Skocz do zawartości
Grześ

Problem z wałkiem.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Grześ    3

Kolega ma MTZ 82 z 1996 roku i ma problem z wałekiem jak dostanie obciażenie to przestaje się krącić. Nic nie trzeszczy nic skacze poprostu jakby się coś ślizgało. Co można z tym zrobić.


The Truth Is Out There

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ilovemtz    0

Tez tak mam y od kilunastu dni bez obciazenia wałek sie kreci ale tak to nie, trzeba to zrobic ale to wydatek ponad 1000zl


I love mtz and simson.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soko74    2

W obu przypadkach może wystarczyć tylko regulacja opasek napędu wałka.Jest to opisane na agrofoto,radziłbym dokładniej przejrzeć posty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Grześ    3

No właśnie kolega przerabiał regulację tej taśmy ale to mało pomogło.

A możesz mi pomóć znaleść to miejsce gdzie o tym pisano w którym temacie.


The Truth Is Out There

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soko74    2

Zdemontuj z dzwigienki z tyłu ciągnika cięgło.W miejsce cięgła włóż śrubę M10 i wkręć w otwór w tylnim moście,następnie odkręć dekielek z odpowietrznikiem(z tyłu pod siłownikiem).Będą tam 2 wkręty zpłaszczone na końcu.Wkręć je do końca, tylko bez przesady, bo ukręcisz,a następnie odkręć o 2,5 obrotu.Jeśli ta regulacja nie pomoże,będziesz musiał wyjąć cały wałek i wymienić taśmy.To nie duzo roboty, tylko przed wyjęciem wałka wykręć wkręty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lewrol    0
Zdemontuj z dzwigienki z tyłu ciągnika cięgło.W miejsce cięgła włóż śrubę M10 i wkręć w otwór w tylnim moście,następnie odkręć dekielek z odpowietrznikiem(z tyłu pod siłownikiem).Będą tam 2 wkręty zpłaszczone na końcu.Wkręć je do końca, tylko bez przesady, bo ukręcisz,a następnie odkręć o 2,5 obrotu.Jeśli ta regulacja nie pomoże,będziesz musiał wyjąć cały wałek i wymienić taśmy.To nie duzo roboty, tylko przed wyjęciem wałka wykręć wkręty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25

hej coolman mam male watpliwosci co do tego ze na ,,guzik'' ma wom i przedni naped, poniewaz pronar 82SA ma blokade tylnego na ,,guzik", wom tez na ,,guzik'', a przedni naped na dzwignie, natomiast pronar 1025A ma przedni naped na ,,guzik'' a wom i blokade mostu na dzwignie. Chyba za pozakladal dodatkowe elektrozawory i przerabial instalacje. Chyba ze ma pronara 1221A lub 1523A albo wersje P5 jub P7 no to sorry;) pozdro


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zuczek015    2

w starym mtz pod siedzeniem koło wzmacniacza hydrauliki jest dźwignia do zmiany obrotów z zależnych na niezależne , przekręcasz w prawo i masz obroty zależne od silnika, a w lewo to od jazdy!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze inny problem z wałkiem w MTZ 82 z 1984r. Niezależnie od położenia dźwigni przełączającej napęd wałka odbioru napędu (ta pod siedzeniem), działa tylko napęd zależny od jazdy. Może ktoś wie o ile stopni można obrócić dźwignię (u mnie 90). Czy można coś z tym zrobić bez rozjechania skrzyni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamis    0
Mam jeszcze inny problem z wałkiem w MTZ 82 z 1984r. Niezależnie od położenia dźwigni przełączającej napęd wałka odbioru napędu (ta pod siedzeniem), działa tylko napęd zależny od jazdy. Może ktoś wie o ile stopni można obrócić dźwignię (u mnie 90). Czy można coś z tym zrobić bez rozjechania skrzyni?

prawdopodobnie rozłączyło ci się przy zmianie prędkości womu , jest wyłączone na środek, weź klucz 14 i 17 i pod traktor .śrubę na klucz 14 popuść a 17 płaską spróbuj przełączyć traktor musi pracować na wolnych obrotach trochę zazgżyta,tym przełączasz obroty womu 540 1000 .u mnie tak było ,odpisz co zrobiłeś pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prawdopodobnie rozłączyło ci się przy zmianie prędkości womu , jest wyłączone na środek, weź klucz 14 i 17 i pod traktor .śrubę na klucz 14 popuść a 17 płaską spróbuj przełączyć traktor musi pracować na wolnych obrotach trochę zazgżyta,tym przełączasz obroty womu 540 1000 .u mnie tak było ,odpisz co zrobiłeś pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prawdopodobnie rozłączyło ci się przy zmianie prędkości womu , jest wyłączone na środek, weź klucz 14 i 17 i pod traktor .śrubę na klucz 14 popuść a 17 płaską spróbuj przełączyć traktor musi pracować na wolnych obrotach trochę zazgżyta,tym przełączasz obroty womu 540 1000 .u mnie tak było ,odpisz co zrobiłeś pozdro

 

Niestety, przełącznik obrotów 540/1000 działa sprawnie. Problem jest prawdopodobnie w przełączniku pod siedzeniem. Standardowo jest to drut zakończony nakrętką, a dostęp do niego jest przez klapkę w blasze pod siedzeniem. Obrót w lewo - właczony napęd synchroniczny, w prawo - niezależny. U mnie działa tylko napęd synchroniczny. Wajcha obraca się bardzo lekko i nic się nie przełącza. Być może coś spadło z wałka sterowania (numer katalogowy 50-2401019-b w tylnym moście). Niestety dojście jest zerowe. Chyba trzeba rozjechać tylny most i skrzynię. Mechanik przebąkiwał, że można wyjąć baki paliwa - trzeba unieść kabinę i dostać się od góry. I jedno i drugie to masa roboty. Może masz jakiś inny patent. Za każdą pomoc będę bardzo wdzięczny. Jeśli możesz, to sprawdź, jak działa u Ciebie ten wałek. Może to podsunie jakiś pomysł.Dzięki.Pzdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
glizda70    0
Niestety, przełącznik obrotów 540/1000 działa sprawnie. Problem jest prawdopodobnie w przełączniku pod siedzeniem. Standardowo jest to drut zakończony nakrętką, a dostęp do niego jest przez klapkę w blasze pod siedzeniem. Obrót w lewo - właczony napęd synchroniczny, w prawo - niezależny. U mnie działa tylko napęd synchroniczny. Wajcha obraca się bardzo lekko i nic się nie przełącza. Być może coś spadło z wałka sterowania (numer katalogowy 50-2401019-b w tylnym moście). Niestety dojście jest zerowe. Chyba trzeba rozjechać tylny most i skrzynię. Mechanik przebąkiwał, że można wyjąć baki paliwa - trzeba unieść kabinę i dostać się od góry. I jedno i drugie to masa roboty. Może masz jakiś inny patent. Za każdą pomoc będę bardzo wdzięczny. Jeśli możesz, to sprawdź, jak działa u Ciebie ten wałek. Może to podsunie jakiś pomysł.Dzięki.Pzdr.

 

Odkręć siedzenie,blache,odkręć podstawę siłownika chyba 4 sruby,podnieś lekko do góry ten

DRUT i nastaw bo widełki spadły z tuleja ja tak miałem z 5 razy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Odkręć siedzenie,blache,odkręć podstawę siłownika chyba 4 sruby,podnieś lekko do góry ten

DRUT i nastaw bo widełki spadły z tuleja ja tak miałem z 5 razy.

 

Napisz. czy robisz coś jeszcze. Zdjąłem hydraulikę nawet z siłownikiem, to do drutu mam super dostęp. Mogę go podnieść i próbować nastawić, ale nic z tego. Żeby choć coś zgrzytnęło.. a tu nic. Niezależnie od ustawienia jest wom zależny. Może gdzieś młoteczkiem trzeba. Oś przełączania chodzi bardzo lekko. Próbowałem w różnych konfiguracjach: przy włączonym i wyłączonym silniku, przy włączonym i rozłączonym womie i szlag mnie trafia, bo jestem bezsilny. Zacząłem się zastanawiać, czy może spróbować dostać się do widełek przez blokadę dyfra, ale się boję, że na nic ta robota. Coraz bliżej jestem do rozjechania tylnego mostu, ale to zbyt przerażająca perspektywa.... Dzieki za pomoc.____ To było jeszcze 10 minut temu. Napisałem o młoteczku i mnie olśniło. Już przedtem miałem miejsce gdzie wchodził bolec, ale nie było szansy przekręcenie dźwigni. Spróbowałem jeszcze raz i pomogłem młotkiem. Już mam WOM. Wielkie dzięki za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mrowojad    0

a ja mam taki problem, ze u mnie w mtz 80 przy wylaczonym womie slychac takie stukanie.

gdy stoi sie z tylu ciagnika, to slyszy sie jakies stukanie, a jak dotknie sie reka tego walka, to czuc jakby po drugiej stronie siedzial krasnal i naparzal mlotkiem w ten walek.

wom mam ustawiony na 1000, zalezny od silnika, a wylaczam go jedynie ta dzwignia po prawej stronie.

co jest grane, dlaczego przy wylaczonym womie slychac te stukanie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    80

stukanie bardziej takie chrobotanie (zresztą jak kto woli ) i końcywka walka trzęsie się ,wibruje to może być złe wyregulowanie albo prędzej poszło łożysko. Ono nie lubi 1000 obr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mrowojad    0

moze i chrobotanie jest lepszym okresleniem, no ale to sie dzieje tylko przy wylaczonym womie. walek nie rusza sie, stoi w miejscu i nie da sie nim krecic reka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    80

ręką to się nie da kręcić bo taka budowa ,spróbuj wyregulować odkręć gorny dekielek taki z tyłu pod siłownikiem i pod wałeczkiem od regulacji siłowej on jest razem z odpowietrznikiem na 5 śrub.Z boku z tyłu z prawej jak wchodzi dzwignia do obudowy popuść sprężynę i wkręć śrubę (w dzwignię i obudowę są otwory) .Następnie pod tym dekielkiem są 2 spłaszczone na końcach śruby wkręć obie mocno ręką .Wszystko zmontuj i po regulacji jak nie pomoże to trzeba wymienić łożysko .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mrowojad    0

o panie. nie daloby sie jakos prosciej?

dziwi mnie fakt, ze jak wylacze wom ta dzwigienka pod siedzeniem to juz nic nie grzechocze, w ktora strone bym nie przesunal tej dzwigni po prawej stronie.

 

a propos tej dzwigni wchodzacej w obudowe...

u mnie to jest po prawej stronie (patrzac od tylu ciagnika).

chyba ze cos zle zrozumialem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    80

a rzeczywiście myślalem dobrze tylko żle napisałem poprawie .Regulacja trudna to napisze tylko co zrobić ; w tą dzwigienkę z prawej wkręcić srubę w obudowę i 2 śruby pod dekielkiem z tyłu co są wkręcić .

 

A tą dźwignią pod siedzeniem to włączasz zależne i niezalerzne obr no i luz .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mrowojad    0

wlasnie o to chodzi ze jak ta dzwigienke przelacze na luz to wtedy wszystko jest ok.

dzisiaj niedziela, to juz dam sobie spokuj z naprawa. jutro zajrze.

zreszta chyba dorobie do tej dzwigienki jakies cudo zeby przelaczac reka, a nie kluczem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez zetor7745T
      Co sądzicie o nowym MTZ BELARUS 952.2 ?
    • Przez Alchemik
      Czy części od JUMZa 6 AM/AL (starsza wersja -mała kabina)  pasują od JUMZa 6 KM/KL (duża kabina - zależnie od kraju itp chyba od 1988roku). Pomijając silnik gdzie w starszej wersji można trafić wersję bez wtrysku bezpośredniego, przekładni kierowniczej, czy są jeszcze jakieś różnice? Głównie interesuje mnie skrzynia biegów(Czy np. otwory pod przekładnię kierowniczą  różnią się? Cała pokrywa skrzyni?), ale informacja o innych podzespołach również będzie cenna.
      W skrócie: Jak bardzo starsza wersja JUMZa nadaje się na dawcę części dla nowszej wersji?
    • Przez kumarzysta
      Witajcie, interesują mnie głownie te 3 modele belarusa 952 czyli 2 w metalowej masce, 4 w plastiku oraz 5, ewentualnie 820. Co jest najlepiej zakupić oraz gdzie takowy zakupić, aby była jeszcze ta gwaranacja, ja jestem z pólnocy Polski, okolice Kętrzyna. 
      Chciałbym w ciagniku prostotę, czyli rzędowa pompa, 1obwodowa instalacja hamulcowa. 
      Jak wyglada kabina wewnątrz, druga osoba się zmieści w niej czy nie za bardzo?  Ciągnik będzie służyć zapewne w turze bo jest gospodarstwo nastawione na bydło mleczne oraz zboża (myślę nad zakupem w hydramet giżycko chyba że są osiągalne tańsze) oraz robić w polu(gruber, pług 4skibowy bo taki aktualnie posiadamale myslę nad 5, bo zapewne pociagnie chodź mam często iły, a lżejsza ziemia to rzadko, 385 z 4 staje dęba, 914 powoli idzie na tej ziemi, a podczas siania jeśli się uda uprawić to często są takie grudki zparę cm, reszta to skała) i transport, do prasy posiadam 385. Czy ten ciagnik podoła w agregacie uprawowo siewnym 3m? jesli tak to jakim? 
      Z tego co cztałem należy wziąść z monobloku, szerokim ogumieniem i krzyżakowym moscie. Jakie są zalety, róznice pomiędzy modelami oraz jakieś kontakty posiadacie do firm które to sprzedają na kredyt z gwarancją?  Przepraszam za kiepskie sformułowanie zapytania, niestety humanistą nigdy nie byłem. 
    • Przez Piotr54321
      Witam kupiłem belarusa 920.2 i skaśnik paliwa nie działa i gdzie są bezpiczniki w mtz 2018r. producji. Dziękuję za otpowiedzie.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.