News
malyradzio

massey ferguson 3060 problem z opiłkami w układzie hydraulicznym

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
malyradzio    0

witam!!

 

mam problem z ferdkiem .ciągnik przyjechał z francji  z uszkodzonym koszem żółw-zając,a dokładniej starły sie tarcze w koszu i opiłki znalazły sie w układzie,kosz naprawiłem wszystko niby działa ale ciągle zapycha zawory,dodam że olej nowy,już 2 razy zlewany,aby opiłki opadły i przez gęste sita ponownie wlewany!! a i już w ciągu roku 5 filtr hydrauliki wymieniłem co 2 miesiące sie zapycha a jak go wymieniam to opiłków jak bym szlifował blachę!! proszę o poradę w jaki sposób wypłukać układ hydrauliczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    77

Sprawdź jeszcze tarcze hamulcowe bo być może jeszcze Ci się te opiłki produkują :)


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

andrewk    77

Jak skończą się okładziny to opiłków na pewno ci nie zabraknie. Ręczny nie ma nic z tym wspólnego. Jestem prawie pewien, że wina leży po stronie hamulców. Tylko raczej nie skończy się na samych tarczach,  a będzie trzeba również splanować dociski.


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    404

gorsza sprawa, ż e to nie tak prosto żeby spłukać wszystko z tyłu do przodu. Trochę nie kumam tego żółwia - chodzi Ci o półbieg? Jak tak to tam jeszcze są problemy z satelitami. W każdym razie od przodu do przystawki lepiej zlatuje niż z tyłu. Nawet w skrzyni jest dodatkowy korek a w dyfrze niema. Jak masz słaby ręczny to jest ewentualność, że tarcza pękła i też śmietnik produkuje.
Tylko skąd opiłki w zaworach ja filtr jest 10 mikron? Masz ten drugi filtr pod prawym stopniem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malyradzio    0

tak masz racje chodzi o kosz od półbiegu poszły tarczki i 2 podkładki uszczelniające kosz(teflonowwe)a jeżeli chodzi o filtr to mam tylko jeden sawny za zaworami,a w zaworach znajdują sie bardzo małe opiłki,które czasem blokują zawory,olej w zaworach wygląda jak srebrzanka ,a pod prawym stopniem mam komputer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    633

Filtry nie odfiltrują wszystkiego. Tym bardziej że świeże opiłki są gdzieś na bieżąco produkowane. Już nie jeden opiłkami z tarcz półbiegów czy hamulcowych skrzynię załatwił. Opiłki może też produkować pompa hydrauliczna. Generalnie trzeba jak najszybciej rozbierać i szukać problemu. Bo z każda przepracowaną godziną koszty rosną. Bo wszystko w skrzyni tymi opiłkami dostaje po d.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    810

Tobie najprawdopodobnie, opiłki produkują widełki zmiany biegów. Jeżeli starło się tworzywo na ich końcach to teraz ściera się metal, czasem jakiś mądry próbuje
napawać je ale przynosi to tylko zwiększenie ilości tego srebrnego pyłu w oleju. Ten osad najczęściej odkłada się w koszach sprzęgłowych które działają jak filtr odśrodkowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malyradzio    0

jak widzę przyczyn produkcji opiłków w układzie może być wiele,sam nie wiem od czego zacząć szukanie przyczyny,może zacznę od hamulców kolega miał podobny przypadek w JD dopiero jak zdechły hamulce to wylazła przyczyny zapychania filtra,tylko ze w JD filtr wszystko wyłapywał, a w moim ferdku krąży syf po całym układzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    810

Łatwiej zdjąć dekiel boczny skrzyni biegów niż rozebrać tylny most do hamulców. Z resztą jeśli zdejmiesz dekiel masz szansę wypłukać dużo opiłków z dna skrzyni. 

I jeszcze jedno ( tak z własnego doświadczenia) wlewanie oleju cedzonego przez sito to oszukiwanie samego siebie, opiłki i tak pozostają.

Edytowano przez mirro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    734

no to czegoś tu nie rozumie... filtr jak ktoś wspomniał 10 mikron a opiłki idą na elektrozawory? albo różne zamienniki filtra mają różną jakość? Które są dobre?? W sumie jakby pompa produkowała opiłki to bym zrozumiał bo za nią filtra już nie ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    143

Nawet gdy by pompa produkowała opiłki to warto sobie zdać sprawę że przy wydajności 60l/min (dwie sekcje) praktycznie cały olej jest przepompowywany co minutę (przechodzi przez filtr) więc w ciągu godziny pracy jest filtrowany wielokrotnie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    810

W tym ciągniku część oleju, sekcja podnośnika i hydrauliki zewnętrznej krąży w obiegu zamkniętym (taka metalowa rurka w poprzek obudowy tylnego mostu).

 Trzeba by sprawdzić czy te opiłki reagują na magnes. Jeżeli tak to na pewno nie będą z pompy bo ta jest aluminiowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.
Uwaga: Twój wpis będzie wymagał zatwierdzenia moderatora, zanim będzie widoczny.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Jakubfm
      Witam, dziś rano pryskalem truskawki, wom działał bez zarzutu, pod wieczór kiedy zmieniłem opryskiwacz, wom przestał działać,  ikonka od walka normalnie działa, obroty tak samo, a wałek się nie kręci. Czy to wina zaworu? Dodam że prąd przed elektoro zawodem wszedzid dochodzi   
    • Przez Cytus
      witam potrzebuje schemat podnośnik A mf135 potrzebuje jakie części się tam znajdują dziekuje
    • Przez Paweł12
      Witam mam taki problem, że czujnik temperatury płynu chłodzącego po zapaleniu stacyjki nastawi się na punkt zerowy i nie chce wskazać temperatury, nawet po dłuższej pracy (Massey Ferguson 6270). Myślę że przyczyną może być niedziałający czujnik, ale nie wiem gdzie się znajduje? Z góry dziękuję.
    • Przez ceston
      Mam problem z MF 1014 i nie mogę dojść z nim do ładu mianowicie od pewnego czasu ramiona tylne same się podnoszą do maksimum zaraz po odpaleniu ciągnika. Dźwignią ma wtedy opór i nie można ich opuścic. Po wyłączeniu dopiero mogę je opuścić. Ostatnio zrobiłem test z maszyna więc podłączyłem agregat ważący ponad 900 kg i ciągnik też go zaczął podnosić do maksimum mogłem go wtedy opuścić ale zaraz podnosił się spowrotem czy mogło si coś zaciac odpowietrzalem już na różne sposoby i nigdzie powietrze za bardzo nie leci tylko olej nawet. Podniosłem ramiona do góry zgasilem ciągnik odkrecilem wąż od siłownika żeby zobaczyć czy nie zaciąga powietrza ale wylatywal tylko olej.
    • Przez bartus14
      Niedawno nabyłem mf 6495 2005r. Silnik sisu skrzynia dyna shift  Ma problem powyżej 1.5 tys obrotów mrugaja kontrolki swiecy zarowej ,zapchanego filtra ,wlotu powietrza i wyskakuje blad 36. Co jest nie tak? Mial ktos takie objawy?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.