Skocz do zawartości
Agronom16

Zetor 5321 traci moc

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor

Agronom16    0

Mam od nowości zetora 5321,ma nakręcone troche ponad 3000mtg. nie wiem dlaczego ale stracił swoją moc. na 64 km myśle że ma teraz troche ponad 50 :D

dymi troche na niebiesko... po za tym to ładnie chodzi ale skąd ten spadek mocy???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zetorus7441    1
Mam od nowości zetora 5321,ma nakręcone troche ponad 3000mtg. nie wiem dlaczego ale stracił swoją moc. na 64 km myśle że ma teraz troche ponad 50 :D

dymi troche na niebiesko... po za tym to ładnie chodzi ale skąd ten spadek mocy???

a nie był przegrzany ten twoj zetorek????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hinco    0

A na czrno dymi przy duszeniu jak dawniej? Jak nie to pompa

A jak dymi to albo sie przestawił kąt(watpie) albo przegrzany i czeka Cie remont, to moje zdanie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


igorass    31

Ale po czym konkretnie stwierdzasz ze Twój Zetor stracił moc? Widzisz - wrażenie spadku mocy jest wrażeniem bardzo subiektywnym, najlepiej sprawdza sie to przy pracy z maszynami z którymi ciągnik pracował wcześniej, i porównuje jak radził sobie wcześniej a jak teraz. Co do dymienia na niebiesko to po 3000 tyś mtg ma już prawo dymić, ja mam Zetora 5211 z przebiegiem niecałych 2000 mtg i też dymi, natomiast remontu z całą pewnością jeszcze nie potrzebuje. A jak sprawa ma się ze zużyciem oleju, oraz czy dmucha mocno z odmy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zorzyk2    50
Mam od nowości zetora 5321,ma nakręcone troche ponad 3000mtg. nie wiem dlaczego ale stracił swoją moc. na 64 km myśle że ma teraz troche ponad 50 :D

dymi troche na niebiesko... po za tym to ładnie chodzi ale skąd ten spadek mocy???

Sprawdź wtryskiwacze, jeśli jeden mocno leje ( pękła końcówka, zawiesił się), to będzie i niebiesko i słabo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DarekD    56
Mam od nowości zetora 5321,ma nakręcone troche ponad 3000mtg. nie wiem dlaczego ale stracił swoją moc. na 64 km myśle że ma teraz troche ponad 50 :D

dymi troche na niebiesko... po za tym to ładnie chodzi ale skąd ten spadek mocy???

weź jeszcze sprawdź czy filtr powietrza nie jest zapchany ,szczególnie te wkłady wewnątrz - (zdejmij rurę od kolektora powietrza ,będzie najszybciej)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Agronom16    0
Ale po czym konkretnie stwierdzasz ze Twój Zetor stracił moc? Widzisz - wrażenie spadku mocy jest wrażeniem bardzo subiektywnym, najlepiej sprawdza sie to przy pracy z maszynami z którymi ciągnik pracował wcześniej, i porównuje jak radził sobie wcześniej a jak teraz. Co do dymienia na niebiesko to po 3000 tyś mtg ma już prawo dymić, ja mam Zetora 5211 z przebiegiem niecałych 2000 mtg i też dymi, natomiast remontu z całą pewnością jeszcze nie potrzebuje. A jak sprawa ma się ze zużyciem oleju, oraz czy dmucha mocno z odmy?

 

Czasami nawet jak krukowiaka 1500 l ciągnie to potrafi sie zadusić, olej bierze z umiarem raz 2 razy na rok się troszke doleje.,z odmy też troche dmucha. co do spadku mocy to po prostu to czuć choćby przy redukowaniu biegów-wolno wchodzi na obroty...

 

A na czrno dymi przy duszeniu jak dawniej? Jak nie to pompa

A jak dymi to albo sie przestawił kąt(watpie) albo przegrzany i czeka Cie remont, to moje zdanie :D

 

przegrzany to on napewno nie był :D a dymi niebieskim a nie czarnym... :D

 

weź jeszcze sprawdź czy filtr powietrza nie jest zapchany ,szczególnie te wkłady wewnątrz - (zdejmij rurę od kolektora powietrza ,będzie najszybciej)

 

Filtr powietrza praktycznie co dwa lata wymienia się na nowy i jest dość regularnie przedmuchiwany, silnik pracuje na Aralu i też jest dosyć często wymieniany,możliwe że jak to kolega wyżej pisał że to wina pompy, przecież po 3000 mtg nie powinny wysiąść pierścienie, rozumiem jak ktoś oleju by nie zmieniał czy filtrów ale tu wszystko było eksploatowane jak należy...

 

nie pisz posta pod postem, uzywaj opcji edit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Strachu    1

Pisałeś że potrafi Ci sie przy kurkowiaku zadusić..... Wg. mnie mogą to być filtry paiwa kiedyś tak w c-330 miałem to z podniesionym agregatem uprawowym jechać nieumiał.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Agronom16    0
Pisałeś że potrafi Ci sie przy kurkowiaku zadusić..... Wg. mnie mogą to być filtry paiwa kiedyś tak w c-330 miałem to z podniesionym agregatem uprawowym jechać nieumiał.....

 

Wszystkie filtry powymieniane :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Agronom16    0
A na czym jeździsz?? :D Bo u mnie 30 miała te problemy jak na Bio jeździła......

 

Wiadomo że na polskiej ropie... :D a co ty sam to BIO robiłeś?? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Strachu    1

Nie..... Kupiłem na stacji normalnie ale był strasznie gęste i wtedy jeszcze najcieplej niebyło więc wiesz :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Znajomy miał problem przy sowim nowym wtedy zetorze 5340, po 600mtg nagle jak by ręką odjoł moc ciągnika zaczeła spadać i słabo wchodził na obroty. A co najgorsze juz było po gwarancji. Rozebrali silnik a tu sie okazało ze niektórych pierścionków praktycznie już nie było, jego model poprostu był słabo wykonany, ciągnik niestety musieli wyremontowac za swoje pieniądze ale częsci przywieźli orginalne z Czech i teraz Zetor ma gdzieś w granicach 3000-3500mtg i chodzi jak żyleta, nawet słabo dymka puszcza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez emtecc
      Zetor 7745 po remoncie góry silnika (tłok, tuleje, pierścienie, robione głowice).  Powodem remontu były popenkane pierścienie na jednym z tłoków. 
      Przed remontem z odmy czuć było, że zbiera się ciśnienie po zatkaniu odmy no i oczywiscie wyganiało olej z racji popękanych pierścieni.
      Po remonice poinformowano mnie, żeby wymienić olej po 50 mth po dotarciu. Docierałem na różnych obrotach (trochę jeździłem, chodził z przyczepą w różnym stopniu załadowaną).
      Zdziwiło mnie, że po 50mth oleju było na MIN na miarce. Rozmawaiłem z mechanikiem i określił, że to normalne bo pierścienie się układają.
      Cały czas kapało z odmy i kapie do teraz, jednak nie odczuwam zbierania się ciśnienia w skrzyni korbowej, tzn nie czuć dmuchania odmą a olej z niej kapie.
      Ostatnio na 3 godz orki do butelki skapało około 300ml oleju.
      Możliwe, że jest coś nie tak z odmą i olej nie ścieka do miski? Nie wiem jak to wygląda, nie rozbierałem nigdy tego?
      Czy pierścienie od początku są do niczego??
       
      Dodam, że ciągnik ma moc.
       
      Dodatkowo między głowicami pojawił się wyciek (chyba płynu) bo rdzewieje

    • Przez Mateusz_320
      Panowie ostatnio zawiozłem ciagnik do mechanika czyli w piatek bo na innym temacie pisałem ze strasznie ciezko pali i kopci. Zawory sa ustawione wtryski patrzylismy wczoraj maja 170-175 a ciagnik dalej tak samo. Pompiarz mówił zeby pompy nie ruszac bo moze byc okej z nia. Co radzicie na co patrzec jeszcze? Oleju odziwo nie bierze z odmy nic nie wydostaje sie. Jak odpali to dziwne obroty na poczatku ma tak jakby zaraz chciał zgasnac. Pozdrawiam
    • Przez Mateusz_320
      Panowie mam problem z korbowodami do zetora 5211. Kupiłem wczoraj i dzis zaczałem wazyc i 2 maja 305g a 1 ma 285g czy stanie sie cos tej róznicy 2 deko? Prosze o pomoc 
    • Przez leszczu19901
      Panowie, nie wiem czy to problem, czy nie, ale ostatnio ustawiałem zawory w Zetroze i teraz na jałowych obrotach słychac z obudowy fitra powietrza takie buczenie. Przed ustawieniem zaworów tego buczenia nie było. Dodam, równiez że na 3 cylindrze na zaworze ssącym nie było żadnego luzu.
    • Przez Mateusz_320
      Witam. Mam trudna sparwe ale mianowicie mam zetora 5211 91r 4810mtg i w lecie palił do strzału a teraz przy 5-10 stopniach ma problemy z odpaleniem. Po odpaleniu za 2 3 razem kopci jak szalony ciagle gdy sie przygrzeje to nic ale na zimnym tak ma. Dodam oleju nie bierze zawory były nie dawno ustawione Olej jest równo z maxem. Chce to naprawic przed zima bo w zimie nie ruszy pewnie. Pozdrawiam 
×