Farmer z Gór

Ile KM ma C-360, C-355, 4011

Polecane posty

Gość Rolnik13   
Gość Rolnik13

doradzcie mi jaki ciągnik kupić żeby obrobić 2 ha pola

c330 czy c360

odp uzasadnijcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

Wladymirec T25 ma 22.5 kw to daje niecałe 31 km ale to według SAE wedlug DIN ma 29 km

c 330 ma 22.4 kw to jest 30.5 km

c 360 ma 38.2 kw to jest 52 km

c 360 3p ma 34.6 to jest 47 km

c 330 i c 330M i c 335 maja te same motory

silnik perkinsa o mocy 47 i 38 km to ten sam motor tylko ze ten drugi ma zadana mniejsza dawke paliwa (tak jest ustawiona pompa wtr.)

jezeli c 4011 ma 42 km a jest szybsza od c 360 bo jest to jak mozna mowic ze jest w polu taka sama lub silniejsza

przeciez ma słabszy silnik i jest do tego szybsza???????

;)


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endrju00711    11

Kolego @młody od "ej" to się nie zaczyna zdania , bo tak nie ładnie , dwa ciągniki na dwa hektary , to widać ekonomia bierze góre . I jesteś pewien , czy twoja ciocia nie wykorzystuje ciągników poza odrębem dwóch hektarów . A sam znam ludzi , którzy obrabiają 15 ha koniami , i biorą usługi .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam519    6

mam do was takie pytanie bo ja słyszałem ze c-362 jest silniejszy od c-360 ale przecież tam jest chyba to samo co w c-360 tylko maska inna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

To jest fora o ursusie a nie o Zetorze :rolleyes:


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gigix    6

Panowie wyszukajcie sobie strone konedata i tam są według mnie wiarygodne informacje odnośnie ciągników i kombajnów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tadeusz1212    2

Jaro@ No to macie słabe C-360 :rolleyes: ze na słabych ziemiach nie moze 3 skib pociągnąc. U nas to na 2-3 klasie C-360 w 3 skibach musi isc nie ma ze boli :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrjako    4

Witam. Przeglądając to forum znalazłem wiele ciekawych rzeczy dotyczących naszych ursusów np. :

- URSUS C-355 posiada model silnika s-4002 mający 45 KM

- URSUS C-360 posiada model silnika s-4003 mający już 52 KM.

sam jestem posiadaczem ursusa 4011 z silnikiem chyba s-4002, zmienionym układem kierowniczym (przednia oś i kolumna kierownicza od C-360), zmieniony układ hamulcowy na 2 pompki, przednie koła na 16 i maska od C-360 3p. Wracając do mocy to często przydałoby się jej ciut więcej np. te brakujące 7 KM. Moje pytanie jest następujące: może ktoś z forum wie czym różnią się te silniki i czy z modelu s-4002 da się wyciągnąć te 52 KM. Sam podejrzewam że różnica jest w zapłonie ale w czym dokładnie to nie wiem (koła zębate czy wałek rozrządu?? a może i nawet głowice??).

Co do zwiększenia mocy to na forum znalazłem coś o wstawieniu tuleji od ZETORA 6011 100x110 bez zmiany dawki paliwa, co daje zwiększenie pojemności z 3120 cm3 do 3456 cm3, a jednocześnie dodaje kilka koni i ponoć działa dobrze. Czekam na Wasze opinie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    24

Silnik w 360 posiada zmienione fazy rozrzadu, inne wtryskiwacze z wieksza iloscia otworkow, a takze zwiekszona dawke paliwa. Ponadto silnik s-4002 osiaga moc 45 KM przy 2000 obr/min a silnik s-4003 osiaga 52 KM przy 2200 obr/min.


Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrjako    4

Czyli Marcin sugerujesz że C-355 przy obrotach 2200 obr/min mógłby osiągać moc około 50 KM?? Ma może ktoś dostęp do wykresów momentu obrotowego obu typów silników??

Ciekawe czy zmiana wałka rozrządu i wymiana wtryskiwaczy podniesie moc C-355?? Do tuningu można by dodać większe tuleje i głowice (mają większe zawory co usprawnia ssanie powietrza i wylot spalin) od ZETORA 6211 lub 7211 i to wszystko bez zwiększania dawki paliwa mogło by dać około 60 KM.

Co sądzicie o tym??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

zetor 6211 ma tyleje 100

a skok tłoka 120 jak się nie myle

głowice powinny pasować

a gniazda zaworowe oraz przepustowość zaworow jest nieporównywalnie większa


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    24

C-355 przy 2200 obr/min nie osiagnialby mocy 52 KM poniewaz zalezy to od regulatora obrotow i pompy wtryskowej. Po przekroczeniu 2000 obr/min w tym silniku moc zaczyna spadac i wkrecanie na wyzsze nic nie da. Wplyw na to maja takze fazy rozrzadu ktore przy takich obrotach nie zapewniaja odpowiedniego napelniania powietrzem i wylotu spalin. Zmina pompy wtryskowej, wtryskiwaczy oraz walka rozrzadu zwiekszylby moc do 52 KM. A wstawiajac tuleje od zetora zostalaby zwiekszona objetosc komory spalania a wiec dawka paliwa tez musialaby byc wieksza.


Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mickas092    499

C-330 ma 30KM a moc osiąga przy 2200 obr./min

znalazlem instrukcje obsugi i teraz to moja ulubiona

lektura :)

 

ale t25 jest chyba duzo słabszy

kumpel ma t25a i w 2 skibach czasami sie grzebie i to mocno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

nie jest slabszy

ale ma gorzej rozlożoną masę

przednia oś jest glębiej wciągnięta w strone tyłu porownując do c 330


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825
Witam. Przeglądając to forum znalazłem wiele ciekawych rzeczy dotyczących naszych ursusów np. :

- URSUS C-355 posiada model silnika s-4002 mający 45 KM

- URSUS C-360 posiada model silnika s-4003 mający już 52 KM.

sam jestem posiadaczem ursusa 4011 z silnikiem chyba s-4002, zmienionym układem kierowniczym (przednia oś i kolumna kierownicza od C-360), zmieniony układ hamulcowy na 2 pompki, przednie koła na 16 i maska od C-360 3p. Wracając do mocy to często przydałoby się jej ciut więcej np. te brakujące 7 KM. Moje pytanie jest następujące: może ktoś z forum wie czym różnią się te silniki i czy z modelu s-4002 da się wyciągnąć te 52 KM. Sam podejrzewam że różnica jest w zapłonie ale w czym dokładnie to nie wiem (koła zębate czy wałek rozrządu?? a może i nawet głowice??).

Co do zwiększenia mocy to na forum znalazłem coś o wstawieniu tuleji od ZETORA 6011 100x110 bez zmiany dawki paliwa, co daje zwiększenie pojemności z 3120 cm3 do 3456 cm3, a jednocześnie dodaje kilka koni i ponoć działa dobrze. Czekam na Wasze opinie.

 

Słabszy silnik pochodzi jeszcze od 40. Zakładając większe tuleje, trzeba jeszcze pokręcić w uprzedzeniem wtrysku. Z tego co słyszałem, to nie wiele to daje. 40 ma silnik s-4001 mniejszą pojemność, inny typ pompy. Reszta.... wałek rozrządu i głowice fazy otwarcia są identyczne jak w s-4003.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    24

Silniki s-4001, s-4002, s-4003 mają tą samą pojemność. Z tego co teraz sprawdziłem korzystając z dokładnych danych na temat tych silników, dowiedziałem sie że mają one takie same kąty otwarcia i zamknięcia zaworów a więc fazy rorządu wydaja sie być takie same, sorki za wcześniejsze błędne informacje. Różnią się typem pompy i wtryskiwaczy, a taże ciśnieniem i kątem wtrysku.


Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Sorki. Zgadza się.

 

Poszukuję informacji na temat wzniosu krzywek na wałku rozrządu z góry dziękuje za informację. W moim capie za niektórych zawora kończy się regulacja, a nie chcę wyciągać wałka bez potrzeby.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrjako    4

Witam @Sztywny chyba to nie jest do końca tak bo zwiększając powierzchnię tłoka zmniejszamy również ciśnienie w komorze spalania co daje niby mniejszą moc ale ciekawe jak to wpłynie na efektywnośc spalania?? to o czym pisałeś to raczej ma zastosowanie w podnośniku hydraulicznym <lewrku> http://pl.wikipedia.org/wiki/Prasa_hydrauliczna

a tu mamy coś z praktyki kolegi @qazi http://www.agrofoto.pl/forum/Tuleje-od-zet...uleje+od+zetora

 

pozdrawiam

 

czyli z tego co pisze @qazi po zwiększeniu tuleji tłoki mogą zasysac większą ilosc powietrza co moze dawac lepszy efekt spalania co = większa moc :D ale sobie gdybamy ;) pozdro qazi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

Nie jestem dobry z fizyki ale chyba ciśnienie spalania zbytnio się nie zmieni bo jest zasysana większa ilość powietrza a zarazem więcej tlenu co wpływa korzystniej na spalanie. Z praktyki mogę powiedzieć ze ciągnik zyskał na mocy co prawda nie ogromne ilości ale jest to odczówalne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin    3

Sztywny, właśnie z fizyką u Ciebie nie bardzo. Zwiększając objętość komory spalania zmiejsza się moc silnika spalinowego natomiast zmniejszając objętość komory spalania silnika spalinowego zwiększa się jego moc jednak nie pozostaje to bez wpływu na jego trwałość i przebieg momentu obrotowego. Zwiększając natomiast pojemność skokową można zwiększyć moc silnika spalinowego ale tu potrzebna jest również ingerencja w układ zasilania mieszanką paliwowo-powietrzną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez MafiaPstrągowa
      witam, wie ktoś może gdzie online sprawdzę historie c360 po samym numerze vin? maszyna została wyrejestrowana dawno temu, nie posiadam żadnych dokumentów, chciałbym się dowiedzieć kilku rzeczy, ale na każdej stronie typu carvertical, itp wymagany jest 17-cyfrowy vin, a c360 ma 6-cyfrowy
    • Przez arek116
      co możecie powiedzieć na temat opon chińskich i indyjskich???? oczywiście wolał bym stomila albo baruma ale fundusze na taki wypas nie pozwalają.
    • Przez Axd529
      Od czego to może być silnik? Chodzi o mocowanie do osi przedniej. W silniku jest mocowanie na śruby m12,a w c 360 na m16 jak dobrze pamiętam. Czy c4011 maiły wspornik na m12? Ścianka do której przykręca się wspornik osi jest cieńsza względem silnika S4002 (c355).

    • Przez Mateusz100
      Czy zawór przelewowy pompy wtryskowej w ursusie c 330 jest taki sam jak do c 360? Zakupiłem tego z firmy archimedes kosztuje ponad 10 zł niby pasuje lecz wydaje mi się ze przez niego ucieka paliwo z pompy cofa sie i za kazdym razem ciagnik ma ciezko palić. Z różnic widzę to ze ma jeden otwór a ten do c 360 ma dwa otwory jak wciskam kulkę w środku to ten do c 330 archimedes lekko sie wciska ten do c 360 o wiele ciężej i nie wiem czy to jest winowajca prosze o pomoc czy to te same zawory czy jednak nie??
    • Przez TheAgroTV
      Witam pacjent ursus c360 mianowicie mam problem z odpaleniem  niechce odpalić.Rozrusznik obróci wałem 1 obrót i staje akumulator 12v rok temu kupiony sprawdzałem go na innym aku też nie dał rady przewody masowy i plusowy ok rozrusznik sprawdzałem na sucho na kablach ładnie kręcił jakiś czas temu zmieniany był elektro magnes i bendix a dzisiaj zwymieniłem  wszystkie tulejki nowe szczotki na jednej starej była stopiona izolacja myślałem że to był powód nie odpalania. Miałem na jesieni już z nim taką sytuację ale podłączyłem prostownik 10 minut i odpalił,ale co to ma do tego skoro aku jest w dobrym stanie jeszcze podczas prób odpalania przewód plusowy przy klemie akumulatorowej strasznie się nagrzewa 
      Co Panowie sądzicie o tym? Proszę o poradę.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj