piotrekkkk

Świeca płomieniowa czy żarowa?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
semos    77

u mnie wczoraj było -19, c-330 stoi w wolno stojącym garażu w którym było -14, jest na płynie. Zagrzałem ok 30 sek świece i zapalił bez najmniejszego problemu, wiec powiem wprost nie widzę potrzeby montowania innych wynalazków do odpalania c-330. To co jest w zupełności wystarczy nawet przy takich mrozach jak mamy w chwili obecnej. Podstawa to dobrej kondycji silnik wymienione późną jesienią filtry paliwa i sprawne akumulatory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    30

fotki pompy jeszcze zrobię i wrzucę bo nie wiem zbytnio czy orginale był ten zawór czy nie proszę o odp jak coś od czego go kupić dopasować. Ja zakładam świece by poprawić warunki zapalania aku już trochę słabe silnik stan idealny. czy o ten zawór chodzi który zaznaczony na fotce z linka http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/babca196da331107.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/37d7f0ec164971b2.html

jeśli o ten to jeśli się nie mylę mam go zamontowany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drejsyk    0

Jak był nowy to na pewno był zaworek,taki zaworek jest w każdym ciągniku,więc kupisz wszędzie,może byc od ursusa zetora.te zdjęcia nic nie mówią to schemat pompy,na dolnym zdjęciu jest ten zaworek oznaczony nr 10.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    30

ona póki co nie leje na rozruchu jeszcze nie sprawdzana (brak rozrusznika) jedynie grzałem ją i pompowałem ręcznie paliwo i nie puszczała dopiero gdy popuściłem śrubunek na świecy który dokręca przewód z paliwem to i świeca puściła paliwo a tak to nic tak jakby nie dostawała paliwa, układ odpowietrzałem nie wiem czy to jest ok i czy dostanie paliwo gdy zacznę kręcić rozrusznikiem. A poniżej zdjęcia całej pompy i przelewu według mnie zaworek mam zamontowany tym bardziej że nikt nigdy tego nie wykręcał. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ed7cfb59788a7940.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/250436cb444cd807.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus12    2

Linki:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7d54c3eefc531359.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/72b4142a570cfde9.html

 

PS

ale i tak uważam ze moderatorzy powinni dodawać fotki bo zawsze uważałem AF za bardzo miły i fajny portal ale dzisiaj musiałem zmienić zdanie i nie jestem z tego zadowolony ;(

 

mimo że masz opaski wąż nie zsuwa się pod ciśnieniem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    30

koledzy dziś dotarł rozrusznik wszystko zmontowane i była próba. dodam że trochę podładowałem akumulatory ponieważ ogólnie słabe są i poprzednio ledwie kręcił (na starym rozruszniku). Świeca płomieniowa po podgrzaniu zapala się ogniem, nowe świece żarowe grzeją póki co bardzo dobrze, do tego wyregulowany odprężnik, klemy nowe i przewód masowy (2x6V Aku), rozrusznik szybko obrotowy no i finisz byłem zaskoczony ciągnik nie był odpalany 3 tygodnie temperatury wiadomo jakie mamy (podczas odpalania -12stC) podniosłem odprężnik obrócił może 3 razy opuściłem i maszyna już odpaliła. Wcześniej podłączałem dodatkowo się przewodami pod samochód (aku 71ah) i to ledwie ledwie palił i to przy wyższych temperaturach. Sumując sprawę na dzień dzisiejszy z wkładu finansowego i czasowego poświęconego na C330 jestem jak najbardziej dumny i zadowolony:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek6820    0

Ja zdecydowałem się na płomieniówkę od MF i jak już mam wszystko skompletowane więc jak ktoś chce to mogę porobić fotki z montażu :)

A i jeśli ktoś się decyduje na świecę od MF to najpierw niech kupi gwint 22/2 a później dopiero świece bo u mnie nigdzie w sklepie nie ma tego dziadostwa :) (i dorobienie głupiego gwintu kosztowało mnie 50 zł - PARODIA)

 

Myślę ze można by też spróbować ze świecą od mtz bo tam nie ma kombinowania z układem paliwowym no tylko ze swieca od mtz kosztuje jakies 80 zł chociaż mnie wyniosła tyle samo ta od MF

 

 

Sprostowanie

 

Ten gwint jak przystało na MF to jest gwint calowy :) 7/8 cala skok 14 zwojów na cal.

Płomieniówka jest git w 3p mam zamontowaną od dawna i jestem zadowolony,trzeba grzać ok 15 nawet do 30 sek w zależności od temperatury

jak sie przysłuchasz to słychać kiedy sie zapala paliwo i wtedy jedziesz z tym koksem.

W Zetorze też zamontowałem i w T25.

Koszt świecy to 15do 50 zł.

Koszt nowego gwintownika to około 100zł.Ja takowy posiadałem.

3p posiada fabrycznie otwory pod świece w kolektorze wieć łatwizna montażu .

Podczas gwintowania na wiertarkach obowiązują te same zasady bezpiecznej pracy co podczas wiercenia. Podczas nacinania gwintu nie usuwa się wiórów palcami, lecz za pomocą szczotki. Do pracy używa się narzędzi sprawnych i zwraca się uwagę na dobre zamocowanie gwintowanych przedmiotów. Wiórów nie wolno zdmuchiwać.

:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    30

dziś ponownie odpalałem ciągnik po tygodniu stania co prawda niby mniejszy mróz ale mimo to bez ładowania akumulatorów odpalił za pierwszym razem i to bez większych problemów więc mogę stwierdzić że zastosowane rozwiązania są jak najbardziej korzystne polecam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mareczek78    2

może i płomieniowa jest git, ale myślę że bardziej awaryjna niż zwykłe żarowe.

Szwagier pracuje na tartaku i mają tam dwie ładowarki. Co najmniej raz w roku płomienowa świeca im siada bądź paliwa nie dostaje lub jeszcze jakaś inna usterka - mimo wszystko sprawia im problem.

U szwagra w C 360 zamontowaliśmy od ciapka 2 świece - na 1 i 3 tłoku. przy -15 odpala przy większym mrozie trzeba podładować aku ( aku 11 letnie z piastowa więc nie dziwota )

Polecałbym jednak zwykłe żarowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    30

owszem słyszałem opinie że płomieniowe mają tendencje że się psują ale nie oszukujmy się co można dostać za kwote 17zł bo tyle moja właśnie kosztowała. Mimo wszystko przy jej zaletach w okresie mrozów polecam. Owszem u mnie wiele ma chwili do rzeczy że lepiej pali, tzn rozrusznik szybkoobrotowy, świece żarowe nowe plus płomieniowa, dobre połączenia na aku i są efekty na plus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Płomieniowe "psują się" dlatego, że są montowane w prostych układach. One są na niższe napięcie pracy i np: te w instalacjach 24V są na 19V. Przy rozruchu powinien być odłączany generator prądu, gdyż z chwilą jego zadziałania znacznie wzrasta napięcie w układzie, które również je zasila. Mam nadzieje, że coś wyjaśniłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robertsuw    0

a moze wiecie jak wstawic przekaznik swiec zarowych bo aktualnie wstawiłem swiece do zetora 8045 i nie zawssze sie pamieta o podgrzaniu a tak bys samo grzało i wyłanczalo moze ma ktos tak zrobione w swoim ciagniku?


--:::: ZETOR 8045 :::--
--:::: ZETOR 5211 :::--
--:::: RUSAK T-25 :::--
Musza wytrzymac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

Może tak byś zamontował stacyjkę od mf? Posiada ona wyjście na świecę płomieniową i jak jest rozruch to i automatycznie włącza się świeca, wiec jakby tak ją podłączyć zamiast oryginalnego przycisku od rozruchu. Dużo nie kosztuje na allegro 14zł plus przesyłka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robertsuw    0

załozyłem dwie od ursusa c-330 a z tym włacznikiem starterem to tez trzeba pamietac o grzaniu a ja chcem zaleznie od tep otoczenia albo temp plynu w układzie

pomyslę o tym układzie z lublina

Edytowano przez Robertsuw

--:::: ZETOR 8045 :::--
--:::: ZETOR 5211 :::--
--:::: RUSAK T-25 :::--
Musza wytrzymac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    30

to jeśli chcesz by grzało tak jak w samochodzie no to już układ trzeba montować na przekaźnikach innego wyjścia raczej nie masz, świece te pobierają ok 42A

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek3220    656

żeby pamiętać o świecach najlepiej zamontować dużą kontrolkę a do włączania zastosować tak jak proponuje kolega grzegorz508 stacyjkę od ferdka


" No to po małym " - powiedział rolnik wyciągając jaja z sieczkarni.

.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robertsuw    0

juz mówiłem ze w stacyjce od ferdka tez trzeba pamietac o podgrzanu bo przekaznika zadnego niema a tak jak w samochodzie by zaswiecila kontrolka potem zgasła i by normalnie ciagnik odpalił


--:::: ZETOR 8045 :::--
--:::: ZETOR 5211 :::--
--:::: RUSAK T-25 :::--
Musza wytrzymac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adas157    0

Witam jak myslicie czy jak zainstaluje ok.4swiece zarowe w kolektor to czy poprawi odpalanie w zimę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz20    106

A jak masz zamiar dokładnie to wykonać? chodzi mi o zasilanie włącznik no i sam montarz w kolektorze i od czego te świece?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fendt070    0

Mój kolega ma w swoim ursusie c-360 świece żarowe i w największe mrozy paliła bez problemu :D Moim zdaniem to dobry pomysł , zamontowanie tych świec w traktorze. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
    • Przez jktuning
      Witam mam pytanie czy wie ktoś jak wymontować stare tuleje i wmontować nowe w silniku perkins? bo nie są to tuleje takie jak w zwykłych silnikach z mokrymi tulejami tylko suche.
    • Przez wojtii
      dałem pompe wtryskową do naprawy,przywiozłem naprawioną , zamontowałem ,i nie chce zapalić :-[
      jak ustawić kąt wtrysku.bez momentoskopu? odpwietrzyłem dobrze,próbowałem metodą prób to ustawić i nic , nawet się nie odezwie
      pompa i wtryski są po naprawie ,co robić??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj