piotrekkkk

Świeca płomieniowa czy żarowa?

Polecane posty

antonio86    39

Swieca płomieniowa to jeszcze lepsze rozwiązanie bo daje płomień w kolektorze -koszt instalacji to >50zł jak mam tak u siebie od jesieni i zawsze odpala od pierwszego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31

u mnie z kolei mam zainstalowane świece żarowe od 330, w ten sposob ze wywierciłem otwory i wspawałem nakretki z gwintem takim jak na swiecy, nad 1 i 3 otworem dolotowym w głowicy patrzac od strony chlodnicy, zasilanie jest wziete z tego grubego przewodu ktory idzie do stacyji pod numer 30', poprzez stycznik od forda 70A też od swiec, a pozniej stycznik właczany przyciskiem:) mysle ze prosto opisalem :D aha, no i pali na dotyk zimą


znalazłem to czego szukałem ..:)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
suzuki550e    1

aż tak żle wam palom 60-siątki w zimie, miałem to samo, dopuki nie oddałem pompy do regeneracji, teraz niewarzne czy jaki mruz, i czy zimna woda w chłodnicy, pali na dotyk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

nie zakladaj swiec zarowych bo akumolatory ci zezre ja mam plomieniowom, taniej wyjdzie :rolleyes:

 

 

 

 

No to dowaliles!!

 

 

W samochodach z akumulatorami 60Ah sa 4 swiece i daje wszystko rade. W traktorze z takim samym alternatorem i akumulatorami rzedu 165Ah braknie pradu.

 

HAHA!!!!!!!!!

 

Jak dziala- a z wypowiedzi wnioskuje, ze dodatkowe swece pomagaja- to zakladaj!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zonk28    1

No jak widać po alegro to nikt tego nie kupował........C-360 z reguły lekko palą więc nie ma co wydawac na to pieniędzy a i swoje pradu napewno przy rozruchu pociagnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Remo    12

Powiem że to może się przydać w większe mrozy ale ja tego nigdy nie wybróbowałem.


Pierwszy powstał raj , potem PGRy !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pronarek    2

ja mam cos takiego i wyszło mnie połowe taniej :P i na pewno się opłaca bo ja np odpalałem 60-tke całą zimę rano około 6 i wieczorem około 20 czyli w okresach największych spadków temperatury i dzięki tej świecy nigdy nie odmówiła mi posłuszeństwa a bez podgrzania to nawet nie masz co podchodzić do ciągnika :P w tym roku niestety nie bede tego używał bo teraz role 60-tki zajmnie mtz i tego się boje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ntr    0

No jak widać po alegro to nikt tego nie kupował........C-360 z reguły lekko palą więc nie ma co wydawac na to pieniędzy a i swoje pradu napewno przy rozruchu pociagnie.

mam podobne zdanie że bez podgrzania do ciągnika nie ma co podchodzić przy dużym mrozie. a wracając do poboru prądu to napewno mniej pociągnie niż żarowa w c-330, bo to jest płomieniowa czyli na paliwo. i to ono podgrzewa. Dobrze myślę? jak źle to niech ktoś sprostuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

Swieca to super sprawa wiem ze 360 dosyć lekko palą ale jak już silnik swoje przeszedł i kompresja robi się słabsza to na zimę jest to super rozwiązanie nie mam pojęcia jak to wygląda co jest w rym zestawie w jaki sposób jest zainstalowana świeca czy prosto jest wwiercona czy tak jak u mnie pod skosem co jest leprzym rozwiązaniem leprzy przepływ na dalsze cylindry a nie tylko na pierwszy wiec mije zdanie jest takie czy zalłożyć napewno tak ale czy konkretnie to nie wiem


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stiepan    0

co myślicie o zamontowaniu grzałki w przewodzie wodnym dolnym miedzy chłodnica a pompa wodna, ja mam c 360 -3p i się zastanawiam nad taka grzałka, używa ktoś coś takiego? wiem ze u mnie w 35 jest tez świecą płomieniowa tylko ze przewód elektryczny jest odłączony, gdzie powinien być podpięty??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pronarek    2

Grzałka to tez super sprawa szczególnie jak ma sie kabinię i ogrzewanie bo ugrzejesz sobie płyn grzałką i masz ciepło w kabinie i działa to korzystnie na żywotność silnika :P Poszukaj w galerii to znajedziesz jakieś fotki takich grzałek i na allegro wiem ze kiedyś były :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tom1988p    0
...bo to jest płomieniowa czyli na paliwo. i to ono podgrzewa. Dobrze myślę? jak źle to niech ktoś sprostuje.

 

Prawie dobrze.

Świeca płomieniowa ma w sobie element grzewczy na który "pada" paliwo i się zapala tworząc płomień. Nie wiem ile może prądu ciągnąć, podejrzewam że coś około 10 - 20A

 

Ja osobiści używałem "pochodni" do odpalania w zimie. Ale to było trochę niezdrowe, dużo sadzy oraz popiołu wciągał ciągnik.

 

Plan na tą zimę to wstawić płomieniówkę od transita. Patent już obmyślony tylko kompletować części.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jendrek    124

Taką samą świecę od fergusona kupisz za 13 zł !! http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/12607

Gościu na allegro chyba przesadził z ceną :P

Do tego potrzebujesz jeszcze jakiegoś wyłącznika, kawałek kabla i węża na paliwo. Całość może cię wyjdzie 50 zł a nie 165 !!

A sam pomysł jak najbardziej dobry, miałem taki patent w zetorze 7211 i palił bez problemu przy -20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

Świecę płomieniową kupisz za 13 zł tak jak wyżej było pisane, do tego najlepiej stacyjka z MF (16 zł) zamiast elestera, tam podłączyć prąd, świecę i rozruch. Jakiś przewodzik od filtra do świecy, kabelek taki grubszy i to wszystko. Jak sam takie coś stworzysz na pewno wyjdzie taniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miecho123    4

Koledzy tylko uważajcie bo świece płomieniowe potrafią strasznie lać (w zeszłą zimę wymieniłam trzy) a co za tym idzie to paliwo dostaje sie do oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stiepan    0

ok ale jak ja ma w 3p taka świeca z kabelkiem tylko nie wiem gdzie wpiąć drugi koniec przewodem do prądu czy ma on być wpięty w stacyjce???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Koledzy tylko uważajcie bo świece płomieniowe potrafią strasznie lać (w zeszłą zimę wymieniłam trzy) a co za tym idzie to paliwo dostaje sie do oleju.

W jaki sposób mogło dostać się paliwo do oleju? :P

 

Świece po 13zł od MF mają bardzo nietypowy gwint,nigdzie nie można dostać takiej nakrętki.

Ktoś wcześniej napisał że tokarz kasuje 50zł za dorobienie takiego gwintu.

 

Żeby grzałka zdała egzamin musi być pompa obiegowa,coś jak webasto wodne w samochodach ciężarowych.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

W 3p nie ma chyba żadnego miejsca na wpięcie w stacyjce. Trzeba zamontować jakiś przełącznik. Proponowałbym zamontowanie stacyjki z MF zamiast elestera i tam wpiąć kabel od rozruchu i od świecy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ramzes009    3

Może nie do końca w tym temacie ale....

 

mam 360 ale 3p i wiem że one fabrycznie posiadają miejsce w kolektorze właśnie pod świece płomieniową, ale mam pytanie takie : na ile możliwy jest fakt że uszkodzona świeca tzn. przepuszczająca paliwo(a padają często i to możliwe jest) może trwale uszkodzić silnik?

obmyśliłem jeszcze taką możliwość, żeby założyć jakiś zamykany zaworek między świecą a źródłem paliwa(najprawdopodobniej pompą) i go zwyczajnie zamykać w okresie letnim tak żeby do minimum zminimalizować ryzyko zalania/ uszkodzenia silnika. Jak myślicie ma to jakąś szanse powodzenia?

 

Ps. Myślę że po zakupie takiej świecy każdy sam może wykonać taką modyfikacje i cena 160 zł jest mocno przesadzona


"Tylko dwie rzeczy są nieskończone, wszechświat i głupota ludzka... choć mam wątpliwości co do tej pierwszej"
A.Einstein
-------------------------------------
Ursus C360 3P fan.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    185

Paliwo do oleju dostaje się w ten sposób, że jak świeca przepuszcza to jest zasysane razem z powietrzem, jest go za dużo, nie jest rozpylone, nie spala się i ścieka po ściankach cylindra dostając się do oleju. Jako zaworek między źródłem paliwa a świecą można wykorzystać elektromagnetyczny zawór z instalacji LPG.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez Waldek66
      Witam, czy może ktoś mi podpowie co może być przyczyną przedostawania się oleju do paliwa? Silnik jest po wymianie tulei i tłoków, głowica po naprawie. Ropa ze zbiornika do pompki paliwowej idzie czysta, ale powraca do filtra paliwa według mnie z olejem. Rurką nadmiarową ropa spływa, paliwo jest ciemne, w zbiorniku widać że ropa jest z olejem. Odjąłem sprężarkę, przewody zaślepiłem, bo uważałem że olej ubywa przez sprężarkę. Problem nie zniknął, nadal są duże ubytki w oleju z silnika.
    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj