malyradzio

massey ferguson 3060 problem z opiłkami w układzie hydraulicznym

Polecane posty

malyradzio    0

witam!!

 

mam problem z ferdkiem .ciągnik przyjechał z francji  z uszkodzonym koszem żółw-zając,a dokładniej starły sie tarcze w koszu i opiłki znalazły sie w układzie,kosz naprawiłem wszystko niby działa ale ciągle zapycha zawory,dodam że olej nowy,już 2 razy zlewany,aby opiłki opadły i przez gęste sita ponownie wlewany!! a i już w ciągu roku 5 filtr hydrauliki wymieniłem co 2 miesiące sie zapycha a jak go wymieniam to opiłków jak bym szlifował blachę!! proszę o poradę w jaki sposób wypłukać układ hydrauliczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    153

Sprawdź jeszcze tarcze hamulcowe bo być może jeszcze Ci się te opiłki produkują :)

 

______________________________________________________________________________________________________________________________

http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

Edytowano przez andrewk

„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malyradzio    0

a jak wyglądają objawy kończących się tarcz hamulcowych?,bo jak na razie  hamulce są ok,no ręczny jest średni ale poza tym ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

andrewk    153

Jak skończą się okładziny to opiłków na pewno ci nie zabraknie. Ręczny nie ma nic z tym wspólnego. Jestem prawie pewien, że wina leży po stronie hamulców. Tylko raczej nie skończy się na samych tarczach,  a będzie trzeba również splanować dociski.

 

______________________________________________________________________________________________________________________________

http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

Edytowano przez andrewk

„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    917

gorsza sprawa, ż e to nie tak prosto żeby spłukać wszystko z tyłu do przodu. Trochę nie kumam tego żółwia - chodzi Ci o półbieg? Jak tak to tam jeszcze są problemy z satelitami. W każdym razie od przodu do przystawki lepiej zlatuje niż z tyłu. Nawet w skrzyni jest dodatkowy korek a w dyfrze niema. Jak masz słaby ręczny to jest ewentualność, że tarcza pękła i też śmietnik produkuje.
Tylko skąd opiłki w zaworach ja filtr jest 10 mikron? Masz ten drugi filtr pod prawym stopniem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malyradzio    0

tak masz racje chodzi o kosz od półbiegu poszły tarczki i 2 podkładki uszczelniające kosz(teflonowwe)a jeżeli chodzi o filtr to mam tylko jeden sawny za zaworami,a w zaworach znajdują sie bardzo małe opiłki,które czasem blokują zawory,olej w zaworach wygląda jak srebrzanka ,a pod prawym stopniem mam komputer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    1244

Filtry nie odfiltrują wszystkiego. Tym bardziej że świeże opiłki są gdzieś na bieżąco produkowane. Już nie jeden opiłkami z tarcz półbiegów czy hamulcowych skrzynię załatwił. Opiłki może też produkować pompa hydrauliczna. Generalnie trzeba jak najszybciej rozbierać i szukać problemu. Bo z każda przepracowaną godziną koszty rosną. Bo wszystko w skrzyni tymi opiłkami dostaje po d.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    2158

Tobie najprawdopodobnie, opiłki produkują widełki zmiany biegów. Jeżeli starło się tworzywo na ich końcach to teraz ściera się metal, czasem jakiś mądry próbuje
napawać je ale przynosi to tylko zwiększenie ilości tego srebrnego pyłu w oleju. Ten osad najczęściej odkłada się w koszach sprzęgłowych które działają jak filtr odśrodkowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malyradzio    0

jak widzę przyczyn produkcji opiłków w układzie może być wiele,sam nie wiem od czego zacząć szukanie przyczyny,może zacznę od hamulców kolega miał podobny przypadek w JD dopiero jak zdechły hamulce to wylazła przyczyny zapychania filtra,tylko ze w JD filtr wszystko wyłapywał, a w moim ferdku krąży syf po całym układzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    2158

Łatwiej zdjąć dekiel boczny skrzyni biegów niż rozebrać tylny most do hamulców. Z resztą jeśli zdejmiesz dekiel masz szansę wypłukać dużo opiłków z dna skrzyni. 

I jeszcze jedno ( tak z własnego doświadczenia) wlewanie oleju cedzonego przez sito to oszukiwanie samego siebie, opiłki i tak pozostają.

Edytowano przez mirro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    933

no to czegoś tu nie rozumie... filtr jak ktoś wspomniał 10 mikron a opiłki idą na elektrozawory? albo różne zamienniki filtra mają różną jakość? Które są dobre?? W sumie jakby pompa produkowała opiłki to bym zrozumiał bo za nią filtra już nie ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    2158

Pompa produkująca opiłki przez rok już dawno przestała by być pompą. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    160

Nawet gdy by pompa produkowała opiłki to warto sobie zdać sprawę że przy wydajności 60l/min (dwie sekcje) praktycznie cały olej jest przepompowywany co minutę (przechodzi przez filtr) więc w ciągu godziny pracy jest filtrowany wielokrotnie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    2158

W tym ciągniku część oleju, sekcja podnośnika i hydrauliki zewnętrznej krąży w obiegu zamkniętym (taka metalowa rurka w poprzek obudowy tylnego mostu).

 Trzeba by sprawdzić czy te opiłki reagują na magnes. Jeżeli tak to na pewno nie będą z pompy bo ta jest aluminiowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bonex157
      Cześć,
      Mam pewnien problem w swoim zabytku benzynie, dzieje się tak że po kilku mth silnik wariuje tzn. Nie zbiera sie na obroty, na full gazie robi takie klekotanie, ciężko odpala, i jest po prostu słabszy. Po przedmuchaniu gaźnika jest ok, w gazniku nie ma zadnego brudu, odpala za pierwszym, paliwo leje z cpnu. Nie wiem z czego ten problem wynika. Klopotliwe to jest zeby do pare h czyścić gaźnik.
    • Przez Bartekh
      Witam, w moim MF 255 od jakiegoś czasu po wbiciu 4 biegu (na obydwu zakresach), przejechaniu jakiegoś dystansu i zatrzymaniu się nie można go wybić. Jest szansa go wybić po chwili męczenia się z lewarkiem jedynie wtedy jak traktor się toczy. Co może być tego przyczyną? Z innymi biegami nie ma problemu, skrzynia też do tego czasu chodziła bardzo dobrze. 
    • Przez Maju3060
      Rozbierałem pokrywę skrzyni w MF 3060 i nie mogę znaleźć (być może słabo szukam) informacji na temat prawidłowej regulacji siłownika od AB, na początku po złożeniu zgrzytał po ruszeniu, więc wykręciłem trochę te śrubę regulacyjną i na razie jest ok, lecz trzeba to zrobić jak należy, no a przed rozebraniem nie pomyślałem nic zaznaczyć. Ma ktoś jakieś wskazówki?
    • Przez Massey8110
      Witam.
      massey ferguson 8110 problem polega na tym ze w okolicach 1900 obrotów z silnika w okolicach rozrządu słychać dziwne stuki jak by metal o metal. Zastanawiam się czy może któryś tryb nie jest już podniszczony?  
      Dodam ze poniżej tych obrotów brak jakich kolwiek dziwnych dźwięków.   Jeśli ktoś ma jakiś pomysł będę wdzięczny 
    • Przez Pilar
      Witam, mam pytanie do posiadaczy mf 390, ile motogodzin jest na liczniku? Czy ktoś miał problem z zamuloną wskazówka obrotów silnika? Po dodaniu gazu wskazówka powoli się podnosi, słabo reaguje. Ktoś miał taki problem? 

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj