Skocz do zawartości
malyradzio

massey ferguson 3060 problem z opiłkami w układzie hydraulicznym

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Massey
malyradzio    0

witam!!

 

mam problem z ferdkiem .ciągnik przyjechał z francji  z uszkodzonym koszem żółw-zając,a dokładniej starły sie tarcze w koszu i opiłki znalazły sie w układzie,kosz naprawiłem wszystko niby działa ale ciągle zapycha zawory,dodam że olej nowy,już 2 razy zlewany,aby opiłki opadły i przez gęste sita ponownie wlewany!! a i już w ciągu roku 5 filtr hydrauliki wymieniłem co 2 miesiące sie zapycha a jak go wymieniam to opiłków jak bym szlifował blachę!! proszę o poradę w jaki sposób wypłukać układ hydrauliczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    72

Sprawdź jeszcze tarcze hamulcowe bo być może jeszcze Ci się te opiłki produkują :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malyradzio    0

a jak wyglądają objawy kończących się tarcz hamulcowych?,bo jak na razie  hamulce są ok,no ręczny jest średni ale poza tym ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

andrewk    72

Jak skończą się okładziny to opiłków na pewno ci nie zabraknie. Ręczny nie ma nic z tym wspólnego. Jestem prawie pewien, że wina leży po stronie hamulców. Tylko raczej nie skończy się na samych tarczach,  a będzie trzeba również splanować dociski.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    150

gorsza sprawa, ż e to nie tak prosto żeby spłukać wszystko z tyłu do przodu. Trochę nie kumam tego żółwia - chodzi Ci o półbieg? Jak tak to tam jeszcze są problemy z satelitami. W każdym razie od przodu do przystawki lepiej zlatuje niż z tyłu. Nawet w skrzyni jest dodatkowy korek a w dyfrze niema. Jak masz słaby ręczny to jest ewentualność, że tarcza pękła i też śmietnik produkuje.
Tylko skąd opiłki w zaworach ja filtr jest 10 mikron? Masz ten drugi filtr pod prawym stopniem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malyradzio    0

tak masz racje chodzi o kosz od półbiegu poszły tarczki i 2 podkładki uszczelniające kosz(teflonowwe)a jeżeli chodzi o filtr to mam tylko jeden sawny za zaworami,a w zaworach znajdują sie bardzo małe opiłki,które czasem blokują zawory,olej w zaworach wygląda jak srebrzanka ,a pod prawym stopniem mam komputer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

Filtry nie odfiltrują wszystkiego. Tym bardziej że świeże opiłki są gdzieś na bieżąco produkowane. Już nie jeden opiłkami z tarcz półbiegów czy hamulcowych skrzynię załatwił. Opiłki może też produkować pompa hydrauliczna. Generalnie trzeba jak najszybciej rozbierać i szukać problemu. Bo z każda przepracowaną godziną koszty rosną. Bo wszystko w skrzyni tymi opiłkami dostaje po d.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    240

Tobie najprawdopodobnie, opiłki produkują widełki zmiany biegów. Jeżeli starło się tworzywo na ich końcach to teraz ściera się metal, czasem jakiś mądry próbuje
napawać je ale przynosi to tylko zwiększenie ilości tego srebrnego pyłu w oleju. Ten osad najczęściej odkłada się w koszach sprzęgłowych które działają jak filtr odśrodkowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malyradzio    0

jak widzę przyczyn produkcji opiłków w układzie może być wiele,sam nie wiem od czego zacząć szukanie przyczyny,może zacznę od hamulców kolega miał podobny przypadek w JD dopiero jak zdechły hamulce to wylazła przyczyny zapychania filtra,tylko ze w JD filtr wszystko wyłapywał, a w moim ferdku krąży syf po całym układzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    240

Łatwiej zdjąć dekiel boczny skrzyni biegów niż rozebrać tylny most do hamulców. Z resztą jeśli zdejmiesz dekiel masz szansę wypłukać dużo opiłków z dna skrzyni. 

I jeszcze jedno ( tak z własnego doświadczenia) wlewanie oleju cedzonego przez sito to oszukiwanie samego siebie, opiłki i tak pozostają.

Edytowano przez mirro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    411

no to czegoś tu nie rozumie... filtr jak ktoś wspomniał 10 mikron a opiłki idą na elektrozawory? albo różne zamienniki filtra mają różną jakość? Które są dobre?? W sumie jakby pompa produkowała opiłki to bym zrozumiał bo za nią filtra już nie ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    240

Pompa produkująca opiłki przez rok już dawno przestała by być pompą. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Nawet gdy by pompa produkowała opiłki to warto sobie zdać sprawę że przy wydajności 60l/min (dwie sekcje) praktycznie cały olej jest przepompowywany co minutę (przechodzi przez filtr) więc w ciągu godziny pracy jest filtrowany wielokrotnie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    240

W tym ciągniku część oleju, sekcja podnośnika i hydrauliki zewnętrznej krąży w obiegu zamkniętym (taka metalowa rurka w poprzek obudowy tylnego mostu).

 Trzeba by sprawdzić czy te opiłki reagują na magnes. Jeżeli tak to na pewno nie będą z pompy bo ta jest aluminiowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Mirek17
      Mam propozycję kupna oleju do skrzyni GL4. Co o tym oleju sądzicie???
    • Przez kinga1111
      kupiłem massey ferguson 294s na 3 biegu jest zbyt wolny może jest 4 bieg? prosiłbym o schemat biegów
    • Przez Paweł9042
      Jak wymontować lewą półoś?
    • Przez czapla112
      Witam. Czy ktoś mi powie który z tych ciągników jest "lepszy", na co zwrócić uwagę oglądając go u sprzedającego?
       
      MF 3060 - Używany, Rok prod 1995, Moc 86km, Silnik 4 cyl Półbiegi Rewers mechaniczny.
      I w sumie nie ma więcej informacji w ogłoszeniu. Po zdjęciach nie wiele widać bo czysty jak nowy.
       
      MF 1004 - Rok produkcji 1985, 6600 Motogodzin, silnik 4 Perkins bez turba, 3 biegi, 1 pół bieg mechaniczny, reduktor, skrzynia całkowicie mechaniczna, posiada tura, tuza, kabina ogrzewana, pneumatyka do przyczep, opony tył 80% przód 50%,stan bardzo dobry, świeżo sprowadzony z Niemiec
    • Przez mirek18
      Mam problem z moim MF-255, przy ściąganiu pokrywy regulatora pompy wyhaczyła się sprężyna główna regulatora i sprężyna biegu jałowego od dźwigni głównej regulatora, nie wiem na jaki otwór zamontować sprężyny w dźwigni głównej regulatora pompy. Czy ktoś spotkał się z takim problemem?  Z góry dziękuję za odpowiedzi.
×