piotrekkkk

Świeca płomieniowa czy żarowa?

Polecane posty

kposy    1

heh karola44 widac ze poruszasz sie dieselami starszego typu ( u mnie w rodzinie tez nigdy nie bylo zadnego benzyniaka) - ale ja np. w golfiie ( 1.9TDI) albo w peugeocie ( 1.4 HDI ) jak byl mroz to juz nie musialem grzac swiec ale np. jak mialem omege A czy Scorpio to juz byla zabawa ze swiecami, samostartem ...dlatego dąze do tego ze te nowze silniki nie potrzebują takiego grzania swiec jak te stare

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz1515    2
W MF jest świeca płomieniowa i ropa zapala się po ok 15-20 sekundach, jak już ropa się zapali to nie trzeba trzymać świecy pod prądem.

W ciapku można by dostawić jedną świecę na desce rozdzielczej(jak w Starze) i wtedy było by widać kiedy są dostatecznie nagrzane, ale akumulatory są chyba trochę słabe na jeszcze jedną świece.

nie chcę kolejny raz sie kłócić i nie wiem o jakim mf ty gadasz bo ja mam mf 255 i w nim jest zwykła świeca żarowa która grzeje powietrze (twoim zdaniem jest jakaś świeca płomieniowa która zapala paliwo) jestem ciekaw gdzie te paliwo zapala <_< może sie nie znam ale o takim patencie w mf255 nie słyszałem :) :) :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1
heh karola44 widac ze poruszasz sie dieselami starszego typu ( u mnie w rodzinie tez nigdy nie bylo zadnego benzyniaka) - ale ja np. w golfiie ( 1.9TDI) albo w peugeocie ( 1.4 HDI ) jak byl mroz to juz nie musialem grzac swiec ale np. jak mialem omege A czy Scorpio to juz byla zabawa ze swiecami, samostartem ...dlatego dąze do tego ze te nowze silniki nie potrzebują takiego grzania swiec jak te stare

:rolleyes: tak masz racje o starsze diesle chodzi. No ale w koncu temat poruszany o 330 i podobnych. Te nie sa z XXIw <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
nie chcę kolejny raz sie kłócić i nie wiem o jakim mf ty gadasz bo ja mam mf 255 i w nim jest zwykła świeca żarowa która grzeje powietrze (twoim zdaniem jest jakaś świeca płomieniowa która zapala paliwo) jestem ciekaw gdzie te paliwo zapala :) może sie nie znam ale o takim patencie w mf255 nie słyszałem :) :) :rolleyes:

?? A nie widziałeś czasem rurki doprowadzającej paliwo? Masz ciągnik i nie wiesz co w nim siedzi <_< . Mówię oczywiście o MF 255.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
c330ursus    2

Mam w C-330 świece żarowe i wykręciłem je żeby je przeczyścić. :P Zanim się rozgrzeją do czerwoności to się z nich okropnie kurzy :P tak ma być? Żeby sprawdzić czy działają wykręciłem jedną ze świec i podłączyłem ją na "ostro" do akumulatora, i właśnie wtedy okropnie się z nich dymi B)

 

Proszę o odpowiedź B)


:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

A przypadkiem po wyjęciu świecy nie trzymałeś ręką za grzałke świecy?? Bo jeśli tak to pozostawiłeś na niej ślady tłuszczu z rąk który sie wypalił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
c330ursus    2

No trzymałem ją nawet ją papierem ściernym trochę przejechałem :P Ale wątpię żeby z tego powodu tak sie kurzyło :P


:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

jak cos sie nagrzewa a jest zatluszczone lub brudne to musi si enajpierw wypalic.

Bardzies zastanow sie nad tym czy faktycznie obie grzeja rownomiernie i cyz odpowiednio szybko robia sie czerwone lub nawed jasno pomaranczowe :P.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volf    3
:P tak masz racje o starsze diesle chodzi. No ale w koncu temat poruszany o 330 i podobnych. Te nie sa z XXIw :P

Niby nie jest z XXI wieku, ale na pewno ma więcej wspólnego ze współczesnymi silnikami diesla w autach niż mogłoby się wydawać, bo jest w nim bezpośredni wtrysk paliwa i nie ma komór wirowych czy wstępnych-jak w starszych samochodach. A właśnie silniki z komorami wirowymi czy wstępnymi wymagają podgrzewania świecami nawet jak silnik jest ciepły i porównywanie ich z silnikami ciągników jest trochę nie na miejscu. Co innego nowocześniejsze silniki diesla stosowane w autach np HDI; .

TDI; JTD-mają one wtrysk bezpośredni dwu- lub wielofazowy, a do odpalenia zimnego silnika w temperaturze powyżej

kilku stopni nie wymagają wstępnego podgrzewania

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pronarek    2

mam pytanie z poprzedniego tematu wynikło ze najlepiej usprawnic odpalanie 360 przez zamontowanie swiecy zarowej lub płomieniowej i tu mam problem bo nie wiiem co lepsze czy 4 swiece zarowe na kazdym tłoku czy jedna płomienoiwa w kolektorze ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Ja myślę że na kolektorze była by lepsza, bo jeżeli miałbyś żarowe na każdym tłoki i czasem by jedna się zepsuła to 3 tłoki by dostały ciepłe powietrze a jeden nie, więc to nie było by dobre... a Jak jest jedna świeca na kolektorze to każdy tłok dostaje takie samo powietrze [o tej samej temperaturze co pozostałe]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor    4
Ja myślę że na kolektorze była by lepsza, bo jeżeli miałbyś żarowe na każdym tłoki i czasem by jedna się zepsuła to 3 tłoki by dostały ciepłe powietrze a jeden nie, więc to nie było by dobre... a Jak jest jedna świeca na kolektorze to każdy tłok dostaje takie samo powietrze [o tej samej temperaturze co pozostałe]

 

ale jak padnie na kolektorze to znów bedzie tak jak przed załozeniem świecy a jak na 3 tłokach bedzie grzanie to silnik zapali i tak łatwiej niż jakby nie miał wcale świec


Nie ma piękniejszego dźwięku od ryku SW-400

A-Mount Alpha user

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    33

Ja jestem za swiecami zarowymi bo sa tansze i łatwiejszy montaz.Jak załozysz od 330 4 sztuki tak zeby powietrze podgrzewały to 60 bedzie palic w najgorsze mrozy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor    4

a nie da sie zamontować 4-ech żarowych świec na kolektorze? i świece tańsze,i jak jedna padnie to trzy bedą grzały


Nie ma piękniejszego dźwięku od ryku SW-400

A-Mount Alpha user

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    10
ale płomieniową łatwiej zamontować :)

 

 

A powiedz w jaki sposób zapodasz ropę na świece?. Zdecydowanie 4 świece żarowe, zamontowane na kolektorze przy łączeniu z głowicą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorus7441    1

a jak to sie podłacza?

normalnie do akumulatora przez włacznik?

 

 

Nie cytujemy poprzedniego posta. @quercus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtii    9

trójnik na przewodzie między pompą zasilającą a wtryskową i świeca od perkinsa,i wszystko bedzie dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    10

A jak rozwiązać problem czasowego grzani świecy, no i trza jeszcze podpiąć elektrozawór odcinający dopływ paliwa do świecy ale to w porównaniu do pierwszego nie problem bo podłącza się go pod przewód rozruchowy w stacyjce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtii    9

w perkinsie świeca puszcza paliwo ,tylko jak się nagrzeje :) a włączanie może być na guzik taki jak do rozruchu,albo stacyjka od fergusona cena: około 30 złotych :)czas oczekiwania : od 5 do 15 sekund,zależy od temperatury otoczenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    33

A co steruje czasem grzania swiecy?Musi byc dodatkowy sterownik podłaczony do czujnika temp. silnika i temp. otoczenia zeby wiedział na jaki czas ma właczyc swiece przed rozruchem.W JD mam swiece płomieniowa załanczane ze stacyjki.Normalne odpalanie bez swiecy jest w prawo,a zeby z użyciem swiecy odpalic nalezy przekrecic w lewo.

Moim skromnym zdaniem do 60 wystarcza swiece zarowe ktore podgrzeja powietrze w kolektorze ssacym na tyle ze bez problemow odpali zimą bez zalewania go goraca woda.Jak bede robił remont w 3p to sam bede zakładał taki grzanie.Koszt niewielki (trzy swiece od 30,tasma miedziana,przekaznik o najwiekszym Amp.na 12V,włacznik,kontrolka i kilka przewodów) mysle ze w 200 pln sie zamkne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid12    50

Jak zamontować świecę płomieniową w 3p?? Miejsce na nią było zrobione orginalnie ale niewiemy z kąd dać przewód z paliwem?? Jeżeli ma ktoś 3p z taką świecą to proszę o foty.

 

Z góry dziękuję.


Kierownicę ujął w dłoń, przeżegnał się, beret na skroń
W stacyjce klucz i raz i dwa, spalin kłąb i silnik gra
Już na polu za łanem łan, wykonany za planem plan
A w duszy radość albo gniew, słoneczko mu gdzieś zza drzew.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez Waldek66
      Witam, czy może ktoś mi podpowie co może być przyczyną przedostawania się oleju do paliwa? Silnik jest po wymianie tulei i tłoków, głowica po naprawie. Ropa ze zbiornika do pompki paliwowej idzie czysta, ale powraca do filtra paliwa według mnie z olejem. Rurką nadmiarową ropa spływa, paliwo jest ciemne, w zbiorniku widać że ropa jest z olejem. Odjąłem sprężarkę, przewody zaślepiłem, bo uważałem że olej ubywa przez sprężarkę. Problem nie zniknął, nadal są duże ubytki w oleju z silnika.
    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj