Agronom16

Zetor 5321 traci moc

Polecane posty

Agronom16    2

Mam od nowości zetora 5321,ma nakręcone troche ponad 3000mtg. nie wiem dlaczego ale stracił swoją moc. na 64 km myśle że ma teraz troche ponad 50 :D

dymi troche na niebiesko... po za tym to ładnie chodzi ale skąd ten spadek mocy???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorus7441    1
Mam od nowości zetora 5321,ma nakręcone troche ponad 3000mtg. nie wiem dlaczego ale stracił swoją moc. na 64 km myśle że ma teraz troche ponad 50 :D

dymi troche na niebiesko... po za tym to ładnie chodzi ale skąd ten spadek mocy???

a nie był przegrzany ten twoj zetorek????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    1

A na czrno dymi przy duszeniu jak dawniej? Jak nie to pompa

A jak dymi to albo sie przestawił kąt(watpie) albo przegrzany i czeka Cie remont, to moje zdanie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igorass    33

Ale po czym konkretnie stwierdzasz ze Twój Zetor stracił moc? Widzisz - wrażenie spadku mocy jest wrażeniem bardzo subiektywnym, najlepiej sprawdza sie to przy pracy z maszynami z którymi ciągnik pracował wcześniej, i porównuje jak radził sobie wcześniej a jak teraz. Co do dymienia na niebiesko to po 3000 tyś mtg ma już prawo dymić, ja mam Zetora 5211 z przebiegiem niecałych 2000 mtg i też dymi, natomiast remontu z całą pewnością jeszcze nie potrzebuje. A jak sprawa ma się ze zużyciem oleju, oraz czy dmucha mocno z odmy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56
Mam od nowości zetora 5321,ma nakręcone troche ponad 3000mtg. nie wiem dlaczego ale stracił swoją moc. na 64 km myśle że ma teraz troche ponad 50 :D

dymi troche na niebiesko... po za tym to ładnie chodzi ale skąd ten spadek mocy???

Sprawdź wtryskiwacze, jeśli jeden mocno leje ( pękła końcówka, zawiesił się), to będzie i niebiesko i słabo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70
Mam od nowości zetora 5321,ma nakręcone troche ponad 3000mtg. nie wiem dlaczego ale stracił swoją moc. na 64 km myśle że ma teraz troche ponad 50 :D

dymi troche na niebiesko... po za tym to ładnie chodzi ale skąd ten spadek mocy???

weź jeszcze sprawdź czy filtr powietrza nie jest zapchany ,szczególnie te wkłady wewnątrz - (zdejmij rurę od kolektora powietrza ,będzie najszybciej)


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agronom16    2
Ale po czym konkretnie stwierdzasz ze Twój Zetor stracił moc? Widzisz - wrażenie spadku mocy jest wrażeniem bardzo subiektywnym, najlepiej sprawdza sie to przy pracy z maszynami z którymi ciągnik pracował wcześniej, i porównuje jak radził sobie wcześniej a jak teraz. Co do dymienia na niebiesko to po 3000 tyś mtg ma już prawo dymić, ja mam Zetora 5211 z przebiegiem niecałych 2000 mtg i też dymi, natomiast remontu z całą pewnością jeszcze nie potrzebuje. A jak sprawa ma się ze zużyciem oleju, oraz czy dmucha mocno z odmy?

 

Czasami nawet jak krukowiaka 1500 l ciągnie to potrafi sie zadusić, olej bierze z umiarem raz 2 razy na rok się troszke doleje.,z odmy też troche dmucha. co do spadku mocy to po prostu to czuć choćby przy redukowaniu biegów-wolno wchodzi na obroty...

 

A na czrno dymi przy duszeniu jak dawniej? Jak nie to pompa

A jak dymi to albo sie przestawił kąt(watpie) albo przegrzany i czeka Cie remont, to moje zdanie :D

 

przegrzany to on napewno nie był :D a dymi niebieskim a nie czarnym... :D

 

weź jeszcze sprawdź czy filtr powietrza nie jest zapchany ,szczególnie te wkłady wewnątrz - (zdejmij rurę od kolektora powietrza ,będzie najszybciej)

 

Filtr powietrza praktycznie co dwa lata wymienia się na nowy i jest dość regularnie przedmuchiwany, silnik pracuje na Aralu i też jest dosyć często wymieniany,możliwe że jak to kolega wyżej pisał że to wina pompy, przecież po 3000 mtg nie powinny wysiąść pierścienie, rozumiem jak ktoś oleju by nie zmieniał czy filtrów ale tu wszystko było eksploatowane jak należy...

 

nie pisz posta pod postem, uzywaj opcji edit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Strachu    1

Pisałeś że potrafi Ci sie przy kurkowiaku zadusić..... Wg. mnie mogą to być filtry paiwa kiedyś tak w c-330 miałem to z podniesionym agregatem uprawowym jechać nieumiał.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agronom16    2
Pisałeś że potrafi Ci sie przy kurkowiaku zadusić..... Wg. mnie mogą to być filtry paiwa kiedyś tak w c-330 miałem to z podniesionym agregatem uprawowym jechać nieumiał.....

 

Wszystkie filtry powymieniane :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agronom16    2
A na czym jeździsz?? :D Bo u mnie 30 miała te problemy jak na Bio jeździła......

 

Wiadomo że na polskiej ropie... :D a co ty sam to BIO robiłeś?? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Strachu    1

Nie..... Kupiłem na stacji normalnie ale był strasznie gęste i wtedy jeszcze najcieplej niebyło więc wiesz :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Znajomy miał problem przy sowim nowym wtedy zetorze 5340, po 600mtg nagle jak by ręką odjoł moc ciągnika zaczeła spadać i słabo wchodził na obroty. A co najgorsze juz było po gwarancji. Rozebrali silnik a tu sie okazało ze niektórych pierścionków praktycznie już nie było, jego model poprostu był słabo wykonany, ciągnik niestety musieli wyremontowac za swoje pieniądze ale częsci przywieźli orginalne z Czech i teraz Zetor ma gdzieś w granicach 3000-3500mtg i chodzi jak żyleta, nawet słabo dymka puszcza.


Było ich czterech: -Ursus 2812+tur
-UrsusC-360
-Zetor 7745
-Fendt 309 LSA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj