Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
DominikKuchniak

myjka z pompy paliwa

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Myjka

witam, wpadłem na taki pomysł że można by zrobić myjkę ciśnieniową na bazie pompy do paliwa od jakiegoś ciągnika np c-360 która dawała by b.wysokie ciśnienie lecz mały przepływ cieczy, czy ktoś słyszał o takim wynalazku? wiem że są kompresory na bazie silnika np od fiata 126p, więc może i myjkę dało by się tak zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ale np od c-360 ma własne smarowanie olejem(to nie rotacyja jam w MF która jest smarowana paliwem), fakt przepływ mały ale ciśnienie ze 170bar na pewno a najtańsza ma ze 100bar i też nic poważniejszego nią się nie umyje. a w ogóle jaki może mieć przepływ taka pompa wtryskowa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zuczek015    2

tyle ile spali paliwa ciągnik na pełnym gazie przez godzinę chyba najwięcej to by wyszło koło 20l , a myjka potrzebuje około 300l taka słaba , bo lepsze to do 500l na godzinę

a tłoczki w pompie i tak się zacierają jak jest woda w paliwie a co dopiero jak wodę będą pompować :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    102
tyle ile spali paliwa ciągnik na pełnym gazie przez godzinę chyba najwięcej to by wyszło koło 20l , a myjka potrzebuje około 300l taka słaba , bo lepsze to do 500l na godzinę

a tłoczki w pompie i tak się zacierają jak jest woda w paliwie a co dopiero jak wodę będą pompować :D

 

przepływ jest większy niż spalanie ciągnika bo nie całość paliwa trafia do komory spalania gdyż jest jeszcze przelew, ale taka pompa nie wypali po pierwsze jest ona smarowana olejem ale tłoczki i tak zardzewieją a po za tym ciśnienie nie jest dawane na okrągło tylko co jakiś czas na każdym a podłączyć wszystko do jednego węża, a po za tym nowej pompy nie podłączysz bo dobra myjka jest tańsza a stara jak ma wytarte tłoczki to woda przez nie przejdzie i będzie działać chwilkę i się zatrze więc daj sobie spokój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki już zrozumiałem że nic z tego. ale przecież każda myjka ma taką pompę która ma tłoczki i też jest smarowana olejem i działa i to wydaje mi się że jest prawie identycznie zrobione jak pompa wtryskowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vril    1

Tak tylko tłoczki w takiej myjce są ceramiczne albo z jakiegoś stopu (brąz ?)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51
ok dzięki już zrozumiałem że nic z tego. ale przecież każda myjka ma taką pompę która ma tłoczki i też jest smarowana olejem i działa i to wydaje mi się że jest prawie identycznie zrobione jak pompa wtryskowa.

Te myjki mają rozwiązania podobne do hydraulicznych pomp tłoczkowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igorass    32

Nawet jeżeli w jakś sposób udało by się zaadaptować tą pompę to pozostaje jeszcze kwestia pistoletu który też jest specyficznym urządzeniem. Ja mam inny problem bo mam myjkę, nie mam natomiast pistoletu bo w orginalnym zamarzła zimą woda i go rozsadziło :angry:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51
Nawet jeżeli w jakś sposób udało by się zaadaptować tą pompę to pozostaje jeszcze kwestia pistoletu który też jest specyficznym urządzeniem. Ja mam inny problem bo mam myjkę, nie mam natomiast pistoletu bo w orginalnym zamarzła zimą woda i go rozsadziło :angry:

patrz tutaj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
olowaty    0

Ale ja myślałem o stosowaniu z kompresorem a nie z myjką. Tak jak to producent przewidział.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez zyzek
      Mam uszkodzony mechaniczny wskaźnik poziomu łyżki i w wolnym czasie udało mi się zrobić coś takiego:
      https://drive.google.com/file/d/1DV-LpymOYt_LPVW88BWWoJsXOtWNr4kL/view?usp=sharing
       
      Wskaźnik wyświetla poziom łyżki względem ziemi. Oparty jest o żyroskop i mikrokontroler. Obudowa wyświetlacza to obudowa od uniwersalnego czujnika cofania.
      W środku znajduje się kawałek adresowalnej taśmy led RGB WS2812B. Wszystko odpowiednio połączone i zaprogramowane.
      Nie testowałem jeszcze w praktyce, ale jeśli kogoś to zainteresuje, mogę zdać relację i podać więcej szczegółów na temat jego budowy  
    • Przez jendrek
      Witam,
      Znalazłem na Allegro Klimatyzację uniwersalną za przystępną cenę 690 zł,czy ktoś może wie czy było by możliwe zamontowanie takiej klimatyzacji w kabinie Zetora 6341, czy było by z tym dużo przeróbek ?
    • Przez NABUCH
      Witajcie .
      Dokładamy z tatą silnik do naszej wialni . Mam pytanko ile macie obrotó na napędzię wentylatora? Tak sobie przeliczyłem że powinno być ok 130 obr / min Ktoś może potwierdzić. Mam silniczek 1400 obr /min 0.8 kW orginalnie z kołem 9 cm .Złożyliśmy to z kołem od roweru 24 cale ale obr są chyba zbyt duże bo wialnią dosyć mocno rzuca zwłaszcza górnymi sitami . Z czego można jeszcze wyciągnąć /ew zrobić koło pasowe o przyzwoitym rozmiarze. Pozdrawiam Wojtek
    • Przez Bardock
      Hej wszystkim!
      Chciałbym zbudować podwozie maszyny w układzie skid steer - czyli jak bobcaty seri S, avanty serii 300 itp. Wiadomo, budżet jest ograniczony, więc nie mogę sobie pozwolić na pompy tłoczkowe, hydromotory tłoczkowe o zmiennej geometrii, rozdzielacze proporcjonalne elektroniczne itp. Chciałbym oprzeć się na rozdzielaczach sterowanych na linkę, dwóch joystickach na linkę, pompie zębatej. Do tego wszelkie potrzebne dzielniki strumienia itd.
      Tutaj pojawia się problem, gdyż przyznam się, że pogubiłem się jak to podłączyć, żeby spełniało moje założenia. Koncepcja jest taka, że z pompy muszą być zasilane rozdzielacze do jazdy oraz rozdzielacz do późniejszego wykorzystania do sterowania jakimś ramieniem manipulatora itd. Czy ktoś może podpowiedzieć schemat układu, jaki zrobić aby:
      - strumień był po równo dzielony na lewą i prawą jazdę,
      - w czasie jazdy możliwe było korzystanie z dodatkowych sekcji, przykładowo ramię robocze.
      Proszę także o dorzucenie linków do przykładowych elementów.
       
      To co dałem radę ustalić, to to, że aby lewa i prawa strona działały równo, muszę zastosować dzielnik strumienia 50/50 przed dwoma rozdzielaczami jednosekcyjnymi (tutaj dygresja - czy ktoś widział jednosekcyjne rozdzielacze na linkę? Czy można zawór jednosekcyjny sterowany dźwignią przerobić na sterowany linką?). Wtedy jedna sekcja na lewą stronę, jedna na prawą i powinno ładnie działać. Nie wiem tylko jak zrobić, żeby w czasie korzystania z ramienia roboczego, czyli z trzeciego rozdzielacza, możliwa dalej była jazda. Żeby na czas np. podnoszenia maszyna się nie zatrzymywała. Albo, w czasie jazdy nie da rady podnosić, olej idzie tylko na jazdę. No i jednocześnie, jeżeli maszyna się akurat nie porusza, to cały olej idzie do obsługi ramienia roboczego.
       
      Dziękuję z góry za wszystkie pomysły
       
    • Przez RometOgar200
      Witam jestem tutaj nowy i jeśli napiszę temat w złym miejscu z góry przepraszam ,ale przejdzmy do sedna ,zamontowałem wspomaganie elektryczne do mojej 60-siatki ,ale obudowa skrzyni jest od 40-stki. I mam problem ,ponieważ patent jaki i z 40-stki i z 60-siątki nie mieści się tam gdzie powinno być jego miejsce. Z góry dziękuję za wszystkie pomysły.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.