przyłożenia listewek z jednej strony felgi, ruszyć ciągnikiem aby punkty znalazły sie po drugiej stronie i wtedy zmierzyć różnicę. Różnica odległości zależy od konkretnego ciągnika i jest podana w każdej instrukcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    1
Tak jak ktoś wcześniej już napisał ,że przy kołach biernych a kolach przenoszącymi napęd jest różnica

np.: wczoraj we władku ustawiałem zbieżność (mierzyłem odległość między skrajnymi rantami felgi czyli z przodu i z tyłu). Tam przód jest bierny i ustawiliśmy rozbieżność. W przypadku kół przenoszących napęd jest tak samo tylko że na odwrót B) czyli koła muszą się schodzić do środka. Ale pamiętaj różnica pomiędzy odległościami na przednich rantach felgi a na tylnych rantach nie może być większa niż jeden centymetr. B)

Coś chyba pokręciłeś, rozbieżność ustawia się z ciągnikami z przednią osią napędzaną a zbieżność z nienapędzaną.

Na dodatek z ursusami posiadającymi miękkie przody to za każdą zmianą obciążenia osi też trzeba ustawiać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arni    1

Ja oddałem do mechanika i zrobił B) ale jak on to zrobił to nie wiem B)


17 lutego 2007r - 17 lutego 2012 pięć lata na af!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LeF    24

Ja miałem przednią oś po naprawie od c 355 i prawa opona zdziera sie trochę od zewnętrznej strony, prawdopodobnie sprężyna pękła. Ale od razu po naprawie było super. kierownica jedna ręką a on jechał jak po sznurku. Teraz minimalnie ściąga.


Czym chata bogata tym goście rzygają...
Ursus tractor emotion
Neo's & Ursus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janis12    0

w ursusie c-360 zbieżność kół powinna wynosić 1cm każde, ustawialiśmy raz to ustawiliśmy na 7cm jedno, wtedy to rwał trawe, jeszcze lepiej z turem i belą 500kg na nim :P, ale zaraz to poprawiliśmy bo sie nie dało jeździć ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    86

żle mowicie w każdym ciągniku ustawia się zbierznośc przecierz nie jeżdzi się z przednim napędem (włączonym) po drodze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zefirek    0

Witam.

Najlepiej poszukać w instrukcji co do zbieżności, a mierzenie drążka nic nie da, po dłuższej eksploatacji należy usunąć wszelkie luzy w układzie kierowniczym i potem ustawić zbieżność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo25    0

Ja mam trochę inny problem i nie wiem czy ma to związek ze zbieżnością kół.

Gdy jadę ciągnikiem (C-360) muszę trzymać kierownice bo mnie ściąga w prawo. Kiedyś gdy nie miałem ustawionej zbieżności to chodził od prawej do lewej. W C 330 nie muszę nawet trzymać kierownicy i jadę prosto. Nie wiecie jak taki problem usunąć? Czy można to wyregulować drążkiem co idzie od kolumny kierowniczej czy coś nie tak mam z kolumną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rysiek100    0

Witam

Wymieniłem końcówki drążków i mam zamiar ustawić zbieżność przód jest miękki resorowany (4011),mam pytanie jak wygląda regulacja ,czy trzeba podnosić przód ciągnika i ile ma wynosić różnica między przednim a tylnym pomiarem na felgach (rozumiem że jeśli mierząc z przodu będe miał 1300mm to z tyłu ma być 1310)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grala13    7

wytłumaczy mi ktoś o co chodzi z tymi dwoma listewkami?? ,bo musze ustawić w c 360 i niemam pojecia jak to zrobić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez adikpl1
      Chyba Ursus zostanie do końca rozsprzedany :angry:


      Aż się serce kraja co te skur... zrobili:
      ZPC URSUS
    • Przez marles
      Witam robię remont silnika w c355 nowy wał tuleje tłoki ogólnie wszystko co da się wymienić. Naszła mnie ochota na ważenie korbowodów gotowych do wsadzenia czyli razem z tłokami pierścieniami itd. i wszyło tak:
      1 3490g
      2 3530g
      3 3330g
      4 3370g
      Teraz pytanie czy zakładać tak jak jest? czy to może być wina w wadze tłoków? Instrukcja podaje max 10g różnicy. Dodam ze stary wał nie pękł tylko po prostu już góra była do wymiany to od razu robię całość a wał był już na 5 szlif.
    • Przez andrzej_ka
      Dzień dobry,
      chciałbym zrobić maskę (tylko przód) która jest taka sama lub bardzo podobna do tej którą Ursus 1234 ma fabrycznie.
      Mam blachy oraz giętarkę ale niestety do tego wszystkiego brakuje mi jej wymiarów. Mam prośbę, czy ktoś z was kto posiada taki model mógłby mi dostarczyć potrzebne informacje które zaznaczyłem na obrazku oraz dosłał kilka dodatkowych zdjęć z bliska oraz jak jest otworzona.
      Z góry bardzo dziękuje. Miłego!

    • Przez bartekcuber
      witam 4 lata temu zrobiłem remont c3603p wymieniłem wał korbowody głowice panewki pompę olejową tłoki tuleje pierścienie bo nie było ciśnienia oleju po remoncie było ok co roku miał mniejsze a nie dawno znów się zapaliła kontrolka od oleju na rozgrzanym silniku mechanik rozebrał stwierdził że wszystko ok jest podłożył tylko podkładkę pod zawór pompy oleju ale to nic nie dało proszę o pomoc co mu dolega
    • Przez jedrus2020
      Tak jak w tytule. Uszkodzeniu uległa jedna z łapek 1 stopnia (od jazdy).Pytanie czy można ją wymienić bez rozpoławiania ciągnika przez okienko rewizyjne.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.