S-Piotr

Zamiana pompy hydraulicznej na większej wdajności. [połączone]

Polecane posty

seweryn20    825

Dokładnie. Na moje oko ta większa z linki (zestaw) ma taką sama konstrukcję co płaska. Pewnie długo swoich nominalnych parametrów nie utrzyma.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9230

Ja mam taką płaską w MTZ-50, według katalogu nominalne ciśnienie w układzie to 145 bar. W MTZ-82 sąsiada jest ta okrągła, ona pracuje przy 170 bar. Różnica jest taka, że u mnie takie ciśnienie wystarcza, aby podnieść przód do góry :/ a u niego podnosi z 250kg balastu z przodu. U mnie balastu nie ma.

Jego agregat uprawowy ciągam ze "skokami" przodu i ostrożnie, on robi nim bez problemu.

Na plus mniejszego ciśnienia w układzie mam to, że nie mam żadnych wycieków.

Moja pompa wyje niemiłosiernie, zwłaszcza na zimnym oleju, u was też ? Na ciepłym już jej tak nie słychać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Trochę idzie głośniej ale nie wiele. Więcej robi zamieszania orbitrol na zimnym (tylko w mroźne dni) Brzęczy niemiłosiernie przez jakieś 5 minut.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

ja polecam tą pompę:

 

http://allegro.pl/po...3871812666.html

Praktycznie nie ma wcale danych tej pompy, co z tego ze ma ona 63l/min ale ja sie pytam przy jakich obrotach??? bo może przy 2000 to ja dziekuje bardzo, moze to jakas sciema i to zwykla nsz32...

 

Lepiej kupić np. NSZ50 przynajmniej wiemy że jej objetosc geometryczna ma 50cm3.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9230

A moze pozostac przy orginalnej i zrobic porzadki w ukladzie, aby pracowal tak, jak powinien ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Dokładnie- oryginalna pompa (okrągła) + siłownik C 110 + mocniejsze lasze (z modelu 9xx) + przesunięty punkt mocowania wieszaków(ukośnic) z laszami + olej hydrauliczny HL 100 = dobre osiągi w podnoszeniu. http://www.agrofoto....e-werk-amazone/


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    5

Praktycznie nie ma wcale danych tej pompy, co z tego ze ma ona 63l/min ale ja sie pytam przy jakich obrotach??? bo może przy 2000 to ja dziekuje bardzo, moze to jakas sciema i to zwykla nsz32...

 

Lepiej kupić np. NSZ50 przynajmniej wiemy że jej objetosc geometryczna ma 50cm3.

Tak się składa, że ja mam tą pompę założoną i jestem z niej bardzo zadowolony, hydraulika ciągnika teraz dużo szybciej działa.

Mam ją od ponad 3 lat(około3500mth) i 2 lata była bardzo intensywnie używana, bo pracuje w lesie z przyczepą zrywkową wyposażoną w HDS i pracowałem wcześniej na hydraulice ciągnika. Jak miałem NSZ50 zamontowaną to silnik pracował na 1500-1700obr/min, a na tej na 700-900obr/min aby HDS pracował z taką samą prędkością, więc jest duża różnica :)


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

To jakie ma oznaczenie Twoja pompa ?


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Dokładnie- oryginalna pompa (okrągła) + siłownik C 110 + mocniejsze lasze (z modelu 9xx) + przesunięty punkt mocowania wieszaków(ukośnic) z laszami + olej hydrauliczny HL 100 = dobre osiągi w podnoszeniu. http://www.agrofoto....e-werk-amazone/

Jak zachowuje sie taki olej hl-100 w zimę np przy -10stC?? W ta zimę przy tej temperaturze było dosyc głosno slychac pompe hydrauliki pomimo oleju hl-46. Jak jest goracy nie ma problemu i trzyma rowno 180bar, jak dla mnie hl-46 to kompromis.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    5

Nie wiem jakie ma oznaczenia ta pompa co teraz ją mam,bo nie zwracałem na to nigdy uwagi ale kupowałem ją od tego samego sprzedawcy.

Sprzedawca mówił że to jest od jakiegoś dużego Belarusa,


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtf23    2

a powiedzcie mi czy zmiana siłownika z c-100 na c-110 będzie robiło różnicę??? tzn. szybsze podnoszenie i większy udźwig??? a i jeszcze jedno czy trzeba też wymienić pompę jak bym miał c-110???

Edytowano przez wojtf23

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Szybciej nie będzie podnosił ale wolniej, zwiększy się za to udźwig. Pompy nie trzeba wymieniać.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Jak zachowuje sie taki olej hl-100 w zimę np przy -10stC?? W ta zimę przy tej temperaturze było dosyc głosno slychac pompe hydrauliki pomimo oleju hl-46. Jak jest goracy nie ma problemu i trzyma rowno 180bar, jak dla mnie hl-46 to kompromis.

HL 100 spisuje się rewelacyjnie,nie słychać pompy przy minusowych tem. a w lecie olej też nie osiąga temperatury powyżej 75-80 st podczas orki. Praktycznie zero wycieków (pocenia się),kolega tym olejem uzdrowił hydraulikę w swoim 82,na superolu było tragicznie z podnoszeniem i wyciekami na HL100 wszystko jest dobrze.

Co do wymiany siłownika z C100 na C110 wszystko pasuje,widziałem śmiałków co to nawet C120 zakładają,ale wystarczy przesunąć punkt mocowania ukośnicy na laszy, a udźwig poprawia się dość sporo.bez zbędnych wydatków koszt C 110 to ponad 650-700 zł.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Jesli miales na Superolu to sie nie dziw, to jest olej do niczego, jak kiedys podgrzalem go to jest normalnie rzadki jak woda, mialem kupione 10l kiedys to oddalem sasiadowi ale mowilem zeby nie lal tego do niczego co sie grzeje, ewentualnie linke od wyciagu niech tym posmaruje :lol:


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtf23    2

S-PIOTR napisałeś "ale wystarczy przesunąć punkt mocowania ukośnicy na laszy, a udźwig poprawia się dość sporo" Mógł byś jakoś to przedstawić rysunkowo???? Bo mnie tym zaintresowałeś :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

No na pewno przesunięcie ukośnic w mtz da dużo sam mam na środkowym otworze ,miałem nawet na ostatnim tam gdzie są ściągacze ale za wysoko kaszę były od ziemi i za nisko podnosił.To jest tak samo jak tylne koła przełożysz odwrotnie to raczej łożyska wytrzymają dłużej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Ja u siebie przełożyłem na te dalsze otwory do agregatu ścierniskowego bo nie chciał go podnosić ale później musiałem z powrotem przestawić bo jak zapiąłem pług to za nisko podnosił a podkręcić się już nie dało na wieszakach. Po tym jak zrobiłem porządek w hydraulice to już nie ma problemu z podniesieniem żadnej maszyny jaką mam, nawet przy wieszakach na tych otworach najbliżej ciągnika.

To jest tak samo jak tylne koła przełożysz odwrotnie to raczej łożyska wytrzymają dłużej

Następny zaczyna :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Niestety nie bo im dalej kolo od lozyska w strone zewnetrzna(na boki) tym wieksze sily dzialaja na łozysko, ciagnikiem tak nie buja na boki ale kola przejmuja przez to wieksze obciazenia boczne. Idealne rozwiazanie to jak os poprzeczna kola/opony pokrywa sie z osia poprzeczna lozyska polosi kola, mowiac inaczej kolo i lozysko sa(maja byc) w jednej liniidziadek.gif

Edytowano przez Junkers

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Już się tu z jednym sprzeczałem o to bo też twierdził że jak odwrócił koła to piastę na półosi przesunął bliżej łożysk i już były mniej obciążone tylko nie zwrócił uwagi że samo koło tzn opona była w tej samej odległości od kabiny co wcześniej i rozkład sił na łożyskach nie zmienił się nic a nic. Jedynie odciążył końcówkę półosi...ale co zrobić jak mu jakiś wiejski szaman tak doradził :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

No nie wiem punkt podparcia jest inny i łożyska na pewno wytrzymaja dłużej na 100 % koło i owszem jest w tym samym miejscu ale jak mówię punkt podparcia jest inny ,wez sobie 2 m os założ koła ,tylko zmieniaj punkt podparcia i zobaczysz co prędzej się złamie ,przy obróconych kołach większe obciążenie idzie na felgi a na łożysko mniejsze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Kolego, jakbyś przerobił tyle zadań z mechaniki i wytrzymałości co ja to nie pisałbyś tego co piszesz. Jeśli koło pozostanie w tym samym położeniu względem łożysk a zmienisz tylko miejsce mocowania do półosi to uwierz mi, dla łożysk nie ma to żadnego znaczenia a już na pewno herezja jest to, że zmienią się siły przenoszone przez felgę. Zmieni się tylko wygląd ciągnika i odciążysz końcówkę półosi, nic poza tym. A jak dasz dwu metrową półoś a będziesz chciał ustawić koło w tym samym miejscu to będziesz musiał dać o wiele bardziej wypukłą felgę i wtedy inaczej będą przenoszone przez nią siły a łożyska dale będą tak samo obciążone. Chcesz wierzyć w czarną magię, proszę bardzo ale z prawami fizyki nie wygrasz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj