Skocz do zawartości
matek0099

Massey Ferguson problem ze skrzynia biegow

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
matek0099    0

Witam, mam problem ze skrzynia biegow w mf 3065. Po uruchomieniu ciagnika i wlaczeniu biegu,puszczam sprzeglo a ciagnik nie rusza tylko dusi sie. Ma takie objawy jak zablokowana 60-tka. Natomiast gdy ciagnik jest na luzie silnik pracuje  puszcze sprzeglo nie slychac zadnych zgrzytow. Co robic ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
V12    17

Wygląda na to że włączone są dwa biegi na raz , w takim wypadku nie obróci skrzynia spalisz sprzegło albo urwie się coś.

Na ile to możliwe zdejmij dekle skrzyni o ile są. Bardziej siedzę w Renault niż MF wiec nie wiem czy są okna diagnostyczne w skrzyni .

jeśli uda się zajrzeć to trzeba obadać który synchronizator lub przesuwka jest załączona.

 

 

Edytowano przez V12

Motocykliści to jedna rodzina :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

matek0099    0

Dzis udalo mi sie ruszyc z miejsca.Przy zgaszonym silniku zaczalem ruszac mozliwie na boki i do przodu galka. Po chwili urochomilem silnik i w skrzyni zaczelo cos warczec trzymajac na sprzegle lekko je popuszczalem jednoczesnie przesuwajac dzwignie biegow na bok i udalo mi sie odblokowac 3 i 4 bieg i wszystko bylo dobrze. Ruszylem ciagnikiem w wszystko bylo jak wczesniej. Wywiozlem 2 beczki szamba i wjezdzajac na pole chcialem zmienic bieg na 1 i zmienilem po czym ciagnik znowu stanal i nie chcial ruszyc gdy puszczalem sprzedlo dusil sie jak wczesniej. Wskakiwala 1 i 2 nie bylo 3 i 4 ani mozliwosci zmiany na zolwia. Po wykonaniu takich samych czynnosci jakie opisalem wyzej biegi znowu sie znalazly i ciagnik jezdzil dobrze. Co moze sie dziac ?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    367

Wybierak ma luzy i biegi się kleszczą. Należałoby usunąć luzy na dźwigni zmiany biegów oraz zajrzeć również do skrzyni, bo może być potrzeba wymiany wybieraka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matek0099    0

Ale doliczmy pieniadze  wziete przez mechanika i jak rozjedzie ciagnik to bedzie pewnie jeszcze cos  do wymiany w skrzyni

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    563

ehhhh godzina roboty dla 10 latka... sam sobie to zregenerujesz jeśli tylko ta końcówka jest wytarta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    148

Może moją sytuację ktoś zdiagnozuje wsiadam do ciągnika wrzucam 4A i jadę rozpędzam wrzucam 1B jade jakiś kawałek dajmy na ro 700m traktor staje zgrzyt nie reaguje zakres B ani w przód ani w tył tylko lekkie zgrzytanie zakres A działa więc jadę na A po pewnym czasie pojawia się możliwość przerzucenia na B ale tylko na moment i znów powtórka Zakres A cały czas działa, po dłuższym postoju znów B działa też przez jakiś czas. Kiedyś znalazłem w skrzyni pół kamienia od AB czyżby wyleciał i nie utrzymuje zakresu B czy komp traci zasilanie i przerzuca na żółwia? Dodam jeszcze że ostatnie dni potrafiła wyskakiwać 1 na A ale nie wiem czy to powiązane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    367

Najwyraźniej właśnie widełki nie dociskają właściwie synchronizatora i ten puszcza. Dlatego bieg wyskakuje. Lepiej nie jeździć na tym zakresie, bo synchronizatory nie są tanie. Koniecznie trzeba sprawdzić te kamienie na widełkach. Gdyby komputer to przerzucał, to by nie zgrzytało nic w skrzyni.

Zakres AB, o którym piszesz, to AB (na dźwigni rewersu), czy złów/zając?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    148

Dźwignia rewersu, no jeżeli komputer traci zasilanie to automatycznie zrzuca z zakresu zając na żółw podobno i myślisz że co sie będzie działo jak przy sporej prędkości tryby przerzuca na x-razy mniejszą prędkość na pewno cicho nie będzie

Edytowano przez sznajdik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    367

Komputer steruje tylko reduktorem żółw/zając i faktycznie by zagrało przy zmianie podczas jazdy. Jednak tobie wyskakuje zakres B, który jest już inną przekładnią, niż reduktor.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    563

Ja nic nie mówię ale... tobie się po prostu strategiczna nakrętka popuściła. Na Twoim miejscu nawet bym do tego traktora już nie siadał bo dziś kosztuje Cie to 150zł za nakrętkę  + kamienie a jutro 5tys i więcej

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    148

A chciałem jeszcze bezpośrednio z aku podać prąd na komp żeby sprawdzić, czyli co rozpoławiać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    563

zdejmij dekiel i zobacz czy dolny wałek się rusza, czy koło A poradzi się przesuwać wzdłuż wałka... dwoma palcami je dosięgniesz

 

Twierdzisz że jadąc na B traktor zatrzymuje się, Włączasz A i znów jedzie... no to chyba w tej przekładni jest problem a nie  w reduktorze

Na A jedzie bo widełki, kamienie dociskają trybo A do łożyska na którym wałek pracuje... a trybo B opiera się o nakrętkę.... a że nakrętka odkręciła się to trybo B pierdzieli robotę i idzie z nakrętką w tany a Tobie zgrzyt pozostaje ;)

post-120-0-86714700-1478551338_thumb.jpg

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arku3060    18

w moim było tak że jak tylko przerzucę na B to od razu wszystkie biegi gineły tzn zakres  i trzeba było odkręcić dekielek i ręcznie przesunąć na A żeby móc zjechać bo dźwignia się nie dało i po rozkręceniu do wymiany kamienie i synchronizator (autotronic 87r)

PS-kamieni wogólę nie znaleziono po rozebraniu skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    148

Już temat ogarnięty poluzowała się nakrętka (do wymiany) i przez nią rozpadł się synchronizator wypadły z niego 2 kamienie leżały w skrzyni i jedna sprężynka (taki tam drucik) wypadł i się wygiął na dobrą sprawę żeby dorwać drugi chodziło by na tym synchro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    148

Właśnie nie wiem jak uda mi się znaleźć tę sprężynkę zabezpieczającą kamienie w synchro to zostawię ten a jak nie to zaciskam zęby i kupuję nowe. Jeszcze nie wiem jak ogarnę włożenie tych bebechów z powrotem jak wyjąć nie było łatwo to co dopiero włożyć

Edytowano przez sznajdik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    563

a to zatrzaski Ci wypadły... Napisz do Zduna czy mu gdzie rozwalony synchronizator nie leży ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Zet7211MF6140
      Witam. Jest taki problem że ciągnik nie ma tak jak by siły. Na postoju wchodzi normalnie na obroty a już przy małym obciążeniu max 1500 złapie, nawet jak sie jedzie samym ciągnikiem to nie można go rozpędzić. Dodam że dopiero była robiona pompa wtryskowa i przed naprawą było to samo. Co może być nie tak?
    • Przez mtz_820
      Nie da sie przełączyć na żółwia lub zjająca i nie kiedy tak jakby blokowało ciągnik i w tedy świeci sie kontrolka od skrzyni biegów, co to może być? Kontrolki od tych przełożeń się zmianiają... Może byc tego winą przedni napęd?
    • Przez CYCU123
      Witam ,mam problem z odkręceniem silnika przeznaczonego do remontu .Odkręciłem większość trzymających go śrub ze skrzynia, ale mam problem z dostępem do dwóch najwyżej położonych śrub pod kabina. Szukam informacji jak się do tych śrub dostać moze trzeba kabinę podnosić ? lub jakoś podłogę w kabinie zdjąć ? nie chce się z tym głupio szarpać i przypadkiem czegoś nie uszkodzić  wiec bardzo proszę o podpowiedz    
       
      Juz sobie poradziłem , zgodnie z podpowiedzią jednego z forumowiczów. Wystarczylo kabine podniesc na poduszkach 
    • Przez kamil800
      Witam
      Mam taki problem, ze podczas jazdy po szosie musze co jakas chwile kontrowac w lewo i tylko w lewo, ostatnio zaczal mi podciekac silownik skretu, czy to moze on jest tym problemem czy jednak orbitrol?
      Problem dotyczy mf 8120
    • Przez Cineek
      Witam.
      Mam pytanie, jak ustawić amortyzacje podnośnika w 6180, jak jadę np: z talerzówką, pługiem obrotowym. Widzę że jest tam kontrolka, ale pewnie trzeba zrobić jakąś kombinację pokręteł. Proszę o pomoc. Poniżej obrazek. Pozdrawiam
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.