Gość

Alternator c385- jak podłączyć-Proszę o pomoc.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Gość   
Gość

Witam. Piszę bo w ciągniku nie mam ładowania i schematu też nie.

Jak powinien być prawidłowo podłączony alternator w tym ciągniku. Od alternatora odchodzą mi cztery przewody i nie wiem gdzie powinny być dalej podłączone? Dwa grube(plusowe) są zmostkowane(połączone)

Na alternatorze nie ma żadnego regulatora napięcia, nie wiem czy powinien być, jeśli tak to napiszcie gdzie go podłączyć. W alternatorze też nie ma regulatora są tylko diody.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Ale dlaczego nie masz ładowania?? Przewody są odpiete od instalacji? Ładowanie było i raptownie sie popsuło, czy po prostu kupiłes taki traktor??

Alternator jest oryginalny?? Jego symbole na obudowie to A124F-14V-44/53A??

Regulator w oryginalnych alternatorach byl zewnetrzny, świadczy o tym także ilość przewodów które trzeba podłaczyc do altka. Zlokalizuj ten regulator.

Określ dlaczego nie masz ładowania bo nie wiem czy potrzebna ci jest pomoc w ponownym podłaczeniu altka czy tylko zlokalizowaniu i naprawie braku ładownaia.

Nie będę więc pisał jak ma być on podłaczony. Podaj adres e-mail to ci prześlę schemat bedzie lepiej. A jak bedziesz miał problemy to wiesz gdzie pisać.

Pozdrawiam ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Ciągnik kupiłem od kolesia co sprowadza je z Finlandii(stan super, tylko w elektryce było trochę pomieszane)razem z tym alternatorem i jego oznaczenie to A124F 14V 44A (fabryka Namysłów). Nie wiem czy miał ładowanie do początku bo może trzymał akumulator który był od czasu do czasu ładowany i dlatego zapalał. Regulatora nie ma nigdzie. Obejrzałem galerię AF i zauważyłem, że każdy ma taki regulator i że jest na niego miejsce na obudowie i pasuje taki od malucha,np. Alternator może mi nie ładować bo mogłem zamienić jakiś kabel w instalacji, gdy robiłem wycieraczki i inne kontrolki bo były odłączone.

Jeśli możesz to wyślij mi maila z tym schematem: Thomas2135@wp.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Teraz wszystko wiadomo.

Jeśli nie masz regulatora to nie możesz mieć ładowania. Musiasz sobie taki zakupić.

Schemat juz ci wysłałem. Jak bedziesz miał jakieś wątpliwośći to pisz.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Jest mały problem, bo wprowadziłem was w błąd, bo nie wiedziałem jaki mam model ciągnika, nie miałem do czego porównać (w kabinie pisze c 385, na masce jest 914, a ciągnik ma turbo, i przedni napęd ale to nie 1014). Jak poszperałem bardziej w necie to teraz wiem, że to raczej 904.

Tak jak Rafalm1978 napisał jest tam regulator(taki dosyć duży), tylko nie wiem, czy jest sprawny. Można go zastąpić jakimś innym? On ma trzy wyjścia oznaczone D+, D-, DF i nie wiem jak to podłączyć bo w postach Elektrotecha są regulatory z dwoma wyjściami. Do tego po lewej jest chyba rozdzielacz elektromagnetyczny-czy on działa jak przekaźnik, że po otrzymaniu prądu wyłącza żarówkę od ładowania??

Alternator jest 6 diodowy i jest raczej sprawny, bo szczotki są dobre a uzwojenia nie są nadpalone(nic nie śmierdzi) więc winy trzeba raczej szukać w złym podłączeniu lub niesprawnym regulatorze. Czekam na jakąś podpowiedź.

 

Przepraszam was za tę pomyłkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

Regulator to wydatek paru złotych -kup i podmień jak i tez sprawdź przekaźnik ladowania bo takowy musi być -alternator 6 diodowy -jesli są pytania pytaj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

czy w ursusie 385 i 1014 sa inne alternatory??

 

z tego co znalazłem w sieci to są takie same, masz może jakieś foto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzarjan8111    271

no foto nie mam . bo mam zetora 8111 ale jakis dziwny alternator pisze cos na nim ze 24v ale nie wiem ładuje dobrze dopuki nie włacze swiateł a jak załacze te na kabinie to juz całkiem na minus leci ostro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj