piotrekkkk

Świeca płomieniowa czy żarowa?

Polecane posty

wojtas972    11

no no niezle rozwiazanie na zime musze i ja sobie cos takiego sprawic na zime bo do tej pory to go zalewalem ciepla woda i palil bo noramlnie nie bylo szans w zime

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ramzes009    3

świeca przepuszcza to jest zasysane razem z powietrzem, jest go za dużo, nie jest rozpylone, nie spala się i ścieka po ściankach cylindra dostając się do oleju

 

i co w ten sposób można uszkodzić?

 

Myśle że gdyby go tylko odpalać za pomocą płomieniówki, a po złapaniu normalnych obrotów odciąć paliwo np. tym zaworkiem to nic wiele by się silnikowi nie stało.


"Tylko dwie rzeczy są nieskończone, wszechświat i głupota ludzka... choć mam wątpliwości co do tej pierwszej"
A.Einstein
-------------------------------------
Ursus C360 3P fan.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    185

Pisząc o zaworze od LPG miałem na myśli zawór benzynowy (instalacje z gaźnikiem) - łatwiej go podłączyć, chociaż zawór gazowy też powinien wytrzymać. Jeśli ON dostaje się do oleju to traci on swoje właściwości smarne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jendrek    124

Ktoś tu napisał że paliwo może dostać się do oleju ? To ja się pytam jakim cudem, chyba że nie masz pierścieni na tłoku ! Jeżeli już świeca miała by przepuszczać paliwo to najwyżej będzie ono nie spalane i wypluwane razem ze spalinami ale w żadnym wypadku nie ma prawa dostać się do oleju !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Kolega wcześniej wyjaśnił w jaki sposób może się dostać paliwo do oleju,i chyba ma rację.

W moim przypadku było podobnie tylko że wtryski "lały" i też paliwo dostawało się do oleju,zwłaszcza że silnik mam już dość mocno wyeksplatowany.

Po wymianie końcówek awaria ustąpiła.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

Tamta teoria słabo mnie przekonuje, gdyż na cylindrach panują dość wysokie temperatury, więc i tak paliwo dostanie samozapłonu, lub w najgorszym przypadku zacznie parować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ntr    0

z zaworkiem to dobra sprawa. stiepan a 360-3p nie ma miejsca w bloku żeby grzałkę zamontować, bo 360 wiem że nie ma. w bloku by było lepiej bo się nie cofa do chłodnicy tak jak w przypadku grzałki na dolnym przewodzie wodnym. A co do dostanie się do oleju paliwa to musi się trochę się popsuć w traktorze bo już taki przypadek przerabialiśmy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

W silnikach AD3.152(3p)jest miejsce na montaż takiej grzałki. Trzeba wybić tulejkę zaślepiającą nad rozrusznikiem i tam wstawić grzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1818

Kolega wcześniej wyjaśnił w jaki sposób może się dostać paliwo do oleju,i chyba ma rację.

W moim przypadku było podobnie tylko że wtryski "lały" i też paliwo dostawało się do oleju,zwłaszcza że silnik mam już dość mocno wyeksplatowany.

Po wymianie końcówek awaria ustąpiła.

potwierdzam miałem tak samo w 30-stce że przybywało mi oleju w misie i włąśnie winne były wtryski bo lały i nie przepalone paliwo goniło do misy :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomgt    0

mam kilka pytań odnośnie świecy płomieniowej:

 

- czy świeca po rozpaleniu sama zgaśnie, jeśli nie to kiedy to następuje?

- czy napięcie pociągnąć ze stacyjki? i jaki założyć bezpiecznik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AF7018    0

Można to prościej zrobić.

Wystarczy kupić np. w intercarsie lub dobrym sklepie motoryzacyjnym świecę płomieniową od forda transita wersja europejska. To jest prawie identyczna świeca jak ta od MF ale ma gwint M22x1,5 (nie calowy). Do tego jest produkcji niemieckiej Iskry więc pewnie lepszej jakości i kosztuje ok 35zł a nakrętkę do niej można kupić wszędzie. Gwint M22x1,5 mają np. nakrętki przewodów od instalacji pneumatycznej ciągnika czy od hydrauliki a gwintowniki ma pewnie każdy warsztat. Reszta gwintów, połączeń i wymiarów jest taka jak świecy od fergusona.

Miałem gdzieś nawet numer katalogowy tej świecy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tutek    0

Liczy się też cena i dostępność - już zamontowałem świecę jak w 3p i działa myślę że taki płomień pozwoli uruchomić silnik nawet przy -30

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stryju    0

Witam.A czy po uruchomieńu silnika do świecy nadal będzie podawane paliwo,czy zostańe odcięty dopływ paliwa?

:unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
włodek    16

Witam.

Posiadam ursusa c 360 3p i muszę koniecznie zamontować w tym roku świecę płomieniową. Mam w związku z tym pytanie. Temat przeczytałem żeby nie było. Dowiedziałem się że oryginalnie zasilanie świecy podpięte było pod filtr paliwa. Ok ale w jaki sposób to paliwo było do tej świecy tłoczone? Pytam ponieważ chcę zastosować u siebie zestaw od stara 1142 jedynie przewody zasilające będą od mf. Chcę pomiędzy pomiędzy filtrem paliwa a świecą zastosować elektrozawór który jest sterowany plusem i otwiera oraz zamyka dopływ paliwa do świecy tylko nie wiem czy to będzie działało. Do tego pójdzie sterownik świec od stara, stacyjka oraz włącznik rozruchu również od stara. Montuje taki zestaw bo go po prostu posiadam. Wszystko nowe. Miałem montować do swojego stara 1142 który miał w ogóle instalacją od świec usuniętą, nie wiem czemu ale samochód sprzedałem a części mi zostały. Wygląda to tak że po przekręceniu kluczyka zapalają się kontrolki a z nimi między innymi ta od grzania świec. Wyciągam włącznik bo włącznik w starze jest wyciągany dwu pozycyjny. Wyciągam go do połowy, następuje grzanie świecy. Gdy kontrolka zgaśnie świeca zaczyna się palić i wyciągam włącznik do końca i ciągnik odpala. Tak to będzie działało tylko bardzo proszę podpowiedzieć jeśli wiecie czy takie zasilanie świecy w paliwo przy użyciu elektrozaworu jaki chcę zastosować będzie działało czy nie da rady tego tak zrobić.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

Świeca płomieniowa sama otwiera paliwo jak się nagrzeje. A paliwo leci w chwili kręcenia rozrusznikiem jak pompa pompuje paliwo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No dokładnie. Swieca podpieta jest za pompką zasilającom a tam w czasie kręcenia silnika jest cisnienie. A paliwo nie wiem czy w tej którą masz ale w wiekszości otwiera elektrozawór wbudowany w świece płomieniową,

 

Widzę że temat wraca do łask razem z zimą he he.

 

 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Z tego co się orientuje to w STAR,sterownik ,elektrozawór i świeca pewnie będą na 24V,12V może nie wystarczyć.

Za dużo kombinujesz,jak masz 3p to powinna być zaślepka na oryginalną świece którą kupujesz za 14zł albo lepszej jakości za 60zł klik.

Żaden elektrozawór ani przekaźnik nie jest potrzebny,wystarczy tylko przycisk taki od rozrusznika klik,kawałek kabla i rurka świecy płomieniowej od MF klik.

Co do tłoczenia paliwa,to między pompką zasilającą a filtrami jest cały czas ciśnienie,bynajmniej powinno.

Edytowano przez asharot

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez Waldek66
      Witam, czy może ktoś mi podpowie co może być przyczyną przedostawania się oleju do paliwa? Silnik jest po wymianie tulei i tłoków, głowica po naprawie. Ropa ze zbiornika do pompki paliwowej idzie czysta, ale powraca do filtra paliwa według mnie z olejem. Rurką nadmiarową ropa spływa, paliwo jest ciemne, w zbiorniku widać że ropa jest z olejem. Odjąłem sprężarkę, przewody zaślepiłem, bo uważałem że olej ubywa przez sprężarkę. Problem nie zniknął, nadal są duże ubytki w oleju z silnika.
    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj