Polecane posty

endrius    9

Tak dzisiaj sobie pomyślałem jakby w Pronarze zlikwidował te dwa wyjścia nawiewu przy podłodze a umieścił np. koło głośników żeby można było nakierować na drzwi .Czyściłem dzisiaj filtr powietrza kabiny i zauważyłem że po włączeniu wentylatora powietrze kierowane też jest przez tylnie słupki pod dach . Więc można by było pod dachem jakoś poprowadzić strumień powietrza Jak myślicie było by to możliwe ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endrius    9

Napisałem np. na drzwi , nieraz jak się jeżdzi zimą to szybciej by szyby odparowywały i nawet szybciej kabina by sie nagrzała

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaczmarek    277

W pronarze ogólnie jest słabe nagrzewanie. W porównaniu np do zetora 7211 to jest tragedia. Generalnie dpobrze że nawiew jest na dole poniewaz jak wiadomo ciepło unosi sie ku górze bo w zetorze jak nawiewy sa na górze to zamarzają mi nogi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gigix    6

U mnie grzeje bardzo dobrze i szybko, gorzej z zimnym nawiewem, bo zawory nie odcinaja wody i bede musiał wstawić jakieś inne. Powietrze rzeczywiście jest kierowane przez tylne słupki, ale dmuchawe i tak masz na dole za siedzeniem, pod tym podwyzszeniem, nie wiem wiec jak chcesz skierowac w prosty sposób powietrze w inne miejsce. Trzeba kłaść nowe rury

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endrius    9
U mnie grzeje bardzo dobrze i szybko, gorzej z zimnym nawiewem, bo zawory nie odcinaja wody i bede musiał wstawić jakieś inne. Powietrze rzeczywiście jest kierowane przez tylne słupki, ale dmuchawe i tak masz na dole za siedzeniem, pod tym podwyzszeniem, nie wiem wiec jak chcesz skierowac w prosty sposób powietrze w inne miejsce. Trzeba kłaść nowe rury

 

A które ty zamykasz zaworki żeby było zimne powietrze bo tam jest chyba tylko jeden kranik co wychodzi od silnika . A jak maja MTZ-y zrobiony nadmuch na gorze .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gigix    6

Ja mam pronara 82sa i w nim jest kranik przy silniku który przy jakiejkolwiek próbie pokręcenia zaczyna cieknąć solidnie wiec go nie zaczepiam, i jest zawór na przewodzie pod kabiną. Zamyka go sie takim suwaczkiem obok pokrętła do zasłaniania chłodnicy. Ten też nie dziłą, w związku z czym zamierzam po prosty wstawić zwykły zawór kulowy. W moim ciągniku żadnych nawiewów u góry nie ma . Jest tylko na lewą piętę i na szybe przednią. Obieg powietrza zaczyna sie filtrem umiejscowionym nad tylną szybą, nastepnie powietrze jest zasysane poprzez tylny słupek do nagrzewnicy z dmuchawą umiejscowionej nad wlewm zbiornika paliwa w tej metalowej skrzynce, i pod kabiną rozprowadzane właśnie na piete i poprzez przedni kokpit na szybe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endrius    9

To że tym suwakiem ustawia sie na zimne powietrze to wiedziałem ale o tym kraniku nigdy nie myślałem zeby go zakręcić, może i umnie ten suwak w całości nie zamyka ale teraz spróbuje bo tak to zawsze leciało takie ciepławe powietrze ,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Trafik    0

My założyliśmy wentylator podłanczany pod gniazdo od zapalniczki, ładnie dmucha :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Trafik    0

Umnie jest bardzo dobre chwilę ciągnik pochodzi i gorąco w traktorku, kiedyś też miałem słabe ogrzewanie bo rura była zagięta ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj