piotrekkkk

Świeca płomieniowa czy żarowa?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
PIOTREK44    2

Witam mam taki problem że chcę zamontować świece płomieniową to ursusa c-360 i nie wiem jaką wybrać taka żeby wyniosła w granicach 40 zł i była dobra bo jeżeli nie to już wole kupić za 100zł jaką polecali byście, może od jakiegoś samochodu?

 

Ps: Mam cztery świece żarowe od Volkswagena golfa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Do 40 zł śmiało kupisz dobrą świecę płomieniowa od MF 255. Ja dałem za taką 32zł plus rurka na paliwo 6zł. (tańszych na pewno nie kupuj)

Świece żarowe od samochodu nie nadają się bo one są przewidziane do montażu w komorze spalania, ale nawet jeśli to i tak nie będą tak wydajne jak płomieniowa. Pobór prądu także na plus dla płomieniowej.

Co najwyżej możesz poszukać takiej samej świecy jak do MF tylko z gwintem metrycznym i ona jest do forda transit.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Jak chcesz aby ta swieca płomieniowa spełniała swoje zadanie to kup słoweńską ISKRE(kolega @asharot ładnie opisał kilka postów wscześniej wszystko).

Ja kupiłem najpierw taką za 14zł (innej w sklepie nie było) ,zamontowałem i próbuje to ropa zalewała płomień i swieca się gasiła zamiast palić, jak się później okazało spirala grzejna była nie w tym miejscu zgrzana z obudową. Zamówiłem tę iskrę i jak zobaczyłem jak ona sie pali to już nigdy nie kupię tej marnej podróbki.

Tak ta świeca jest od forda transita ,tylko uwaga są dwa typy na 12v ( taka należy kupić) i 8v (dlatego ,że jest w samochodzie stosowany specjalny przekaźnik a gdy ją podłączymy pod 12 v to może długo nie wytrzymać albo odrazu sie przepalić).


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK44    2
Napisano (edytowany)

http://allegro.pl/sw...2087994516.html Ta mi się nadaje trochę droga ale może znajdę sponsora :D firma jest odpowiednia co wy powiecie na nią nie za droga ?? może tańsza by zrobiła to samo http://allegro.pl/sw...2048581126.html

 

 

http://www.sklep-gre...oducts_id/12607 a ta świeca mogła by być?

 

Jaką tam nakrętkę wspawać w kolektor powietrza od czego ją wsiąść ??

mogło by być tak że świeca płomieniowa w kolektorze wspawana i nad świecą płomieniową zbiorniczek taki jak na płyn hamulcowy czy wymaga od układu paliwowego brać paliwo??

jeszcze jedno czy wystarczy sam wyłącznik taki od rozruchu czy trzeba montować przekaźniki??

 

 

http://allegro.pl/swieca-plomieniowa-tam-260tm-75a5-12-v-i2077194511.html

Edytowano przez PIOTREK44

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Najlepsza świeca to ta którą podałeś jako ostatnią Iskra. Właśnie taka kupiłem.

Tę nakrętkę to będzie ciężko dobrać, pozostaje tokarz i tokarka.

Wystarczy ten zbiorniczek tylko wyżej żeby sobie ładnie spływało i zalewać go naftą.

Tak wystarczy taki włącznik, wytrzyma obciążenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Świecę to proponuje tę najdroższą, bo jak czytałem te tańsze szybko się psują, leją czy gasną. Nakrętkę kupisz tutaj http://www.sklep.szer-trans.pl/peters-nakrtka-podkadk-7814unf33-p-1779.html bo to jest ten sam skok gwintu. Możesz sobie też kupić świecę z forda transita, jest niemal identyczna, z tym, że gwint ma normalny metryczny i nakrętkę znajdziesz do niego bez problemu, np w sklepie z hydrauliką siłową. Z resztą po co jak to piszę, przecież to wszystko było już napisane i wystarczy, że przeczytasz te kilka ostatnich stron tematu i będziesz wszystko wiedział, co do włącznika i czy przekaźnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK44    2

http://allegro.pl/swieca-plomieniowa-ford-transit-i2069670326.html

http://allegro.pl/swieca-plomieniowa-ford-transit-1986-2000-12v-i2069441589.html http://auto-truck3.pl/product.php?id_product=2757

http://allegro.pl/swieca-zarowa-plomieniowa-ford-transit-1986-1992-i2056521030.html

Która świeca najlepsza jest z tych co wyżej podałem tak jak pisze @Thomas2135 od forda transita świeca wkręci się w większość nakrętek. i czy one od samochodu długo wytrzymają ciągniku ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Nie wiem czy dasz radę wkręcić świecę w nakrętkę, którą podałeś, bo różnią się nieco skokiem.Ty znalazłeś świece ze skokiem 1,75 a ja 1,5 o tutaj http://allegro.pl/swieca-plomieniowa-ford-transit-2-5d-i2048771474.html Tak jak pisze Volvo pamiętaj, aby świeca była na pewno na 12V, bo są też 8V. Co do wytrzymałości samochód zapalany może być codziennie, więc świeca musi temu sprostać, a jeśli ty ciągnik będziesz zapalał co drugi trzeci dzień to jej żywotność na pewno się wydłuży. No i dlaczego uparłeś się akurat na świece za 35zł, czy te powyżej tej ceny też iskry to tylko marża sprzedawcy czy różnią się jakością.

http://allegro.pl/listing.php/search?utm_source=opera&utm_medium=link&utm_campaign=opera&string=%C5%9Bwieca+p%C5%82omieniowa+transit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

Beru to świetna firma ale też cena też inna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarucki    3
Napisano (edytowany)

ok, a co w przypadku zetora 7340 tam jest kolektor dolotowy aluminiowy (albo jakiś stop alu) ktoś może już montował?

 

EDIT

a gdyby do płomieniówki wykorzystać przekaźnik od świec żarowych...

Edytowano przez jarucki

Zetor 7340, Ursus 2812, JD 5410N, Lamborghini Runner 450, Lamborghini RS80
Joanna#1, Joanna#2, KPS-3...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
Napisano (edytowany)

Beru to świetna firma ale też cena też inna

Tylko, że świece Beru na allegro i inne droższe nawet za 150 zł mają zasilanie na 8V, więc najprościej będzie przejechać się do motoryzacyjnego i zamówić odpowiadającą napięciem zasilania oraz skokiem gwintu.

Jarucki możesz spróbować przykleić taką nakrętkę do kolektora. Obecnie można kupić wytrzymałe i odporne na wysoką temperaturę kleje epoksydowe. Inna możliwość to wytoczenie z aluminium lub jego stopu nakrętki i spawanie.

Tu masz w jakimś zetorku. Czy to jest taki sam kolektor? http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/275232-swieca-plomieniowa-w-zetorze-7245/

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarucki    3

Ten ze zdjęcia jest stalowy, w zetorze bez T, u mnie jest Alu i o wiele większy, fakt że jest jakby miejsce na święce ale brak otworu, jutro odkręcę go i zobaczę czy ścianka jest gruba... ale znając życie będzie za cienka na gwintownik :| więc pewnie tulejka spawanie...ehhh (czemu ten dziaD zeTor nie może palić jak pozostałe ciągniki)

Kleju nie lubię bo to (bez urazy) jest to dla mnie - druciarstwem :P

świece planuje TAKĄ z racji tego że ma większą ilość gwintu w porównaniu z innymi (a przy okazji jak odpalę auto z pełnym zbiornikiem letniego paliwa, to od razu go trochę wypale i pojadę po to świece bo jest nie daleko :) )... a na maszyny kasy nie żałuje bo poniekąd człowiek dzięki nim żyje


Zetor 7340, Ursus 2812, JD 5410N, Lamborghini Runner 450, Lamborghini RS80
Joanna#1, Joanna#2, KPS-3...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    18

Mam pytanie odnośnie montażu tej świecy. Czy konieczne jest zastosowanie przekaźnika, bezpiecznika? I skąd pociągnąć zasilanie świecy ze stacyjki, bezpośrednio z akumulatora?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Było już o tym wspominane, że nie potrzeba żadnych przekaźników. Włącznik to może być przycisk starteru z ciągnika a co do bezpiecznika to najlepiej jest, gdy każde urządzenie ma zabezpieczenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarucki    3

Może masz na myśli coś takiego?

 

http://www.agrofoto....-swieca-zarowa/

 

Temat zdecydowanie pokrewny... koncepcja przetoczenia jak najbardziej do wykonania, ale i tak kolektor będę musiał wykręcić i wspawać tuleje z alu aby to wszystko miało ręce i nogi :)

ale jak na razie mam jeszcze do dokończenia tłumik z kwasu i uruchomienie mojego pazdzierza - paszczucha bo zamarzł aku padł ehhhhhh ta kochana zima :)))


Zetor 7340, Ursus 2812, JD 5410N, Lamborghini Runner 450, Lamborghini RS80
Joanna#1, Joanna#2, KPS-3...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Odnośnie gwintów na wymienionych świecach MF Zetor czy Ford to są gwinty 7/8' tylko sprzedawcy opisując przedmiot mierzą go suwmiarką a jest on bardzo podobny do 22mm,oczywiście na długości 1cm nie ma to znaczenia.

 

Przekaźnik do świec płomieniowych czy żarowych służy głównie do tego aby świeca załączała się tylko poniżej określonej temperatury silnika.Potrzebny do tego jest termistor który mierzy temperaturę oleju,montuje się go w obudowie filtra oleju.Wątpie aby komuś chciało się wiercić i gwintować otwór w obudowie filtra ,moim zdaniem nie ma wogóle sensu zastosowanie przekaźnika wystarczy tylko przycisk taki jak od rozrusznika.Ja przy okazji modernizacji instalacji zamontowałem go obok przycisku rozruchu tylko trochę wyżej,jak na foto.

 

residerIM_rrwqqxp.JPG


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Przekaźnik to nie to samo co sterownik. W osobówkach i nowszych ciągnikach sterownik sam decyduje o grzaniu świec(mierzy temp. płynu) czasie grzania, dogrzewaniu komory spalania po zapaleniu, ale to wszystko przy świecach żarowych.

Przy płomieniowej nie potrzeba sterownika, sam decydujesz o grzaniu. Przekaźnik też nie jest konieczny, świeca płomieniowa pobiera mniejszy prąd niż np 4 świece żarowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK44    2

Witam to znowu Ja mam pytanie :

Jak wkręcimy świece płomieniową to kolektora to drugi koniec świecy no właśnie nakręcić tam takie coś żeby nałożyć wężyk z czego to wsiąść ?? jak to się nazywa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK44    2
Napisano (edytowany)

@ asharot nie oto mi chodzi nie o rurkę którą podałeś tylko jak będę miał zbiornik z naftą wyżej od świecy płomieniowej to przy zbiorniczku podepnę wężyk a drugi koniec wężyka do świecy płomieniowej i oto pytanie przecież nie podepnę wężyka na gwint przy świecy płomieniowej tylko trzeba specjalną .......żeby napiąć na to wężyk

Edytowano przez PIOTREK44

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    18

Utniesz rurkę i na nią założysz wężyk z opaską. Taki problem...?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarucki    3

a jak nie to podjedź tam gdzie zakuwają węże z jednej strony zakują Ci to co trzeba (podłączenie do świecy za pewne G1/4) a z drugiej strony pozostanie luźne (bez zakucia ) będzie estetycznie i bezproblemowo


Zetor 7340, Ursus 2812, JD 5410N, Lamborghini Runner 450, Lamborghini RS80
Joanna#1, Joanna#2, KPS-3...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez Waldek66
      Witam, czy może ktoś mi podpowie co może być przyczyną przedostawania się oleju do paliwa? Silnik jest po wymianie tulei i tłoków, głowica po naprawie. Ropa ze zbiornika do pompki paliwowej idzie czysta, ale powraca do filtra paliwa według mnie z olejem. Rurką nadmiarową ropa spływa, paliwo jest ciemne, w zbiorniku widać że ropa jest z olejem. Odjąłem sprężarkę, przewody zaślepiłem, bo uważałem że olej ubywa przez sprężarkę. Problem nie zniknął, nadal są duże ubytki w oleju z silnika.
    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj