Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Proszę o pomoc ,mam problem z podnośnikiem ,mianowicie niema kompletnie zasilania w panelu EHR. Zgasł nagle podczas pracy ,nie świecą się żadne diody ,nie reaguje na przełączanie pozycji góra /dół ,nie reagują przełączniki na błotnikach.

 

Opublikowano

Po pierwsze nie pisz wielkimi literami. To, że ktoś miał taki problem nie znaczy, że u Ciebie będzie identyczny. Znajdź schemat EHR (bez problemu do znalezienia w necie), i sprawdź najpierw czy jest napięcie w kostce zasilania, czyli masa, stały plus, oraz sygnał z alternatora. Jak to sprawdzisz będziemy myśleć co dalej.

Opublikowano

Witam sprawdziłem napięcie jest w kostce,napięcie dochodzi do przełącznika góra/dół a mimo to nie reaguje, ale rano jak zapaliła ciągnik to zaczęły wariowac kontrolki maszynę podniósł do góry i na tym koniec

Opublikowano

jakie napięcie? granicy nie znam ale jak alternator kuleje to wiadomo że EHR nie działa... starczy luźny przewód i pozamiatane. U siebie nawet nie zauważyłem żeby mi kontrolka ładowania mignęła a już EHR był wyłączony

Opublikowano (edytowane)

Jak czujnik pozycji jest uszkodzony, albo nie łączy na kostce to EHR również się nie aktywuje. Więc to też do sprawdzenia.

Edytowane przez marian3p
Opublikowano

kolego elektryk  masz naprawdę pojecie na temacie elektryki ehr, w moim ferdku  została zlokalizowana usterka,okazało się że przewód od pozycji podnośnika się przetarł i to rozłączało cały panel sterowania.ferdek już sprawny dzieki  serdeczne,,,,,,,,,,POZDRAWIAM!!!!

Opublikowano

Kolego marian3p jak najlepiej sprawdzić czy czujnik pozycji EHR jest ok ? Pisałem już o tym w innym temacie ale widzę , że ten chyba bardziej pasuje:(. W moim 6180 nie działa totalnie EHR. Sprawdzałem zasilanie. Prąd dochodzi do modułu EHR. Na dwóch pinach jest po 12 v a na dwóch 1,2 v. Przekopałem pół traktora. Sprawdziłem bezpieczniki obok akumulatora, idąc po kablu zasilającym do moduły sprawdziłem kolejne 2 kostki i tam też jest 12 v. Mam założony bezpiecznik przed samym modułem EHR i tam też jest 12 v. Nie mam już pojęcia gdzie szukać dalej. Widzę, że koledze pomógło sprawdzenie czujnika pozycji. Jak najlepiej to zrobić? Czy moduł EHR ma gdzieś swoją masę? Jeśli tak gdzie ją znajdę?

Z góry dzięki za pomoc

Opublikowano (edytowane)

U Ciebie jest już inny sterownik z samodiagnozą. Czujnik położenia też jest już nieco inny. Jeśli byłby problem z tym czujnikiem to sterownik by się uruchomił i za pomocą kontrolki diagnostycznej wyświetliłby kod błędu, a sam podnośnik by nie działał. Także problem leży zapewne w zasilaniu. Na kostce sterownika musi być przede wszystkim stały +12V (pin nr 47), masa (piny nr 45, 9, 41, 42, 44), sygnał z alternatora po uruchomieniu silnika (+12V, pin nr 16). Jest też +12V po stacyjce (pin nr 6), ale on nie jest konieczny do uruchomienia sterownika. Napięcia sprawdzaj najlepiej za pomocą żarówki i multimetru,  Sprawdź to i daj znać, jak coś będziemy myśleć dalej.

Edytowane przez marian3p
Opublikowano

Na to wygląda. Stały +12V powinien być właśnie na tych dwóch pinach czyli 47 i 10. Najlepiej jest sprawdzać żarówką (powiedzmy 45W), pomiędzy pinami masy i zasilającymi.

Opublikowano

Na 47 i 10 nie mam prądu. Jednak skoro piszesz ze to jest stale zasilanie to czyli powinno isc od akumulatora. Tymczasem od akumulatora przesledzilem cala trasę aż do bezpiecznika przy samym module ehr i tam jest prąd. Którędy idzie prąd na te piny? wie ktos może?

Opublikowano

na tej kostce na jednym pinie mam 12 v po przekreceniu stacyjki. Na drugim pojawia sie 12v po oddaleniu. Na pozostalych nie ma nic.
Odpaleniu mialo być a nie oddaleniu. Nie mogę edytować bo w mobilnej wersji AF nie widzę tej funkcji.

Opublikowano

Najważniejszy jest stałe +12V. Bo ono służy do zasilania układu. Pojawiające się po odpaleniu +12V daje tylko sygnał, że silnik pracuje i EHR może się aktywować. Także musisz szukać stałego plusa. O ile dobrze pamiętam jest to gruby czerwony przewód wchodzący do tej kostki. Oprócz stałego plusa, tego co podałeś, na tej kostce jest masa i plus pojawiający się po włączeniu świateł (do podświetlenia panelu).

Opublikowano

Błąd zlokalizowany. na ostatnim odcinku miedzy kostka obok modułu glownego a biala kostką o której pisałeś nacialem kabel. Okazalo sie , że zaraz za kostką nie ma pradu. Podczas ruszania kablem pękła otulina i okazalo sie że przy dolnej kostce zamiast miedzi w środku jest niebieski proszek. Podlaczylem 12v do miejsca naciecia instalacji prosto od akumulatora i napiecie dotarlo do EHR. Jutro kupie nową kostkę i wymienie całą do miejsca gdzie kabel jest "zdrowy". Dzieki wielkie za pomoc. pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)
Dnia ‎07‎.‎03‎.‎2017 o 22:34, marian3p napisał:

Na to wygląda. Stały +12V powinien być właśnie na tych dwóch pinach czyli 47 i 10. Najlepiej jest sprawdzać żarówką (powiedzmy 45W), pomiędzy pinami masy i zasilającymi.

Witam . Niestety muszę odświeżyć temat. Zamontowałem Tura do 6180 i od tej pory znów nie działa mi EHR jak rok temu.  Prąd jest na 6 i 16 ok 12 v a na 10 i 47 przed odpaleniem jest około 2 a po odpaleniu około 8 . Czy to możliwe aby z jakiejś przyczyny było zbyt małe napięcie? Miejsce które w ubiegłym roku było uszkodzone przewodzi prąd więc przyczyna musi być inna. Macie jakieś pomysły?

Z góry dzięki

 

EDIT :

Temat rozwiązany. Przy klemie są podłączone 2 kable, żółty i czerwony. Czerwony był utleniony i ledwo dotykał do styków. Dlatego było zbyt małe napięcie. Po zarobieniu nowej końcówki Na wszystkich pinach mam 12 V i działa .

 

Edytowane przez marian20
Opublikowano

Hej mam pytanie odnośnie przyspieszacza cały czas mi ciągnik chodzi na przyspieszaczu nawet zmieniłem elektrozawor zamknięty żeby był i tak jest co może być.

Opublikowano

Musisz coś więcej napisać. Czy ciągnik reaguje na przycisk przyspieszacza, czy po odpaleniu od razu jest włączony. Stało się to nagle czy stopniowo zaczynał tak pracować? Czasami wychodzą jakieś proste sprawy ale potrzeba więcej szczegółów ( jak dla mnie )

Opublikowano

PO prostu jechałem na bez przyspieszacza a  potem usłyszałem ślizga tarczy stanąłem i od tamtej pory chodzi na przyspieszaczu tzn ślizg tarazy wydaje mi się ze nie do końca a scisnelo tarcze i moje myśli są takie ze to będzie wina zaworu i tych gumek na nim ony przepuszczają olej napewno 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzybekkee
      Witam. Mam problem z nowo nabytym ciągnikiem Case 5130. Problem polega na tym, iż nie ma możliwości sterowania podnośnikiem, ani przyciskami na błotnikach, ani dźwignią na panelu. Sterować można jedynie joystickiem, lecz te sterowanie również jest zepsute, ponieważ na 5 z 6 pozycji podnosi, a w jednej pozycji opuszcza. Do tego pokrętło z trybami pracy można przekręcić o 360°. Aha, i ta kontrolka (N) ciągle mruga.

      Poprzedni właściciel twierdzi, że problem pojawił się podczas regeneracji pompy, więc jest taka możliwość, że coś źle podczepił.
    • Przez DEMONxXx
      Witam 
      Da się samemu zregenerować rozdzielacz EHR?  Chodzi mi o wymianę uszczelnien to coś pomoże czy wyrabiają się tam części metalowe?
      są tam jeszcze jakieś uszczelnienia oprócz oringów na elektrozaworach?
    • Przez bandit1945
      Witam.
      MF 3095 mam problem z ehr....
      Na pusto działa wszystko elegancko podnosi opuszcza potencjometry wszystko ok....
      Gdy podczepie coś ciężkiego np agregat to gdy dam przełącznik na podnoszenie podnosi ładnie do ustawionej wysokości ale nie gaśnie kontrolka od podnoszenia i cały czas pompa daje ciśnienie..... Tzn tak jak by ehr nie rozłączył elektrozaworu od od podnoszenia.....
      A gdy minimalnie cofnę potencjometr od wysokości podnoszenia to kontrolka gaśnie i przestaje podawać obciążenie.....
       
      Na pusto wszystko jest ok
       
      Pomocy
    • Przez Macias1221
      Mam problem z ehr TCE 15 T wyskoczył mi błąd a mianowicie świeci mi dioda w pewnej sekwencji 3 razy mruga w odstępach 0,5s później przerwa 1s i znowu 2 razy mruga i po chwili cała sekwencja się powtarza. Dodam jeszcze że ramionami mogę ruszać tylko z błotników a żadnej reakcji z kabiny. Może ktoś miał już podobny problem proszę o pomoc
    • Przez Matik7171x
      Witam. Mam problem a mianowicie w moim ciągniku Renault Ares świeci się tak delikatnie kontrolka od alternatora. Nie działa EHR. Czego to może być przyczyna?
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v