piotrekkkk

Świeca płomieniowa czy żarowa?

Polecane posty

włodek    16

Elektro zawór jest otwierany automatycznie w chwili grzania świec. Wyciągam włącznik do połowy, na elektrozawór podawany jest plus i się on otwiera. Co do instalacji w starze to niestety mylisz się. Star ma 24V TYLKO na rozruch. Cała instalacja jest na 12V także wszystko będzie pasowało. Więc nie ma sensu kupować nowego zestawu od MF skoro leży nie używany nowy od stara. Pozatym jak to zrobię oryginalnie to muszę patrzeć na zegarek ile mam grzać itd a tu nie martwię się o nic. Mam kontrolkę i wiem kiedy mam palić a kiedy nie. A czy ma ktoś zdjęcie gdzie oryginalnie w MF jest wpięte zasilanie w paliwo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

Tak jest w moim MF:

ca01207c0cf4ce89m.jpg

 

 

Od świecy jest któreś z górnych wyjść, które w 3p jest zaślepione. Oryginalnie tam jest zastosowany zaworek zwrotny, który blokuje powrót paliwa ze świecy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
włodek    16

A czy to przypadkiem nie jest ten przewód który zaznaczyłem na Twoim zdjęciu?

e20b4b9fb7f6e364m.jpg

Bo akurat u mnie w tym miejscu nie ma nic tzn jest wkręcona jakaś śruba, ta dziura jest nią zaślepiona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
check    0

Do prawidłowego działania sterownika świec.

Skąś musi sterownik brać temperaturę silnika aby wiedział kiedy załączyć świece.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A po co sterownik? Zbędny gadżet. Świeca, jedna rurka, kawałek przewodu i guzik. Jeśli już koniecznie chcesz wiedzieć czy świeca jest wystarczająco rozgrzana wystarczy kupić z belarusa oczko z drutem oporowym i po sprawie. W 30-ce przy żarowycgh sekundy liczysz, pali jak złoto i nic z tego tytułu nie cierpi. Prostota to zaleta.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
check    0

To ja wiem.

Tylko kolega 5 postów wcześniej uparł się że musi mieć sterownik,elektrozawór,kontrolkę i specjalny włącznik do świecy,to ja dopisałem żeby nie zapomniał o termistorze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
włodek    16

Termistor oczywiście też jest. Wiesz, po co mam kupować nowy zestaw skoro mam od stara. I przynajmniej będzie to zrobione porządnie tak jak należy a nie były by szybko i prosto.

 

Ps. Wiecie może gdzie w 3p można taki termistor zamontować? Czy w ogóle jest jakieś miejsce? Chyba że można do tego celu wykorzystać czujnik temperatury silnika który jest zamontowany w ciągniku.

Edytowano przez włodek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

@włodek, tak to jest to wyjście, które zaznaczyłeś. Ja tylko zrobiłem zdjęcie, resztę myślałem, że sie domyślisz, bo w 3p jest po prostu zaślepione.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
włodek    16

Tak też myślałem że to jest to bo akurat było wolne :). Teraz pozostaje mi jeszcze rozwiązać sprawę z termistorem i zabieram się za montaż. Nie wiem jak to jest rozwiązane w starze bo miałem go dość krótko i nawet nie zdążyłem nic przy nim zrobić.

 

 

Słuchajcie, a jakbym zamiast termistora wykorzystał czujnik temperatury cieczy chłodzącej? Co wy na to? Będzie wtedy poprawnie działało? Bo mówiąc szczerze, termistora nie ma zbytnio jak w tym ciągniku zamontować.

Edytowano przez milanreal1
post pod postem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Wedeług mnie nie warto zakładać za te pieniadze zestawu z świecą za 15 zeta nie cieszącą się jeszcze specjalnie dobrą opinią. Kup tylko lepszą samą świece a reszte spokojnie zrobisz samemu i po sprawie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Te zestawy z Allegro są warte jakieś max. 40zł.

Gościu nawet nie wstawia zdjęcia do aukcji żeby nie odstraszyć klijentów.

Dostałem zdjęcie od jednego z kupujących.:

 

201012100_hqnqran.jpg


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nowy81    69

Ok wielkie Thx.

A napisal by ktos dokladnie, co potrzebuje by zalozyc taka swiece, co kupic do 3P.?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

Jakiś włącznik (moze być taki jak do rozruchu), świecę płomieniową, przewód paliwowy filtr paliwa-urządzenie wspomagające rozruch (MF3), zaworek zwrotny do obudowy filtra paliwa no i oczywiście jakiś grubszy kabelek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Po co zaworek zwrotny? :blink: :blink: :blink:

Poniżej na zdjęciach są moje akcesoria do montażu świecy płomieniowej,bez żadnych przekaźników i inych zbędnych kontrolek.

Wkrótce będzie fotorelacja z montażu na ciągniku.

 

IMG7514JP_hqearwa.JPG residerIM_hqearwq.JPG residerIM_hqearsh.JPG


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rkuban    15

ładnie przygotowany zestaw

czekamy na obiecany foto-raport jestem pewien że nie jednemu się przyda a mnie na pewno

pytanie- przewód paliwowy kupiłeś gotowy czy dorabiałeś

 

no i oczywiście pytanie o gwint, ta tuleja jest gwintowana jak się domyślam ale jakim gwintem i czy sam ją robiłeś.

Edytowano przez rkuban

Zetor Team
Posiadacze Zetorów zapisujcie się do naszego klubu: www.agrofoto.pl/forum/topic/50791-klub-posiadaczy-zetorow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Przewód zrobiłem sam,składany jest z kilku części:

-końcówka metalowa to kawałek przewodu hamulcowego z nakrętką od c. smarowania

-przewód elastyczny to przewód tekalan

-na końcu jest końcówka oczkowa,taka jak od nadmiaru wtrysków C-360

Mufka z gwintem do wspawania to nakrętka koła od samochodu ciężarowego VOLVO 7/8"

 

 

Edycja:

Zapowiadana fotorelacja z montażu świecy:

 

Edytowano przez asharot

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@asharot- ładna robota!

Tegoroczna zima nie sprzyja wprawdzie testom, ale możesz podzielić się swoimi wrażeniami z eksploatacji? Mam ochotę na wykonanie u siebie podobnej instalacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekwilku    0

nie kupujcie zestawów z allegro ze swiwca za 15 zl bo to gowno załozyłem taki do 60 i tyle daje co nic gdyby nie nowe baterie to nawet mowy by nie było zeby odpaliła dzisiaj było -16 jak próbowałem. moze jak dam swiece oryginalna to bedzie chodzic jak trzeba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez Waldek66
      Witam, czy może ktoś mi podpowie co może być przyczyną przedostawania się oleju do paliwa? Silnik jest po wymianie tulei i tłoków, głowica po naprawie. Ropa ze zbiornika do pompki paliwowej idzie czysta, ale powraca do filtra paliwa według mnie z olejem. Rurką nadmiarową ropa spływa, paliwo jest ciemne, w zbiorniku widać że ropa jest z olejem. Odjąłem sprężarkę, przewody zaślepiłem, bo uważałem że olej ubywa przez sprężarkę. Problem nie zniknął, nadal są duże ubytki w oleju z silnika.
    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj