News
malyradzio

massey ferguson 3060 problem z opiłkami w układzie hydraulicznym

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
malyradzio    0

witam!!

 

mam problem z ferdkiem .ciągnik przyjechał z francji  z uszkodzonym koszem żółw-zając,a dokładniej starły sie tarcze w koszu i opiłki znalazły sie w układzie,kosz naprawiłem wszystko niby działa ale ciągle zapycha zawory,dodam że olej nowy,już 2 razy zlewany,aby opiłki opadły i przez gęste sita ponownie wlewany!! a i już w ciągu roku 5 filtr hydrauliki wymieniłem co 2 miesiące sie zapycha a jak go wymieniam to opiłków jak bym szlifował blachę!! proszę o poradę w jaki sposób wypłukać układ hydrauliczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    77

Sprawdź jeszcze tarcze hamulcowe bo być może jeszcze Ci się te opiłki produkują :)


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malyradzio    0

a jak wyglądają objawy kończących się tarcz hamulcowych?,bo jak na razie  hamulce są ok,no ręczny jest średni ale poza tym ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

andrewk    77

Jak skończą się okładziny to opiłków na pewno ci nie zabraknie. Ręczny nie ma nic z tym wspólnego. Jestem prawie pewien, że wina leży po stronie hamulców. Tylko raczej nie skończy się na samych tarczach,  a będzie trzeba również splanować dociski.


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    331

gorsza sprawa, ż e to nie tak prosto żeby spłukać wszystko z tyłu do przodu. Trochę nie kumam tego żółwia - chodzi Ci o półbieg? Jak tak to tam jeszcze są problemy z satelitami. W każdym razie od przodu do przystawki lepiej zlatuje niż z tyłu. Nawet w skrzyni jest dodatkowy korek a w dyfrze niema. Jak masz słaby ręczny to jest ewentualność, że tarcza pękła i też śmietnik produkuje.
Tylko skąd opiłki w zaworach ja filtr jest 10 mikron? Masz ten drugi filtr pod prawym stopniem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malyradzio    0

tak masz racje chodzi o kosz od półbiegu poszły tarczki i 2 podkładki uszczelniające kosz(teflonowwe)a jeżeli chodzi o filtr to mam tylko jeden sawny za zaworami,a w zaworach znajdują sie bardzo małe opiłki,które czasem blokują zawory,olej w zaworach wygląda jak srebrzanka ,a pod prawym stopniem mam komputer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    633

Filtry nie odfiltrują wszystkiego. Tym bardziej że świeże opiłki są gdzieś na bieżąco produkowane. Już nie jeden opiłkami z tarcz półbiegów czy hamulcowych skrzynię załatwił. Opiłki może też produkować pompa hydrauliczna. Generalnie trzeba jak najszybciej rozbierać i szukać problemu. Bo z każda przepracowaną godziną koszty rosną. Bo wszystko w skrzyni tymi opiłkami dostaje po d.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    614

Tobie najprawdopodobnie, opiłki produkują widełki zmiany biegów. Jeżeli starło się tworzywo na ich końcach to teraz ściera się metal, czasem jakiś mądry próbuje
napawać je ale przynosi to tylko zwiększenie ilości tego srebrnego pyłu w oleju. Ten osad najczęściej odkłada się w koszach sprzęgłowych które działają jak filtr odśrodkowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malyradzio    0

jak widzę przyczyn produkcji opiłków w układzie może być wiele,sam nie wiem od czego zacząć szukanie przyczyny,może zacznę od hamulców kolega miał podobny przypadek w JD dopiero jak zdechły hamulce to wylazła przyczyny zapychania filtra,tylko ze w JD filtr wszystko wyłapywał, a w moim ferdku krąży syf po całym układzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    614

Łatwiej zdjąć dekiel boczny skrzyni biegów niż rozebrać tylny most do hamulców. Z resztą jeśli zdejmiesz dekiel masz szansę wypłukać dużo opiłków z dna skrzyni. 

I jeszcze jedno ( tak z własnego doświadczenia) wlewanie oleju cedzonego przez sito to oszukiwanie samego siebie, opiłki i tak pozostają.

Edytowano przez mirro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    615

no to czegoś tu nie rozumie... filtr jak ktoś wspomniał 10 mikron a opiłki idą na elektrozawory? albo różne zamienniki filtra mają różną jakość? Które są dobre?? W sumie jakby pompa produkowała opiłki to bym zrozumiał bo za nią filtra już nie ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    614

Pompa produkująca opiłki przez rok już dawno przestała by być pompą. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

Nawet gdy by pompa produkowała opiłki to warto sobie zdać sprawę że przy wydajności 60l/min (dwie sekcje) praktycznie cały olej jest przepompowywany co minutę (przechodzi przez filtr) więc w ciągu godziny pracy jest filtrowany wielokrotnie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    614

W tym ciągniku część oleju, sekcja podnośnika i hydrauliki zewnętrznej krąży w obiegu zamkniętym (taka metalowa rurka w poprzek obudowy tylnego mostu).

 Trzeba by sprawdzić czy te opiłki reagują na magnes. Jeżeli tak to na pewno nie będą z pompy bo ta jest aluminiowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez wasil10
      Witam forumowiczów! Czy posiada ktoś katalog części zamiennych mf 148 lub pochodnych z synchronizowaną skrzynią? Mianowicie synchronizatory 3 i 4 biegu... Właśnie komplet tych synchronizatorów jest już zamówiony ale potrzebuje jeszcze widełki i wodzik ale nie mam numeru katalogowego a po nazwie nigdzie nie Można tego znaleźć. Pozdrawiam! 
    • Przez jack1234567891
      Witam, mam problem z ciągnikiem MF3340s. rano po odpaleniu nie ma wspomagania kierownicy dopiero jak odpalę jeszcze raz i trochę przegazuję to zaczyna powoli się pojawiać. Czy wiecie może jaka jest przyczyna?
    • Przez kamilb
      Witam od roku czasu jestem posiadaczem ciągnika Massey 7714 z 2017 roku. Ciągnik zakupiłem u Korbanków jesienią 2017 roku jak wiecie z początkiem 2018 firma Korbanek straciła autoryzowany punkt sprzedaży teraz podlegam pod firmę Gravit. Przy przebiegu 240 mth zauważyłem luz poprzeczny osi przedniej na łączniku poziomym i mam pytanie do wszystkich posiadaczy ciągników z tej serii czy mają podobny problem bo z tego co ja wiem w innych ciagnikach jest tak samo. Niedawno byłem przy 7715 z 2018 taki sam problem stuki na przedniej osi.
    • Przez Cineek
      Znalazłem w internecie przydatne katalogi części w języku angielskim do Massey Ferguson'ów takich jak:
      * 275
      * 290
      * 375E
      * 390E
      * 4215 4220
      * 4225 35 40 FR K37009
      * 4225 4235 4240 up to K37008
      * 4233
      * 4243 4253
      * 4245 4255 FR K37009.
      * 4245 4255 up to K37008
      * 4260 4270 FR K37009
      * 4260 4270 up to K37008
      * 4263
      * 4315 4320
      * 4325 4335
      * 4345 4355
      * 4360 4370
      * 6110
      * 6120
      * 6130
      * 6140
      * 6150
      * 6160
      * 6170
      * 6180
      * 6190
      * 6235-45-55
      * 6260
      * 6265
      * 6270-80-90
      * 8110
      * 8120
      * 8130
      * 8140
      * 8150
      * 8160,8170
      * 8160
      * 8180
      * 8210-20
      * 8240.
      * 8250
      * 8260
      * 8270 8280
      * MF6465-75-80
      * MF6485-90
      * MF6495
      * MF7465-75-80
      Strona na której znajdują się katalogi - Katalogi MF
      Myślę że temat przydatny, i na pewno każdy kto będzie miał jakis problem z doborem części skorzysta z nich :lol: Pozdrawiam!
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.