Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

ostatnio ojciec kupił ciągnik, Foton 824, 82KM, 2006 rok. trochę pierdółek, poprawek kosmetycznych zrobiliśmy, ciągnik jeździ.

 

niestety jedna z kontrolek się świeci, pomarańczowy wykrzyknik. co mogło się popsuć, który czujnik mógł się odpiąć i teraz ostrzega o jakiejś awarii?

 

gdzie kupujecie części? macie jakieś sprawdzone sklepy?

 

zdobyłem w polskiej wersji językowej katalog części, w załączeniu dzielę się nimi.

ma ktoś może po polsku instrukcję obsługi, książkę z opisem serwisów, wymian? mam takową ale w języku angielskim, szukam czegoś w ojczystym języku.

 

przydałoby się wymienić wszystkie płyny ustrojowe. czy ktoś wie jakimi olejami producent zalewał ten sprzęt? jakie są zalecane, jakie parametry mają spełniać?

 

katalog części ciągnikowych FT824 2006.pdf

katalog części silnikowych FT824 2006.pdf

 

Opublikowano (edytowane)

też mi się wydawało, że powinien zgasnąć. myślałem, że ten wykrzyknik to od ciśnienia powietrza i powinien zgasnąć ale nie gaśnie. zbiornik się napełnia, zawór puszcza powietrze i co jakiś czas słychać  to, jest wystrzał/ sykniecie.

w standardzie była zamontowana klimatyzacja. pierwszy właściciel wyjął kompresor i chłodnicę klimy. czy to może być powodem zapalenia lampki ostrzegawczej?

ojciec kupił we wrześniu tego roku za 34 tyś.

licznikowo nalatane ma coś ok 3800 mtg

Edytowane przez maka131
Opublikowano

Tak mam zeskanować to nie bardzo zdjęcia mogę zrobić chociaż ta książka trochę uboga ale zawsze coś jest. Ten wykrzyknik to nie ręczny czy ręczny to "P"

Opublikowano

w tej angielskej wersji którą znalazłem jest tylko info że ta kontrolka to "Safety warning identifier". według translatora znaczy to "Identyfikator ostrzegawczym"

 

nie wiem jak Twoja instrukcja, ale ta angielska to ma ponad 100 stron. 

 

jakbyś w wolnej chwili kilka zdjęć zrobił to będę wdzięczny. jeśli będzie okazja to się odwdzięczę.

 

ja mieszkam w mazowieckim. w okolicy brak jakichkolwiek Fotonów. a jak u Ciebie?

Opublikowano

ten wykrzyknik to lampka kontrolna ciśnienia w układzie pneumatycznym lampka świeci się gdy ciśnienie w układzie hamulców wynosi poniżej 0,392 MPa, wskazując na uszkodzenia w układzie

Opublikowano

dzięki za info.

w piątek będę u ojca to sprawdzę czy czujnik się nie odłączył. a może sam czujnik jest uszkodzony.

traktor z hamowaniem nie ma problemów. poprawnie działają obydwa hamulce.

Opublikowano

witam ponownie

oglądałem ten czujnik i jest i raczej jest uszkodzony, syczy z niego powietrze.

 

ale mam kolejne pytanie.

jak zrobiło się chłodniej to tuż przed podpalenie zapala się żółta kontrolka, spiralka. odnosząc się do doświadczeń z samochodem, rozumiem, że jest to kontrolka od świec żarowych, jeśli się mylę to mnie poprawcie.

pooglądałem sobie silnik i w głowicy nie widzę nigdzie świec żarowych. czy te Fotony posiadają świece żarowe do wstępnego podgrzania przed rozruchem?

 

Opublikowano

Czujnik niestety w calosci do wymiany. Powietrze wydostaje się przez jakąś nieszczelność, jakaś dziura obok blaszki, do której jest podpięty przewód elektryczny. Jak dotykam przewodu/ blaszki, to widac jak ona luźno siedzi w czujniku i się rusza. Podczas ruszania blaszka słychać też jak zmienia sie dźwięk wydawany przez wylatujące powietrze.

Co do świec, to przejrzałem katalog części silnika i nie znalazłem w nim świec żarowych.
Z tego co się orientuję to powinny być wkręcone w głowicę i wstępnie podgrzewać komorę spalania, przed rozruchem. Obejrzałem dokladnie głowice i nie znalazłem ich. Żałuję, że nie zrobiłem kilku zdjęć. Niestety teraz będzie to możliwe dopiero za 2 tygodnie.
A może ktoś ma zdjęcia silnika na których widać te świece?

Opublikowano

Skoro jest perkins to stawiałbym raczej na płomieniówkę. Sprawdź kolektor dolotowy czy nie ma na nim czasem takiej "puszki" do której dochodzi przewód elektryczny i przewód paliwowy. Jak przekręcisz kluczyk z położenia 0 na 1 to zapalają Ci się kontrolki i w tym ta spirala a jak przekręcisz w położenie 2 to wszystkie kontrolki powinny przygasnąć. W tym położeniu uruchamiasz świecę płomieniową i jeśli jest sprawna to po 15-20 sekundach przekręcasz kluczyk w położenie 3 czyli rozruch.

Opublikowano (edytowane)

dzięki za podpowiedz.
przejrzałem jeszcze raz katalog części silnika, zgodnie z podpowiedzią @blondynek2004, rozszerzyłem zakres poszukiwań poza głowicę. no i znalazłem. jest pucha i jest świeca żarowa. słabej jakości jest rysunek na tej stronie, strona 30 element 11 w katalogu części silnika.
z takim rozwiązaniem się nie spotkałem. muszę sprawdzić czy wszystko jest sprawne, czy jest podłączone.
W ostatnią sobotę jak była ujemna temperatura to nawet po kilkukrotnym kręceniu kluczykiem w pozycję grzania, wyłączenie wszystkiego i ponownie grzanie. za każdym razem po kilkanaście/ kilkadziesiąt sekund. kontrolka nie gaśnie nawet po minucie grzania.
mimo wykonania próby podgrzania kilka razy postanowiłem w końcu spróbować odpalić teoretycznie podgrzany silnik. niestety kręcił dość długo. po odpaleniu silnik pracował bardzo nierównomiernie. może świeca jest odłączona.

ważne, że wiem gdzie teraz szukać przyczyny.

macie może jakieś sugestie, podpowiedzi co powinienem sprawdzić, poprawić, wymienić żeby traktorek pracował bezawaryjnie.

Edytowane przez maka131
Opublikowano

Kolego masz schemat lub rysunek tego silnika z osprzętem albo ten katalog to podrzuć linka a jak nie to na pw podeślij. Jak zobaczę to może coś podpowiem. Ale nie bardzo widzę i wierzę w to że jej tam świeca żarowa anie płomieniowa. Zawsze w perkinsie były płomieniówki.

Opublikowano

Kolego masz schemat lub rysunek tego silnika z osprzętem albo ten katalog to podrzuć linka a jak nie to na pw podeślij. Jak zobaczę to może coś podpowiem. Ale nie bardzo widzę i wierzę w to że jej tam świeca żarowa anie płomieniowa. Zawsze w perkinsie były płomieniówki.

schemat o którym wspomniałem jest w pierwszym moim poście tego tematu. ma 30 stronie widzę, że jest ta płomieniowa świeca. pierwszy raz się z taką spotykam, dlatego jej nie znalazłem

 

 

w głowicy na pewno nie ma świec żarowych. całą głowicę obejrzałem. też obstawiałem, że jakieś znajdę

 

jak będę u ojca to teraz zrobię zdjęcia 

Opublikowano (edytowane)

Dokładnie tak jak kolega wyżej napisał.
Płomieniówka nie gaśnie i nie załącza sie sama. Jak działa to już było opisane a jak się ją uruchamia napisałem wcześniej. Teraz pytanie czy jest sprawna. Najprościej sprawdzić miernikiem czy dochodzi prąd do niej. Następnie czy dochodzi paliwo. Tylko tu są dwie możliwości. Albo bezpośrednio z pompy wtryskowej (w perkinsie zazwyczaj w ten sposób) albo ze zbiorniczka z nadmiaru od wtryskiwaczy.
Najlepiej byłoby jakbyś ją zdemontował albo przynajmniej zobaczył czy w trakcie próby odpalenia jest jakaś reakcja czyli musiałbyś zdjąć gumę od dolotu tuż przed świecą i patrzeć podczas odpalania co się dzieje. Jak nie masz z kim tego zrobić to zdemontuj i pod prostownik nawet jak podłączysz to będziesz wiedział czy działa czy nie i po jakim czasie się nagrzewa.

To właśnie jest płomieniówka i to bardzo typowa a do niej dochodzi przewód paliwowy według tego rysunku. A i jeszcze jedno sprawdź jeszcze bezpiecznik od świecy.
A tak poza tym to na tym rysunku jest kolektor dolotowy a nie wydechowy.

Edytowane przez blondynek2004
Opublikowano

Dzieki za podpowiedzi. Jak będę u ojca to sprawdzę ta świecę oraz jej obwody zasilania w paliwo i energię.
Rozbiorę dolot, ojciec będzie odpalał silnik a ja sprawdzę czy pojawia się płomień.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tyrowiec
      Witam. Poszukuję do kupna dokumentów od kirowca k700, ewentualnie od t150k. Może ktoś ma na zbyciu lub coś wie gdzie ogarnąć
    • Gość
      Przez Gość
      Prosze o opinnie na temat tych maszyn , może ktoś ogladał z bliska ,jeżdził???
      Jakie macie odczucia, co możecie powiedzieć na temat wykonania no o oczywiście ceny (czy jedno z drugim idzie w parze??).
    • Przez 11401620
      Witam wszystkich
      Mam ciągnik LTZ 55A po dziadku i jest taki problem nie chcą wejść biegi 3 i 2 reszta chodzi bez żadnych zgrzytów w czym może być problem, dodam że wymieniłem wszystkie oleje bo była masakra 
    • Przez MG1991
      Witam. Wie ktoś gdzie można dostać szybę lewa od drzwi hattat 398?
    • Przez jakub_urbanski
      Dzien dobry
      Przychodze do was z pytaniem.
      Co oznacza bład m-450 w ciagniku deutz fahr 6120 
      Ciagnik po wyswietleniu bledu niepozwala wkrecic sie na obroty oraz uniemozliwia wypalenie filtra cząstek stałych.
      Prosze o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v