Skocz do zawartości
Stasek

Jak podłączyć alternator z wbudowanym regulatorem napięcia w c-360?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie


Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak jest sprawny i dobrze podłączysz to tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

chuck1807    1
Napisano (edytowany)

Miałeś racje jak go rozebrałem to znalazłem zerwaną śrubę. Naprawiłem, włożyłem do 3p i wszystko pięknie chodzi, poniekąd dzięki Tobie.Jeszcze raz dzięki.

Edytowano przez chuck1807

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kolego, te alternatory to mogę z zamkniętymi oczami robić. A Ty też widzę podszedłeś do sprawy jak rzadko który użytkownik tego forum. O 14 zadałeś pytanie, a o 18 alternator już działa. Inni wypisywaliby poematy na temat możliwych usterek, i tym podobne bzdury i dopiero po tygodniu byłyby efekty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

chuck1807    1

Jak prosta sprawa i uzyskałem odpowiedzi to po co szukać nie wiadomo czego. Trzeba robić i się nie zastanawiać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Somer    0

Witam mam problem z alternatorem, dokladnie z podlaczeniem. Przeczytalem duzo instrukcji i obejrzalem pare schematów ale jestem zielony w tym :/ Prosilbym o pomoc alternator ma wbudowany regulator napiecia. Prosiłbym o dokładne wytłumaczenie ;). Model jubana do c360
 
Połączyłem tematy, a Ty zarobiłeś +1 pkt za dublowanie. Poza tym nie zapoznałeś się z tym tematem, za co grozi kolejny punkt.

Co do samego podłączenia to wszystko jest na forum. Jak to przeczytałeś i nadal nie wiesz to daj sobie spokój. Tam jest tylko B+ do rozrusznika i D+ do kontrolki.

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

emil902    0

Przerabiam instalacje z prdnicy na alterntor, i chcac podlaczyc kontrolkie chyba konieczny bedzie przekaznik ktory wzbudzi alternator i kontrolka zgasnie? Moglby mi to ktos wyjasnic jak to podlaczyc, jaki przekaznik zalozyc, moze jakis rysunek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Przekaźnik nie jest potrzebny. A schematów podłączenia jest dużo. Zamiast pisać posty weź się za szukanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

emil902    0

To jak podlaczyc kontrolkie ladowania. Za kontrolkie uzylem zwykla zarowkie. Przewod B+ podlaczylem do  rozrusznika, przewod D+ do zarowki. A gdzie podlaczyc drugi kabel od zarowki zeby gasla po odpaleniu ciagnika. U mnie zarowka pali sie caly czas a alternator daje 14v

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Przeczytaj temat z poradami, tam wszystko jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

samtech84    5

Chciałbym podłączyć alternator do 385, niestety nie bardzo mogę się połapać.

 

Mam taki oto alternator:

 

1H86243-2894767-640.jpg

Z tego co wiem należy podłączyć B+ na + AKU, B- do masy

 

Ale gdzie podłączyć kontrolkę ładowania?

 

Wsówka po stronie lewej jest szersza, po prawej węższa.

 

Następne pytanie jak podłączyć kontrolkę ładowania?

 

Z alternatora na stacyjkę? Później do żarówki na jaki styk?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tak trudno wpisać w szukajkę "jak podłączyć alternator A13N"? Szerszy konektor to L/D+, a węższy to IG/+. Żeby uprzedzić Twoje następne pytania, że nie znasz się na oznaczeniach od razu odpowiadam: L do kontrolki, a IG do plusa po zapłonie. Schemat podłączenia autorstwa kolegi @wierzba1272

d33f2fcff002d823m.jpg

Ty jeszcze musisz podłączyć dodatkowy przewód od 15 stacyjki do IG alternatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

samtech84    5

Szukałem, podłączałem ale nie działało ładowanie, ale nie podłączyłem tego IG jak należy.

 

Wielkie dzięki za pomoc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


stefan1955    0

Ja podłączyłem według tego schematu nowy alternator Jubana zamiast prądnicy w C-360P i nie ładuje na mierniku pokazuje 12,3 o co tu chodzi ? gazu dodawałem. Jak była prądnica też nie było ładowania kontrolka nie gasła.  Sprawdzę jeszcze alt. czekam na podpowiedz. stefan 1955

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez hodingen
      witam kolegów jakies 4 miesiace temu kupilem nowy alternator firmy jubana podpiolem go tak samo jak stary i przez  pare miesiecy bylo ok ladowanie bylo teraz od paru dni  ladowania nie ma kontrolka lekko swieci powyzej 8 tysiecy obrotów ale przy 8 tysiacach obrotów gasnie i nie wiem co moze byc przyczyna prosze o pomoc ciagnik to ursus c330
    • Przez elektrotech
      Dość częstym problemem występującym w naszych alternatorach jest (jak wykazują obserwacje) uszkodzenie jednej z diod mostka prostowniczego. Poniżej zamieszczam opis postępowania podczas wymiany diod.
       
      Przed rozpoczęciem pracy należy posiadać (w zależności od zakresu pracy):
       
      - diody wysokoprądowe – cena ok. 7-10zł/szt
      - diody niskoprądowe – cena ok. 30gr/szt
      - podstawowe narzędzia (śrubokręt, klucz nasadowy 8mm)
      - papier ścierny do przetarcia pierścienie ślizgowych wirnika
      - miernik
      - lutownicę
       
       
      Przedstawiono alternator firmy Magneton, w tym przypadku 70 A
       
      Robotę zaczynamy od odkręcenia śrub od strony wentylatora i koła pasowego

       
      Następnie obracamy alternator o 180 stopni i odkręcamy śruby mocujące regulator napięcia oraz mostek prostowniczy
       

       
      Następnym krokiem jest rozłożenie alternatora na 3 główne części.
       


       
      oto co jest meritum naszej rozprawy – tak zwany mostek diodowy. Składa się on z dwóch a w zasadzie trzech rodzajów diod, które zostaną pokazane w dalszej części
       

      Rozlutowujemy wszelkie połączenia, po to aby zweryfikować która dioda jest zepsuta, ale jest to też konieczne do tego aby po weryfikacji diod mieć możliwość ich wymiany.
       

       
      Tak wygląda rozłożony mostek diodowy. Podczas demontażu należ uważać żeby nie pogubić plastikowych przekładek-izolatorów. Należy też dokładnie zapamiętać ich położenie.

       
      Zlokalizowanie uszkodzonej diody jest stosunkowo proste – należy dokonać pomiaru miernikiem (nóżki diod MUSZĄ być przy tej czynności odlutowane od układu). Na tym obrazku pokazane jest jak zachowuje się zepsuta dioda. Jest to jedno z dwóch możliwych zachowań zepsutej diody. Zła dioda przepuszcza napięcie lub go nie przepuszcza w obydwu kierunkach
       

       
      choć osobiście polecam testować w ten sposób jak ponizej -100% pewność,po ostatnim sygnale od uzytkownika forum AF pomiary były bardzo dziwne....?????
       

       
      Oto przykład diod zastosowanych w mostku diodowym. Niskoprądowe – z prawej strony (z długimi nóżkami) oraz wysokoprądowe - te czarne cylindry metalowej obudowie. Podczas montażu należy zwrócić uwagę na polaryzację diod (jedna część mostka to diody „przepuszczające w jedną stronę , natomiast druga – w przeciwną), trzeba się upewnić przed montażem (!!!)
       

       
      Dalej – wybijamy zepsutą diodę ze stelaża, najlepiej kluczem nasadowym o odpowiednim rozmiarze – ucierpi wtedy tylko dioda.
       

       
      Następnie nabijamy nowe diody w to samo miejsce – przypominam, po upewnieniu się co do polaryzacji oraz szczególnej ostrożności podczas nabijania – bardzo łatwo uszkodzić diodę

       
      W przypadku niesprawności diod niskoprądowych wymiana jest dużo łatwiejsza

       
      Składamy teraz mostek do kupy, w odwrotnej kolejności niż rozkładaliśmy. Tutaj na zdjęciu jest mostek z alternatora Magneton 90 A, ma więcej diod.
       

      Alternator składamy, montujemy
    • Przez Ziomek1994
      Tak jak wyżej mam problem z kontrolką ładowania.Jakiś czas temu nie chciała mi gasnąć powyżej 800 obrotów na minte lecz problem ustał.Po 2 miesiącach znów problem powrócił i jaka może być przyczyna tylko że na maksymalnych obrotach ani drgnie zgasnąć.Jaka może być przyczyna ciągłego świecenia się tej kontorlki?
    • Przez misiu125cm
      Witam sedecznie. Interesuje mnie jakie powinno być prawidłowe napięcie ładowania regulowane przez mechaniczny regulator napięcia ciągnika ursus c 330. Ogólnie wiadomo że w instalacjach samochodowych napięcie ładowania wynosi 14,2 -14,4 V. Analizując instrukcję napraw dotyczącą regulatora zauważyłem, że napięcie ładowania powinno być w zakresie 15+- 0,5 V. Co więcej na stronie improdus w danych regulatora RG 15 C znalazłem także informację, że napięcie regulowane biegu jałowego zawiera się w 15+-0,5V. Czy może wie ktoś z czego wynikają te różnice tzn. czy wynika to z małej mocy prądnicy (150W P20c) która oddaje max prąd 12,5A, czy może dawniej były inne normy dotyczące napięć ładowania?.
      Ps. To mój 1 post na tym forum więc wybaczcie ewentualne niedociągnięcia
    • Przez kierdek
      Witam! Mam problem z 80 otóż po odpaleniu kontrolka ładowania się świeci i po wyłaczeniu hebla i włączeniu świateł się nie świecą czli nie ma ładowania? po sprawdzeniu alternatora niby prąd daje. Dodam że stało się to po tym jak stopiła mi się klema i został wymieniony "Odpowiednik 541" Ktoś może wie czego to może być przyczyna. Mógłby jeszcze ktoś powiedzieć jak dokładnie sprawdzić alternator
×