piotrekkkk

Świeca płomieniowa czy żarowa?

Polecane posty

seweryn20    825

Pewnie że może tylko musi być pomiędzy turbiną a głowicą.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To dobrze, że może być ,a jeszcze jedno wie ktoś może jaki gwint ma świeca płomieniowa od mf 255 /235 tam ,gdzie wkręca się ją do kolektora ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Gwint jeśli się nie mylę to 7/8 cala i jeśli się nie mylę znów pasuje gwint M22. Trochę kaprawo ale do przykręcenia świecy wystarczy.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zalałem ją benzyną i nic się strasznego nie dzieje tylko jak w imadle odpalałem to mi wystrzeliło ogniem potem normalnie się paliła, a co do gwintu to nakrętka m22 o skoku 1,5 mm idealnie się wkręca.

Poprawka nakrętka ,którą kupiłem miała być o skoku 1,5 mm , ale po zmierzeniu przyrządem do sprawdzania skoku gwintu okazało się ,że ma jednak 2mm, 

Edytowano przez RometOgar200

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
włodek    16

Witajcie,

Podepnę się pod temat żeby nie zakładać już nowego. Sprawa dotyczy C360 3p. W zeszłym roku zakupiłem gotowy zestaw do zamontowania świecy płomieniowej ale nie było czasu aby się za to zabrać. Zestaw brałem z mizaru. Tam jest świeca płomieniowa, włącznik, rurki, kolektor, uszczelki. Co do montażu to sprawa jest dla mnie dość jasna. Mam natomiast pytanie w innej kwestii. Posiadam stacyjkę od MF'a i chyba chciałbym tą świecę podpiąć podobnie jak było tam, czyli pod stacyjkę. Tylko takie pytanie. Czy w stacyjce, lub oryginalnie w MF'ie był jakiś sterownik, który rozłączał grzanie po jakiś czasie czy nic takiego nie było? Bo rozumiem że grzanie świec rozpoczyna się po przekręceniu zapłonu czyli jeśli ktoś zapomni wyłączyć zapłon to świeca będzie cały czas grzać. Chyba że w tej stacyjce jest jakaś dodatkowa pozycja na grzanie. Czy może lepiej nie bawić się w to i zrobić normalnie na przycisk i dać sobie spokój z podłączaniem tego pod stacyjkę? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    997

Nie ma sterownika, świeca grzeje gdy przekręcisz kluczyk i trzymasz go w drugiej pozycji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
włodek    16

Tak, wszystko się zgadza :). Dzięki Panowie. Faktycznie w stacyjce mam pin numer 3 wolny a ze schematu wynika że on właśnie idzie do grzania także tam go sobie podłączę. Mam tylko jeszcze jedno pytanie. Jaki kabel dać ze stacyjki do świecy? Bo 1mm2 będzie raczej za cienki tylko teraz nie wiem czy 1.5mm wystarczy czy lepiej 2mm? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
włodek    16

Cześć,

Chciałem dziś się wziąć za montaż też świecy bo robota wydaje się stosunkowo krótka, na jakąś godzinkę ale pojawił się problem i całe szczęście że tego nie rozebrałem jeszcze. Słuchajcie, w kolektorze ssącym który posiadam, znajdują się dwa otwory. Jeden to wiadomo, pod świecę płomieniową a drugi? Nie mam pojęcia co tam się wkręca a przecież tak zostać nie może. Tam powinien być jakiś czujnik czy może po prostu go zaślepić? Chodzi dokładnie o otwór zaznaczony na zdjęciu:

Kolektor-ssacy-MF-235-255-Ursus-2812-3512-3514.jpeg

Mam katalog do mf-a 255 ale tam nie ma nic zaznaczonego że coś tam am iść. Jest tylko świeca i nic więcej. Może to kolektor od jakiejś nowszej wersji? 

Edytowano przez włodek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
włodek    16

Dobra, znalazłem na OLX kompletny silnik i widzę że tam idzie zasilanie do sprężarki. Czyli będę musiał ten otwór zaślepić. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
włodek    16

Cześć,

Aż głupio się przyznać ale ja wciąż nie skończyłem montować tej świecy :(. Mam już zrobioną instalację, wyprowadzony przewód, podpięte pod stacyjkę, podłączoną kontrolkę grzania, założony kolektor ze świecą (świeca na razie odpięta). Brakuje tylko zasilania paliwa i tu mam do Was pytanie. Bo jak dobierałem zestaw, to robiłem to z katalogiem części do MF'a. Przewód paliwowy który kupiem ma takie baryłki na końcach:

IMG_0525.jpg

Ale dodatkowo, w katalogu było też, że powinny tam iść gumki uszczelniające. Oczywiście też je zakupiłem, tak one wyglądają:

IMG_0526.jpg

I teraz moje pytanie do Was. Bo nie wiem jak kiedyś te przewody wyglądały i czy miały te baryłki czy nie. Czy w związku z tym, muszę dodatkowo dawać jeszcze te gumki? Czy to nie będzie tak że przewód na tej bryłce sam się uszczelni? Bo ta gumka wydaje się być dość spora. Jak ją załączę i zakręcę przewód to ona tak czy inaczej i tak w środku się na 100% sprasuje. No chyba że to właśnie tak ma być. 

IMG_0527.jpg

Edytowano przez włodek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

coś Ci to nie pasuje...te gumki przychodzą w króćce filtra czy pompki zasilającej i tam są nakrętki z gwintem zewnętrznym. Jak jest nakrętka taka jak na zdjęciu to uszczelnia się tylko na stożku.... pasuje Ci ta nakrętka do świecy? bo coś duża się wydaje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
włodek    16

Tak, wszystko pasuje. Tylko właśnie sęk w tym, że zarówno na świecę jak i w filtr paliwa (a w zasadzie nie filtr tylko w ten zaworek bo między filtr a przewód idzie jeszcze zaworek zwrotny) ten przewód wchodzi na ścisk i nie bardzo wiem, jak tam ma się jeszcze zmieścić ta gumka. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
włodek    16

Więc składam bez gumek. A wiesz może na jakiej zasadzie działa zasilanie paliwem tej świecy? Rozumiem że po podłączeniu jej do filtra, zanim podłączę drugi króciec do świecy, muszę ręczną pompką podpompować paliwa? A co później? Przecież świeca powinna grzać jeszcze zanim zacznie się kręcić a skoro silnik nie kręci, pompa nie pracuje co będzie podawać paliwo na świecę? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Grzejesz, spirala się nagrzewa do czerwonego i otwiera się zaworek w świecy. Kręcisz, zaczyna się lać paliwo na spirale i powstaje ogień


Starczy że silnik trochę tego ognia zaciągnie i już pracuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
włodek    16

Ok, czyli ogień powstaje dopiero w trakcie kręcenia. Właśnie tego nie rozumiałem bo myślałem że ogień robi się już wcześniej, zanim zacznę kręcić. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    997

Słychać "pyknięcie" gdy ogień się pojawi, można też podpompować ręczną pompką przed odpalaniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Podłącz świece na krótko i będziesz widział kiedy będzie czerwona albo i biała... 15s to już może być za dużo żeby jej nie spalić choć gdzieś pisali o tych 30sek grzania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Jeśli układ jest bez powietrza to płomień powinien być bez kręcenia rozrusznikiem czy pompowania pompka ( choć to akurat wspomaga na starcie). Najlepiej zdjąć przewód powietrza i obserwować.

Na ten przewód co masz idzie uszczelka gumowa, w MF jest inny przewód z baryłką.

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez Waldek66
      Witam, czy może ktoś mi podpowie co może być przyczyną przedostawania się oleju do paliwa? Silnik jest po wymianie tulei i tłoków, głowica po naprawie. Ropa ze zbiornika do pompki paliwowej idzie czysta, ale powraca do filtra paliwa według mnie z olejem. Rurką nadmiarową ropa spływa, paliwo jest ciemne, w zbiorniku widać że ropa jest z olejem. Odjąłem sprężarkę, przewody zaślepiłem, bo uważałem że olej ubywa przez sprężarkę. Problem nie zniknął, nadal są duże ubytki w oleju z silnika.
    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj