Skocz do zawartości
aberforth

Massey Ferguson 3095 - problem ze skrzynią biegów

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
aberforth    0

Witam! Mój znajomy posiada massey ferguson 3095 i ma problem ze skrzynią biegów. Wymieniał w niej nie dawno większość części. Skrzynia była składana przez fachowca (rzekomo ;) ) , po złożeniu i odpaleniu ciągnika żadne bieg nie wchodzi. Co może być przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

Co rozumiesz przez słowo żaden bieg nie wchodzi??? czy zgrzytają czy tez może wajcha się nie da ruszyc napisz coś więcej. Bo wystarczy źle włożyć dekiel wraz z wajchami i moga nie działac biegi a wajchy będą niby siedziała na miejscu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

goolman19    1

Moim zdaniem masz źle wyregulowane wodziki skoro skrzynia jest prawidłowo zrobioa;/ mogą Ci biegi się włączać ale wodzik nie przesunie bo jest za daleko od tryba ;) Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aberforth    0

Co załącza elektro-zawór znajdujący się na skrzyni biegów od strony sprzęgła po stronie pokrywy wodzików?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sosek xu li    4

Może tutaj mi odpowiecie na mój mały problemik. Mianowicie chodzi mi o to że gdy jadę na drodze i kolejno wrzucam biegi 1-2 i gdy wrzucam na trojkę to muszę użyć siły żeby weszła 4 już wchodzi elegancko. Co może być tego przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

Ten elektrozawór jest od speedshift a moze własnie z nim masz problem moze tarcza od niego nie ciągnie??? Czy ciągnik nie chce jechac na włączonym jak i wyłaczonym speedshift robiłes cos przy nim??? a co do wodzików to tam raczej nie ma sensu nic regulowac bo jakby biegi zgrzytały to moze nakłądka sie nie pzresunie do końca a jeżeli nie ma takich objawów to wątpię.

 

Sosek najprawdopodobniej synchronizacja 3 biegu juz nie działa prawidłowo ale żeby to sprawdzic należałoby zmierzyc szczeline pomiedzy trybem synchronizujacym a głównym tego biegu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
goolman19    1

Ale na wodzikach też idzie regulować ... tam jest śrubka na imbus i można przesuwać w prawo lub lewo ... mechanik mi mówił o tym i sam to widziałem jak rozbierałem mojego mf ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aberforth    0

Skrzynia biegów była całkowicie rozbierana i składana z nowymi częściami speedshift rozbierany nie był ale zdejmowany był na pewno. Czy przy montażu jest możliwość nie prawidłowego zamontowania? A \ jeśli można widzieć to urządzenie (speedshift) za co dokładnie odpowiada?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

że regulacja jest to wiem i na jednym są newet die srubki ;) tylko w tym wypadku nie ma sensu, a speedshift to tzw. przyspieszacz chyba że masz 4 biegi zmieniane pod obciążeniem czyli masz dynashift

 

sosek pewnie ten bieg wchodzi lzej wtedy jak masz mala predkośc i odpowiednio dodasz gazu przed zmiana biegów, ale jeżeli raz wchodzi dobrze a raz gorzej to innej możliwości nie widzę. Czy ten opór jest inny niz ten jaki stawia ta zapadka zatrzask który blokuje dzignie jest taki specyficzny. nie wiem jak to określić ta dzwignia tak jakby troche idzie jednak z duzym oporem a jak już go przejdzie wtedy czuć jak ten zatrzask wciąga dzwignie dalej?? Czy czasami kiedy wrzycasz ten bieg przy większych prędkościech nie czuc takiego lekkiego szarpniecia coś w rodzaju minimalanego zgrzytyu tak jakby kilka ząbków przeskoczyło zanim wejdzie bieg???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×